Annons:
Etiketterglasfusingsilverlera
Läst 40082 ggr
kissidor
2011-02-08 09:35

Tipstråd rabatter för glas/lera

skulle just till att tipsa om en rabatt i den tipstråd vi har sen förut: [Rabatter i pärlshopar](nej det stämmer, det har de inte heller lena - jag köper dem bara utomlands.), när jag uppmärksammade att den faktiskt specifikt gäller rabatter i pärlbutiker. det blev ju lite fel då tänkte jag så jag gör en särskild tråd Flört

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
kissidor
2011-02-08 09:41
#1

… och här kommer första tipset. från fredag till söndag, 11-13/2 kommer warm-glass att ha 30% rabatt på kategorin Accessory Glass, som förutom tex frit och stringers bla innehåller ett flertal "glass packs" som kan vara högintressanta för bland annat burkfusare Flört

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
2011-02-18 07:45
#2

http://www.dichroicandmore.com/ har 20% på (nästan) allt tom den 28 feb med koden Save20

bra urval av dichro scrap, dekaler och hängfästen bla

Värd på Mobiltelefoner och Android

NeedfulThings
2011-02-18 12:44
#3

Tjohoo! Tack för tipsetGlad

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

jagga-ewe
2011-02-19 18:19
#4

Tuffnell glass har oxo rea på en del sorters glas, fick jag syn på…

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Cessy
2011-03-09 10:44
#5

WarmGlass UK har från den 11mars kl. 9 till midnatt den 13 mars 30% rabatt på bullseye sheet glass. Gäller dock ej tekta.

kissidor
2011-04-08 06:20
#6

brimmondcraft på e-bay uk har 25% på en hel del dichro clear: här

det framgår inte hur länge, men tydligen är han bortrest tom imorgon så jag gissar att därav rabatten och den kanske inte gäller längre än så, alternativt att de varor som är rabatterade nu har kvar sina rabatter tills de är slut och sen fylls på till ordinarie pris. hursomhelst så är ju 25% ganska bra och det finns många fina strukturdichron med i urvalet tex, och dichro stringers och noodles

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
kissidor
2011-05-19 06:46
#7

jaha när man talar om trollen så får man mail från dem, dichroicandmore var på tapeten i fusingtråden och här kommer en av deras 20%-reor nu. passar det nu så utnyttjar man den och annars väntar man tills nästa gång Flört:

Sale Ends Monday May 23 20% OFF ALL ORDERS* At checkout enter coupon code: Save20 Free Shipping for orders over $80** Some Exclusions apply*

www.DichroicAndMore.com

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2011-06-11 10:22
#8

Warm Glass UK har  30% rea på dichroiskt glas nu i helgen o rean slutar vid midnatt på söndag den 12 juni.

Cessy
2011-07-15 12:02
#9

Warm Glass UK har 30% rea på moulds den 19 juli till den 24 juli.

Tyvärr finns det bara en form som passar i microvågsugnsburkar, men för er som har riktiga fusingugnar är ju detta ett gyllene tillfälle att investera i olika typer av formar.Glad

jagga-ewe
2011-07-15 19:39
#10

Cessy, det var nästan elakt av dig att länka den. De har ju även 20% på Minor-brännaren jag önskar mig så hett… O jag som inte har råd nu. *snyft* Undrar om mor vill ge mig en sommarpresent i år igen…

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Cessy
2011-07-16 01:38
#11

Hoppas att du kan utverka en sommarpresent då jagga-ewe nu när det är 20% rabatt på den. Jag tycker nog annars att det är mest elakt att de har 30% rabatt på alla slumpingformar o smyckesformar men bara 1 enda går att ha i en microburkOskyldigObestämd

Mmadeit
2011-08-21 19:50
#12

Smyckerian rear koppar lera 50 gram för 98:-  även bronsleran är nedsatt i pris men något högre är det ändå…

kissidor
2011-10-13 06:20
#13

20% på alla dekaler, 30% på dichroslide på http://www.dichroicandmore.com/ . ingen kod behövs, men det står inte hur länge rean varar - bara "limited time offer, ends soon" Obestämd. att bara köpa dichroslide lönar sig trots rabatten inte jämfört med att handla det i sverige, frakten blir för dyr. men om man ändå ska ha dekaler för att man inte hittar dem i sverige kan man ju passa på att ta med lite dichroslide också Glad.

men faktiskt så är de så fräcka att de lägger på 25-30% i frakt fast man köper så lätta saker, så om man är ute efter bara aae´s dekaler så är det bättre att vänta tills de själva har ett rabatterbjudande, för de har mycket lägre frakt - men vill man åt just blandningen av dekaler från olika tillverkare och dichroslide dessutom på en och samma gång så kan det ju vara värt att slå till Flört

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
jagga-ewe
2011-10-13 12:41
#14

Tuffnell har 10% på Effetre-stavar under oktober.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Cessy
2011-11-28 15:35
#15

Warmglass kommer som vanligt har olika rabatter Decembers 12 första dagar o istället för att skriva o länka varje dag så kopierade jag vad som gäller de olika dagarna o klistrar in det här:

-------------------------------------------------------------------

Every day for the first 12 Days of December, a different offer each day but be quick as each offer only lasts for 24 hours.

DAY ONE 30% off all CBS Dichroic Glass sheets

DAY TWO Free Upgrade to Priority Shipping (Mainland UK only)

DAY THREE 30% off Accessory Glasses

DAY FOUR 25% off Moulds

DAY FIVE Book any course and receive a FREE £10 Gift Voucher

DAY SIX 30% off Dichroic Accessories

DAY SEVEN 10% off Books

DAY EIGHT Savings on Kilns

DAY NINE 30% off Glassline Products

DAY TEN FREE Toyo Cutter with all orders over £75

DAY ELEVEN FREE Standard Mainland UK Shipping

DAY TWELVE 30% off Bullseye Sheet Glass

TERMS & CONDITIONS:

All offers expire at midnight each day.

No other discounts apply.

Subject to stock.

Telephone orders only during office hours.

Normal shipping charges apply.

NeedfulThings
2011-11-28 16:40
#16

Och detta mailet fick jag precis, gäller idag måndag

AAE Glass wants to introduce several new decal designs, including the long awaited Religious Sheet.  We also want to offer  20% off Tanya Veit's; glass fusing decals, silver findings, dichroic scrap packs and frit blends. AAE Glass has all the supplies you need to create unique, one of a kind, wearable glass art. COUPON CODE: CYBER

*can not be combined with any other offers. In stock items only.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


NEW AAE Glass Fusing Decal Images

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Cessy
2011-12-01 10:33
#17

Måste trots allt puffa upp denna tråden för idag 1 dec. 2011 t.o.m. midnatt är det 30% rabatt på dichroiskt glas hos warmglass.

Gäller för samtliga sorters dichroiskt glas under rubriken Dichroic Glass. Själv kunde jag ju inte motstå chansen att få hem lite etsat dichroiskt glas för sådant återfinns ju sällan i deras special offersOskyldigSkämsSkrattande

Cessy
2012-01-10 09:48
#18

Återigen warmglass som denna gången har 30% rabatt på powder. Bra för den som vill prova att ispowderfusa liteOskyldig Rean börjar idag o slutar vid midnatt den 15 januari.

Cessy
2012-01-10 14:16
#19

tillägg till #18: Rean gäller inte bara powder utan även frit, stringers, confetti o vissa pack av glas. Titta igenom kategorin Accessory Glass så ser ni vad som är nedsatt 30%

Mmadeit
2012-01-11 04:26
#20

kommer inte ihåg i vilken tråd det var uppe frågan om SMÅ pappers Punsar till dicro slide så lägger mitt tips här. tyckte det fanns många söta och då det var fri frakt vart ju styck priset helt ok…

Pappers Punsar

Annons:
Cessy
2012-03-01 12:51
#21

Från kl 09.00  fredagen den 9 mars till midnatt måndagen den 12 mars ska Warmglass ha 30% rea på Bullseye Sheet Glass

Cessy
2012-03-12 18:59
#22

Vill bara påminna om Warmglass 30% rea på bullseye. Än finns lite tid kvar att handla på, men vid midnatt i natt så är den över.

sanne62
2012-03-12 19:29
#23

tack för påminnelsen…men typiskt nog har jag inte pengar till glas just nu ….Rynkar på näsan

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

MariesSilversmycken
2012-03-12 22:12
#24

Eurodike har 50% rabatt till den 15 mars:

http://www.eurodike.se

De har bland annat ett bra sortiment av halvädelstenar.

MariesSilversmycken
2012-03-12 22:13
#25

Oj, nu ser jag att denna tråden bara var för glas. Jag får hitta en annan för mitt tips!

Cessy
2012-03-12 22:20
#26

Marie: Här har du tråden du söker.

Cessy
2012-04-13 09:23
#27

Om någon funderar på den lilla ugnen Paragon SC2 så har Warmglass.uk just nu 10% rabatt på dem. De väger ju inte heller mer än 16 kg, så frakten går ju bara på 212 kr (deras normala frakt för varor mellan 2-30kg). Rabatten gäller mellan 12 - 16 april 2012

Annons:
Cessy
2012-05-15 08:07
#28

Idag (15 maj) t.o.m. 20maj har Warmglass 30% rabatt på sina slumping o smyckesformar.

ommok
2012-05-29 19:13
#29

Slumpys har rea på Belmont slumpingformar den 29- 31 maj. Det är 25 % nedsatt pris, åtminstone påde formar jag tittat på.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Cessy
2012-07-02 12:33
#30

Vill bara tala om att WarmGlass nu har tagit in rätt många av aae-glass dekaler i sitt sortiment. Synd bara att de inte tar in lite från andra ställen, för aae-glass är ju ändå det stället som har lägst frakt om man ska beställa dekaler från USA

o den 13 - 19 juli så kommer Warmglass ha 30% rea på dichroiskt glas.

sanne62
2012-07-12 13:56
#31

folkare har sänkt priset på silverlera ganska mycket nu….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

sanne62
2012-07-13 11:11
#32

WG har 30% på dichroglas 13/7 - 19/7 ….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2012-07-25 12:57
#33

aae glass har 25% på dekaler o glas men det gäller inte utrustning eller classes, men det sistnämnda är väl ändå lite långt att åka för en utbildningsdag/helgOskyldig Vet dock inte hur länge de har 25% för det kan jag inte utläsa av nyhetsmailet. Man ska skriva in en kod då man checkar ut så dras de 25%-en av automatiskt -  SPECTACULAR

NeedfulThings
2012-07-31 20:58
#34

Någon som vet var de säljer mönstrat dichro on black i typ scrap-pack?

Har svårt att få till texture, nämligenSkäms

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Annons:
kissidor
2012-08-01 12:10
#35

needful du vet säkert redan att dichroicandmore gör det - men de har ju så dyr frakt Obestämd. och profusion själva säljer scrap packs med sina egna mönster, och de scrap packsen är verkligen mumma Tungan ute. men det är samma där, dyr frakt och införselavgifter Rynkar på näsanhttp://www.profusionstudioglass.com/index.php?main_page=product_info&cPath=1_38&products_id=73

Värd på Mobiltelefoner och Android

NeedfulThings
2012-08-01 12:29
#36

Ujdå, där var det många man ville ha..  - och en del man kände igenFlört.tackar för tipset om den sidan

Fåt ta mig en runda och kolla, ska inte ha några större ängder så kanske det inte bliralltför dyr frakt.

Ser att dichroicandmore har 20% på glassline paint, 25% på frit och 30% på kiln paper. men med dyr frakt kanske det inte är nåt vidare ändå..

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Cessy
2012-08-01 12:49
#37

Tja det billigaste är nog att passa på o ta sådana dichron hos warmglass när de finns i special offers, för man kan ju ta en del olika skivor o ändå få lägsta frakten o garanterat tillkommer inga införselavgifter eftersom det är inom eu. Tror man kan ta 6 st 10x10 skivor för lägsta portot, så kanske du o din kompis kan slå er ihop o dela skivor då eller hon kanske inte fusar längre?

kissidor
2012-08-01 12:50
#38

jo needful, det blir dyr frakt ändå från profusion, sorry Rynkar på näsan. de skickar även små dekaler med en global priority för ca $30 som alltid fastnar i tullen. man får helt enkelt bestämma sig för om det är värt det

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2012-08-01 12:58
#39

Ja jag testade ju profusion o enbart för att få tag i zebradekalen i silver (platinum) o jag blev ju jättestressad för att det behövdes för att kunna erbjuda beadläsare att få köpa liknande cabbar (Anna L. smycke som ska publiceras i dec. nr. sedan i år), så jag bara stressade iväg o beställde utan höra mig för om någon var intresserad av samköp o det blev vansinnigt dyrt för dessa stackars dekalark. Skickades i stor kartong o kostade 35$ i frakt + införselavgifterSkrikandesGuld i munGråter

Om jag någonsin måste beställa därifrån igen så kommer jag def. höra om fler vill vara med, men man måste alltså veta att därifrån blir dekalerna vansinnigt dyra o inte lär glaset bli billigareFoten i munnen

NeedfulThings
2012-08-01 13:02
#40

Usch då vilket hemskt porto. Nej får ta och kolla på warmglass istället då. Tittar och kollar på en massa smarriga mönster men det slutar oftast med rainbow stripe för den är så bra att etsa på hihi.

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

sanne62
2012-08-01 13:04
#41

ja de e synd att man måste tänka bort att beställa från US …. hur mycket är införselavgiften ungefär, om man nu skulle drista sig till att våga chansa ???

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Annons:
Cessy
2012-08-01 13:14
#42

Tja dessa arken (jag tog 5 ark) gick på 270 kr i avgifter o då var 100 kr för att tullen hade bemödat sig att sätta fast dessa stackars dekaler.Skrikandes

Ska man bara ha dekaler så är def. aae glass att föredra. Förvisso måste man upp i 200$ för fraktfritt men även om man då bara beställer några ark o under fraktfritt gränsen så blir deras frakt bara 6,95$ Förvisso kan ju tullen även lägga vantarna på dessa, men där har jag haft tur o så kör ju aae glass sina kampanjer med rabatter så det är ju då man ska passa på o ta hem lite nya arkOskyldig

sanne62
2012-08-01 13:33
#43

ok…ja det låter ju onekligen avskräckande…

så alltså…man får betala          X kr för varorna

240 kr för frakten

170 kr för införseln

100 kr för "titten"

tillkommer det sen en tullavgift också ??? eller det ingår i införselavgiften ?

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2012-08-01 14:07
#44

Nej det räckte så här - allt inbakat.

kissidor
2012-08-04 15:41
#45

hörni, kolla här vad jag råkade snubbla över på w-g: http://www.warm-glass.co.uk/mega-tekta-saver-pack-p-1942.html ett hittills oöverträffat pris på tekta klarglas Glad! jag har aldrig nånsin sett dem med högre rabattsats än 20% förut och nu är det 24%! det står inte ens med bland special offers så det var bara tur att jag släntrade in där för att kolla efter bla klarglas

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2012-08-04 16:39
#46

Åh varför är det inte den 18 augusti nu. Antar att de är slut eller erbjudandet är slut tills dess.Obestämd

ommok
2012-08-04 17:03
#47

Åh, så bra pris! Men jag hämtade ju just ut ett paket glas från dem… Det blir ju till att handla i stort sett ett par gånger i månaden, för de har så ofta bra pris på något man behöver… Och tekta behövs ju alltid!!! Jag köpte förresten ett sådant där mega-pack i juni, och kände direkt att det här glaset kommer ju inte att räcka långt, vill ha meeer!!! Flört Jag använder ofta ett tektaglas tillsammans med ett färgat, för att få 6mm, och då räcker det inte långt med 10 skivor. Obestämd

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

sonette
2012-08-04 17:20
#48

Då har jag haft tur för en gångs skullGladFick hem Tekta i veckan o det var billigt,dumt att jag inte köpte mer då.

Annons:
kissidor
2012-08-05 08:55
#49

nej tektaskivorna går åt som smör i solsken, både till "standardtillverkning" och så är det alla skärvor man behöver ha till smycken och till pot/screen melts, de behöver ganska mycket klarglas för att få fram mönstringen. jag borde väl egentligen inte ha handlat just nu… men jag kunde inte låta bli att drämma till på två packar Tungan ute!

Värd på Mobiltelefoner och Android

noora
2012-08-05 09:13
#50

Det som tillkommer vid införsel av varor när du handlar från länder utanför EU är tull, moms samt avgiften för att fraktfirman gör tulldeklarationen åt dig och ligger ute med pengarna tills du har betalat.

Momsen är 25% av varuvärdet. Du ska i gengäld inte ha betalat någon moms (VAT) i ursprungslandet. Om säljaren har lagt på moms ska du klaga och begära den tillbaka.

Tullen beror på vad det är för varor, vissa varor har ingen tull alls medan andra kan ha så mycket som 10-12%. Jag minns inte vad tullen är för glas.

Avgiften brukar gå på 100-150 kr beroende på vem det är som fraktar varorna. Olika firmor har olika avgifter helt enkelt.

Ibland missar fraktfirman att göra tulldeklarationen. Då ska du egentligen göra den själv i efterhand och betala in tull och moms. Annars är du en smugglare Flört

Jag som har företag och vill ha allting gjort rätt betalar gladeligen den där hundralappen för att någon annan ska sköta tulldeklarationen åt mig, för den är inte helt trivial att göra.

Annicka.C
2012-09-09 09:21
#51

Hej! Om jag förstår mitt mail rätt så har AAE Glas fri frakt denna helgen med kod SHIPPING

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

kissidor
2012-09-14 07:37
#52

slumpys har inför-flytten-rea 14-17/9, med 15% på allt Glad

Värd på Mobiltelefoner och Android

sonette
2012-09-19 09:32
#53

Vet ni när WarmGlass har rea?

Cessy
2012-09-19 11:58
#54

I fjol kom en rea i början av okt. men som då rörde den enbart stora bullseyeglasskivor o då var det 30% på dessa. Fast du kan alltid få 30% på 50x40 skivor om du köper 10 skivor eller fler. I nuläget har jag dock ingen aning om det blir en sådan rea i år igen i oktober, för då kan man ju köpa färre skivor o ändå få 30% rabatt.

Sedan kan ju olika erbjudande dyka upp då o då, men de första 12 dagarna av dec. så brukar de ha olika erbjudanden varje dag, (en slags kortversion av julkalenderFlört) där varje erbjudande bara gäller 1 dygn.

Snyblet
2012-09-21 07:08
#55

Hej på er!

Ser ut som om AAE glass har 20% rea denna helgen. Koden är AUTUMN. Jag köpte det tunna dichroiska glaset för några veckor sedan när de hade fri frakt och jag är jättenöjd, även om det inte var många bitar, kanske 4. (det vägde nästan ingenting så jag tror inte att den frakten kan vara så dyr).

Annons:
kissidor
2012-09-25 14:38
#56

torsd den 11/10 har warm glass förhandsvisning i sin fysiska butik för vip-kunder av höstens stora rea på bullseye planglas. gissningsvis betyder det att nät-rean går på fredag den 12/10 Flört

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2012-09-26 09:23
#57

Åh hurra - då är det ju inte under själva PUSS, så då blir det ju förhoppningsvis till att kunna shoppa några glasskivor dåSkrattande Tack för infon kissidor!Glad

kissidor
2012-09-28 10:16
#58

nätrean börjar något senare än jag trodde, först på söndag tydligen - här är all info: http://www.warm-glass.co.uk/bullseye-glass-sale-2012-cms-73.html

och cessy, precis vad jag tänkte - tack och lov att det inte krockade med PUSS Skrattande!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2012-09-28 10:42
#59

Ja i fjol gjorde det ju det, men då hade jag å andra sidan ingen nytta av stora glasskivor heller, men i år vill jag ju gärna kunna ta några skivor.Oskyldig Vet du från i fjol Kissidor om det bara gäller "vanligt" bullseyeglas eller om irid- o decorative också ingår? Blir nämligen inte klok på detta från länken. Synd dock att man inte bor i närheten. Tänk att få 50% på curious-glasTungan ute

kissidor
2012-09-28 12:31
#60

cessy det har alltid varit samma rabatt på irid och decorative också på de här reorna.

ja visst blir man suktad när man läser om de där curious-skivorna med 50% Tungan ute! jag kan gissa att det kanske kommer att dyka upp saver packs på nätrean sen av 10 st 20x25 curious till ett intressant pris iaf, har för mig de har haft det förut.

Värd på Mobiltelefoner och Android

NeedfulThings
2012-09-28 13:20
#61

Vad 17 är curoisglas? Hittade inte det (sitter med telefonen men dock)

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

kissidor
2012-09-28 13:26
#62

det heter curious needful, hade kanske varit lite lättare att hitta iaf om du hade sökt på det Skrattande. det är glas som inte riktigt blivit som det ska färg/mönstermässigt, vilket absolut inte behöver betyda att det är fulare och sämre - utan bara att de kan inte sälja det som exvis fuchsia även om det är ganska likt. såhär skriver w-g om det:

* Curious Glass is out of target colour tolerance glass but perfectly Bullseye compatible in every other way. Experimental colours & combinations may also be graded as Curious.

motsvarande för system 96 brukar kallas T-glass

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
sonette
2012-10-02 08:15
#63

Nu lägger jag in det här fel,jag vet.Men jag såg just en keramik/glas ugn till salu på Blocket för 5000:- Kanske någon som är intreseradFlört / Irene

kissidor
2012-10-03 06:56
#64

tja helt fel var det väl inte sonette Flört, men du kunde också ha gjort ett eget inlägg av ditt fina tips Glad. har du nån länk till annonsen förresten, det skulle ju underlätta för ev intressenter?

Värd på Mobiltelefoner och Android

sonette
2012-10-04 09:29
#65

Ja det kunde jag ju men jag blev så ivrigFlörtDen var såld redan igår.Men det var många ugnar ute nu. / Irene

sanne62
2012-10-04 11:24
#66

tips till er som ska beställa planglas till rabattpris nästa helg på WG…..

de nya guld- och silverflingorna har varit slut men dom var åter i lager fr.o.m igår…det var ju några här som var sugna på att prova dom !!  Glad

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

kissidor
2012-10-04 13:08
#67

jag har en burk av vardera, men inte har jag hunnit prova dem heller Skäms.

Värd på Mobiltelefoner och Android

NeedfulThings
2012-10-04 13:47
#68

Mina silverflingor kommer idag ( eller efter klockan 17) Kunde inte vänta på reanOskyldig

Jag måste nog ha brillor för jag tyckte att någon annan skrivit curois glas och tyckte det var ett märkligt namn, men tack för svaret Skrattande ( och då satt jag med mobilen och kollade och det är pyttig teckenstorlek så det så hahaha)

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Cessy
2012-10-04 13:54
#69

Jo men det var jag som stavat galetSkämso inte du som läste fel needful.

Jag har också silver o guldflingorna, men jag har ju inte fusat på länge så jag har inte testat dem ännu.ObestämdSkäms

Annons:
sanne62
2012-10-04 15:21
#70

HUR KAN NI HA BESTÄLLT SÅNNA SPÄNNANDE SAKER och inte testat det ??????Förvånad

jag beställde lite från WG i måndags….då hade dom inte flingorna….sen IGÅR fick jag mail om att dom nu hade….jag skickade då efter bara dom…det retar mig att det bli 2 frakter men men…det rörde sig bara om 53:- så det är ju ingen katastrof…

men när dom kommer, kommer dom att testas samma dag…..Glad

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

kissidor
2012-10-04 15:45
#71

duktig du är då sanne :spank:!

Värd på Mobiltelefoner och Android

sanne62
2012-10-04 15:52
#72

mmm *nickar förnumstigt*…är på jobb och kan tydligen inte kopiera smileys och klistra in här…..

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

kissidor
2012-10-04 15:58
#73

men det kan jag :P räcker ut tungan!

Värd på Mobiltelefoner och Android

NeedfulThings
2012-10-04 16:01
#74

Jag tänker minsann fusa ikvällSkrattande Äntligen lite nytt svart och så en del dichro. Ska dela vissa bitar med min väninna så vi fick fler att välja mellanTungan ute En timme kvar innan jag kan hämta bara …suck…

Och Cessy, vad bra att curious mysteriet blev löst, jag var så säker på att jag läst curois . Skönt att minnet inte är så såligt än hihi

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

sanne62
2012-10-04 16:15
#75

såligt ???

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

NeedfulThings
2012-10-04 16:32
#76

ehmmmm…dåligt…fingertoppskänslan på tangentbordet är desto "såligare"  för jag slarvar så hemsktSkäms

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Annons:
Snyblet
2012-10-04 16:39
#77

Ska bli intressant att höra (läsa) vad ni tycker om flingorna. Jag köpte dem och har testat dem med frit-gjutning, tyckte inte att det blev fint alls :( Kanske vet jag itne hur man ska använda dem. Eller så hade jag bara en annan bild i huvudet, mera glitter. Men då har jag ju den dichroiska friten :)

sanne62
2012-10-04 16:46
#78

needful…du hämtar väl paketet nu om en kvart ?!

så vid 20.00 -tiden kan vi förväntas se en fin cabbe med flingor !!!!

eller hur ? Skrattande

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

NeedfulThings
2012-10-04 17:05
#79

jajamen.. ska ut och ta på skorna hihiFlört

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

sanne62
2012-10-04 17:16
#80

spännande !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

NeedfulThings
2012-10-04 19:16
#81

cabbar på avsvalning, testade en med silver helt under glas och en med delvis under glas ( och jag tog rikligt) Lägger det i min egen tråd sen Flört

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

sanne62
2012-10-04 19:27
#82

:applåd:… bra jobbat !!!!

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

[Ann-Louise Englund]
2012-10-05 07:48
#83

Tips,

jag var i Danmark med jobbet och det visade sig att firman vi skulle besöka endast låg några kilometer från Cerama. Kollade lite på priserna och det visade sig att det var klart mycket bättre priser på den sidan bron. Vill påstå att det minst var 20% billigare än på Cebex i Malmö. Om någon planerar en tripp till Malmö för att storhandla glas och tillbehör så kan det  löna det sig att betala broavgiften (720 t/r) och handla där.  Enda kruxet är att de inte tar kort, däremot accepterade de svenska pengar (till en bra kurs). Nu hade jag dessvärre inte koll på att de inte tog kort så jag kunde inte shoppa loss totalt men fick handlat för 1100 sek. Kollade när jag kom hem vad samma glas kostat mig på Cebex och det blev drygt 1600 sek.

Annons:
Cessy
2012-10-14 01:38
#84

Nu har warmglass 30% rea på bullseyeglas startat o håller på tills tisdag 16/10 tills midnatt.

………. o ja jag hängde på låsetSkämsOskyldigSkrattande

Cessy
2012-10-14 01:44
#85

o jag bör kanske tillägga att rean gäller samtliga storlekar på bullseyeglasen o inte bara stora skivor som i alla fall jag först trodde.Glad

Cessy
2012-10-15 11:08
#86

Normalt sett brukar ju inte bullseyereorna hos warmglass inkludera Tekta-glas, men jag såg just nu att de har 20% på dessa. (Övrigt bullseyglas är 30% o rean slutar imorgon vid midnatt)

sonette
2012-10-15 12:27
#87

Vad köper ni ?Har ni något bra tips? Blev nyfiken på Criousglaset men var hittar jag det? Står det under fliken Bullseyglas? / Irene

kissidor
2012-10-15 12:50
#88

sonette curious-glaset kunde man bara köpa på rean i den fysiska butiken. tidigare år har de ibland kunnat ha ett mix-pack av 10 st 25x20-skivor av det på nätrean, men inte i år verkar det.

tekta-glaset som cessy nämner är ju ett utmärkt tips att man fyller på med om man har stor åtgång på det. sen finns det ju dyra färger i tex en del lila och rosa nyanser, samt irid-glas och decorative-glas som blir iaf lite överkomligare nu på rean.

man får ju tänka på att man alltid kan köpa 10 st 50x40-skivor med 30% rabatt, så har man möjlighet att göra det då och då är det ju bättre att satsa på de glassorter som man bara vill ha 25x20 av nu på rean. antingen för att det är lite udda färger man inte använder mer av, eller för att det är en dyr sort man inte tycker man kan unna sig mer av ens till reapriset.

Värd på Mobiltelefoner och Android

ommok
2012-10-16 00:00
#89

Curiousglaset finns i 1,5-kg förpackning att köpa på warm glass, men inte i skivor. Jag har just beställt en sådan fp, den kostar bara ca 75 kr + moms nu. Leta under nyheter, så hittar du den. (Jo, det blev ju lite annat också, förståss…) Flört

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Cessy
2012-10-16 08:30
#90

Sonette: Jag såg rean som en möjlighet att inte behöva ta 10 stora (50x40 skivor) glasskivor på en gång för då får man ju som kissidor säger  alltid 30%, för jag har dåligt med plats att härbärgera de stora skivorna. Jag tog bara två stora skivor av färger som jag alltid har stor åtgång på o så passade jag på att plocka lite olika 20x25 skivor av färger jag är nyfiken på men osäker på om jag verkligen vill ha 50x40 o dyrglas - denna gången blev det olika cranberry pink, men alla rosa o riktigt lila glas är ju dyrglas. Att testa de två olika versionerna av cranberry i streaky, för att veta vilken av dessa båda jag kanske tar så småningom i stort glas.

Eller så tar jag aldrig dem i stort utan nöjer mig att tänka att dessa färger kommer jag mest använda antingen till smycken eller som fyrkanter/trekanter m.m. i fat/skålar o nöjer mig med att köpa nya 20x25 av dessa olika dyra glas vid nästa rea. För jag kommer nog aldrig någonsin göra helt enfärgade större fat av dessa dyrfärger ändå o roligare då att ha lite olika av dem att kunna pussla ihop fat med som jag t.ex gjorde i detta fatet, men i andra kombinationer o utföranden.Skrattande

Annons:
kissidor
2012-10-16 10:09
#91

"Curiousglaset finns i 1,5-kg förpackning att köpa på warm glass, men inte i skivor. Jag har just beställt en sådan fp, den kostar bara ca 75 kr + moms nu. Leta under nyheter, så hittar du den." sorry - men den fanns, inte nu längre Skäms. men stort tack för tipset ommok Skrattande!

Värd på Mobiltelefoner och Android

ommok
2012-10-16 20:26
#92

Så trist att den tog slut så snabbt! Rynkar på näsan Såg inte att de hade så få kvar. Jag kanske fick den sista burken??? ObestämdFoten i munnenFlört

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Cessy
2012-10-16 20:29
#93

ommok - jag tror kissidor tog de sista  =rodnande smileyFlört

kissidor
2012-10-16 20:34
#94

det var ju bara åtta stycken kvar… OskyldigSkäms

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2012-10-16 20:37
#95

Jasså bara 8 - ja men det är klart att du behövde dem alla FlörtSkrattande

ommok
2012-10-16 20:41
#96

Ja men då så, då hade du ju nytta av mitt tips i alla fal, Kissidorl! Skrattande

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

kissidor
2012-10-19 07:54
#97

jo jag hade absolut det ommok, men ingen annan SkämsSkrattande

(ifall nån undrar varför jag var en sån glasdrak på de där burkarna så säger jag "melts" så fattar ni ju Flört)

inte rätt läge kanske - direkt efter bullseye-rean då ni väl handlade upp varenda krona av glasbudgeten Flört, men slumpy´s kör iaf en rea nu på väldigt många av sina formar och vad jag kan se hela sitt rostfria utbud - dvs förutom formar även nät och olika modeller av "kantformar" för att hålla inne plattan vid gjutningar och melts: http://www.slumpys.com/SlumpysStore/ProductsList.aspx?CategoryID=50428&PCID=50395&PG=1&GPCID=50395&

mina stickprov visar på ca 15% rabatt. är man intresserad av något av detta men inte har möjlighet att handla nu så behöver man inte deppa ihop alldeles för det - chanserna brukar återkomma några gånger om året.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
sonette
2012-10-19 08:49
#98

Ja där fanns mycket smått o gott,men vad dyrt ändå.Eller?Mycket rostfritt kan man köpa på loppis har jag märkt.Men det är bra att det återkommer KissidorFlört / Irene

kissidor
2012-10-19 09:30
#99

både ja och nej sonette Glad.

det är definitivt mycket dyrare att köpa rostfria formar tillverkade särskilt för fusing än att fynda något som funkar på loppis eller ikea Skrattande. däremot har slumpy´s i sammanhanget låga priser på sina formar och tillbehör om du jämför med andra firmor Flört. väldigt många andra firmor säljer ju dessutom slumpy´s egna formar och de har ju inte precis lägre priser på dem då förstås

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2012-10-20 09:02
#100

Kissidor: Var det detta nätet du visade på PUSS, för i så fall är det ju ett kanonpris för rostfritt nät. Sedan hittar jag inte de där raka sidorna med skåror i som man kunde bygga ihop till en fyrkant, men jag hittade denna o den borde ju också funka. Fast jag ska leta vidare o se om jag kan hitta de där raka bitarna för då kunde man ju få olika storlekar på fyrkanterna.

De där fiberremsorna du visade. Hade du klippt till dem själv eller köpt dem färdiga?

Cessy
2012-10-20 09:15
#101

Tja blir det så att jag bestämmer mig för att ta från slumpy´s istället för warmglass denna månaden, så ska jag ju def. ha nät o fyrkant (vilken beror på om jag hittar den andra) o så hittade jag denna 4-kantiga formen o nej Sonette - de är verkligen inte dyra med formarna. Speciellt inte de på rean. Det som hugger till sedan är ju frakt o införselavgifterna, men formarna är def. billigare än när man ser dem här hemma eller inom övriga eu. Blir sjuk av längtan för så mycket jag skulle vilja ha.Skäms

Cessy
2012-10-20 09:23
#102

Nu hittade jag något som jag tycker liknar den ramen du hade med. var det Large Link-Lock SS 610 du hade med dig till PUSS Kissidor?

kissidor
2012-10-20 09:24
#103

japp cessy, det var det nätet :nod:. och de skårade stålkanterna hittar du här: http://www.slumpys.com/SlumpysStore/product_Lock_in_Mold_SS-600-611VGH11407VGH959VGH666VGH9VGH666.aspx

large link lock hette den jag tog.

glöm inte bara att frakten som visas stämmer nästan aldrig, oftast blir det mer. $42 ungefär kostade det för dessa för mig, tog inget annat än den gången - jo nån liten limtub eller nåt men den bör inte ha påverkat nämnvärt.

Värd på Mobiltelefoner och Android

noora
2012-10-20 09:24
Annons:
Cessy
2012-10-20 09:29
#105

Oj vi har alla 3 skrivet om Link-Lock samtidigt.SkrattandeTack tjejer o ja jag är medveten om att frakten är hutlös + införselavgifter, så därför har jag aldrig unnat mig att handla därifrån, men jag skulle verkligen vilja ha 1 nät o link-lock åtminstone.Skäms

kissidor
2012-10-20 09:42
#106

ja jösses Skrattande - det blir ju sådär ibland men det här var nästan lite extremt Skrattande. men då behöver du inte tvivla iaf cessy Flört. sen behöver man ju sånt här också, glöm inte det: http://www.slumpys.com/SlumpysStore/product_Fiber_Strips_303VGH8883VGH175VGH175VGH2VGH175.aspx

men det blir ju dyrare per kvadratmeter att köpa remsor än att köpa en rulle och klippa själv, det är bara det att det är bekvämare med remsorna. de är onödigt breda så jag delar dem i hälften så får man ut dubbelt så många fusningar på dem iaf. om du ska köpa dessa, kolla på längden och fundera på vilken förpackning som ger minst spill med den form du tänker använda - för mig blev det den kortare för den långa räcker bara nääääääästan till två gånger Rynkar på näsan

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2012-10-20 09:57
#107

Tackelitack Kissidor - jo jag hade ju tänkt köpa en bit på warmglass o klippa själv men där var ju 3 mm fiber slut *suck* Nå får se hur jag gör (om jag tar remsor eller hel bit) Nå hur som helst så får jag ta detta imorgon för idag hinner jag inte fundera mer.  Bra för då finns ju rätt länkar härinne, så jag går härifrån imorgon då o slipper leta igen.OskyldigTack för hjälpenSkrattande

noora
2012-10-20 11:44
#108

Skrattande Oj, vi tajmade verkligen samma svar samtidigt!

Jag är lite i valet och kvalet. Jag har ju inte fusat så mycket alls på länge (förutom glasleran till workshopen) och har massor med saker hemma som jag inte har hunnit prova, men man blir ju sugen när det är rea…

Näe, jag får nog avvakta och börja med att leka med de saker jag har hemma Obestämd

kissidor
2012-10-20 13:52
#109

noora och alla andra också som är i valet och kvalet - få inte reapanik nu, det går fler tåg Flört. slumpy´s har en eller annan kampanj på gång för det mesta - det som var lite ovanligt den här gången var väl att det var både allt det rostfria och tror jag alla keramikslumpingformar också som var med på rean, annars är det ju oftast bara en kategori åt gången de rear, eller flera kategorier men bara vissa utvalda objekt ur dem.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2012-10-21 13:38
#110

Tja nu slog jag i alla fall till på de där link-lock, ett nät, ett par fiberremsor (tänkte bäst o ta 2st pack o se om det är möjligt o ta en bit sedan av fiberpapper hos warmglass o klippa till själv). Tog den llla precis som du kissidor, för den bör ju precis gå runt den ett varv om man har link-locken på största läget.

Sedan blev jag så himla glad för jag hittade den ljusstakeformen  (ska passa till vinflaskor också) som jag så gärna velat ha o skulle jag nu ändå handla så slog jag till på den. Sedan hittade jag en större men ren ängelform (blir nog bra som fönsterängel - dock inte som hänge. Det är den för stor för).

Så ut åkte de båda faten jag tänkt mig, för frakten för det ovan blev ju ca 62$ *hu*Förvånad o så kommer ju införselavgiften också sedan. Nå det dyra i denna omgången var ju link-locken o det var ju de jag behövde allra mest, men med dem på gång hem så känns det ju som jag inom en rimlig framtid nu faktiskt kan testa o köra en screen melt också.

Får väl ta mig en fatform nästa gång när jag ska köpa mig ett nytt nät därifrån o nu har jag registrerat mig för nyhetsmail också så nu hoppas jag få bättre koll på deras framtida reor.Oskyldig Tack för tipset kissidor o det var ju kanonbra att du visade detta på PUSS, så att jag visste att jag inte skulle behöva köpa en ställning eller nätet till en ställningen. Så här blev det ju betydligt billigare trots allt.Skrattande

Cessy
2012-10-21 18:25
#111

Bara en fråga. Är inte de här små formarna (de som kallas ministöbeformer hos Anla Glas) från slumpys? Hittade i alla fall inte dem alls hos slumpys

Annons:
kissidor
2012-10-21 18:38
#112

tror inte det cessy men kan du länka? sitter lite halvstressat och jobbar så hinner inte leta

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2012-10-21 18:44
#113

Åh det är inte bråttom. Jag har ju redan handlat denna gången men blev bara så förvånad att jag t.ex inte hittade denna ovalen eller detta hjärtat m.fl. småformar. Letade ju för att se vad de kostade hos slumpy´s men hittade inte alls dessa formarna.

Cessy
2012-10-22 10:10
#114

Ja nu är det här ju i fel tråd o eg. allt mitt skrivande tidigare ocksåSkäms Nå för att avsluta det hela så gick jag o tittade under min hjärtform o ovala form m.fl. o nej det står inte slumpy´s under dem o så brukar det stå under slumpy´s formar. Då slog det mig att var det inte på det andra amerikanska dyrfraktsstället dessa fanns - Delphi o jo där hittade jag formarna.

Man kan tydligen inte länka direkt till formarna, utan dirigeras om till huvudsidan. Nå man hittar formarna om man går in på  Fusing supplies-> Glass Molds -> Jewelery Molds o Mini Molds.

Fast just nu verkar det vara ett problem att komma till formsidorna överhuvudtaget o det är kanske därför länken dirigeras om.

…….. o nu funkar länken igen.

Cessy
2012-10-28 09:20
#115

Slumpy´s har idag (28 oktober -12) 20$ rabatt på alla ordrar o minsta ordervärde är som alltid 75$

kissidor
2012-11-01 13:29
#116

förhandsinfo för "vip:ar" Skrattande från w-g:

‘Add to my 12 days of Christmas Hamper’

This is how it works…

Place your orders using the 'Add to my 12 days of Christmas Hamper' shipping option and we will consolidate your orders over the 12 days and send them to you as one shipment.

  • Orders must be completed and paid for each day as normal
  • Any products can be added to your hamper
  • The final shipping cost will be based on our normal shipping charges and we will contact you for payment before we send your parcel.
  • The single shipment will be made between 13th and 18th December (orders to Europe may not arrive before Christmas). Your single shipment may consist of several boxes which may be sent with different carriers.

It's really that easy!

12 DAYS - 12 GREAT OFFERS! 

DECEMBER 1st 30% off all CBS Dichroic Glass and Accessories

DECEMBER 2nd30% off all Fusing Glass Packs

DECEMBER 3rd25% off Moulds

DECEMBER 4th30% off Bullseye Sheet Glass

DECEMBER 5th 30% off all Accessory Glasses

                                           (powders, frits, confetti and stringers)

DECEMBER 6th30% off Decals

DECEMBER 7th 30% off Glassline Products

DECEMBER 8th            10% off all Books

DECEMBER 9th      20% off  Jewellery Findings 

(excludes sterling silver items)

DECEMBER 10th10% off Dremel Power Tools & Accessories

DECEMBER 11th£20 off the Kristall 2000s Grinder

DECEMBER 12thSave on selected kilns

Each 12 days of Christmas offer lasts 24 hours and expires at midnight. Orders must be completed and paid for each day, to benefit from the offer. No other discounts apply.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2012-11-01 13:37
#117

Åh jisses - de första 6 dagarna i dec. skulle jag ju behöva handla varje dagOskyldigSkäms Tack för att du visade detta Kissidor. Nu får jag (o alla andra givetvis) ju fundera lite på vilka prioriteringar jag måste göra till dess o vilken av dagarna som är mest nödvändig att handla på.FlörtSkrattande

kissidor
2012-11-01 13:45
#118

jo det blir helt klart ett problem cessy… - vet inte om det nya med att man kan samla ihop alla inköp från de olika kalendererbjudandedagarna är en fördel eller en nackdel för plånboken… å ena sidan kan man varje dag ta bara precis det man vill ha och behöver inte tänka att man ska utnyttja fraktkostnaden maximalt - å andra sidan har man inget som hindrar en att handla varenda dag i 12 dagar i sträck Förvånad!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Cessy
2012-11-01 14:18
#119

Åh det missade jag - att man kunde samla ihop för att spara frakten. Det har man ju inte kunnat tidigare. Nä för plånboken blir det nog inte en fördel, men för tillfredsställelsen att man kan samla o spara fraktkostnaden lär det ändå bli något positivt. OskyldigSkrattande

ommok
2012-11-08 23:36
#120

Nu har warm-glass tagit in curiousglaset igen i internetbutiken, och det finns som en förp med 6 skivor 20x25 cm resp 1 kg mixade 20 cm strips. (Just nu finns mer än 10 av båda sorterna, kissidor!) Flört

Cessy! Cranberry Pink Irid är också nedsatt,och finns både som fusible curious i 50x40 för 50% av normalpris och som normala skivor nedsatta med 20%.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

kissidor
2012-11-09 06:45
#121

åh tack ommok Skrattande, men jag nöjer mig nog med mina 8 mega packs Oskyldig. men nu får ju nån annan chansen också Skäms

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2012-11-09 08:04
#122

Åh ommok nu väntar jag ju på mitt paket o så väntar jag ju på warmglass 12 dagars kalender, men jisses vad det drar att följa ditt tips.SkämsSkrattande

sonette
2012-11-09 08:08
#123

Är det någon som har bra pris på slumpingformer?Tyvärr kunde jag ju inte köpa då det var rea på slumpysSkrikandes

Cessy
2012-11-09 08:10
#124

warmglass har lite o väntar du till den 2 december så har de 25% på slumpingformarna den dagen sonette.

sonette
2012-11-10 10:50
#125

Tack CessyGlad Ska köpa någon form och skulle vilja prova drop out ,kanske den ringen? Står det på deras sida att de ska ha rabatt då eller har du fått info.på annat ställe?

Annons:
ommok
2012-11-10 13:28
#126

Sonette, i #116 har kissidor berättat vilka planer Warm-glass har. Hon är vip-kund hos dem, så hon får tidigare info än vi andra vanliga kunder, så hon kan planera sina inköp bättre. Skrattande Men hon är så snäll så hon delar med sig av infon till oss! Kyss

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

sonette
2012-11-10 15:23
#127

Ok tack jag såg det efter att ha skrivitFlört Hur mycket ska då handla för att bli VIP kund?Tycker att jag skulle blivit det för länge sen,säkert fler med migTungan ute / Irene

Cessy
2012-11-21 16:45
#128

sonette: Här är sidan med discounts o jag antar att man är VIP-kund när man har 20% rabatt.

Åh jisses vad jag velar. Å ena sidan skulle jag verkligen vilja handla den curious saver pack de har nu. Å andra sidan vill jag ju gärna ha lite som finns i deras 12-dagars kalender. Jag måste ju bestämma mig för en av alternativen o eg. vill jag inte alls välja suck.Foten i munnen

Har ni förresten sett att warmglass även har den där minfriten - den dichroiska - som PMC har, men den är slut hos båda tvåRynkar på näsan

sanne62
2012-11-21 16:50
#129

mmmm…den verkar mindre än den andra men jag tycker fortfarande att den ser större ut än pmc´s….kan va en synvilla….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2012-11-21 16:55
#130

Det är vad jag förstår exakt samma Sanne o det är samma storlek på rören. De har numera dels den större o då dels den mindre, men den sistnämnda är alltså slut både hos WG o PMC

sanne62
2012-11-21 16:58
#131

oj !

vilken anstormning !

glad att jag har redan …. Skrattande

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2012-11-21 17:01
#132

Det förstår jag för den dichrofriten är jättefin, men jag har snart skut på min o hade tänkt använda det jag har som glittersnö på jullyktorna, men då vill jag ju givetvis ha mer så att jag inte står utanOskyldig

Annons:
sanne62
2012-11-21 17:03
#133

nu såg jag att pmc OCKSÅ har 2 storlekar…det hade dom inte när jag köpte….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

sanne62
2012-11-21 17:06
#134

cessy: hur mycket behöver du till dina lyktor ? e de bara lite grann så kan du ju få lite av mig ….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2012-11-21 17:09
#135

Åh men de hade de när jag köpte o jag utgick då från att de var den mindre friten du hade pratat om. Nej nu ska jag gå o skära lite rött glas o fotandet får nog vara till imorgon är jag rädd. Vill ha igång ugnen igen i natt så att det kan bli lyktor om några dagar så jag har några till 1:a adventOskyldig

Cessy
2012-11-22 13:16
#136

Såg nu ditt inlägg i #134 o tackelitack Sanne. Nej jag har lite själv så det klarar sig. Det är mer om jag tänker änglar o annat sedan som det känns som det jag har inte kommer o räcka, men så att jag klarar mig för lyktorna - det har jag o de får ju in mer senare, så tack ändå Sanne. Jättegulligt att du erbjöd dig.Glad

sonette
2012-12-03 08:10
#137

Det känns så tyst härinneTungan uteHandlar ni alla? Fy vad farligt det är, jag har handlat lite första dagen, idag några formar. Dessutom en massa dagar kvar o så är det jul sen. Hur som helst, lycka till med handlandetFlört / Irene

Cessy
2012-12-03 09:03
#138

Jo jag hade ju tänkt handla på denna 12-dagarskalendern - särskilt nu när man kunde samla på sig under alla dagarna o få en gemensam frakt, men jag ville också gärna ha de där curiouspacket (6st 20-25cm skivor för ca 250 kr inkl. VAT) För det var ju så himla billigt färgat bullseyeglas att billigare färgade skivor går inte få tag i ens på rean o då kan man ju unna sig att göra lite som man vill med de där skivorna utan att känna att man då tar av sitt surt ihopsamlade förråd av bulleyeglas o dessutom kanske få lite spännande glas. Var det något som känns som inte så kul så skär jag ju det i grova bitar o använder till screen melt sedan.Oskyldig

Så jag valde att köpa några curoiuspack istället o hoppade rean, för jag misstänkte att när rean väl startar så försvinner curiouspacken o det gjorde de ju (finns dock nu igen i 1,5kg studentpack) Sedan hoppas jag ju att formar o frit kommer i reor igen under våren o så bulleyeglas också förståss. Kände att jag fick mer glas o leka med så här o förvisso vill jag ha det andra också, men jag kan ju inte ta allt - i alla fall inte på en gångSkämsOskyldigSkrattande

Limaro
2012-12-03 10:07
#139

#137 Jo visst handlas det… Var nog bra att dio- glaset var den första dagen för det blir ju helt klart dyrast… så har man lite koll på hur mycket man har råd att köpa sedan.. Jag handlade första och andra dagen, hade tänkt mig en ljusfatsform i dag men den fanns inte i lager :(. Men i morgon blir det nog en del handling igen…

Är farligt men å andra sidan lär man ju ha material för en lång tid framåt …iallafall försöker man ju använda det som ursäkt när man "råkar" köpa något man inte hade tänkt.. Oskyldig 

Lycka till med fyndandet! Glad

Annons:
Cessy
2012-12-11 10:44
#140

Ni som inte redan har en slip - idag har warmglass rabatt på Inland Kristall 2000S. Den levereras dock inte förrän i januari. Är det något jag absolut inte vill vara utan så är det min slip.

Cessy
2012-12-27 12:18
#141

Dichroic And More har en "Year End Sale" o lämnar 40% rabatt på allt. Förvisso är inte frakt m.m. att leka med därifrån men 40% rabatt gjorde att jag i alla fall slog till på lite dekaler.OskyldigSkrattande

Cessy
2013-01-25 11:13
#142

Från o med idag - fredag 25/1-13  t.o.m. midnatt på måndag så har Warmglass 25% rea på Accessory Glas d.v.s. frit, powder, stringer, confetti. Dock är millefori o deras glaspack undantagna från rean.

Cessy
2013-01-31 00:19
#143

AEE Glass har 20% rabatt på dekaler, men det framgår inte hur länge rabatten gäller. Man ska skriva SAVE i kupongkodsfältet o det är ju denna butiken som har väldigt rimlig frakt jämnfört med de flesta andra butiker i USA när det gäller att skicka dekaler, för de flesta andra ställen är rent ut sagt svindyra med frakten för att skicka lite dekaler som eg. inte väger någonting.

Artafale
2013-02-06 11:22
#144

Slumpys har rea på "bargin basement". upp till 80% så även om frakt och införselavgifter kostar en del bör det gå att göra fynd.

kissidor
2013-03-01 10:28
#145

förhandstips, warm glass vår-bullseyerea. försökte göra ett eget inlägg av detta, men sidan knölade


Värd på Mobiltelefoner och Android

sonette
2013-03-01 10:41
#146
Annons:
Cessy
2013-03-01 12:22
#147

Åh kanon - tackelitack Kissidor🙂

kissidor
2013-05-01 11:22
#148

lite förhandsinfo från warm glass uk 🙂:

Värd på Mobiltelefoner och Android

Mmadeit
2013-05-21 14:19
#149

Ingen rabatt egentligen men vill ändå tipsa om att dora beads tagit bort sin mini order summa på 80 dollar och de har ett rätt sjyst utbud på bails.
http://www.dorabeads.com/finding-supplies-charms-glue-on-bail-c-1044_1516.html

ommok
2013-07-21 00:15
#150

Var in på Ikea i Uppsala idag för att köpa ett par tandborstmuggar till. och upptäckte då att de är på rea till den 31/7. 9 kr per styck tog de för de ska bort ur sortimentet.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Cessy
2013-07-21 09:54
#151

Åh är tandborstglasen på utgående😮 Hm - jag har ju 4 st o så två oanvända i reserv, så jag borde ju inte känna panik, men kan ändå inte låta bli o göra det. Hade ju 2 hemma o köpte 4 st. sist, men önskar ju givetvis nu att jag hade köpt flera. Kommer ju inte till IKEA igen förrän slutet av augusti o då är det antagligen för sent att få fler att ha i reserv.😮

sanne62
2013-07-21 10:52
#152

kan ni inte köpa dom över nätet ??

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2013-07-21 11:16
#153

Nej tyvärr inte. Det mesta av småprodukter kan man tyvärr inte köpa över nätet o inte heller tanborstglaset.

Annons:
Lorita
2013-07-21 16:03
#154

#153 bor du långt från Karlskrona?

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Cessy
2013-07-22 10:14
#155

Lorita: Det är ca 6 mil, men där är ju inget IKEA i Karlskrona. För det närmaste för min del måste vara Älmhult, för Kalmar, Malmö o Helsingborg ligger ju ännu längre bort. Ska ju ner till Cerama syd sedan i slutet av augusti o det ligger ju i princip granne med Malmö Ikea:t så då blir det Ikea o har de kvar tandborstglasen då så köper jag o är de slut så är de. Jag har ju 6st o använder 4 av dem så jag sitter inte i sjön eg.☺️Bara att jag använder dem så himla mycket så att jag vill ha några till i reserv ifall de nu ska upphöra med dem.

Lorita
2013-07-22 10:23
#156

#155 jag har en dotter där och tänkte att hon kunde ta med glas till dig men nu skrev hon att hon inte kommer till GBG i sommar utan det blir till jul och det kanske är för långt dit 🙂

om dom nu finns kvar på mitt IKEA

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Cessy
2013-07-22 10:30
#157

Tack för att du tänkte på mig Lorita🙂 Om värmen släpper så kan jag kanske övertyga mannen om att köra upp till Älmhult för jag skulle gärna vilja besöka det nya IKEA:t där o så outleten också förståss, men annars kommer jag ju till Malmö i augusti o i sjön sitter jag ju faktiskt inte - bara att jag skulle vilja ha 2 till för att säkert ha om de andra går åt fanders eftersom jag använder dem så himla mycket. Fast eg. använder jag 2,5dl måtten precis lika mycket o dessa lär ju inte försvinna från tillverkningen (menar inte IKEA nu utan mått finns ju överallt), så lyktor kommer jag ju kunna göra även om alla 6 så småningom blir obrukbara😉

Artafale
2013-07-22 10:56
#158

Känner lite lätt panik över att de ska försvinna i sortimentet. Det får bli en tur till Ikea efter jobbet idag och då köper jag väl de som finns kvar om det finns några (om de nu inte har ett berg.)

Artafale
2013-07-22 22:02
#159

Slutsålt både på Bäckebol och Kållered😕

sanne62
2013-07-22 22:10
#160

😭…panik för er !!!

undrar vad "oglasande" folk har dessa muggar till ???

inte kan det vara många som använder tandborstmugg…..

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Annons:
ommok
2013-07-23 20:51
#161

Ja, jag fick lite panik, så jag köpte fler än jag tänkt mig, men ändå bara 4 stycken. Det räcker tyvärr inte till att dela med sig av, för jag kommer ju att behöva dem alla så småningom. Det fanns rätt gott om tandborstglasen på ikea i Uppsala när jag var där (tyvärr var det bara ett fikastopp på min resa söderut, och det dröjer innan jag kommer tillbaka dit).

Sanne, vi använder de här tandborstglasen för att slumpa våra ljuslyktor över. De passar speciellt bra till de fina princesslyktorna bl a Cessy gör. 🙂

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

sanne62
2013-07-23 21:10
#162

ommok : du läste nog inte mitt inlägg så noga…..😉

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2013-07-25 15:19
#163

Ja nu har jag precis köpt mig ett par slumpingformar från Slumpy's så jag ska inte utnyttja detta, men Warmglass ska ha en rabattkampanj - 25% - på sina olika formar den 26 - 31 juli

Cessy
2013-07-26 12:17
#164

Dichroic and More har 26-28 juli  35%-rabatt i en kampanj som de kallar Christmas in july Sale o man ska skriva in rabattkoden July35 när man checkar ut för att få rabatten.

Glas o sådant har jag aldrig köpt därifrån men väl dekaler. Är jättesugen på att köpa några ark, men vet ju att frakten därifrån är vansinnig även bara för lite dekaler *suck*

Cessy
2013-09-11 12:10
#165

aha - det var väl det jag visste. Att rean på stora glasskivor hos Warmglass startar 13.00 Lör. den 5 oktober. Då kommer allt som är intressant vara slut när jag kommer åt en dator strax in midnatt på söndagen. *gaah*  Rean håller på till midnatt mån 7 okt. 

Fast det verkar lösa sig nu o jag får låna en dator på PUSS😃😍

kissidor
2013-09-11 15:09
#166

aha, annars skulle jag just precis skriva att du kunde låna min surfplatta - hursomhelst så kommer det lugnt att finnas lösningar på det 😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2013-09-11 15:22
#167

Låter kanon kissidor, för några skivor måste jag ju bara ha nu när man slipper ta 10 för att få rabatten😇😃

Annons:
Cessy
2013-11-04 12:25
#168

Imorgon den 5 november (står dock inga klockslag?) men det gäller endast imorgon så jag utgår från att det är dygnet som gäller eller så är det kanske butikstiden som gäller? Nå det är i alla fall något som de kalla flash sale o det innebär tydligen att en 10%-rabatt läggs ovanpå ens egna rabatt, men vissa undantag finns. Se själva på deras första sida.

http://www.warm-glass.co.uk/

Cessy
2013-11-04 12:26
#169

WarmGlass UK: Imorgon den 5 november (står dock inga klockslag?) men det gäller endast imorgon så jag utgår från att det är dygnet som gäller eller så är det kanske butikstiden som gäller? Nå det är i alla fall något som de kalla flash sale o det innebär tydligen att en 10%-rabatt läggs ovanpå ens egna rabatt, men vissa undantag finns. Se själva på deras första sida.

http://www.warm-glass.co.uk/

Cessy
2013-11-25 22:09
#170

Snart är det dax för Warmglass 12 dagars kalender (De första 12 dagarna i december). Det framgår dock inte vilka olika procentsatser de olika rabatterna blir, men precis som i fjol kan man samla ihop de olika dagarna till en frakt - läs mer här:

12 DAYS - 12 GREAT OFFERS!

Each 12 days of Christmas offer lasts 24 hours and expires at midnight. Orders must be completed and paid for each day to benefit from the offer. No other discounts apply.

DECEMBER 1st Save on Casting and Slumping Moulds >>

DECEMBER 2nd Save on Fusing Glass Packs >>

DECEMBER 3rdSave on Dichroic Glass & Accessories >>

DECEMBER 4thSave on Bullseye Sheet Glass

                   (except Tekta) >>

DECEMBER 5thSave on all Bullseye Accessory Glasses

                  (Powders, Frits, Confetti & Stringers) >>

DECEMBER 6thSave on Decals and Stencils >>

DECEMBER 7thSave on Glassline Products >>

DECEMBER 8th Save on Books >>

DECEMBER 9thSave on Jewellery Findings

                   (except Sterling Silver items) >>

DECEMBER 10thSave on Dremel Power Tools

              & Accessories >>

DECEMBER 11thSave on Power Tools >>

DECEMBER 12thSave on selected kilns >>

‘Add to my 12 days of Christmas Hamper’

This is how it works…

Place your orders using the 'Add to my 12 days of Christmas Hamper' shipping option at the CHECKOUT and we will consolidate your orders over the 12 days and send them to you as one shipment after December 13th.

Please note that due to the logistics of locating individual orders, unfortunately we CANNOTship hampers before December 13th.

  • Orders must be completed and paid for each day as normal.
  • No other discounts apply. All orders subject to stock.
  • Any products can be added to your hamper, not just offer items.
  • A final 'one off' shipping cost will be calculated using our normal shipping charges and we will contact you if payment is required, before we send your parcel. Shipping will be by Standard Delivery.
  • The single shipment will be made between 13th and 20th December (orders to Europe cannot be guaranteed to arrive before Christmas). Your single shipment may consist of several boxes which may be sent with different carriers.

It's really that easy!

Cessy
2013-11-30 09:57
#171

Nu har de skrivet ut %-satsen (rabatten) för de tre första dagarna o den är 25%. Det brukar  ju variera o är inte alltid samma för alla produkter, men rean för den 1 dec. går alltså på vid midnatt o slutar imorgon vid midnatt då nästa dags rea går på. o.s.v.

Cessy
2014-01-31 16:18
#172

Idag o t.o.m. den 2 februari har Slumpys 30% rea på alla sorters formar. Dessutom har de 80% avdrag på alla formar som befinner sig i bargain basementkategorin.

sanne62
2014-01-31 16:21
#173

jisses vilka fynd för er med ugn !!

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Artafale
2014-01-31 16:31
#174

Oj, vad mycket jag ville ha där, kostade nu nästan ingenting ju (frakten lär ju kosta betydligt mer än formarna) Får se om jag kan få handen att inte trycka igenom en beställning i helgen. Kan nog bli svårt.

Annons:
sanne62
2014-01-31 16:42
#175

ta på tumvantarna ! 😂

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Niwa
2014-01-31 17:20
#176

Du då behövs det dubbla tjocka tumvantar 😃😉

Hälsa gärna på mig på Facebook.

sanne62
2014-01-31 17:21
#177

mmmm + troligen ögonbindel…

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Niwa
2014-01-31 17:24
#178

😂😂
koppla ur internet kanske tills rean är slut

Hälsa gärna på mig på Facebook.

SaGas
2014-01-31 17:25
#179

Tror inte det hjälper! Jag har förstått att saker brukar hoppa ner i varukorgen av sig själva för Artafale;)

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Niwa
2014-01-31 17:27
#180

🤪 hmm ja då spelar det ju ingen roll, men borde ju fungera om det inte finns någon uppkoppling att skicka korgen med

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2014-01-31 17:28
#181

Ha jo visst är det frakten som kostar. Jag tog 4 formar De kostade 89 kr😮 Sedan kostade frakten 397🤦‍♂️ Sedan kommer ju tullavgifterna till, men hur som helst så är det billigt ändå i slutändan. Långt billigare än att handla formarna i Sverige eller på Anla Glas eller Warmglass, så jag får trösta mig med detta☺️😇

Annons:
sanne62
2014-01-31 17:28
#182

ja, hon har en spökskrivare….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Niwa
2014-01-31 17:30
#183

oj  ja det var väl inte farligt för formar 89:-?
men de kan man väl använda flera ggr, jag är ju inte så insatt i glas. mer än att jag tycker det verkar intressant och intressant att följa era försök

kändes inte så i alla fall, men frakt 397? blä

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Niwa
2014-01-31 17:32
#184

aha ok Sanne, någon som sitter i datorn och har samma smak som Artafale och shoppar sådant hon vill ha åt henne.
åhhhh vad smart om de håller reda på reor också😇😃

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2014-01-31 17:35
#185

Jodå formarna går att använda väldigt många gånger om man inte tappar dem i golvet eller liknande, så det är åtskilliga antal fat/skålar som var o en av formarna kan "producera"😉 Jo jämnför man formpriserna med här hemma, så kostar var o en av formarna mellan 250 - 400 kr st o så får man lägga till den svenska frakten, men man slipper ju i alla fall tullen, så jag räknar ju med att min vinst av att handla på slumpys var minst 50%😃

Cessy
2014-01-31 17:52
#186

………..  Ja om man nu inte räknar vad jag sparat om jag inte handlat alls förståssGenerad🤐

sanne62
2014-01-31 17:54
#187

så kan man inte tänka cessy….för det alternativet finns sällan ….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2014-01-31 18:04
#188

fniss ……. nä inte när man drabbats av habegär🤪. Fast det jag hade i korgen först hade totalt gått på nästan en tusenlapp, så jag lyckades besinna mig lite i varje fall.😇😃

Annons:
sanne62
2014-01-31 18:06
#189

ja ja…det är inte den 2/2 än …..Skämtar

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Artafale
2014-01-31 18:15
#190

Tvångtröja på häktet är nog enda sättet för mitt alterego att inte beställa utan min inblandning Skämtar. Det funkar likadant när jag är på jobbet, fingrarna far över tangenterna mest hela tiden och order läggs och eftersom det inte blir några direkta klagomål så verkar fingrarna göra rätt. Själv sitter jag mest och pratar om livets viktigheter med kollegornaCool. Men denna rean är det ju nästan så jag vill blanda mig i lite själv också, formar för 0,5 -3 ÚSD istället för 100-lappar. Måste man inte handla om det är så billigtFunderar. (sneglar försiktigt på min jätteplastback fylld med loppisfynd i form av rostfria skålar och fat)  

Du ska inte åka på någon tull Cessy, enligt min kusin, tar de inte ut någon avgift om man handlat för under 500 kr (dvs, momsen 25% måste överstiga 100 kr för att dom ska bråka med det). Då ska inte kostnaden för frakten ingå (men hur det är med den saken har man ju lärt sig). Man ska dock kunna klaga på detta och få pengarna tillbaka om jag förstod henne rättGalen.

Cessy
2014-01-31 18:28
#191

Ha ja om det verkligen är så, så vore det ju ett riktigt fynd. (ingen tull) Har dock för mig att jag åkt dit förr även om det är under 500 o när det tagit en så roar de ju sig med att lägga på 100 kr för att de gjort det o visst räknar de in frakten. Det är ju på så vis de får in något. Varorna är ju sällan så dyra från USA, men frakten är ju aldrig att leka med därifrån.

Tja alltså mina 4 formar kostade alltså 13,64$ d.v.s. ca 89 kronor o då får jag för första gången två runda fatformar o så en 4-kantig skål o ett stort 4-kantigt fat. Hade eg. 3 fat till i korgen + 2 småformar till fritfusning, men dessa slängde jag i alla fall ut eftersom frakten då steg till ännu ohållbarare nivåer o det är p.g.a. frakten o tullen Sanne som sannolikheten är ganska stor att jag inte kommer handla 1 gång till, för alla formarna är som sagt var jättebilliga. Tyvärr är bara inte frakt o tullavgifter det o det får mig nog att besinna mig.🤔

Åh klarar du verkligen att avstå Artafale? Det gjorde ju inte jag trots att jag inte eg. alls borde ha handlat. Inte kan du lämna mig ensam i skamvrån?🤔🤪

sanne62
2014-01-31 18:33
#192

cessy: hur kan du tro för en sekund att artafale inte ska handla???

denna gången skulle hon ju dessutom blanda sig i själv ju …..

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Niwa
2014-01-31 18:40
#193

Omg vad skönt att läsa detta . Det är inte bara jag dom bara måste handla o resonerar med mig själv

Hälsa gärna på mig på Facebook.

sanne62
2014-01-31 18:46
#194

cessy: jag menade i så fall att du skulle maila dem och få det med i samma sändning…

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2014-01-31 19:44
#195

Ha ha Sanne - ja det vore ju någonting😇 Nej här SKA INTE handlas mer!  Måste alltså ta i med hårdhandskarna o skriker så att det ringer i mina öron, så att jag inte får ännu mer dumheter för mig🤦‍♂️

Jo men visst är det väl så alla med olika hobbygrenar gör när de handlar Niwa. Räknar på o håller på o resonerar med sig själva om allt man tjänar om man bara handlar?😇🤪

Annons:
Mmadeit
2014-01-31 23:00
#196

tull i sig är inte så farligt även om man handlar så det skall tullas det är MOMSEN som är betungande…och den räknas ju även på fraktavgiften och så deras förbannade hanteringsavgift…

Glad att jag inte har nån stor ugn…

Artafale
2014-01-31 23:06
#197

Ingen risk att du får stå ensam i skamvrån CessySkrattar. Jag har fyllt varukorgen Men, tänker inte skicka in någon beställning förrän i morgon när jag sovit på saken och utvärderat bättre vad jag behöver (läs lägga till lite till)Skämtar

Cessy
2014-02-01 00:04
#198

Ja den där 100-lappen som de tar för att de ska tulla o momsa (hanteringavgiften) är supersur. Jaha är det därför de räknar in fraktavgiften, men att det inte eg. är tullavgift utan moms. Ändå surt att de får räkna den avgiften på frakten.

Åh vad skönt att jag inte sitter får ensam i skamvrån då Artafale😉Fast å andra sidan är jag stolt över att jag ändå lyckades slänga ut halva varukorgen o "bara" ta hem hälften i alla fall. Fast det berodde ju inte på att formarna var dyra, men väl den eländiga fraktavgiften😓 Hade jag haft ett annat läge o inte köpt dekaler som mest sannolikt har fastnat i tullen för de har dröjt för länge o sedan köpt de där plexiförvaringarna så hade jag helt klart braskat på o köpt fler formar, för detta var verkligen ett gyllene läge för att köpa sådana.

Fast nu när jag tänker efter så i o med att jag faktiskt köpte 2 runda formar så innebär det ju att jag faktiskt måste börja använda cirkelskäraren mer också🤪Nåja jag köpte ju två 4-kantiga formar också så då kan ju de båda runda sedan få vänta på att rätt inspiration infaller till att ge mig på att cirkelskära.😇 Är ju eg. inte så förtjust i runda fat, men de känns ju som en bra sak att ha hemma i varje fall 2 modeller ifall nu någon skulle vilja ha ett sådant o billiga var de ju verkligen, så det var ju liksom läge för att köpa dem De kostade 4,95 o 10,15 kronor😮så det gör inte så mycket ifall de bara blir liggande 😇😃

Artafale
2014-02-01 19:56
#199

Jag slog dig med hästlängder Cessy! Tryckte vilt in alla slumpformar jag såg. 111,89 USD ink. frakt blev slutnotan. Jag lät bli (och det var tufft) att köpa dicroiskt Förskräckthttp://www.slumpys.com/Fusible-Art-Glass/Dichroic-Squares/Purple-on-Orchid-Opal-Art_2?p=1&items=24&ref=http://www.slumpys.com/Fusible-Art-Glass/Dichroic-Squares&top=331

Jag var dessutom så klok att jag innan jag tryckte igenom beställningen ringde min goda vän Monika för att höra om vi skulle sambeställa och hon hoppade på direkt. Så jag behöver bara betala hälften av ovan men får ändå tillgång till alla formarna. Dessutom blir det med all säkerhet så att  jag får förvara dom om Monika inte har något projekt på gång.

Som man bäddär får man ligga Cool

Cessy
2014-02-01 21:31
#200

Åh kanon att ha någon att dela med Artafale o det där var ju ändå redan innan billigt. För ursprungligen hade jag ju 8 formar i varukorgen o det skulle gått lite över 90$ så så himla många formar la du nog inte i för hos Slumpys finns det ju fantastisk många olika formar. (om man ser till allt som finns i shopen). Men jag antar att du gjorde som jag o rafsade runt hej vilt i deras bargain basement där det ju redan var billigt o så 80% på detta. Är ju lite löjligt att få formar för under  eller runt en 10:a, så eg. borde man ju ta av allt, fast det är kanske bra om man har användning för dem också😇😃

Artafale
2014-02-02 16:26
#201

13 formar blev det om jag räknat rätt och visst höll jag mig på bargain sidan! Jag hade väl igentligen velat ha ännu mer men någonstans får man dra gränsenSkämtar. Känner mig nästan lite stolt att jag lät bli allt annat jag ville ha (som firesticks, dicroiskt o.s.v)

sanne62
2014-02-02 16:40
#202

duktig kicka! 😃

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Annons:
Cessy
2014-02-02 18:08
#203

Javisst var du duktig Artafale o det var jag också *nickar ivrigt*😇🤪 men bra fynd gjorde vi i alla fall😉😃

sanne62
2014-02-02 18:10
#204

ja, jag beundrar er….jag hade nog inte kunnat stoppa mig i samma läge…för det var ju verkligen REA ….tur jag inte behöver formar…

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2014-02-02 18:11
#205

Ja det är väl tur att man inte försöka köpa allt på en gång  i alla fall😉

Artafale
2014-02-03 07:41
#206

Just att begränsa sig är kanske inte min starkaste sida (och inte er heller tycks det) men billigt var det ju trots frakt och införselavgifter. Nu blir det otålig väntan tills paketet dyker upp (och jag förväntar mig ett stort paket)

Cessy
2014-02-12 15:45
#207

Ha jo det där med under 500kr stämmer nog faktiskt, för jag fick en lapp idag från posten som gått via deras vanliga införselkanal o jag har sluppit både tull, moms o hanteringsavgift denna gången eller så var det första gången de släppte igenom ett paket från USA trots det gått via dem o det tror jag inte på, så där finns nog en gräns trots allt. Får se om jag kan hämta ut dem sedan ikväll.😃

Artafale
2014-02-12 17:00
#208

SkrattarSånt tycker vi om, då blev det med andra ord ännu mindre dyra formar, fast frakten är svindyr, mer än 10 USD / kg, har jag räknat fram. Önskar att det kunde finnas ett Slumpys i Göteborg också eller i alla fall i Göteborg (men det skulle väl ruinera migSkämtar)

Jag fick också en lapp från posten idag men det står att jag kan hämta tidigast 16:00 i morgon Ledsen. Det står att information om ev. avgifter står längre ner och jag hittade ingenting som sa något om kronorGlad. Jag håller tummarna att det stämmer när jag ska hämta paketet också. Sen brukar ju Slumpys skicka med något extra, rätt nyfiken om de gjort det denna gången också och på vad det isåfall är.

sanne62
2014-02-12 22:28
#209

sitter cessy och klappar på sina formar i kväll?? 😉

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Annons:
Cessy
2014-02-12 22:35
#210

Hu - var blev mitt inlägg kvar från tidigare ikväll?🤔 Jag skrev att tyvärr blev det inget uthämtat idag, för sonen fick skjuts hem, så då kändes det onödigt att köra iväg bara för att hämta formarna. Är ju inte alls i glas-skapartagen just nu, så jag samlar mest formarna på hög☺️Men så småningom lossnar det ju igen o då har jag lite att leka med😉😃

ommok
2014-02-12 23:52
#211

Jag får väl erkänna att jag också föll för slumpy's rea, och gjorde en beställning. Den verkar ha blivit lite större än era 😇, för de har delat in leveransen i två paket, vilka inte har lämnat usa än. 🎧😍😃Ska bli så spännande att få hem dem, men det lär bli tullavgifter på detta inköp. 🤔Jaja, de var så billiga. Jag fick ihop 15 formar och ett par pot melt-utrustningar samt stålringar och fiber strips till dem.

Nu när jag har en stor ugn tänkte jag att det vore bra att kunna göra lite olika större skålar också, förutom de stora fatformar jag redan har. Köpte både runda, fyrkantiga och pizzasliceformar. 😊Dyrast blev en Athena tray-form i rostfritt, som kom upp i $ 52.79, men den kostar idag $ 75.41, så det var ändå ett bra pris, tycker jag.

Jag hoppas få tillbaka lite inspiration när formarna kommer, har inte ens petat på glaset sen oktober. 🤔

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Cessy
2014-02-13 08:21
#212

Javisst var det ett bra pris ommok o hoppas vi så småningom får se lite trevliga glasskapeler från dig igen när lust o tid infinner sig igen🙂

Här är det mest ren stiltje i glaskaparlusten o jag vet inte vad jag har lust o göra, så inget glas blir gjort. Gör nu bara superenklasmycken som ska till frissan som inte kräver något o har noll kreativitet. Nåja bättre att jag gör det i alla fall så återkommer kanske kreativiteten sedan.

Artafale
2014-02-13 08:31
#213

Ja Omok, man var ju tvungen att köpa ett och annat på den rean! Jag har annars samma problem, skaparlusten vill inte infinna sig alls. Har målat lite öglor med nagellack men inget annat. Jag hoppas att någon av formarna som ska hämtas idag ger mig lite inspiration. Förhoppningsvis skriker någon av dessa på mig TESTA MIG! Väntar fortfarande på min gravyrpenna också!

Niwa
2014-02-13 13:07
#214

Vem vet Ommok, lördagen kanske kan ge lite inspiration ;-)
men ser gärna lite vackra glas skapelser också från dig

Hälsa gärna på mig på Facebook.

ommok
2014-02-13 16:10
#215

Ja. jag hoppas ju lite på lördagen, när det gäller smyckestillverkning. Kanske hittar jag något där för glaset också, som får igång skaparlusten lite. 🙂

På Åhléns har de förresten ett set med tre höga ringar för kakor mm i rostfritt för 79 kr. Jag funderar på om man kan ha dessa för exempelvis en mindre potmelt, så jag har köpt ett set för att testa när mina formar kommit. En jättesöt liten rostfri tratt var jag bara tvungen att köpa också, för att lätt kunna hälla mina småpärlor i rör eller småpåsar. 🎧

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Niwa
2014-02-13 16:13
#216

jag kommer gå på fredagen då sambon o äldsta sonen skall på hockey på lördags em. Så då blir jag nog hemma hela dagen.

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
ommok
2014-02-13 16:22
#217

Aj då, då kommer det ju att vara nästan tomt när jag kommer dit! 😮😟😇Jaja, det finns kanske lite smulor kvar till oss andra i alla fall. 😂Jag kommer ju ner sent på fredag kväll, måste jobba oxå. 😉

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Niwa
2014-02-13 16:27
#218

Nej då Ommok jag har dålig pärl ekonimi nu så det blir inga stora inköp 😉😇😛 jag ska bara handla liiiite

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Artafale
2014-02-13 19:32
#219

man ska inte hämta paket den 13:de det borde jag ju insett självLedsen. Såg redan på håll att någon inte varit särskilt rätt om mitt paket, snarare hade dom väl tappat en pall eller nåt på det Ledsen. Nu var det inte lika illa som jag fruktat men 2 formar har gått i bitarPustar.

Hoppas verkligen att de paket ni andra väntar fått mer omsorg på vägen!

Cessy
2014-02-13 21:57
#220

Usch då - vad tråkigt Artafale.😢 Har inte hämtat mitt paket ännu då det ju inte känns som det är så bråttom för jag har ändå ingen inspiration. Har du kontaktat Slumpys o fotat paketet - hur det såg ut innan du öppnade det o sedan hur formarna såg ut som var i sönder? Warmglass ersätter spräckta formar bara rakt av med att skicka nya formar om de har fler, annars får man tillgodo. Har dock ingen aning om hur Slumpys handskas med skadat gods.

sanne62
2014-02-13 22:03
#221

ahhh vad tråkigt artafale…hoppas de 2 trasiga inte var de du var gladast för…

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Denna kommentar har tagits bort.
ommok
2014-02-13 22:31
#223

Så trist, Artafale! Så här säger Slumpys:

What if my package arrives and appears to be damaged? 

Slumpy’s takes every precaution to insure your items arrive safely. We have one of the lowest rates of damaged packages within our industry. This is due to our focus on using the best packaging materials and continually testing and refining our packing process to make sure you get your order in great condition. However, even with all our precautions, occasionally damage does occur in shipping. If you receive an item that appears damaged from shipping (ex: box is dented), notify the carrier immediately (FedEx, U.S. Post Office or trucking company). The carrier will determine if they need to see the condition of the box at the delivery site. Keep all packaging materials, including interior and exterior containers. Notify Slumpy’s of the damage and we will promptly ship replacement merchandise. Do not return the damaged merchandise before speaking with a Slumpy's customer service representative.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Annons:
Artafale
2014-02-14 07:25
#224

När jag hämtade paketet så begärde jag att de skulle rapportera att paketet var skadat! Så det ska finnas dokumenterat att det var skadat när jag hämtade ut det. Jag mailade även till slumpys och beskrev mitt problem men än har de inte svarat. Jag tänkte inte på att ta kort på den skadade kartongen dessvärre men eftersom det är rapporterat vid avhämtandet hoppas jag det inte behövs. Har isåfall en hel roman skriven på paketet (gjordes av tjejen som lämnade ut det). Nu får jag vänta svar från Slumpys. Har iallafall både packmaterial och kartongen. Fick hur som helst lite inspiration, får se om den finns kvar när jag kommer hem efter jobbet - isåfall ska jag nog göra en drop-out, det var länge sen!

sanne62
2014-02-14 12:56
#225

ser verkligen fram emot att se din drop out! det var längesen du var i farten nu …..🙂

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Artafale
2014-02-14 13:54
#226

Ja, jag blev lite laddad när jag såg trekanten för drop-out (och den var hel!) Har ju bara använt min egen gjorda runda förrut så jag är lite nyfiken på hur det blir som trekant!

Cessy
2014-02-15 15:20
#227

Hämtade ut mina formar igår. Där var ingen skada på paketet men inuti var det dåligt packat för de hade inte fyllt upp kartongen med bubbelplast/packmaterial ända upp, så den översta formen kunde åka runder o det hade den givetvis inte tålt. Så här dåligt packat har jag aldrig sett formar från Slumpys tidigare? Visst den var bra invirad i bubbelplast o det var alla formarna. De andra låg dock mer stilla, men denna kunde röra sig allt för mycket inuti paketet. Tur i oturen att den inte slagit i sönder de undre formarna i alla fall.

Nu anmälde jag inte detta på posten eftersom jag inte såg någon åverkan på paketet o frågan är - hur tusan anmäler man till ups? Jag ar precis tagit mig samman o skrivet ett mail till slumpys o bifogade bild på formen o jag frågade dels hur jag ska gå vidare med denna reklamationen på rätt sätt o dels om jag ska retunera den söndriga fomen.

Tvekade lite m jag skulle göra det för eg. känns den inte så användbar. Hade tänkt ha den typ till dippaskålar eller typ till tillbehörskål, men när jag ser den i verkligheten börjar jag undra om den är så användbar.☺️ för den kommer vara ganska svår att skära till glas till för att passa formen o nu när jag kollat så finns formen överhuvudtaget inte kvar. Har du fått svar på ditt mail Artafale? o hur vill de lösa din reklamation i så fall?

Artafale
2014-02-15 17:14
#228

Usch va tristLedsen, men jag vill påstå att du inte ska behöva reklamera vare sig hos posten eller UPS (annars kan du alltid ringa deras kundtjänst och fråga hur du ska göra), eftersom ditt paket var helt och fint utanpå så är det väl ingen transportskada utan snarare en skada som uppkommit p.g.a "för ändamålet bristfälligt emballage" och då är det avsändarens ansvar. (jag jobbar rätt mycket med transporter på jobbet och har en viss vana av reklamationerNörd)

Mitt var heller inte packat så bra som de brukar men det var fullt godkänt vill jag påstå. Däremot var lådan det var packat i, lite klen (men jag tror inte en hårdare hade hjälpt i mitt fall, förvånad över att det mesta var helt.)   

Nej, jag har inte fått något svar på mitt mail tyvärr. Väntar med spänning och hör de inte av sig i början av nästa vecka får jag väl maila igen.

Har faktiskt inte ens tänkt tanken att de vill att jag ska returnera de skadade formarnaFörskräckt. Den ena som gick i trasor har jag samma problem med som du med din, tveksamt om den kommer till användning, (fattar inte hur den kom medFörlägen) och att lägga pengar på att returnera den - nä, det lockar inte.

Håller tummarna Ommok att du har lite mer tur, dvs får hela fina formarGlad.

Artafale
2014-02-15 19:26
#229

Då har svaret kommit från Slumpys, jag får inga nya formar men har 11 USD tillgodo på kontot hos dom (dvs priset för formarna). Alltid något!

sanne62
2014-02-15 19:40
#230

ja, som du säger…alltid något…🙂

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Annons:
Cessy
2014-02-15 22:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#231

Jag har också fått svar o även jag får tillgodo för formen som dras per auto nästa gång jag handlar hos slumpys. Nå kanon att jag slipper studsa runt i systemet för att felanmäla på fler ställen o eftersom jag är tveksam till formen nu när jag såg den IRL så är jag fullt nöjd med att ha det till godo.😃 

Ska be Göran försöka kapa av lite mer av formen så kan jag använda den längst bort till vänster som en liten skål trots allt. För att ni ska fatta vad jag menar så skickar jag med bilden av formen som jag snabbt tog i köksfönstert för att kunna skicka med mejlet till slumpys.

Lorita
2014-02-16 08:34
#232

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Artafale
2014-02-16 09:31
#233

Känner igen den formen - har en likadan - trasig! Kommer inte att sakna den! Den andra som gick sönder däremot ska jag nog försöka laga! Tack Lorita!

Cessy
2014-02-16 10:35
#234

Jättebra tips Lorita för hur man ska kunna laga formar - Tack!🙂 Dock tycker jag ruta 2 o 3 i denna formen är väldigt fula o märkliga i formen. Dessutom är det ursvårt att skära glas till denna formen, så jag satsar nog på att behålla den vänstra 4-kanten för den är en hel 4-kant som går att ha till en liten söt skål. Tycker dock den tar orimligt med plats i min lilla ugn, så jag hoppas att Göran kan såga bort lite mer av tvåans kanter, men jag antar att det samtidigt är riskabelt. Att risken är att formen istället spricker o fördärvar även form nr 1.

Cessy
2014-02-16 10:50
#235

Lagade länken i #232 eftersom den är ett jättebra tips ifall man vill laga sina formar o värd att ha kvar för framtiden😃

ommok
2014-02-26 10:56
#236

Nu har jag fått mina paket från Slumpy's. De delade upp leveransen i två paket, så därför fick jag betala postens avgift två gånger för en beställning. 😕 De förtullades ju separat…

Allt i mina paket är helt, men de har missat att skicka en form istället, så jag fick inte den enda fyrkantiga fatform jag beställde denna gång. Typiskt. Nu får jag väl också ett tillgodohavande hos dem, istället för formen som jag verkligen ville ha. Hoppas dock att de skickar den, då de missade att leverera den. 🤔

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Cessy
2014-02-26 12:31
#237

Surt att de delade leverans. Man kan ju ha roligare än att betala tullen 2 ggr (de 100kronorna) för att de tullar in samma leverans😮😕 Hoppas verkligen att de skickar formen, för det är ju ett misstag de begått o inte en form som gått i sönder.🤗

Annons:
Artafale
2014-02-26 21:25
#238

Inte kul att behöva betala tull 2 ggr och dessutom en saknad form. Håller tummarna att du får en ny!

ommok
2014-02-26 22:58
#239

Tack, Cessy och Artafale! Nej, de har inte hört av sig idag, men jag hoppas att de hör av sig snart, så att jag får besked i vart fall. Det kändes ju lite trist att inte allt kom med, i synnerhet när det blev delad leverans och dubbel avgift.

Dessutom fick jag ett brev från Kina igår med lite cabbar som jag köpt på ebay, och även där saknades en artikel. Det kändes lite märkligt… Två leveranser som jag hämtade samtidigt, och i båda fattades det en sak. Normalt brukar ju allt vara med, så detta har aldrig hänt mig tidigare. 🤔

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Cessy
2014-03-11 10:17
#240

Hoppas det har löst sig på alla fronterna ommok! Himla trist när det blir så här.😕

Det kommer en rea på Bullseyeglas 30% hos Warmglass men något har blivit fel i datumangivelsen i mejlet. Det står att rean släpps på måndagen den 14 mars🤔 så jag antar att den släpps på måndagen den 17 mars, men om man vill shoppa så får man väl hålla koll från fredag då, så att man inte missar om där är speciella glas man vill ha. Rean ska i alla fall gälla tills fredagen den 21 mars o slutar vid midnatt.

Cessy
2014-03-11 13:16
#241

Sådär nu kom rättelsen: Warmglass rean 30% på bullseye (tektaglas är alltid undantaget) gäller fr.o.m. måndag den 17 mars t.o.m. fredagen den 21 mars tills midnatt.

Artafale
2014-06-03 17:29
#242

PMC har 20% på sitt bullseye glas (ej dicro). t.o.m 15/6 ange FUSING som kod.

Cessy
2014-07-06 18:00
#243

Slumpy´s har independance-day-sale med upp till 50% på utvalda formar!

http://www.slumpys.com/Sales/Independence-Day-SALE

Niwa
2014-07-06 18:16
#244

Shoppa shoppa shoppa fusare ;-)

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
Cessy
2014-07-06 18:38
#245

Jodå det bidde några små formar (fritformar) o en lite större😇😃

Cessy
2014-07-23 10:57
#246

Och igår blev jag glatt överraskad. Vi mötte postens hemleverans bil igår när vi var på väg ner till båten o jag tittade bakåt o såg att den stannade hos oss, så vi backade tillbaka. Det var de 5 formarna som kom o utan tullavgifterna😮 Visst köpesumman i sig understeg de 500 men med frakten som alltid är svindyr, så kom den ju över den summan o då brukar man alltid få betala. För avgifterna baseras ju på totalen, så man brukar ju få betala avgiften även på frakten. Men denna gången o antagligen enda gången ever det händer när jag handlat något från slumpy´s, så blev det faktiskt ett riktigt fyndköp jag gjorde😇😃

sanne62
2014-07-23 13:06
#247

grattis !🍸

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

SaGas
2014-07-23 13:22
#248

Grattis till fyndköpet! Sånt piggar alltid upp i värmen:)

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Cessy
2014-07-23 14:30
#249

Tack tjejer! 😃o ja SaGas uppiggare behövs verkligen i denna hettan.☀️🤦‍♂️

Artafale
2014-07-24 22:28
#250

Det är ju så vi vill jha det! 😃 Sommarjobbare på tullen kanske 😉(som jag tycker kan få fast anställning omgående!)

ommok
2014-09-22 15:48
#251

Ett tips för de som fortfarande håller på med glasfusing: warm glass har 20 % rabatt på tekta idag och i morgon, t o m midnatt i morgon.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Annons:
Upp till toppen
Annons: