Annons:
Etikettlänkat
Läst 4455 ggr
MaMaMade
4/28/10, 1:25 PM

Jätteläckert armband av kedjor

Madde på Pearlized hade gjort ett jätteläckert armband av kedja när jag var in till dem sist. Hon hade trätt gummiband genom en lååång bit kedja (mor o son-modellen fast med runda ringar). Tråden var lite oregelbundet trädd o med jämna mellanrum hade hon trätt in silverpärlor med strass. Hoppas ni förstår hur jag menar.

Det såg otroligt elegant ut utan att vara alltför blingit. Jag är jättesugen på att testa men för snål för att köpa kedja. Får prova när det är kedjerea ngnstans.

Annons:
maneki
4/28/10, 8:53 PM
#1

Typ lite som den här sortens smycken menar du, eller?  (Finns även kedja att köpa som färdiga elastiska armband, men det är mer jämna, inte så det snyggt oregelbundet -- dock ett alternativ för den som inte orkar trä själv.)

Man kan göra dem med kedjor i två olika färger också.

MaMaMade
4/29/10, 12:41 AM
#2

Exactamente! Fast hennes var så mkt snyggare, med de stora silvriga pärlorna som "avdelare" med diskret bling trots storleken o strassen. Måste göra!

Cessy
4/29/10, 12:43 AM
#3

MaMaMade: Du får göra ett o lägga upp så vi får se.

mialycktman
4/30/10, 2:44 AM
#4

Tack Maneki för tipset om det tvåfärgade armbandet i nr1 men vart får man tag på den där "Happymix" som de skriver om? hittar den inte hos dom.

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

mialycktman
4/30/10, 2:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Bild på Happymix………

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

maneki
4/30/10, 7:09 PM
#6

Ja, de verkar inte sälja det längre… Hade kanske varit snyggt att använda färgade snäckskalsberlocker istället, eller epoxy charms (vet att nån svensk butik också säljer dem, kanske Smyckestillbehör.se). Nog lite lättare än att hitta plast.

Min spontana tanken om man vill köpa färgglada plastdelar är annars Sayila eller Perles & Co. Tyvärr ha antalet platta plastberlocker hos Sayila minskat.

Annons:
Upp till toppen
Annons: