Annons:
Etikettpärlor-tråd
Läst 13031 ggr
TheUnknown
9/17/08, 10:09 PM

Hur gör man små "djur" med pärlor?

Hejsan en fråga:

Är det någon som vet hur man gör de där super söta små djuren i pärlor? Vill så gärna lära mig.

Annons:
Allamej
9/17/08, 10:22 PM
#1

Jag ska söka reda på den sida som jag tyckt är bäst. Den är på franska men har bra bilder så det är lätt att följa :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

TheUnknown
9/17/08, 10:26 PM
#2

HEhe okej, vi får se om jag är lika smart och fattar bilderna som dig. hihi. :) tack sp mycket. Alla här inne på iFokus är så snälla och trevliga, har fått reda på många av mina frågor och så idag. :) tack

Allamej
9/17/08, 10:28 PM
#3

Det är bra att du får svar :) Det är ju egentligen det internet är till för :D

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

TheUnknown
9/17/08, 10:35 PM
#4

Haha japps. Jag håller med dig! Men roligt att alla är så trevliga, inte van vid det. hittar du sidan? :D *spänd*

Du vet inte vrt man kan köpa silvertråd 1m*1mm billigare än 99kr metern?

kjellsangel
9/17/08, 10:52 PM
#5

Jo det vet jag, du kan köpa genom mig för: 1 mm 80:- /m + brevporto

TheUnknown
9/17/08, 10:54 PM
#6

kjellsangel: vad ligger brevportot på då? :)

Annons:
kjellsangel
9/17/08, 10:56 PM
#7

det är väl 5 kr eller 5.50 eller nåt  sånt, jag vet inte för det var längesedan jag skickade ett brev

TheUnknown
9/17/08, 10:58 PM
#8

okej, eett frimärke vet jag kostar 5:50 , postade faktiskt ett brev idag:P

jag får tänka på saken. :) just nu innan jul har jag inga pengar, snålt som fan. Men ska kolla över ekonomin, skulle vara kul att göra ett nytt armband.:)

kjellsangel
9/17/08, 11:04 PM
#9

Det bestämmer du själv. Men du vet vart det finns om du blir sugen.

TheUnknown
9/17/08, 11:08 PM
#10

kjellsangel: Tack så mycket. :) Vad brukar du göra med tråden? :) bara nyfiken

kjellsangel
9/17/08, 11:25 PM
#11

Ta och titta under Silver och Chainmaille så får du se vad jag sysslar med när min tid räcker till. Jag har också några bilder i mitt fotoalbum på saker som jag har gjort, inte många men några stycken.

Vad skall du själv göra med silvertråden?

Allamej
9/17/08, 11:44 PM
#12

Jag hittade något som är snäppet roligare än franska :) Spanska!

abalorios.net kan man hitta väldigt mycket roligt och allt har bra bilder som man kan följa :) Om det är några frågor så är det bara att ställa dom :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

TheUnknown
9/18/08, 11:48 AM
#13

kjellsangel: okej, där ser man. jag gör armband av små ringar som jag knippsar till med en avbitar tång. Jag gör bla. kungalänken och ormlänken samt rosenlänken och blir det några ringar över brukar det bli ett par örhängen. men nu var det länge sen som fan jag gjorde något i silver, det var nög över ett år sen… kanske över två… jag ska kolla på dina bilde.r :)

Allamej: Åh fan, tack så jätte mycket för hjälpen. :D ska kolla in den sidan så snart jag har mer med tid än nu. :)

Annons:
hus-musen
9/18/08, 12:04 PM
#14

vill du göra pärldjur så har de pärlböcker PÅ danska eller norksa på  panduro=)

Qui dormit, non peccat

 


Idaz
9/18/08, 7:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Åhh! Jag älskar att göra pärldjur! Jag gör både platta djur och 3D djur.

Om du inte kan själva tekninken och det inte står på någon hemsida eller om det är något du inte förstår så kan jag göra en beskrivning på svenska :)

En bra länk är:

www.beadiecritters.com

Här är en bild på en pingvin som jag har gjort med den tekniken.

Idaz
9/18/08, 7:08 PM
#16

Nähä, länken funkade inte för mig. Funkar den för er?

Allamej
9/18/08, 7:31 PM
#17

Jag fixade :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

TheUnknown
9/18/08, 8:55 PM
#18

hus-musen: tack så mycket, jag får kolla upp det. MEn panduro är ju ganska dyra. :/ (inte gott om pengar. :P)

Idaz: tack för länken. :) Det kom upp en sida med pärlgubbar (platta) så jag antar att den funkar. :) ska kolla mer på den sidan sen. :) tack så mycket. Förresten, JÄTTESÖT pingvin. :D Ska med lära mig. :) tihi

Allemej: vad menar du med att du fixade? :O

Allamej
9/18/08, 9:02 PM
#19

Jag fixade hennes länk så att den blev klickbar :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Idaz
9/18/08, 9:09 PM
#20

Tack Allamej och TheUnknown!

Annons:
TheUnknown
9/18/08, 9:10 PM
#21

Allamej: jaha. :P fattar inte riktigt hur det gick till men okej. :P

Idaz: :) tack själv

Idaz
9/18/08, 9:21 PM
#22

Allamej är ju Sajtvärd så hon kan gå in och fixa till andras inlägg och ta bort dumma saker mm. Hon gick in och fixade så att det gick att gå in på länken. Innan så hände inget när man tryckte på den.

TheUnknown
9/18/08, 9:23 PM
#23

Idaz: AAHAAAAAAAAAA!!! :D nu fattar jag. hehe trodde hon gick in på shjälva hemsidan och gjorde något. hehe

Allamej
9/18/08, 9:27 PM
#24

:) Jag har fördelen att jag kan fixa saker åt alla och dessutom när jag vill :) Ska man ändra själv så måste man göra det inom en timma efter att man skrivit det :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

TheUnknown
9/18/08, 9:32 PM
#25

Idaz: på länken jag fick av dig, finns det inte djur i 3D? Jag hittar inte. :(

Allamej
9/19/08, 2:42 AM
#26

Det finns några enstaka 3D djur på critters sidan men man får söka :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

TheUnknown
9/19/08, 4:29 PM
#27

Allamej: critters?

Annons:
hus-musen
9/19/08, 4:35 PM
#28

annars kanske jag kan lägga ut några mönster och förklara? det är hemskt enkelt egentligen, men de krävs tålamod=)

Qui dormit, non peccat

 


TheUnknown
9/19/08, 4:38 PM
#29

hus-musen: Mer än gärna. :) Har du varg? :D Älskar Vargar. :)

hus-musen
9/19/08, 4:40 PM
#30

hmm måste fundera lite!! har räv så de går nog att ändra lite och byta färger på pärlorna=) men det är en ganska komplicerad sak att börja med om du inte gjort nått liknande förut!

Qui dormit, non peccat

 


TheUnknown
9/19/08, 4:43 PM
#31

hus-musen: Hm… okej. :P Börja med något lätt då. hehe. Vad har du för djur? Jag har tusen olika pärlor, och tycker inte om att göra smycken av dem, då jag inte kommit på något bra mönster och s med dem… sen tänkte jag att jag vill ju använda dem och de där djuren är ju såp gryyyyyyyymt söta. :D Använder man ståltråd och pärlorna? Använder man något annat än ståltråd? Vad för ståltråd? Har man något mer än tråden och pärlorna? :) Tell me. ;)

hus-musen
9/19/08, 4:52 PM
#32

oj jag har alla möjliga djur.kameleont, olika fåglar,insekter,älgar, kor, zebror,råttor och möss,hundar,grävling, utter och bäver,pingviner, fiskar, isbjörnar,räv,drake, ödlor,apor,näbbdjur, tvättbjörnar, känguru, fladdermöss, sköldpaddor mm.

man använder tunn ståltråd, beror på pärlornas storlek naturligtvis! till pärlor som är 2,2mm stora använder jag 0,3 i ståltråd och till större 2,7 mm pärlor har jag 0,4 ståltråd. använder den guldfärgade tråden men de spelar ju ingen roll egentligen=) man använder bara ståltråden, den ska igenom alla pärlor två gånger så den får intevara för tjock. man kan säkert använda fiskelin oxå men med ståltråden kan man forma djuren som man vill så de har böjda ben osv=)

Qui dormit, non peccat

 


TheUnknown
9/19/08, 4:58 PM
#33

hus-musen: ÅH!!! Har du drake? fan va ballt… men den är svår va? Vart har du fått "mönstrena" irån? Skicka vilket djur du vill, ta det lättaste… :D hihi, vill pärla nu. :P

Ståltråd låter bra. har hur mycket som helst här hemma som bara ligger och skräpar. :P

hus-musen
9/19/08, 5:06 PM
#34

har inte gjort draken ännu har bara mönstret! men ja den ser ut att vara rätt krånglig=) men de fixar du säkert! jag har hitat mönstrena i böcker och på internet! men det kanske finns böcker på biblioteket, de brukar ha böcker om handarbeten osv=) där kan du ju kopiera om du hittar nått intressant! PM:a mig om din mailadress så kan jag skicka över beskrivning osv! måste dock först rita av en del mönster på typ paint eller nått=) vore lättare om du sa vad du vill ha så kan jag fixa det=)

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
TheUnknown
9/19/08, 5:14 PM
#35

hehe okej… hmm… *funderar* är sköldpaddan och fladdermusen svår att göra? vill gärna ha draken med. :) skickar ett pm nu.

hus-musen
9/19/08, 5:26 PM
#36

okii de ska jag fixa=) fladdermusen är relativt enkel iaf=) du kan ju börja med den! kan ta en stund men jag ska försöka se till att du har åtminstonde fladdermusen ikväll!  draken kommer att ta en evighet att förklara=)

Qui dormit, non peccat

 


TheUnknown
9/19/08, 5:27 PM
#37

:D tack så jätte mycket. som du nog sett (?) skickade jag ett pm till dig (eller jag tror det var ett pm. haha, kan inte denna sida så bra än) så de är bara att adda på msn om du vill.

BitteS
9/19/08, 5:44 PM
#38

Panduro har två böcker med mönster på pärldjur. De heter Perledyr ISBN 8779055540 och Flere perledyr ISBN 8779059996. De finns även på AdLibris. Kostar då 163 respektive 162 kr. De böckerna är lätta att följa beskrivningarna trots att de är på danska.

Allamej
9/19/08, 5:50 PM
#39

#27 Med critters så menade jag beadiecritters sidan ;)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Idaz
9/19/08, 9:56 PM
#40

#31 Jag använder ståltråd som jag köpt på överskottsbolaget. Billig och bra men det står inte hur tjock den är.

TheUnknown
9/20/08, 11:51 PM
#41

BitteS: okej, tack så mycket. jag får kolla upp de böckerna.

Allamej: Aha haha okej. :P Ska kolla.

Idaz: Okej… jag har fått ett mönster nu, satt med det igår jätte länge… sen kom jag på (när jag gjort mage och rygg till fladdermus) att ståltråden var för tjock, så nu måste jag skaffa ny, behöver 0,3 eller 0,4 mm tråd…  :/ tråkigt. ska testa med koppartråd som jag fått tag i , jätte tunn. men kanske kanske funkar. hoppas. ska lägga ut en bild här sen när den är färdig. :P

hus-musen: ett tips… jag gjorde mage och rygg igår… de är inte 100*2 utan 200*2 cm… fick skarva i mitten av djuret, men de var inte så svårt som tur var. :)

Annons:
hus-musen
9/21/08, 1:37 AM
#42

#41 hmm okej! kan vara bra att veta=) haha ja jag sa ju att texten var lite lustig att läsa=)

Qui dormit, non peccat

 


Idaz
9/21/08, 11:40 AM
#43

Se till att inte ha för tunn tråd heller. Min kompis hade det och när hon nästan var klar med en stor grej så gick den av och hon var tvungen att börja om.

TheUnknown
9/21/08, 3:20 PM
#44

hus-musen: ah. haha. men men sånt händer ju. :P min mamma har tydligen en sådan där bok på jobbet, hon ska ta hit den i morgon till mig så jag får låna den ett tag. hoppas bara det är 3d djur och inte 2d. har hittat sidor på internet. en ganska bra, men med bara 2d… eller ja… jag hittar inte 3d iaf. :(

Idaz: oj då, inte bra. men jag har lärt mig att fästa… så går den av kan jag bara dra upp några varv och sedan fästa den sen ta en till tråd. :P hehe. men jag funderar på att köpa 0,3 mm tråd, för de tror jag blir perfekt… men vart köper man sånt? hittar inte… tiimari hade något men de stod inte hur tjock den var, bara att den var 22 m l¨ång… sen var den färgad med i rött, blått, gult, blått osv.. :(

TheUnknown
9/21/08, 10:21 PM
#45

Är det någon som vet en SVENSK sida med 3D pärldjur med text och steg för steg visningar????

TheUnknown
9/22/08, 2:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Nu har jag gjort mittförsta 2D djur och mitt första 3D djur,helt felpärlor,helt fel ståltråd.Men med massa tålåamod och bra stegför steg bilder…sålyckades jagäntligen.:P Däremot jäkligt dåliga bilder. :(

TheUnknown
9/22/08, 2:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Sköldpaddan. hehe

TheUnknown
9/29/08, 2:19 PM
#48

Har nu startat en ny tråd "3D pärldjur" skriv i den i stället. :)

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: