Annons:
Etikettmedlemsgalleriet
Läst 13776 ggr
Cessy
9/12/11, 3:44 PM

Cessy's Glas o Smycken 5

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja förra tråden blev nu för lång o dax o starta en ny.

Här hittar du samtliga av mina smyckestrådarna:

Cessys Glas o Smycken 9

Cessys Glas o Smycken 8

Cessys Glas o Smycken 7.  

Cessys Glas o Smycken 6

Cessys Glas o Smycken 5 - d.v.s. denna tråden

Cessys Glas o Smycken 4

Cessys Glas o Smycken 3

Cessys Smycken 2

Cessy Smycken

Vill du se annat jag gör av glas så titta gärna in i

Cessys glasalster - annat än smycken

Cessys glasalster 2 - annat än smycken

Cessys glasalster 3 - annat än smycken 

----------------------------------------------------------

Ja precis som många andra verkar jag ha en krångelmåndag. Skulle fotografera undan lite cabbar innan jag skall klistra hängfästen på en del av dem o givetvis tog batteriet slutObestämd Nå det blev i alla fall 4 bilder innan jag blev tvungen att ge upp. Så de misslyckade solnedgångscabbarna kom med o likaså de första som i alla fall började mer luta åt en savanna sunset som jag var ute efter.

Men först ut är ett gäng powderisfusade rosor o olika färger. De som ni ser vitt på är transperanta färger o de som ser mer porslinsaktiga ut är opalfärger.

Annons:
Cessy
9/12/11, 3:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

För att ni inte totalt ska svimma av uttråkning så har jag laggt ihop cabbarna 3 eller 2 beroende på de hör ihop. Här kommer de som skulle vara havssolnedgångar. Den vänstra har blivit fusad alldeles för länge 2:a gången efter kantslipningen. Den högra blev ingen solnedgång alls utan mer som en blomma i vattnet. Fast den gillar jag rätt mycket ändå för den blev rätt läcker även om den inte alls blev vad den skulle bli.Oskyldig

Cessy
9/12/11, 3:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Dessa skulle blivit just savanna sunset men blev inte alls som jag tänkt mig. Den vänstra är den av dessa som jag ändå är väldigt förjust i o där tyckte jag det vita kvinnoträdet passade perfekt.Skrattande Den i mitten blev nästan som ett vulkanutbrott istället för en solnedgång så därför satte jag dit detta vita trädet för att understyka en vulkan lite (ja om man har livlig fantasi så kan man nog se detFlört) Den högra satte jag ett vitt savannträd på för det är mer kompakt o dolde mer vilket jag tyckte behövdesObestämd

Marinas Mix
9/12/11, 3:54 PM
#3

Fina rosor och "solnedgångscabbarna" var inte så tokiga de heller, den längst till höger ser ut som en fyrverkeristjärna med svansar, den gillade jag.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Cessy
9/12/11, 3:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Den fjärde o sista bilden är där jag började blanda frit o powder. Innan jag helt gick över till att blanda powder. Dessa är de första som i alla fall blev någorlunda savanna sunset om än lite väl orange.

Nå det finns alltså fler savanna sunset cabbar men batteriet ville som sagt var inte mer, så det får komma en annan dag när både batteriet o lusten att fota igen samarbetarFlört

Cessy
9/12/11, 3:58 PM
#5

Tack GoldenbeadcatGlad

Alex05
9/12/11, 5:33 PM
#6

Du är ju helt otrolig, Cessy! Vilka underbara cabarTungan ute

Helt förälskad i de sista, savanna sunsetSkrattande Har du några som inte är sålda eller tingade? Oskyldig

Annons:
Emo
9/12/11, 5:42 PM
#7

Flera helt underbara, flera riktigt fina och en lite sisådär, men även den kommer att tilltala någon. Roligt att se så många fina alster.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Love-
9/12/11, 5:45 PM
#8

snygga :) som vanligt

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Cessy
9/12/11, 6:52 PM
#9

Tack tjejer Glad

Tja jag tycker nog där är flera som är lite sisådär EmoFlört

Aex05: Kamerabatteriet står på laddning, så jag ska försöka fota resten av Savanna Sunset cabbarna imorgon, så att du får se allesammans innan du säger om du är intresserad av någon speciell. Den ena är såld. Fast eg. inte såld, men jag har förälskat mig så i den själv att jag inte är beredd att släppa den …. ännuOskyldig (den hö. runda i #13), men där är i alla några till, så vänta tills du fått se alla. Hm … rörig mening det där. Nåja jag tror du förstår vad jag menar - hoppas jagSkäms

Alex05
9/12/11, 7:05 PM
#10

Cessy: Jag förstårSkrattande Jag kikar in i morrn och ser om det är nån annan som slår elefanten på fingrarna Flört Afrikas djur o natur ligger mig varmt om hjärtat.

NeedfulThings
9/12/11, 8:08 PM
#11

Härliga cabbar och i färger jag gillarSkrattande Min favorit var den till vänster i nr 2, men alla hade sin charm, och speciellt som du säger att om man inte tänker att det tvunget ska vara en solnedgång.

Tänker att en kvällshimmel i svart lila grått och så ett träd på det skulle kunna bli  sådär vampyr romantiskt snyggt kanske? Och du gillar ju lila så det kanske är en ide?Flört

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Cessy
9/12/11, 8:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Tack Glad

Så nu är kameran tillbaka från "semestern" o jag har tagit på bilder på resterande savvana sunset cabbarna (2 bilder) En bild powderisfusade cabbar kommer också med upp nu. Resten av cabbar får jag fota en annan dag.

Needful: Ja Joakim har snackat om att jag skall göra något "evil-träd" o sagt just lila, så nu när ni är två som säger det så får jag väl testa o se om jag kan få ihop det längre framOskyldig

De här savanna sunset cabbarna är orange med orangeröda stråk på himlen men jag fick inte fram det riktigt på bilden.

Cessy
9/12/11, 8:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Dessa är mer gul-orange-röda o den högra förmår jag inte riktigt släppa ännu för den har jag blivit lite förälskad iSkäms

Annons:
Cessy
9/12/11, 8:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

o så då sist några powderisfusade hjärtan o stjärnor. De grå hjärtanen är clear o lite svart men det blev lite mycket svart trots det bara var pyttelite svart i o så då lite micapowder för att de skulle glittra. Får nog piffa upp dessa (ja inte katterna för de ska bli örisar åt mig själv, men de andra) med dichroslide.

Alex05
9/12/11, 9:01 PM
#15

Åh, Cessy, är den med karafferna, äh jag menar girafferna kvar? Skulle gärna vilja köpa den av dig om det gårKyss Påminner mig väldigt mycket om Sydafrikas savanner…..har så många fina minnen från Sydafrika.

Cessy
9/12/11, 9:06 PM
#16

Jodå den är kvar Alex05. Jag bara undrar är det ok om jag skickar den först på fredag? Har ju berättat om mina vedemödor för min mamma o hon vill hemskt gärna se dem o hon har ju varken internet eller dator o jag ska hem till henne på torsdag o vill ju gärna visa henne dem.

Cessy
9/12/11, 9:08 PM
#17

Har du bott i Sydafrika Alex05? eller var det en trevlig semester kanske?

Marinas Mix
9/12/11, 9:52 PM
#18

ÅÅÅH Cessy, jag blir djupt impregnerad av hur duktig du är med glaset..

Helt underbara cabbar, gillar dem alla, men de där vita hjärtanen med katter på åååh att få göra ett par örhängen av dem.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

FinaStina59
9/12/11, 10:20 PM
#19

Men, så fina cabbar du gör Cessy. Savanna sunset-cabbarna är superfina, men jag måste säga att jag gillar den mittersta i #2 allra mest.

Alltså "vulkanutbrottsträdet" Glad

Cessy
9/12/11, 11:02 PM
#20

Tack Goldenbeadcat o Fina-StinaGlad

Just dessa vita hjärtanen med katter kan jag inte sälja, för jag har bara en sådan katt kvar o dessa kissarna påminner lite om Zelda. Men så småningom (dock antagligen inte innan PUSS) kan jag göra två nya hjärtan men med någon annan sort kisse.

Annons:
Alex05
9/12/11, 11:54 PM
#21

Cessy: Ingen panik. PM:a mig när du vill ha pengar och hur mycket förståsGlad Nä, jag hade äran att (via mitt dåvarande jobb) jobba några veckor åt gången i olika omgångar där, fär ungf 100 år senFlört Läs 15 år sen. Vi startade upp ett centrallager där och jag var i högsta grad inblandad, med bl a uppstart av datasystem och utbildning av personalen, i datasytemet. Sista gången (varande 1 månad) var även min son med, det var på sommarlovet, så min chef tyckte han skulle följa med. Och det har han verkligen haft behållning av.

kissidor
9/13/11, 6:31 AM
#22

det må så vara att de där solnedgångscabbarna inte blev som du tänkte dig cessy, men tusan vad häftiga de är varenda en av dem Tungan ute! träden är väl kanske lite mer vulkanutbrott ja, eller domedagslandskap - men det är väl nästan lite av en bonus att några så häftiga cabbar skapade sig själva utan du hade tänkt den tanken Flört?

och havssolnedgångarna… ja jag vet kanske inte vad det ser ut som, men de är galet läckra iaf Skrattande! de kanske kan få vara bara halvabstrakta färgexplosioner fria för egen tolkning Flört? tror nästan jag tycker allra bäst om dessa faktiskt.

och savannerna är ju underbara små tavlor, som jag lätt kan förstå att alex och andra som faktiskt besökt afrika och sett liknande vyer blir alldeles i extas över Skrattande! synd på den där som fick dekalerna stekta några sekunder för länge Rynkar på näsan - den bildkompositionen tycker jag mycket om, där de liksom sitter och tittar på solnedgången

Värd på Mobiltelefoner och Android

Emo
9/13/11, 7:09 AM
#23

Cessy, så underbara alla är, var och en på sitt sätt - och NEJ, inte piffa upp! De är så charmiga på sitt sätt. Spara det arbetet till annat.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Cessy
9/13/11, 8:19 AM
#24

Alex05: Åh har du varit i afrika så pass mycket  o fått se savanna sunset IRL o vad roligt att sonen kunde följa med ner på sommarlovet. Förstår mer än väl att det blev ett minne för livet.Glad Jag pm:ar dig sedan.

Kissidor: Tackelitack.Glad Ja gissa om jag blev besviken då jag hade missat den glöden o resultatet blev dessa utsmetade fåglar *suck* Den dagen jag får tag i de där stora ekarna igen så blir det nog en sådan som får täcka o rädda den. Min personliga favorit är som sagt var den högra i #13 för där har den svarta finefriten mest uttalat blivit som gräs o så gillar jag ju fåglar som flyger. Får väl skiljas från den till jul dock för min kompis blev också väldigt förtjust i denna. Hon har till skillnad mot mig varit i Kenya under 1 månads tid o blev väldigt förtjust i alla savannacabbarna, men speciellt i denna. Så då blir den väl en bra julklappSkrattande

Jo när jag tittade på cabbarna  i #2 så såg jag ju helt ypperliga kandidater för vita träd. De gjorde ju sig väldigt bra för detta. Havscabbarna - ja den vä. lär nog aldrig bli något, men den i mitten ska få bli ett hänge o den högra med "blomman i vattnet - ja den var också en sådan där som inte blev som jag tänkt men som jag föll för med dunder o brak hur den blevFlört Som du ser blev jag väääldigt förtjust i din rosform o  dessa kan nog vara fina som en cabbe på stelt armband o nu har jag två lila sådana rosor i frysen till ett framtida projekt.Glad

Emo. Tack!Glad Tja de grå stjärnorna o hjärtanen hade jag ju sett som att de skulle bli silvergrå med glitter. De blev mörkt blygrå o ganska tråkiga. Om de ska piffas upp eller inte beror ju på hur de kommer att användas o vad som krävs i det de ska användas tillOskyldigFlört

Niwa
9/13/11, 3:37 PM
#25

jisses vad mycket fint.
De som du ska göra örhängen av var jtte fina och de m djur på savannen  wow

Du blir bara duktigare o duktigare och en fröjd att se dina alster.

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
9/13/11, 4:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Tack NiwaGlad

Lägger upp ytterligare 4 bilder på lite hjärtan o moln/fjärilar. Sedan finns det också några havscabbebilder, men de får komma senare (jo jag har varit väldigt produktivSkämsOskyldig)

Den första är en bild på två fritfusade hjärtan. Den till vänster är en mix mellan cranberry pink o erbium pink (o dessutom har jag glömt o torka av denSkäms) Den till höger är cranberry pink o neo lavender opal. Inget märkvärdigt med någon av dem, men jag gillar färgkombon i båda tvåOskyldig

Cessy
9/13/11, 4:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Nästa är ett vitt hjärta med en påfågelfjäril.

Annons:
Cessy
9/13/11, 4:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Den tredje är två små molncabbar med fjärilar på.

Cessy
9/13/11, 4:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

o den fjärde o sista är en molncabbe med kolibri/blomkvist o en vit droppe (jo det var den droppformen som gick itu) med en G-klav på.

Emo
9/13/11, 6:24 PM
#30

Underbara saker, men vad annat var att vänta av dig.

Du låter väl de charmiga gråa grejorna förbli charmiga?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Cessy
9/13/11, 9:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Emo TackelitackGlad

Nja det där beror på hur jag tycker de passar in i vad de nu kommer hamna som. Ev. får de vara som de är o ev. får de något mera på sig, men tills jag vet vad de ska vara bra till, så ser de ut som de gör nuFlört

Ja eftersom jag som sagt var har gjort ganska många cabbar o flödet av bilder blir too much hur jag än gör, så passar jag på o slänger upp de 4 sista bilderna också av havscabbarna också. För ska det ändå bli för mycket så är det lika bra o göra det rejält OskyldigSkämsFlört

Cessy
9/13/11, 9:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Små droppar från formen som gått i kras.

Cessy
9/13/11, 9:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Stora droppar

Cessy
9/13/11, 9:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

o så sista droppen som är min egen havsbottencabbe. Nu kan ni pusta ut för nu blir det inte fler bilder i denna omgången Flört

Annons:
Emo
9/14/11, 7:37 AM
#35

Nu är du stor glaskonstnär. Hade du haft egen hemsida (och det vet du hur lätt det är) så hade jag erbjudit dig plats i annonsspalten på pärlkonst.se

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Love-
9/14/11, 7:45 AM
#36

gillar verkligen dina saker säljer du dem?

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Cessy
9/14/11, 8:03 AM
#37

Tack Emo o Love- Glad

Javisst gör jag det. När det gäller fritfusade cabbar, så tar jag 80 kr för de små utan dekaler o 100 kr med dekaler. De från de större formarna tar jag 100 kr för de utan dekaler o 120 kr för de med dekaler o så då + porto vad det nu kostar o skicka cabben/arna.

Alex05
9/14/11, 8:13 AM
#38

Tungan uteTungan ute Underbara!! Håller med Emo, du är en riktig glaskonstnär.Skrattande

Love-
9/14/11, 8:18 AM
#39

om man vill ha något av ddig ska man sicka ett pm till dig då?

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Cessy
9/14/11, 8:23 AM
#40

Tack Alex05Glad

Nja stor glaskonstnär det vet i tusan, men jag älskar o hålla på med glaset o det hoppas jag syns.Skrattande Älskar ju själv dessa havsbottencabbarna o blev ju så besviken då jag inte kunde få ihop bakgrunder med mer djup i Savanna sunsetcabbarna, men jag saknar helt enkelt rätt färger i medium o finefrit för att kunna bygga bättre o fick gå över till powder o då blir färgerna per auto opaka. Nå de har också sin charm o det blir ändå sällan som man tänkt sigOskyldigGlad

Cessy
9/14/11, 8:24 AM
#41

Love-: Ja antingen pm. eller maila mig på cessylovescats@yahoo.se

Annons:
Marinas Mix
9/14/11, 8:49 AM
#42

Ja vad säger man, UNDERBARA, men vad annat kan man vänta av dig.

Gillar den lilla med kolibrin

Och det där med katter och örisar, det finns ett liv efter PUSS också, så det är bättre att vänta med att beställa något till sedan, så har man något kul att se framemot sedan när det är som mörkast och dystrast ute.Glad

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Cessy
9/14/11, 9:09 AM
#43

Tackelitack GoldenbeadcatGlad

Javisst finns det ett liv efter PUSS också o jag gör gärna ett par hjärtan med katter på till dig sedan.Skrattande

noora
9/14/11, 11:51 AM
#44

Jättefina cabbar, Cessy! Jag gillar speciellt havsbottencabbarna :-)

Du får boka in en hantverkar-plats på Facett och sälja dina cabbar där, de borde gå åt som smör i solsken! Om du nu lyckas bygga upp något lager, de verkar ju gå åt redan här och på Facebook ;-)

Niwa
9/14/11, 2:10 PM
#45

26-28 är ju bara sååååå fina. #27 det vita hjärtat med fjäril var ju helt underbart fantastiskt vackert!!!!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

kissidor
9/14/11, 2:27 PM
#46

alldeles alldeles ljuvliga havs- och molncabbar Glad!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
9/14/11, 3:55 PM
#47

Tackelitack noora, Niwa o kissidorGlad

53goran
9/16/11, 9:38 PM
#48

Verkligen fina cabbar du har gjort. Du är verkligen duktig på att blanda olika glas och dekaler.

Annons:
Cessy
9/17/11, 9:24 AM
#49

Tackelitack 53goranGlad

Ja gissa vad jag samlar mest just nu. frit/powder o så vill jag ju givetvis ha många fler dekaler. Förbrukar ju rätt mycket på det här sättet o så skulle jag ju givetvis vilja ha andra dekaler också så att jag kan frit/powder-fusa andra bakgrunder. Konstrigt det där att hur mycket man än samlar på sig så räcker det aldrig ändåSkämsOskyldigSkrattande

FinaStina59
9/17/11, 3:21 PM
#50

Hej Cessy,

Finns "vulkanutbrottsträdet"  den i mitten på #2 kvar?

Tycker det är så himla läckert! Glad

Cessy
9/17/11, 4:58 PM
#51

FinaStina: Vad kul att du vill ha den.Glad Vilken tur du sa något, för jag hade tänkt limma hängfäste på den imorgon för att ta med mig till frissan på måndag, men nu är ju frågan. Vill du ha hängfäste på den eller vill du ha den kvar som cabbe?

PM:a mig eller maila mig på cessylovescats@yahoo.se så gör vi upp detaljernaGlad

FinaStina59
9/17/11, 9:53 PM
#52

Har nu mailat dig Glad

Cessy
9/17/11, 11:51 PM
#53

Tackelitack o jag har svaratGlad

Cessy
10/5/11, 7:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

För att ha mina smyckesbilder så att de går o hitta också sedan så lägger jag upp mina båda wraparmband även i min egen tråd.

Först ut är det 5-radiga som är gjort av 6/0 o 4mm pärlor o grått 1,5mm läder

Cessy
10/5/11, 7:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

o här är då det tvåradiga med 12 mm pärlor. OBS de blå facetterade är inte blå utan mörkt lila agater

Annons:
Emo
10/6/11, 7:24 AM
#56

Cessy, de är lika snygga här FörvånadGlad

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Cessy
10/6/11, 8:45 AM
#57

Tja fördelen är att de för mig sedan är lätthittade o att man dessutom ser dem bredvid varandra nu. Fast jag irriterar mig vansinnigt på att de vackert mörklila agaterna är blå på bildenObestämd o Tack Emo för trevlig kommentarSkrattande

Niwa
10/6/11, 12:04 PM
#58

vilka fina wraparmband,  #54 är min favorit.

Hälsa gärna på mig på Facebook.

trettielva
10/18/11, 10:42 PM
#59

#2 - har sett den i mitten hos FinaStina - den är grym! Ang det vita mönstret - finns många olika motiv att välja på?…
#54 - också grymt! Jag har också en fabless för lila. Ja, strax efter turkos då kanske…

Cessy
10/18/11, 11:32 PM
#60

Jag har dessa 3 o så två andra till har jag för mig i alla fall. Oftast (inte alltid) så finns alla dekaler i både svart o i vitt. Man köper i regel inte dekaler styckvis utan på ett litet 10x10cm ark. På en del ark finns det två av varje dekal i samma storlek. På andra ark finns det bara en dekal av varje. Så i regel har man inte hemma mer än 1 eller max2 av samma dekal o jag har som sagt var bara dessa tre vita + 2 trädaktiga till o äger inga andra vita dekaler.

Ja #54 får du nog se hos Emo för det sitter nästan alltid på min armSkrattande

Cessy
12/10/11, 1:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Fick en beställning på två ringar med egenslipade hjärtan. En skulle vara röd o en skulle vara blå. Nu får jag se om någon av dem faller henne i smaken

Först de 2 röda små hjärtcabbarna,

Cessy
12/10/11, 1:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

o sedan de tre små blå hjärtan.

Annons:
Marinas Mix
12/10/11, 1:36 AM
#63

Ja vill kunden inte ha det blå med blomman eller det blå till höger, så kan du väl skicka hit dem?

Gillar alla tre blå, men det var väl ingen överraskning?

De röda var också vackra.

Hoppas nu att din kund blir riktigt nöjd.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Cessy
12/10/11, 1:41 AM
#64

Just nu funderar hon på två blå o kanske en röd. Får se vad som är kvar sedan när hon har bestämt sig Goldenbeadcat.

Emo
12/10/11, 7:28 AM
#65

De är vackra alla, men vackrast är den blåa med blomman - tycker jag.

Väl att smaken är olika, det hade varit tråkigt annars.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Cessy
12/10/11, 10:15 AM
#66

Tackelitack EmoGlad

Ja ju mindre hjärtanen ska vara o hjärtan som ska passa till ringar är ju inte så stora, ju mindre har man o ge på. Man kan helt enkelt inte korrigera formen speciellt mycket, utan gjort blir gjort helt enkelt.

Det verkar i nuläget som De två blå hjärtanen till vänster o det vänstra röda hjärtat föll henne i smaken, så då är det hö. blå o hö. röda kvar. Fast jag är som sagt var inte helt säker på att hon bestämt sig fullt ut. Det vet jag nog först på måndag.

Cessy
12/10/11, 11:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

O så två foton på ett gäng cabbar som flyttat hemifrån. Inga strålande detaljbilder, men man ser i alla fall vad det föreställer. gruppfoto helt enkeltFlört

Först ut är gänget med rosa cabbar.

Cessy
12/10/11, 11:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

o så det blå gänget.

Emo
12/10/11, 11:52 AM
#69

Fantastiska konstverk alla.

Den ljublåa med delfinen är så vacker.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Marinas Mix
12/10/11, 12:00 PM
#70

Den rosa mitt i översta raden fick jag lite pinup-känsla av, innan jag såg att det var en älva

Jättefina verk Cessy

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Cessy
12/10/11, 12:15 PM
#71

Tack Emo o GoldenbeadcatGlad

En pinupälva kanskeFlört

kissidor
12/10/11, 4:55 PM
#72

mycket vackra cabbar alla - och bägge älvcabbarna är helt underbara Glad! vilket är det mörka fritet i dem, är det cranberry eller nåt sånt?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Alex05
12/10/11, 8:28 PM
#73

Åhhh, så underbart vackra cabbar!!Tungan ute

MaMaMade
12/10/11, 9:44 PM
#74

Jättefina cabbar! Mina töser hade kunnat döda för älv-cabbarna…hjärtat är superfint o själv föll jag för den ovala uppe till höger. Av de blå talade den till vänster till mig direkt!

FinaStina59
12/10/11, 10:06 PM
#75

Ännu fler fina cabbar Glad.

De rosa älvcabbarna är ju bara så himla fina. Och hjärtcabbarna i #61.

Ja egentligen allihopa ju, du är så himla duktig Cessy. Glad

kram kram

Cessy
12/10/11, 11:25 PM
#76

Tackelitack Kissidor, Alex05. MaMaMade o FinaStina,Glad

Jo det är precis som du tror Kissidor Cranberry Medium Frit o nu ångrar jag bittert att jag bara tog 1 enda ark med älvorna, för där var bara 3 som passade till de minsta cabbarna (som den mittersta i nedersta raden i #67) o två är redan använda o det är alltid dessa mindre cabbarna somtar först slut.Obestämd

Nå jag kan ju göra med de större formarna, så det ska väl fixa sig ändå, men så här med cranberry pink o älvor så blev det ju lite sagoaktigt trots bristen på dichroiskt glas.Skrattande

Annons:
Cessy
12/11/11, 11:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

Kom på igår när jag skulle röja bort stativ o fotolampor att jag faktiskt aldrig fotat o laggt upp det setet som jag tävlade med på PUSS 2011 o fick en oväntad o mycket glädjande 3:e plats med.Glad

Det är ett enkelt set bestående av mina havsbottencabbar o jag har helt enkelt länkat ihop cabbarna till ett armband o för att förstärka vattenglitter så använde jag otroligt vackra cz-droppar i mellan cabbarna. Sedan ett enkelt hänge i form av en havsbottendroppe o så en liten cabbe som jag använde till ring. Bilden är ett snabbhopkok, men så här har i alla fall bilden äntligen kommit uppOskyldig

NeedfulThings
12/11/11, 11:37 AM
#78

Fantastiskt läckert set, gillade färgerna jättemycket. Och dina cabbar är läckra som vanligtSkrattande

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Alex05
12/11/11, 2:11 PM
#79

Vilket härligt set! Skrattande Grattis till 3:e platsen!

Emo
12/11/11, 3:46 PM
#80

Så vackert så. De andra måste har varit helt otroligt fina för att kunna slå detta.

Grattis till pallplatsen.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

DesK
12/11/11, 3:51 PM
#81

Cessy vilka fina saker du gör! Glad

Okj detta är säkert en dum fråga, men vad är cabbar för något?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Niwa
12/11/11, 7:31 PM
#82

Jätte härligt set Cessy,
Blev jätte läckert armband att länka i hop cabbarna till ett armband.
extra bra blev det att du har olika bilder/djur i cabbarna ett riktigt havslandskap

Hälsa gärna på mig på Facebook.

MaMaMade
12/11/11, 8:38 PM
#83

…o fjärilslåset gav mig *genast* habegär! Tungan ute Var får man tag i ett sådant?

Annons:
Cessy
12/11/11, 10:05 PM
#84

Tack Needful, Alex05, Emo, DesK, Niwa.

DesK: Cabbe är en förkortning av cabochon. Som framgår av länken så används oftast denna slipningen på opaka ädelstenar, men också ofta på just glas, resin mm. Den är alltså platt på ena sidan o saknar genomgående hål. Man får då antingen limma fast cabben på ett hängfäste, armbandstomme, ringstomme eller limma små fästen o använda dem till örisar eller länka ihop dem med hjälp av ditlimmade små hängfästen som armbandet ovan. Man kan också infatta cabbar med pärlor eller limma fast cabben på tyg o sy med små pärlor runt om s.k. pärlbroderi.

MaMaMade: Jag har köpt det låset för något år sedan på FireMountainGems o har inte nännts använda det, men ihop med mina egengjorda glascabbar så tyckte jag det armbandet förtjänade ett stort o fint lås, som dessutom gav sommarfeeling. (Temat på tävlingen var sommarminne) Är dock inte säker på om de ff. har detta låset kvar i sitt sortiment.

Niwa: Jo det var ju det som var tanken - att bygga upp ett helt undervattenslandskap. Kul att du såg det trots det usla fotot.Glad

Emo: Åh som du vet så är där många helt otroligt fina sydda verk som tävlar på PUSS o jag är förvånad att detta setet ändå placerade sig på tredje plats eftersom det ju är enkelt länkat, men jag antar att tillräckligt många visste att detta inte handlade om färdigköpta cabbar som någon sedan länkat ihop, utan att det var egengjorda cabbar som användes på detta sättet o att det eg. var detta egengjorda hantverk som tävlade. Blev i alla fall jätteglad för att å tredjepriset i detta sammanhangetSkrattande

Cessy
12/12/11, 12:01 AM
#85

MaMaMade: Jo de har faktiskt fjärilslåset kvar fortfarande.Gladhttp://www.firemountaingems.com/details.asp?pn=H204236FY

Marinas Mix
12/12/11, 6:40 AM
#86

Var riktigt kul att få se det IRL

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

MaMaMade
12/12/11, 8:00 AM
#87

*Hurrey*! Tack för hjälpen Cessy! Glad

DesK
12/12/11, 8:05 AM
#88

Cessy aha tack för förklaringen Glad Jag skulle kunna sitta här och titta på dina fina saker hela dagen, jag är mycket imponerad av vad du och de andra här åstadkommer Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

trettielva
12/12/11, 8:45 AM
#89

Hög wow-faktor! Om jag nånsin ska infatta en cabochon vet jag vart jag ska vända mig. Skrattande

Marinas Mix
12/12/11, 8:55 AM
#90

Ja Cessys cabbar är verkligen unika och jag är stolt ägare till ett antal

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annons:
Mmadeit
12/12/11, 10:19 AM
#91

och jag som sett cabbarna i både 67/68 live samt armbandet på pUSS från inlägg 77 måste få inflika att bilderna såklart inte gör dem rättvisa…d e är UNDERBARA i dagsljus :-)

Cessy
12/12/11, 12:43 PM
#92

Tackelitack tjejer!Glad

Mmadeit: Hoppas du kan hitta användning för dem även om jag hade missuppfattat det här med storleken. Får som sagt var göra lite fler senare o då hålla mig till de större storlekarna på cabbarna.

DesK
12/12/11, 12:46 PM
#93

Cessy nu måste jag bara fråga dig! Säljer du dina alster? Jag har 2 tjejer som fyller år i mars och den ena fyller 18, skulle så gärna vilja ge dem båda något riktigt speciellt Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Cessy
12/12/11, 12:51 PM
#94

Jadå jag säljer så gärna så DesK. Vad är det du har tänkt dig? Du kan ju pm:a mig eller maila mig på cessylovescats@yahoo.se

DesK
12/12/11, 12:59 PM
#95

Tack du får mail från mig Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Cessy
12/12/11, 2:18 PM
#96

Ska bli kul o få veta vad du ev. vill haGlad

glittertind
12/14/11, 10:40 PM
#97

Otroligt fint set! Och grattis till din 3:e plats!

Personligt, ovanligt, välgjort, unikt, och mycket snyggt!

Flört

Glittertind

Annons:
Cessy
12/14/11, 10:50 PM
#98

Tack GlittertindGlad

Ja jag tycker att mina havsbottencabbar är annorlunda o så här i ett set fick jag en chans att framhäva dem o visa ett helt scenario, Är lite stolt över det här setet o lite synd att Steven inte föll för dessa sjöbottencabbarna, för de har ändå något ganska unikt. Nå jag är väldigt tacksam o glad över att det placerade mig 3:a på PUSSSkrattande

SusannAlg
12/15/11, 9:09 AM
#99

Han kanske inte förstår hur du skapat dem Cessy. Att du verkligen gjort dem från början.

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Marinas Mix
12/15/11, 9:10 AM
#100

Visdae upp dina fina glasfilurer för väninnan som hjälpte mig med granen och hon gillade dem skarpt

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Cessy
12/15/11, 9:49 AM
#101

Susann: Ja så kan det ju mycket väl vara, för nog känns det lite märkligt att han ratar sådant som ändå inte direkt finns överallt o som därmed blir ganska unikt. Men förstår man inte glas eller tillverkningsprocessen bakom så är det ju i regel svårt o värdera det man ser. Det blir bara en glasbit bland massa andra glasbitar.Obestämd

Goldenbeadcat: Roligt hon gillade demGlad

Själv är jag lite kluven till de frysfusade. En del blir lite väl råa i utseendet o många skulle göra sig fantastiskt bra som dekorationer på fat, vaser, glas o skålar, men som ensamma hängen har de lite för rå look, framförallt rå baksida för min personliga smak.

Däremot vanligt fusat i såväl form /fritfusat) som det av glas som jag skurit till får ju en annan mer "färdigt" utseende. Dock har jag ju själv gjort lite örisar av  små tunna frysfusade skapelser o där är de ju perfekta, men jag ser som sagt var det stora värdet av att frysfusa blir nog bäst när man har en riktig ugn o kan använda dem som dekoration.

Cessy
12/15/11, 4:11 PM
#102

Nej sjöbottencabbar eller savanna sunset gillar tydligen inte steven, men nu kom det i alla fall upp lite av mina glascabbar också hos Beadsmith. Steven gillar tydligen fjärilar, men glad är jag i alla fall för nu känns det som albumet är mer aktuellt o visar även det som jag håller på med idagSkrattande

Stolt över att vara en av de pärlare som visas ifrån Sverige. Titta gärna även på de andra albumen (t.ex. USA, storbrittanien, tyskland, ryssland o.s.v.) Massor av helt fantastiska pärlverk o pärlare från hela världen o massor med inspiration att hämta när man tittar där Glad

Marinas Mix
12/15/11, 4:19 PM
#103

Underbart Cessy. Hoppas det ger skapande lusten en kick

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Cessy
12/15/11, 4:23 PM
#104

Jo jag är faktiskt mer sugen nuGlad, men nu är allt undanstädat för julen, så det får bli när julen är över eller i alla fall först efter själva den direkta julhelgen.

Annons:
Mmadeit
12/15/11, 5:05 PM
#105

en savannah sunset har ju trillat in Nu i anna lindells smycke :-)

Cessy
12/16/11, 9:55 AM
#106

Ja det gjorde ju det - kul Skrattande

kissidor
12/16/11, 9:57 AM
#107

gaaah, sist jag hann in för att skriva nåt i forumet så gjorde jag det i denna tråd - och när jag skulle skicka inlägget så tokhängde sig datorn så jag fick starta om flera gånger på raken, och sen hade jag inte tid längre Skrikandes

men jag är iaf mycket glad att äntligen få se det ljuvliga havssetet irl Glad! förstår dock att du är lite besviken och framförallt oförstående till att beadsmith-killen föredrar de förvisso vackra men lite enklare fjärilscabbarna framför de små veritabla konstverk som savannah sunset samt havs-cabbarna utgör - beats me why Obestämd!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
12/16/11, 10:02 AM
#108

Tack KissidorGlad Nej hur man kan rata dessa två sorterna förstår jag inte riktigt för det är ju inte bara det att jag själv har tyckt bäst om dessa utan alla kommentarer visar att havscabbarna o savanna sunset har varit något folk har gillat - ja så + träden förståss. Men både havscabbarna o savanna sunset känns ju lite annorlunda o nej jag fattar inte det riktigtObestämd

Emo
12/19/11, 12:41 PM
#109

Det är inte lätt att förstå vad andra tycker är snyggt när man själv (och så många av oss andra) tycker att dina havscabbar är helt enastående vackra, stilfulla och passande till många.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Marinas Mix
12/19/11, 11:16 PM
#110

Älskar alla dina cabbar, även dem du tycker är misslyckade.

som Emo säger är det svårt att veta vad som är fint i betraktarens öga och smaken är som en viss kroppsdel.

Savannah Sunset cabben dök ju upp den också, fast påklädd i Annas foto, så den fick ju utrymme också

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

trettielva
12/29/11, 11:28 PM
#111

Cessy - Önskar dig ett gott nytt år fyllt med skaparglädje och framgång! Tack för söta tomten du skickade!

Annons:
Cessy
12/30/11, 10:07 AM
#112

Tack Emo, Golden o trettielvaGlad Önskar er alla ett Gott Slut o ett Gott Nytt År också! 

sanne62
12/30/11, 1:20 PM
#113

ohhhhh va mycket fint…jag älskar dom alla även dom du tycker är dåliga…nu har jag ännu mer bestämt mig för att gå en kurs på ABF i glasfusing, precis som jag gjorde med silverlera…  hade tänkt anmäla mig hösten -12 men nu kanske det måste bli våren -12 i stället…

det är ju bara det att varje ny hobby blir dyr…man köper på sig så mycket som man bara måste ha…Cool

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
12/30/11, 3:00 PM
#114

Tackelitack sanne62. Glad

Jo varje ny hobbygren man startar med kostar ju en del o både silverlera o glasfusing kostar ju en del att hålla på med. Om inte ABF har någon kurs så vet jag att PMC (PMC-Akademin) har en hel del olika sorters kurser på många olika orter o de har kurser som riktar sig just till microburksfusing. Själv har jag inte gått någon kurs, men istället haft hjälp av Kissidor o en hel del andra fusare här på forumet som kommit med mycket tips o råd.Skrattande

Cessy
1/10/12, 10:35 AM
#115

Nej inget nytt - ville bara säga att jag har döpt om tråd 3, 4 o 5 så de heter numera Cessy's Glas o Smycken o så då nr på tråden. Egentligen borde väl bara trådarna heta Cessy's Glas för det är ju det jag gör till 99,9%OskyldigSkäms Tråd 1 o 2 heter ff. Cessy's Smycken o i tråd 3 är det ju en hel del smycken - först innan glaset kommer in i mittt liv o sedan tar över det fullständigt.

Tänker att när jag så småningom fått ugnen o börjat få fram lite alster o att jag blivit färdig att fotografera dem, så blir det ju inte ens rena cabochoner längre o kanske borde jag då starta helt ny tråd som bara heter Cessy's Glas, men då försvinner ju allt jag gjort i glas tidigareObestämd.

Nästa sak som då uppstår är att är det ok att då i framtiden lägga upp glas mer i form av skålar o annat som inte är smycken? eller bör jag kanske avstå från detta då det är ett smyckesforum?

Cessy
1/10/12, 10:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#116

Jo en stackars bild har jag ju faktiskt - en med två olika träd o de är just gjorda i trapetzen o i ovalen (fritgjutna)

De är inte suddiga eller utsmetade i träden/dekalerna, utan det är tyvärr lamporna som speglar sig o ger denna suddighetseffekt. Måste orka plocka fram fototältet igen, för det är så himla tröttsamt med dessa reflexernaSkäms

Himlen är gjord av mediumfrit - Grey Blue tint o moln i powder opaline striker. Gräset är gjort av mediumfrit Pine Green

Annicka.C
1/10/12, 10:59 AM
#117

SkrattandeJätte fina cabbar cessy, en dag ska jag oxå prova…men det lär ju dröja.

NEJ!!! Du får inte lämna oss!   Jag ser gärna lite annat glas oxå men för din egen skull kanske du ska skapa en tråd på glaskonstifocus med. Du har väl inte tänkt sluta med smycken väl?

Mvh.A

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

Cessy
1/10/12, 11:12 AM
#118

Tackelitack AnnickaGlad Nejdå - jag kommer def. fortsätta med mina cabbar o att kunna fritgjuta med formar lättare än i burken + att jag får plats med större formar i Firebox14 + att det blir lättare att fusa på dekaler (ja om man nu har många cabbar med samma sorts dekal förståss) är en av orsakerna att jag vill ha ugn.

Åh på glaskonst känner jag mig nog inte riktigt hemmaSkäms Där är ju pretansiösare på annat sätt än härinne o smycken är o förblir mitt huvudsakliga intresse även om jag kommer sticka i mellan med en hel del annat sedan när ugnen kommer. Frågan är väl vad du Allamej anser om detta? Kan jag lägga upp skålar o annat härinne så småningom?

Annons:
kissidor
1/10/12, 12:30 PM
#119

härliga trädcabbar, det är så oerhört fin detalj med de där molnslöjorna Glad!

bra fråga cessy, jag har också undrat hur allmänheten här inne ser på saken - har ju lagt upp nån eller ett par större saker i min tråd bara och bett om ursäkt ifall nån inte tycker det skulle vara ok, och sen tror jag att jag kan ha visat ett par bilder inne i det privata där ju OT är helt ok. man kanske skulle göra en röstningstråd om saken för att pejla folkets inställning i frågan? fast som du säger är det ju allamejs uppfattning som är den avgörande.

för att lägga upp det inne på glaskonst är inte riktigt ett alternativ tycker jag heller, det är ju en helt annan attityd därinne och jag skulle inte känna mig ett dugg bekväm med att visa nåt där. inte för att jag har nåt att visa heller förstås annat än den delen av året då det är lätt och bekvämt att fota utomhus Oskyldig - vilket är lite synd eftersom jag oftast är mest inspirerad på vintern Skrattande

Värd på Mobiltelefoner och Android

Emo
1/10/12, 12:32 PM
#120

Ska vi rösta, så får jag be Hubert vara med och rösta. Han kommer nog ihåg hur välkomnad han blev när han kom hit. Det blir nog svårt att förklara för honom vad ni undrar över.FlörtGlad

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Cessy
1/10/12, 12:47 PM
#121

Kissidor: Tackelitack - ja moln på himlen ger ju lite mer liv, så de envisas jag nog med oavsett vilken färg jag använder på himlen. Någon inne på fejjan anmärkte att mina ljusblå himlar var just light aqua, men himmelsblått blir ju så oerhört starkt blå att den inte känns speciellt nära verkligheten precis. Denna Grey Blue tint blir nästan helt klar o eg. syns bara de grå skiftningen då cabben läggs på vit bakgrund. Blir kanske lite trist, men det får antingen bli denna eller aqua tinten jag använder. Ingen av dem är riktigt optimal, men man tager vad man haver helt enkelt.OskyldigSkrattande

Ja jag är ju partisk så jag säger ju helt klart ett rungande ja till att du ska visa lite av vad du gör den dagen du fått tid att fota något Kissidor. För mig vore det ju en klar källa till inspiration att få se lite mer av dina alsterGlad

Emo: Jo ur Huberts perspektiv är väl svaret givet.Flört

Emo
1/10/12, 12:56 PM
#122

Det var på Pärlplatsen alla alster skulle innehålla minst en pärla.

Här ska allt vara avsett att smycka något och då får jag ju lov att visa mina "onödiga" figurer.

De är väl ännu mindre att uppfattas som smycken än era vackra glasföremål.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

noora
1/10/12, 2:56 PM
#123

Alla som inte vågar visa bilder av slumpade vaser på Glaskonst och inte vill ta upp dem här på Smyckestillverkning är välkomna till Inspira Flört

Inte i själva galleriet dock (där ska det bara vara pärlor eller smycken), men man kan starta en tråd i forumet och lägga sina bilder där. Det finns t.o.m. en egen forumkategori för annat hantverk Glad

sanne62
1/10/12, 4:47 PM
#124

klart du ska lägga dina glasalster här !!! allt som är vackert för ögat, är väl smycken….eller ?

ss

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

sanne62
1/10/12, 4:49 PM
#125

oj !!! det var inte här jag tänkte mig bilden !!!??? ta bort den någon !!!

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Annons:
sanne62
1/10/12, 4:55 PM
#126

hur får man dit sin "avatarbild" ???

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
1/10/12, 5:02 PM
#127

Så bilden är borta.

Jo det verkar som ni är eniga så då blir det att jag lägger upp sådant - ja så småningom för först måste jag ju faktiskt få hem ugnen o sedan lär det ju ta tid att börja lära sig ugnen o så ska jag ju givetvis bli färdig o fota också först.OskyldigSkäms

Ja vem vet Noora, så småningom när jag blir mer varm i kläderna så kanske, men de första alsterna blir nog mest att prata runt o hur skulle jag gjort för att ……….. för det verkar ju vara en ganska vanslig sak att hitta rätt brännkurva.Obestämd

Cessy
1/10/12, 5:06 PM
#128

Uppe till hö-klicka på "mina inställningar"

På sidan som kommer upp - titta på spalten till vä. o klicka på Avatar, så kommer du in o kan ladda upp din Avatar.

sanne62
1/10/12, 5:34 PM
#129

Skrattande  tackar o bugar …

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

sanne62
1/10/12, 5:40 PM
#130

ohhh…förresten…jag har anmält mig på ABF för en endagskurs i glasfusing…(jag ville ju gå på en riktig kurs men där var ingen dag som passade mig denna terminen) nu får jag iaf. testa !!! 28/1 smäller det !

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
1/10/12, 5:44 PM
#131

Grattis till att du hittade den kursen i o i alla fall får testa lite om glas är något för dig. Själv tycker jag givetvis glas är jätteroligt o är helt fast i fusingvärldenOskyldig Hoppas du tycker det är lika kul. Roligt ju fler vi är som delar passionen för glas.Skrattande

Mmadeit
1/10/12, 6:11 PM
#132

Självklart (tycker jag) kan du (och andra) som pysslar med glas visa fram även andra alster här så länge inte glaset tar över HELT på forumet… Bara roligt med lite aktivitet :-)

Annons:
Cessy
1/10/12, 7:08 PM
#133

Tack Mmadeit Glad Nej ta över helt lär det inte göra, för så många är vi inte o de flesta av oss kommer trots allt från smycken (att göra smycken), så det är ju ändock basen. Själv räknar jag ju inte med att fat o skålar´m.m. ska bli någon större köpruschsuccé, utan jag räknar mest med att ha kul med glaset o att kunna utvecklas o göra mer än jag kan i burken, men cabbarna är o förblir basen o det som förhoppningsvis fortsätter o sälja lite då o då.Skrattande

trettielva
1/11/12, 6:44 PM
#134

#116 - Helt fantaswtiska! Terminologin är mig främmande, jag vet inte hur man gör men kan definitivt uppskatta något så genomtänkt i detaljerna.

Även jag funderar på hur "korrekt" det är att lägga upp saker i min tråd som inte är smycken.

sanne62
1/11/12, 9:15 PM
#135

hej alla ! är det nån som kan tipsa mig om en tråd här, som ger svar på alla mina 143 frågor om glasfusing ? det måste ju ha varit på tapeten många ggr av alla nybörjare och då behöver jag ju inte trötta er med samma gamla frågor… Skrattande

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

kissidor
1/11/12, 9:32 PM
#136

tja fusar du i burk sanne? för i såfall och om du gitter läsa igenom ca 1000 inlägg Skrattande - så kan du ju börja här: http://smyckestillverkning.ifokus.se/discussions/4d7136deb9cb46223304ea06-att-fusa-i-microvagsugnsburk#4d7123cfb9cb4621410441c9-1 och sen fortsätta med denna tråd förlängning nr 2, 3, 4 och nu den färskaste 5. men annars får du faktiskt gärna fråga också Flört

Värd på Mobiltelefoner och Android

sanne62
1/11/12, 9:52 PM
#137

tack, tack, tack…nu har jag o läsa hela helgen !!!  Ja, jag tänker fusa i art-box, den har jag sen innan, till att bränna kopparlera i …och tack för att du säger att jag får fråga…jag kommer att ta dig på orden..när man ger sig in på ett nytt område är det som att komma till ett främmande land utan att kunna ett ord av språket…alla nya ord och tekniker mm mm…och alla andra verkar förstå…Gråter (skämtgråt)

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

jagga-ewe
1/12/12, 11:36 AM
#138

Sanne62: Alla av oss fattar inte alla ord och tekniker, vi bara läser de konstiga orden o låssas att vi begriper vad de pratar om. ;)

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Cessy
1/12/12, 11:57 AM
#139

Tackelitack trettielvaGlad

sanne62: Om du fusar i burk så kan du förrutom att plugga igenom Att fusa i microvågsugnstrådarna 1-5, så kan du också ha nytta av artikeln "Att läsa glöden på glaset" för den gäller just för oss som fusar i microburk.

hm ….. om jag använder ord o uttryck ibland som är svårbegripliga så bara fråga. Jag svarar gärna o det är bara roligt om någon blir nyfiken på glasfusing.Glad

Annons:
flower1
1/12/12, 8:31 PM
#140

Oj, jag trodde att jag kommenterat dina smycken här, men det är nog bara på fb Obestämd. Hur som helst - Ditt 5-radiga lila wraparmband är helt underbart och jag har ju haft förmånen att få se det även IRL. Dina havsbottencabbar är rena konstverken och är ljuvliga att titta på! Det vänstra hjärtat i nr 61 faller jag pladask för och dina senaste träd i nr 119 är helt fantastiska! Jag gillar hur du fått till himlen och det är en mystisk känsla över bilden som jag gillar Glad.

Här är min hemsida.

sanne62
1/12/12, 8:53 PM
#141

hej igen alla glasnördar !

tack för tipset på artikeln cessy…Skrattande

och tack jagga-eve för att du försöker få mig att känna mig mindre "dum"..Skrattande 

ang. svårbegripliga ord, så beror det nog inte på att du förklarar dig dåligt…det är bara det att jag kan ju inte ens det mest elementära inom fusing…vad är en cabb?? vad betyder coe 90 ?, vad betyder slumpa ?, vad är tackfusa ? hur får man ner det hårda glaset i formar så man får ovala, fina smycken att infatta i t.ex ringar ? … ja ni ser..det är ett helt nytt universum, känns det som… 

men jag ska kanske vänta med alla "dumma" frågor tills jag varit på endagskursen den 28/1 … det är kanske mycket som klarnar då … Förvånad

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
1/13/12, 12:56 AM
#142

flower: TackelitackGlad

En av de saker jag faktiskt ser mycket fram mot är att leka med powder på glas o se om det är möjligt o göra sina egna streaky-glas eller lägga lite confetti o frit o stringers, Inte något som är i närheten av att göra bilder på glas, men att helt enkelt skapa egenfärgade glas som inte blir så spännande på en liten cabbe men som kan göra sig bättre på en skål eller dylikt, Att få skapa liv i glaset själv helt enkelt, för det är ju det jag älskar o göra med de formfusade cabbarna.

sanne62: Är förkyld o febrig så jag gör inga jättelånga utlägg utan skapar länkar där du kan läsa vidare om en del begrepp.

Cabbe=Cabochon Det är en sten, glasbit eller pärla med platt baksida som saknar genomgående hål. Glas som du fusar i en microburk typ Hot Pot blir platt på ena sidan o välvd på andra sidan o har du inte lagt något som bildar en kanal så är glaset utan genomgående hål. Det är en cabbe. Läs vidare här.

COE = Coefficient of Expansion Olika glas har olika COE o det är ett mått på hur glaset utvidgar sig o hur det drar ihop sig. Om glas med olika COE fusas ihop så kommer det spricka, för det är inte kompatibelt med varandra, därför de enkelt sagt inte utvidgar sig o drar ihop sig riktigt samtidigt. Det kan spricka direkt, men det kan också spricka först efter en tid. Därför ska man alltid göra en cabbe eller vad man nu gör för något med glas som håller samma COE. Det finns flera olika vanliga COE o läs vidare om COE-begreppet här.

Man stoppar inte ner planglas i små formar utan man använder sig av glaskross d.v.s. frit. Glaskross finns i grov/coarse, medium o fint glaskross Ibland kan man även se extra grovt glaskross, men det är inte så vanligt förekommande. Sedan finns också glaspuder/powder, där glaset är ungerfär lika finmalet som vetemjöl.

Slumpa är när du först fusat ihop ditt glas till en skiva i önskad storlek o färg o form. Sedan använder du en slumpingform som t.ex. kan vara en fyrkantig tallrik m.fl. andra utförande på formar. Du har innan du ska slumpa glaset alltså skurit till glaset så att det passar formen o du har fusat ihop det så att det är en färdig "platta". Sedan lägger du det i en slumpingform o kör fusar/slumpar det efter en speciell brännkurva som passar sig för att glaset ska forma sig efter formen.

Tackfusa är eg. flera olika nivåer o det kan vara allt från där glaset precis smält samman men ff. har väldigt råa skarpa kanter, till att glaset smält samman allt mer o fått mer rundade kanter men där är ff nivåskilnader i glaset. d.v.s. du kan ff. känna o se vilket glas som var lagt överst. När allt smält samman till en mjukt rundad cabbe, där du varken känner eller ser några nivåskillnader o inga skarpa kanter då har du istället en fullfusad cabbe.

Hoppas att detta var lite hjälp o hoppas att din kurs blir givande, för glas är underbart kul material att arbeta medGlad

sanne62
1/13/12, 7:56 AM
#143

Tack cessy..

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Annicka.C
1/15/12, 10:15 PM
#144

Hej Cessy…ett par frågor, såg att du hade en "tag" med ditt namn på några smycken, gör du dem själv eller beställer du dem? isåfall var och ca pris? och fästena som du sätter i hop dina armband med…kommer du ihåg var du köpte dem? har letat lite, behöver sådana till armbandsberlocker, men har inte hittat. Tack A

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

Cessy
1/15/12, 11:06 PM
#145

Tagsen har jag köpt från Lilla Pärlan. Då kostade de 1500 för 1000st, men nu är priset tydligen 1800. Hon samlar ihop ett antal beställare o kör sedan beställningen. Maila henne o fråga när nästa beställning blir.

Fästena har jag fått från KissidorGlad o jag har ingen aning vart hon köpt demSkäms

Annicka.C
1/16/12, 10:15 AM
#146

Ok, tack så mycketGlad.

Mvh.A

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

Annons:
Alex05
1/16/12, 7:20 PM
#147

Vilka underbara träd, Cessy!!

NEJ, du måste vara kvar, vill gärna se fortsättningen av dina fina glas-alster:thumbsup:

Cessy
1/17/12, 10:00 AM
#148

Tackelitack Alex05Glad

trettielva
1/19/12, 7:14 PM
#149

#116/#139 - Jag menar inte du väljer för svåra ord i din tråd, orden bara påminner mig om att det är en teknik som är mig så obekant. Självklart frågar jag, får anta alla gör det, om jag behöver. Glad

#142 - Intressant läsning. Glad

Cessy
1/20/12, 9:28 AM
#150

Vad braGlad o både du o andra hoppas jag att ni frågar på om det är något ni undrar över. Ibland skriver jag nog för mycket info för gemene man, men det är för att den som skapar med glas själv ska förstå hur jag gjort eller vad jag har använt. Jag tycker t.ex det är intressant o läsa vad det är för glas o för färg som folk har använt när de gör cabbar eller annat i glas, men för de allra flesta är ju sådan info fullständigt meningslösSkäms Ibland tappar jag dock bort o skriva sådant, men undrar någon så är det ju bara o fråga.Skrattande

DesK
1/20/12, 10:24 AM
#151

Cessy även om jag inte förstår allt vad du och flera andra skriver här, så tycker jag att det är mycket intressant och lärorikt. Ofta framgår det av kommentarerna vad det handlar om, men när det inte gör det så frågar jag gärna Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Cessy
1/30/12, 4:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#152

Detta är ett par fina vår o sommarörisar som jag gjort av två hjärtan som är handmålade av Karin Messini. Blev helt perfekta för en rosälskare som jag är :-D

Cessy
1/30/12, 6:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#153

Pratade ju i förra veckan om att jag gjort några cabbar som jag inte blev så nöjd med. Nu har de legat några dagar o jag har blängt på dem o inte har jag blivit mer nöjd med dem precisObestämd Får nog ta o slipa dem alla 5 till avlånga ovaler, så blir de antagligen lite mer intressanta. Problemet är bara att då ryker jag på att fusa om dem sedan ocksådoh

Alla 5 är lagda på tekta klarglas som bottenglas sedan har jag limmat fast scrapbitar av dichro o planglas o mellan bitarna har jag strösslat glaspuder. Avsikten var att få en känsla av blyinfattning. De två första tog jag o tackfusade för att se om jag fick till det, men det bidde inget vidare, så jag fusade om dessa till mer fullfus. Efter detta fanns bara ett namn - de var alla 5 tråkiga. I ett försök att slippa undan o slipa dem men göra dem mer spännande la jag en bit dichroiskt glas ovanpå o körde nästan tackfus åt fullfus. Förvisso blev de ett steg bättre, men jag borde insett att det inte skulle räcka. Jag borde alltså ha slipat dem först o sedan lagt klart dichro ovanpå o fusat. Nu ryker jag ändå på att slipa dem o därmed fusa dem ännu en gång *bläh*

Min kamera klarar inte att få fram lila nyanser speciellt bra o först ut är en cabbe som har svagt vitrosa botten o egengtligen är dichrot av färgen magentablue så cabben är alltså mer lilarosa än vad som framgår av bilden.

Annons:
Cessy
1/30/12, 6:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#154

Nr 2 är olika nyanser av blått.

Cessy
1/30/12, 6:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#155

Nr3 är olika nyanser av gulgrönt

Cessy
1/30/12, 6:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#156

Nr4 är svart-röd o här har det svarta powdert nästan fått en effekt som gör att det ser ut som jag ritat med en svart penna bredvid det röda glaset.

Cessy
1/30/12, 6:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#157

o så då den 5:e o sista cabben som jag försökte få mer åt det djupare lila håll med mer tydlig rosa bakgrund, men bilden visar återigen inte speciellt verklighetstrogna färger.

Marinas Mix
1/30/12, 6:23 PM
#158

Cessy: även om du inte gillar dem eller är nöjd med dem, så tycker jag om dem. Du skulle kunna brodera in dem i en fin ram, så kanske du gillar dem bättre?

Den första för mina tankar till konfetti och den andra MUMS säger jag bara

Det sista alstret får mina tankar att vandra till fräsch Lime/lemon

Är det förvånande att jag graviterades till den mittersta bilden, med det blåa alstret?

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Emo
1/30/12, 6:30 PM
#159

Som vanligt, helt fantastiska alster och vilket härligt blickfång #155 är. Man blir så glad av att titta på färgglädjen där. 156 är ett riktigt festsmycke. Jo, jag vet, det är de alla men det mest. Glad

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Marinas Mix
1/30/12, 6:37 PM
#160

Åh, såg nu två bilder till #157, är ju också underbar i färgerna.

Den röda guldiga för mina tankar till julsmycken

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annons:
Allamej
1/30/12, 6:42 PM
#161

Håller med dom andra, jag älskar dom ooch ser vilket liv dom skulle ge broderade verk.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Cessy
1/30/12, 6:57 PM
#162

Golden, Emo o Allamej.Glad

Nu är de rätt stora så i så fall måste de sitta som hängen eller centerpiece i ett halband (kan inte på rak arm säga hur stora de är för jag har aldrig mätt dem) Fast en sak får jag nog korrigera o det är att de två lila hängena skulle ha fel  färger. Jag glömmer ju att även om kameran visar fel lila nyans så har jag ju ändrat färgtemperaturen o om man då bara har en skärm som inte är som min på laptopen (den slår åt blått) så är nog färgerna ändå någorlunda rättvisande på de lila.

Tja även om jag inte säger att de är fula, för de tycker jag inte de är, så blev de ändå i mina ögon inte tillräckligt intressanta. Sedan att de blev ojämna i formen beror på att glaset överallt inte nådde upp till 6mm pga powder + tekta inte räcker medans tekta + dichro räcker o därför blir de oregelbundna i formen. Färgmässigt gillar jag dem allehopa men formmässigt - njae inte speciellt.

sanne62
1/30/12, 7:30 PM
#163

jag förstår att du är missnöjd med formen…men färgerna är gottiga…:thumbsup:vad menas med tekta ? tror inte jag läst det innan…powder vet jag numer vad det är..ohh herrejisses vad jag kommer att "misslyckas" många ggr innan jag får till det…tur jag har beställt mycket material.

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
1/30/12, 7:38 PM
#164

Tekta är ett av de billigare klarglasen o bullseye kompatibelt (coe90). Det är billigare än clear o framförallt billigare än crystalclear 2 0 3mm planglas. Det sistnämnda har dock fördelen att inte reagera med metaller o att det är helt glasklart. tekta har en svag grön ton o finns i 3mm, 4mm o 6mm. För att förvirra begreppen ännu mer,  så finns även tekta som crystal clear o är då steget dyrare än vanliga tektan.

Det du köpte som klarglas i student pack Sanne var just tekta. O om du inte blir nöjd med något kan du alltid lägga på mer glas o fusa omFlört

Cessy
1/30/12, 7:45 PM
#165

Tror nog jag får ge mig på att slipa till dem lite i alla fall, för färgmässigt är de jättefina även om stukturen på dem inte blev som jag hoppades o ger jag mig på o rundar hörnen lite o fusar om dem så kan de nog vara rätt fina som hängen trots allt. Bara att jag inte känner för att lägga ner mer jobb på dem just nuObestämd så de får väl ligga där o blänga på mig ett tagOskyldig

sanne62
1/30/12, 8:37 PM
#166

ibland mognar det "misslyckade" om man går o blänger o tänker…många silverting som jag inte har varit nöjd med, har fått ligga till sig o vips har man kommit på något nytt man kan göra med det…

men det känns som jag kommer att fylla kylskåpsdörren med glas-magneter…men då blir ju den smyckad o fin Glad

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

flower1
1/30/12, 9:32 PM
#167

Förstår vad du menar, Cessy - men gud vilka härliga färgkombinationerGlad! Tror nog att du kommer att bli helnöjd efter att du slipat och fusat om dem! Älskar färgerna i nr 156 och det gulgröna våraktiga blir man riktigt glad av.

Här är min hemsida.

Annons:
Mmadeit
1/30/12, 10:13 PM
#168

älskar 156… precis som den är!

kissidor
1/30/12, 10:32 PM
#169

Nog för att de duger finfint som de är förstås, men jag ser potentialen i dem om du tar fram slipen vare sig du gör prydliga ovaler eller låter vart och ett av dem själv tala om vad det vill bli, då kommer de att bli helt magnifikt läckra :D !

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
1/31/12, 12:02 AM
#170

Tack flower, Mmadeit o kissidorGlad

Jo de får ligga där o blänga på mig tills jag bestämt mig. För färgmässigt är de värda "något mer" än så här. Men om det blir att förstärka det kurviga i mjukare rundningar eller om de blir mer prydliga ovaler - ja det återstår att se.

Nå nu känns ju mina fingertoppar bättre läkta sedan min framfart med att slipa ofusat tektaglas. Så jag ska fortsätta med dessa hjärtan imorgon (jo med vadderade fingertopparOskyldig) o då får jag väl ta o slipa till dessa också. De kommer åtminstone inte skära mina fingrar, så det är alltid någotFlört

kissidor
1/31/12, 8:16 AM
#171

Åhå har du slipat ofusat glas cessy - ja det måste man göra ibland och då skär man sig lätt i tassarna ja. men passa dig framförallt för att använda speed griten på ofusat för då flyger det små spjut åt alla håll :(

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
1/31/12, 9:45 AM
#172

Jo jag kom aldrig längre än till normalt sliphuvud, för det sprätte illa nog, så jag vågade aldrig testa speed griten. Nå får väl vaddera fingrarna nu o sätta igång igen. Tror inte detta experimentet kommer bli så bra, för jag tror att hjärtanen kommer ändra formen för mycket då de fusas sedan men det är i alla fall värt o testa några o se hur det fungerar o dra slutsatser av det sedanOskyldig

Alex05
1/31/12, 6:35 PM
#173

Riktigt läckra!!Favorit är helt klart den i #157Tungan ute

Cessy
2/1/12, 10:23 AM
#174

Tackelitack Alex05 Glado ja lila är ju aaaaldrig felFlörtSkrattande

Annons:
leja
2/1/12, 10:29 AM
#175

Måste faktiskt säga att dina "misslyckande" är bättre än många smycken jag sett till salu på marknader o dyl.

Flört

Vad ska man ha som signatur tro?

Cessy
2/1/12, 11:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#176

Tackelitack lejaGlad

Nu har de vilda cabbarna ovan blivit tämjdaFlört, d.v.s. nerslipade o kanske mer eleganta i mångas ögon o lättare att bära. Lite synd ändock på ett sätt, för lite av den vilda otämjda färgprakten går förlorad så här. Nu har ni redan sett alla cabbarna 1 o 1 o att jag la upp dessa så, var ju just för att visa de underbara färgerna. Ni får titta på dessa 1 o 1 bilder igen om ni vill se färgerna lite bättre, för nu orkade jag bara inte mer än att ta en gruppbild på dem.

tillägg:

samtliga cabbar på bilden är sålda.

Emo
2/1/12, 11:45 AM
#177

Du har rätt, Cessy. De blev mycket vackrare.

De var vackra förut och frågan är om du får ut någon lön för mödan att göra dem så här vackra. Hoppas det.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

sanne62
2/1/12, 11:55 AM
#178

NAJS !!! har du redan hunnit slipa dom + omfusat dom ??

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2/1/12, 12:00 PM
#179

Tack Emo o SanneGlad

Jo jag slipade dem igår o sedan var det ju bara att köra dem direkt efter det (en o en förstås) för att få kanterna firepolishedfusade så jag matade på (har 2 burkar) en burk i halvtimmen, så att de äntligen skulle vara färdiga o att jag s.a.s. kan lägga dem åt sidan sedan.Flört

kissidor
2/1/12, 12:01 PM
#180

nu blev de galet snygga Glad! speciellt de två översta riktigt låååångsmala ovalerna

Värd på Mobiltelefoner och Android

Marinas Mix
2/1/12, 12:04 PM
#181

Underbara Cessy

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annons:
Annicka.C
2/1/12, 12:08 PM
#182

JättefinaSkrattande, vilken skillnad det blev… att du orkar göra det jobbet…jag har inte riktigt tålamod till det…helst ska det bli klart på 1 fusning…kunde man slippa slipa o limma så hade det varit ännu bättre Flört tycker det e så tråkigt så jag sparar ihop en hög och fixar alla samtidigt…

Mvh.A

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

kissidor
2/1/12, 12:15 PM
#183

slipmaskin annicka Flört

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2/1/12, 12:54 PM
#184

Tack kissidor, Golden o Annicka.Glad

Tror nog man måste limma, för att få det o funka med glaspudert i mellan. Däremot är det onödigt o fusa dem tre gånger som jag gjorde, för efter första fusningen kunde jag ju slipat direkt o sedan skurit till en dichroremsa o limmat ovanpå o fusat för att få glasklara kanter o för att dichrobiten skulle fastna ovanpå vid andra fusningen.

Ja def. slipmaskin - skulle jag slipa ner kanterna för hand hade jag aaaaldrig gett mig på det jobbet.

Den röd/svarta i mitten #176 längst ner är såld.

Marinas Mix
2/1/12, 3:47 PM
#185

Skulle gärna vilja göra något spännande med den gula och den blå, kan vi göra deal?

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Cessy
2/1/12, 6:38 PM
#186

Oj Golden den blå är redan på vift. Den är utlånad till min ena granne för hon skulle se om den matchar hennes sommartunika eller inte. Om den gör det så köper hon den, så jag vet inte ännu om den finns kvar eller inte. Men den grön-gula är kvar o så om du är intresserad av den kan vi säkert komma överrens om en deal.

Marinas Mix
2/1/12, 7:00 PM
#187

Du har pm Cessy

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

flower1
2/1/12, 7:24 PM
#188

WOW Cessy! De blev helläckra Glad!

Här är min hemsida.

Annons:
Cessy
2/2/12, 9:52 AM
#189

Tack flowerGlad

Jo att lägga dichro o planglasscrap så här på klarglas o strö powder i mellan, blev ju i o för sig inte riktigt som jag hade hoppats, men att folk skulle tycka att de var så fina när jag slipat dem hade jag inte riktigt förutsett. För mig sitter nog skönheten mest i de vackra färgerna. Fast att slipa dem så här är ju förståss ett sätt att tillvarata skönheten i färgerna så att bitarna blir mer estetiskt tilltalande också o man kan väl säga att den framhävde "skönheten" i bitarna helt enkelt.Oskyldig

Nå jag lärde mig något o fick ett annat sätt att nyttja scrap o powder på o att slipa fram ovaler är ju steget nimmare än att slipa fram hjärtan, så det här kommer jag def. göra mer av, för det var ganska kul o rota bland mina scrapbitar o att hålla sig mer så här till olika färger. Kul när något som inte blev som man tänkte ändå blir användbart på ett annat sätt än man ursprungligen tänkteFlört

Fast att slipa planglas som inte är fusat - det kommer jag def. aldrig göra mer om jag inte är av nöden tvungen. Måhända tar det en pytteliten stund extra att slipa igenom redan fusat glas o man måste man då fusa om biten igen för att få glasklarakanter igen efter slipningen, men då får man åtminstone en bit att hålla i som man kan pressa rätt rejält mot sliprullen utan att skära tassarna av sig. Dessutom skvätter ofusat glas elka flisor på ett helt annat sätt än glas som redan är fusat. Nå nu vet jag det också o man lär ju sig som bekant av "bitter" erfarenhetOskyldigSkrattande

sanne62
2/2/12, 10:03 AM
#190

cessy, när man fusar om något som man först slipat på, måste man då lägga på mer klarglas för att det ska bli blankt o mjukt igen eller det blir det av sig själv ?

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2/2/12, 10:20 AM
#191

Det blir det av sig själv. Det som man gör är att fusa biten tills man ser lagom glöd i biten. Den går alltså i någon mild form av tackfus o man kan även dra den mer åt fullfus. Har man dock samtidigt passat på att lägga på dekaler också, så får man dock hålla tackfusen lätt men annars om man bara har den ursprungliga biten o ingententing mer på biten man slipat, så kan man köra på tills man ser att man precis får en mild rundning av de slipade kanterna.

Har du dock dekal på så måste du räkna med att du aldrig kan köra så länge att du får en mjuk rundning av kanterna utan det blir rakare hårdare kanter men som i alla fall inte längre är vassa o gråa som de annars är efter slipningen utan de har blivit glasklara igen.

sanne62
2/2/12, 11:20 AM
#192

tack för förklaringen cessy  : )

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2/2/12, 6:57 PM
#193

Golden: Grannen kom tillbaka med den blå cabben o hon vill istället ha en med vit botten o turkos scrapbitar, för det kändes mer somrigt o skulle se bättre ut mot sommarbrun hy o synas mot tunikan o ändå matcha den. Så nu ska jag göra en sådan till henne. Den gröngula o den blå ligger nu i ett kuvert på väg mot dig, så om allt går som det ska, så bör du ha de båda cabbarna i morgon.

Marinas Mix
2/2/12, 7:06 PM
#194

Oh, så underbart Cessy! Vi ska vakta postis och jag bussar Flis på honom om han inte pillrar ner nåt i vår låda SkrattandeOskyldig

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

glittertind
2/4/12, 9:24 AM
#195

Underbara, superfina…. Och jag viskade på Facebook att jag vill ge mig själv en fin födelsedagsprecent…. Och vad passar då bra, om inte två cabbar från Cessys kolektion?

Frågan är bara om du har några kvar, när jag nu hojtar… Det ska vara som focus i armband och broderade halsband…..

Flört

Glittertind

Annons:
Cessy
2/4/12, 10:16 AM
#196

Svårt o veta om jag har vad du vill ha glittertind eftersom jag inte har en aning om vad du har tänkt dig. Kan du speca lite vilka cabbar du tänker på? Finns de du tänkt dig kvar är det ju inga problem, utan det är ju först om de du tänkt är sålda för vissa kan jag ju göra mer eller mindra ganska snarlika kopior. Andra blir bara åt samma håll, men inte exakt likadan.

glittertind
2/5/12, 8:02 AM
#197

Tack jättemycket Cessy för blombuketten! Det värmer ända ner i tårna så här tidigt på morgonkvisten!

så till cabbarna: Jag ville inte att du skulle göra nytt… Du har nog något fint ändå….  Formen bör vara rund eller oval, så att det går att brodera fint omkring till halsband, eller så, Men inget alltför oroligt mönster med för mycket då….

Färgen kan vara blått, grönt, lila eller åt gulbrunt…. eller rött. Storlek? 2,5-3cm, lanske…?

Vi kan väl utgå från detta så länge….?

(Det ovala trädet på 160 gillar jag… och älvorna på 67 gillar jag…Och de i 167…och de i 2..)

Flört

Glittertind

Cessy
2/5/12, 10:32 AM
#198

Älvorna finns inte kvar, men jag kan göra nya. Dock har jag för mig att där bara var 2 små älvor på dekalarket (sådana som i den mindre rektangelovalen), så ska jag göra nya - vilket jag hemskt gärna gör glittertind - så måste de bli stora cabbar som den stora runda eller sådan oval som jag brukar göra trädcabbarna på. Så ska jag göra nya älvcabbar så blir det alltså de större cabbarna.

Trädcabbarna finns inte heller i nuläget kvar. Det kan ju vara så att både en älva o några trädcabbar kommer tillbaka, för några har jag ju hos frissan o vilka som blir sålda o vilka som kommer tillbaka vet jag ju ännu inte, men i nuläget finns inga hemma.

Dock kan jag ju göra fler trädcabbar - vilken sort vill du i så fall ha. Någon speciell av träden? Vilken färg föredrar du på himlen? De sista trädcabbarna i #116 har ju en clearbakgrund som skiftar lite svagt åt grått. I tidigare trädcabbar har jag ju en ljusblå himmel. Jag har dock moln inlagda i båda färgerna på himlen. Vilken färg vill du alltså ha på himlen o vill du även ha moln som finns där bakom trädet eller föredrar du en molnfri klar himmel?

i #176 finns de båda lila kvar. De får du gärna ta om du gillar dem. I veckan som kommer så kommer några nya ovaler i vitt o turkos komma upp o en mindre som är helt i blåa nyanser, men de är bara i första stadiet ännu o ska slipas o fusas om först.

Här kommer lite mått så att du vet hur stora de cabbarna blir om jag ska göra träd  eller älvor o det går alltså inte att göra mindre beroende på dekalernas storlek.

cirklar skiftar lite i storlek, men ca 3,4-3,8 cm i diameter

Stora ovaler (de som du ser med träd på) är ca 5 cm långa o ca 3,5 cm breda.

Den lilla lila med vit bakgrund i #176 (överst till vä.) är 4,3 cm lång o 1,8 cm bred.

Den mörkare lila längst ner till hö. i #176 är 4,3 cm lång o 2,2 cm bred.

Cabbar som de i #176 går att göra mindre om du så önskar. Det är bara att du säger ifrån hur stora de får vara helt enkelt. Cabbar som ska ha dekaler styrs av hur stora dekalerna är o ska de formfusas med frit som jag brukar göra med många av dekalcabbarna så styrs de också av storleken på formen.

Men är det "vanliga cabbar" o som inte ska ha dekaler på sig - i alla fall inte de större dekalerna som just träd o älvor, så går det att göra i den storlek du vill ha dem i.

glittertind
2/6/12, 4:48 PM
#199

Jag funderar….

Det är så svårt att inte ha dem framför sig…. Skulle vilja ha som mitt-sten i broderat armband eller halsband…. och då är 4cm stort….

Men kollibrin med moln verkar vara ganska lagom…. men sedan håller jag mig till högst 3cm, rund eller oval. med eller utan bild. De blå är väldigt vackra…. men även lila… och… Ja alla är vackra på sitt vis, fast jag föredrar färgkombinationer, så som du gjort med de sista…

Och jag har inte bråttom alls… Men du kan väl ha beredskap på det.

Kram!Flört

Glittertind

Cessy
2/18/12, 6:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#200

Här kommer en serie på 6 bilder.

Den första bilden visar 3 små egenslipade hjärtan. Dessa slipade jag klarglaset (inte att rekommendera att slipa ofusat glas - det sprätter ganska "elakt") o la sedan powder o dichro ovanpå. Tanken var att jag på så sätt skulle slippa ytterligare en fusning, men jag blev ju inte nöjd med dem så jag försökte bättra med klart dichro ovanpå. Är ff. inte nöjd med vare sig form eller hur de blev, så jag kommer aldrig mer göra hjärtan på detta viset. Utan jag få lägga ihop två rektanglar eller trianglar. Sedan fusa dem. Därefter slipa o sedan fusa igen. Det är ganska mycket jobb med att göra egenslipade hjärtan o så här små är svårare att forma än lite större hjärtan. Därför blir det extra surt när jag vare sig blev nöjd med formen eller hur de blev för övrigt.Obestämd

Tilägg: Hjärtat i mitten är sålt.

Cessy
2/18/12, 6:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#201

Två avlånga cabbar med turkosa bitar pålagt på klarglas. Sedan har den vänstra cabben turkost powder mellan bitarna o den högra har vitt powder. (bottenfärgen)

Cessy
2/18/12, 6:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#202

Ytterliga två avlånga cabbar med turkost glas o vit botten men dessa är ganska smala. Denna formen har varit rätt populära så jag hoppas ju att vitt o turkost ska slå nu till våren o sommaren.

Annons:
Cessy
2/18/12, 6:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#203

Dessa båda har jag färgat med turkost powder o cranberrypinkpowder o där finns inget färgat glas pålaggt i form av småbitar av dichro eller annat glas. Sedan har jag fusat på klart dichroiskt glas ovanpå för att bara ge ett glitter. Är väldigt nöjd med hur det supersmala långa blev o det dichroiska glaset glittrar underbart (glimmar svagt) o kan tänka mig att det blir jättefint i en liten tunn silverkedja på rätt person.Skrattande

Cessy
2/18/12, 7:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#204

Fick en beställning på ett lila hänge så jag gjorde två hängen i violet striker glas o lila dichroiskt glas ovanpå. Kunden tog det ena o det var så pass snabb leverans att jag aldrig han med o fota det andra hänget.

Cessy
2/18/12, 7:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#205

Detta är sista bilden för denna gången o det är en mycket liten cabbe (2,6cm x 1,5cm) o det som glittrar i botten o bara i vissa ljus är ett iridglas o så två klara dichroiska glasbitar ovanpå.

OBS! I verkligheten finns ingen slöja runt cabben o inte heller runt de två dichroiska glasbitarna utan det är en ljuseffekt som blev vid fotograferingen.

Mmadeit
2/18/12, 7:17 PM
#206

den mycket lilla cabben i nr 205 är jag intereserad av om den inte redan gått vidare i livet…

Emo
2/18/12, 7:21 PM
#207

Alltid roligt att få beundra dina konstverk.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Cessy
2/18/12, 7:34 PM
#208

Tack Mmadeit o EmoGlad

Nej då den funderade jag på att limma på en ringstomme o ta till frissan på tisdag, så vill du ha den Mmadeit så är den dinSkrattande

Annicka.C
2/18/12, 7:50 PM
#209

Jättefina smycken cessy, min favorit är nog #203 men bottenglaset i #205 är underbart..vad heter det?

Mvh. A

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

Annons:
sanne62
2/18/12, 7:58 PM
#210

snyggt !

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2/18/12, 8:13 PM
#211

Tack Annicka o SanneGlad

Det är Deep Plum Irid o det ser eg. mest kopparbrunt/mässingbrunt ut men så i visst ljus glittrar plommonfärgen fram. Det är en färg som är väldigt beroende av att man står o ser på glaset i ljus för att man ska se djupet o färgen i det.

Annicka.C
2/18/12, 8:45 PM
#212

Jätte fint! Tack Cessy, det får nog bli en bit vid nästa köp :)

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

glittertind
2/18/12, 9:19 PM
#213

Cessy, om du tittar i på min sida, så ser du hur jag vill kunna använda dina cabbar, som jag vill köpa av dig. De måste vara mindre än tre cm och ha en form som det går att sy kring så att det blir snyggt. Sedan går det bra med vilka klara fina färger som hellst, blandade och i mönster. De blå som du har i 201 är helt underbara, men för smala….

Jag lägger in mina bilder nu. Om någon skule hinna före mig dit, så vet ni…Flört

Glittertind

Mmadeit
2/18/12, 9:54 PM
#214

#208 Då är den min….

Cessy
2/18/12, 11:23 PM
#215

Problemet med så små cabbar är att det inte blir så mycket variation i dem, för de är för små för det o eftersom så små cabbar inte är säljbara som ensamma hängen, så blir det inte så många sådana jag gör. Jag ska dock göra några små sedan framöver så får vi se om där kanske är någon du vill ha Glittertind.Glad

Marinas Mix
2/19/12, 5:53 AM
#216

Kul att du kommit igång igen. Gillar alla, men den här gången graviterades jag mer mot dem i 203, än de "hel blåa"

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annons:
53goran
2/19/12, 9:03 AM
#217

Kul att du har kommit igång igen, men fusingen. Många fina alster.

kissidor
2/19/12, 9:26 AM
#218

jättekul att du är på g igen så smått Glad! många vackra cabbar och jag älskar verkligen stilen på de extra avlånga i #202 och #203 - och mums vad läckert det blev med powderfärgningen på de i #203 Tungan ute!

(kul att se att du tycks ha bruk för de där mönstrade klara dichrona förresten FlörtSkrattande)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2/19/12, 11:13 AM
#219

Tack Golden, 53goran o KissidorGlad

Ja att färga med powder är kul, för då har man ju skapat glaset själv (tänker jämnfört med när jag använder färdigt streakyglas) o förvisso så är det inte helt lätt eller rättare sagt blir det inte alltid riktigt som jag tänkt migSkäms, men kul är det.Skrattande Ska bli himla kul o testa o sprida lite powder sedan på större glasbitar, för måla med powder blir det aldrig, men typ streakyglas kan man ju göra i alla fall.:nod:

Ja de klara dichrona är too die for o nog tar det emot o använda dem (då tar de ju slutGråter), men de blir ju så himla fina ovanpå cabbarna o jag är så tacksam över att jag har fått dem:heart:

Cessy
2/21/12, 12:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#220

Annicka.C: Fick syn på en ring jag har o där jag slipat cabben till ett "konstigt" hjärta o den är nog snarare är deep plum irid o att cabben i 205 mer troligt är 3mm Rainbow Iridised on black. Bara så att jag inte lurar dig att köpa fel glas.Skäms Det var helt enkelt ett bra tag sedan jag fusade denna cabben o först nu har jag slipat till den o lagt på lite klarglasdichro ovanpå den för att göra den roligare.

På bilden syns bara det blå skenet i deep plum irid men det finns alltså även lila stråk i den som inte kameran lyckades fånga.Obestämd Den grå slöjan runt det konstigt formade hjärtat är en ljuseffekt som inte finns i verkligheten, utan hela hjärtat ser det likadant ut som i mitten på hjärtat. (den mörka tonen med blå o lila stråk i sig)

sanne62
2/21/12, 12:36 PM
#221

snygg blå färg

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2/21/12, 12:41 PM
#222

I verkligheten är botten svart-brun. Den blå flashen finns där (syns mest) men det finns också en tydlig lila flash, som jag tyvärr inte fick fram på bilden. Är kanonfin att ha just som ring för då sitter man o vickar på fingret o titta på flasherna av blått o lila.Flört

Cessy
3/2/12, 10:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#223

Jag pysslar just nu mest med beställningar, men då lilla Estelle föddes blev jag väldigt sugen på att göra något i rosa o lila. Sagt o gjort o jag plockade fram Pink Light Striker Irid o Violet Striker Irid o började lägga lite bitar på Opaline striker o la på olika sorters dichro. Sedan gjorde jag även två hjärtämnen (glasbitar som jag lägger för att fusa o sedan slipar o ev. lägger på lite dichro igen o sedan fusar igen för att få klara kanter o få fast dichro (eller dekaler) o hade klart glas i botten o då de båda andra glasen ovanpå o så skulle jag grundfusa det första hjärtämnet o så gick burken åt skogenFörvånadGråter

Nå ett hjärta blev det i alla fall o det är alltså Light Pink Striker Irid o Violet Striker Irid. Lagt på klarglas o så klart silverdicro på tvären ovanpå.

Hjärtat är sålt.

Annons:
Cessy
3/2/12, 10:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#224

Sedan ett av två likartade hängen men detta har svart dichro ovanpå

Cessy
3/2/12, 10:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#225

Syskoncabben men med klart dichro

Cessy
3/2/12, 10:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#226

o så sist en cabbe som jag faktiskt blivit totalt förälskad i. För mig är det nog en av de vackraste cabbarna jag någonsin gjort.Skäms Ja det är ju inte säkert ni alls håller med o tycker att jag är självgod när jag säger som jag gjorde ovan, men man tappar ju omdömet då man blir kär FlörtOskyldigSkrattande

noora
3/2/12, 10:50 PM
#227

Cessy, jag håller nog helt med dig Glad Jättefint, bland det elegantaste jag har sett i fusing-väg! Och vilken vacker färg! Är det pink striker och violet striker på den också?

Cessy
3/2/12, 10:55 PM
#228

Tack NooraGlad Ja det är Light Pink Striker Irid o Violet Striker Irid o bottenglaset är opaline striker o det gör att värmen i de rosa o lila nyanserna blir tydligare än med klarglas i botten.

sanne62
3/2/12, 11:02 PM
#229

snyggt cessy !!Skrattande

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

mialycktman
3/2/12, 11:55 PM
#230

cessy, använder du formar? jag köpte formar som jag vill ha frit i med täckglas, men hur fusar man dom? som vanligt?

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Annons:
Cessy
3/3/12, 12:05 AM
#231

mia - jag skrev det i att fusa i microvågsugn #34

"Form utan täckglas har jag däremot gjort mycket av i Hot Pot. Formen bör INTE vara liten o kompakt, utan hellre högre o helt öppen undertill är bäst. Små microvågsugnssformar bör gå 5 min på varje steg. (350, 500 o 750 o sedan vad som krävs på högsta watt tills fritten förvandlats till glödande lava). Formen måste minst ha 1 cm till godo från Hot Pot:ens väggar gärna mer.

Större formar (Nu får det inte plats så stora formar i en microburk, men de är större än de små microburksformarna) ska du köra minst 10 min på varje steg. Låter du temperaturen gå snabbare upp så är risken stor att din form spricker. Du får absolut inte titta iformen förrän du se en bra glöd igenom hålet o du ska ta ut formen när ytan på fritten förvandlats till en jämn o glödande massa.

Det här är små microformar. som är helt öppna undertill. (scrolla ner till den stora bilden)

Det här är en stor microform som i alla fall är ganska hög o inte helt sluten, men som ändå kan vara problematisk, speciellt om du höjer watten för snabbt."

Cessy
3/3/12, 12:07 AM
#232

Tack SanneGlad

Emo
3/3/12, 7:03 AM
#233

Ännu fler fantastiska alster. Allt du gör är så vackert.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

kissidor
3/3/12, 7:46 AM
#234

ja det är verkligen helt underbara färger som blivit när du lagt de olika glasen på detta sätt med opaline strikern cessy Glad! och hjärtat är oerhört vackert, och visst är den ljuvlig den du själv förälskat dig i Flört!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Marinas Mix
3/3/12, 9:00 AM
#235

#226. Fattar väl att du blir kär iden. Helt enkelt UNDERBAR.

Ja de andra är ju fina också.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Cessy
3/3/12, 11:33 AM
#236

Tackelitack Emo, kissidor o Goldenbeadcat.Glad

BitteS
3/3/12, 3:51 PM
#237

Även om inte lila och rosa är några av mina favoritfärger så kan jag inte annat än tycka din favorit är vacker. Du har verkligen lyckats med färgkombinationen.

Annons:
Annicka.C
3/3/12, 4:02 PM
#238

Tack så mycket för färginfon CessySkrattande

Jättevackra cabbar du gjort!! Glasen du har använt är jättefina i hop…jag har själv lite svårt att få fram rätt färg på vissa strikers, så det e roligt o se att du får så bra resultat.

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

Cessy
3/3/12, 6:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#239

Tack BitteS o AnnickaGlad

Jo strikerglas är vanskliga, men allra jobbigast tycker jag nog Gold Purple är. Fast å andra sidan får man rätt intressanta färgskiftningar i dessa glasen ibland o att lägga opaline striker som underglas visade sig vara synnerligen lyckat för det plockade fram en gyllene värme i både Light PinkS o Violet S.

………………………………………………………………………………………

Jag har som sagt var jobbat med lite beställningar o nu lägger jag upp bild på några av dem. Först ut är ett set i svart bestående av ett armband o ett hänge. Bilden är tvådelad men båda visar samma sak. Den ena delen är på avstånd för att man ska kunna se helheten o den nedre bilden är för att bättre kunna se detaljer.

Cessy
3/3/12, 6:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#240

Den andra bilden är av ett likadant set, men i turkos Irid o stripes 2cm on clear (regnbågsglas)

DesK
3/3/12, 6:44 PM
#241

#239 och #240 Jag älskar dessa, de är så fina och vad som är extra glädjande är att du har gjort dem till mina döttrar Glad Tack snälla Cessy för allt arbete du har lagt ned! Kyss

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Marinas Mix
3/3/12, 6:49 PM
#242

Helt underbara arbeten Cessy

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Cessy
3/3/12, 6:55 PM
#243

Tack själv DesKGlad Det var roligt att få göra armband o ett matchande hänge. Hoppas både du o dina döttrar blir nöjda med seten.

Tack GoldenGlad

kissidor
3/3/12, 7:25 PM
#244

verkligen härliga set - det svarta är ju det vackraste i min smak förstås, ett favoritset att bära hela livet skulle det lätt kunna bli Glad

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
DesK
3/3/12, 7:26 PM
#245

Cessy det kommer att bli så roligt att få gedem dina fina alster Glad Självklart kommer jag att berätta för dig vad de tycker Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Emo
3/3/12, 8:07 PM
#246

Det svarta är otroligt elegant och det ljusa med blått är mycket charmigt och personligt. Det har en konstnärlig luftighet, ungdomlighet och snits.

Som vanligt visar du upp fina konstnärliga verk.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

sanne62
3/3/12, 8:16 PM
#247

ja jag håller med emo…båda setten är snygga men det svarta är elegant och tidlöst…bra jobbat tjejen !!Skrattande

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Spacegirl31
3/3/12, 9:48 PM
#248

Fantastiskt fina saker du gör :-)

* ~* Ha en bra dag *~*

jagga-ewe
3/4/12, 9:37 AM
#249

Cabben du blev så kär i är jättefin, och helt din stil efter vad jag förstått. Behåll den! Jag tror inte du kan få de pengarna som den är värd för dig, då är det bättre att behålla och använda själv.

Jag, för min del, gillar det svarta settet allra bäst. Det är fantastiskt! Det turkosa är oxo jättefint, men jag hade valt det svarta alla gånger.

Bara nyfiken fråga, hur många grejer misslyckas du med, som du inte visar här? Som du inte tycker blir bra alls? Eller som spricker eller kanar eller bara blir totalhaveri? Jag får uppfattningen att allt du tar dig för blir succé, stämmer det?

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Cessy
3/4/12, 10:18 AM
#250

Tack kissidor, DesK, Emo, sanne, space o jagga-ewe.Glad

Jo jag fick just en temperamentsbeskrivning av DesK o det var eg. det enda, så det fanns inga specade färgönskemål eller något annat som styrde, så jag har eg. ingen aning om de här seten passar tjejerna eller inte. Blir spännande o se om de faller flickorna i smaken.

jagga-ewe: Nej jag fotar inte allt, men det beror mest på att jag bara inte orkar detSkäms Sedan finns det självklart riktigt misslyckade cabbar som jag aldrig visar. Fast i de allra flesta fall (dock inte alltidObestämd) lyckas jag göra även misslyckade halvacceptabla med hjälp av omfusningar.

En cabbe i sista omgången nr 224 är ju en cabbe som jag bara anser vara halvacceptabel. Jag testade att lägga ett svart oerhört vackert dichro överst för en gångs skull o jag lärde mig att det är precis som jag trodde. Att när jag lägger dichro överst måste jag antingen köra mer tackfusning eller hålla mig till att lägga klart dichro överst. 224 mindre "syster" är #225 o den har klart dichro ovanpå o ger ett helt annat intryck. Så allt jag lägger upp anser jag personligen inte som jättelyckat, men däremot hoppas jag på att de är acceptabla nog att kanske kommer falla någon annan mer i smaken.Oskyldig

Spruckit har jag än så länge bara upplevt 2 ggr o båda gångerna har jag kunnat rädda dessa genom omfusningar. Totalhaveri har det det också blivit 2ggr o då har det ju blivit så rejält totalhaveri att de fördärvat burkarna.Gråter Däremot innebär det inte att jag är nöjd med allt annat, men genom ofusningar kan man i regel rädda fulingar till att bli halvacceptabla o några blir t.o.m. riktigt fina efter omfusningen.Flört

Annicka.C
3/4/12, 8:12 PM
#251

Vilka underbara set Cessy…Tungan ute Jag faller mest för det turkosa!!! Ja det skulle förvåna mig mycket om de blev något annat är lyckliga.

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

Annons:
DesK
3/4/12, 8:29 PM
#252

Cessy jag VET att tjejerna kommer tycka om dina fina alster! Kyss

Cessy starta gärna en ny tråd så att vi får se vad du gör framöver Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Cessy
3/4/12, 11:39 PM
#253

Tack AnnickaGlad

DesK: Jo jag hoppas ju det o jo nästa gång jag lägger upp nya bilder så blir det i Cessys Glas o Smycken 6, men det dröjer antagligen lite för veckan som kommer är röjarveckan inför födelsedagskalas (litet sådant men det måste ju röjas ändåOskyldig) o då åker fototältet o lamporna ner o stuvas undan.

mialycktman
3/5/12, 11:07 AM
#254

OH va fina set båda två!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Cessy
3/5/12, 12:13 PM
#255

Tack MiaGlad

Alex05
3/6/12, 6:47 AM
#256

Vilka underbara set!!!Det svarta blev jag väldigt förälskad iTungan ute

Cessy
3/6/12, 9:23 AM
#257

Tack Alex05Glad

DesK
3/13/12, 10:20 PM
#258

Nu har båda tjejerna fått sina set och de blev jätteglada. Båda sa direkt: Mamma, hur lyckades du med detta? Det är ju bara så perfekt! Jag svarade: Hum det var inte jag utan Cessy! Så Cessy många många tack för allt jobb du har lagt ned! Kyss

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Cessy
3/13/12, 11:43 PM
#259

Tack själv DesK. Roligt att flickorna tyckte om sina set o hoppas att de får mycket användning av sina smycken.Glad

Cessy
3/18/12, 7:46 PM
#260

Låser nu denna tråden o startar en ny - Cessy's Glas o Smycken 6

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: