Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikett: annat-pyssel
Läst 8024 ggr
sanne62
2

smycketillverkares verk av annan art ....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

det verkar som de flesta här inne pysslar/har pysslat med lite av varje inom genren konst och hantverk…det vore kul att se vad ni andra har/har haft för er…ett tag målade jag med akrylfärg…här är ett litet smakprov…

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

sanne62
2

och en till

sanne62
2

+ en

sanne62
2

och en sista

sanne62
0

förstår inte varför 2 bilder visas i inlägget och 2 inte…

Denna kommentar har tagits bort.
Cessy
0

Sanne: Vet inte varför det blir så, men jag har öppnat din bild. Sedan kopierat den o klistrat in dem i inlägget. Kommer ta bort dina andra inlägg som ju blivit dubletter.

Fina bilder du har målat o roligt att få se dem.

sanne62
0

tack…och ja det är bra att du städar upp i onödiga inlägg…

Emo
0

Vilken fin början på den nya avdelningen.

Trevligt att få se dina tavlor.

Så roligt att kunna göra så fina konstverk.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

sanne62
0

tack emo Glad

LenaE
0

fina tavlor du gjort! tack för vi fick se dom

Spacegirl31
0

Läckra tavlor!

* ~* Ha en bra dag *~*

sanne62
0

tack Lena o Sacegirl

[kissidor]
0

Vad duktig du är, du KAN ju verkligen måla :)

MaMaMade
1

Wow…en annan kan inte ens dra ett rakt streck ju! Men det skulle vara kul att testa!

Jag sydde mkt lappteknik förut o så stickade jag, mestadels sockar på "äldre dagar" pga värk.

Marinas Mix
1

Lite virkerier, som jag varvar med. Tog dock ut mig totalt och fick inflammation i fingret och fick virkförbud, sedan har den kassen med garn till flera katter stått undangömd överst på en hylla

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

MaMaMade
1

En till bonad…har många fler bilder…ngnstans… Tungan ute

*Sååå* söta missar Golden! Själv får jag värk i fingrarna o i handleden när jag virkar mer än ngt varv låt gången…virknålen är ju så pillig att hålla i! Tyst Flört

Cessy
0

MaMaMade: Underbara bonader i lappteknik du har gjort!Glad

Golden: Jättesöta hjärtekatter du har gjort.Glad Synd att du inte kan virka fler sådana, för de är så fina.

sanne62
0

wow…imponerande lappbonad på #17 !!! känns som ett evighetsarbete…

söta katter ock !

Emo
0

MaMaMade fina bonader i lappteknik. Vad är det för material? Syr du på maskin eller för hand? Har du baksida och i så fall hur har du gjort den?

Golden, katter, ja vad annars när det är du. Söta. Tråkigt att du inte kan fortsätta, nu när du tycker det är skoj.

MaMaMade
0

Tack ska ni ha!

Jag syr mestadels i bomull men i bonader o prydnadskuddar går det ju bra med även lite "rimsigare" tyg (satäng od). Alla tyger går ju att sy av men som överkast el "pläd" bör ju täcket vara gjort av ett hållbart material som inte går sönder så lätt.

Dessa två har ingen baksida på bilden. Det är "topparna" som är roliga att göra, själva kviltningen tar på alldeles för mkt på mina axlar, särskilt större arbeten. Dessutom har inte ekonomin tillåtit inköp att en massa material o då har jag ägnat mig åt topparna istället…har ju bara sytt som mental avkoppling…så vill jag ta fram o hänga upp ngt får jag allt sy klart dem först! Det som är färdigsytt är sålt/gett bort o även om bilder finns orkar jag inte leta fram dem…de ligger på skivor lite här o där. Skrattande

Man kviltar ihop genom att lägga vadd (ull, bomull el polyester efter tycke, smak o ekonomi) mellan "toppen" o ett baksides tyg. Nåla el tråckla noggrant ihop alla tre lagren. Kvilta (sy) ihop i ett utvalt mönster o fålla sedan kanterna, genom invik el med kantslå.

Marinas Mix
0

MaMaMade, det finns ergonomiska virknålar, md tjocka goa skaft att köpa. De är visserligen lite dyrare, men ändå kan det vara värt det.

Jo det var förra sommaren jag fick virkförbud, sedan när jag blivit bättre i fingrarna så var det förståss pärlorna som skrek på uppmärksamhet, men jag kanske skulle ta och plocka fram påsen med kattgarner igen och se om jag kan få till några. har ju gjort X-antal namnlappar till dem som ligger och väntar på att bli iordninggjorda.

Fina lapptekniker du gjort MaMaMade.

_

53goran
0

Verkligen fina toppar av lappteknik. Vilket jobb du har lagt ner. Ser jämt och fint ut. Inte som mina försök jag gjorde för länge sedan.

Golden, är det hjärtekatter till hjärtebarnen du har gjort. Min dotter gjorde också många sedan fick hon också virkförbud, då hon fick ont.

Marinas Mix
0

#25 Ja jag tyckte det var ett behjärtansvärt jobb att göra sådana söta kissekatter

_

Spacegirl31
1

När jag inte pärlar tycker jag om att scrappa & göra kort.

* ~* Ha en bra dag *~*

Marinas Mix
2

Ett annat av mina intressen är att skriva. Gick en kurs för något år sedan och då skulle vi göra stilövningar på ett ämne. Jag valde lördagsnöjet att åka på loppis och jaga fynd. Här kommer de korta styckena

Kanske ska publicera dem inne på skrivlust också?

Grundfabel:
En individ befinner sig på en specifik plats och förbereder sig precis som alla andra på platsen för att göra fynd.

Ungt:
Alla ba, sto, där, ba och glodde, ba.
Det va, ba att, typ krypa under repen, typ, alla knuffades typ, lappa till kärringen brevid ba, som stack armbågen mitt i fejset på mig, ba. Sen, ba rusade alla ba, höll på att bli nedtrampad typ.    

Sportreferat:
Det har samlats ett hundratal personer vid repen. Skaran står och trampar orligt. De väntar på startskottet… De förbereder sin tjurrusning och…Pang! Där gick startskottet. Vem ska vinna i år modern eller dottern? Dottern ligger bra till… men, nej modern som tjuvstartar, hittar en lucka och är först framme vid borden… men tävlingen är inte över än. Ingen drömstart för dottern som blir trängd, men hon hämtar snabbt in moderns försprång. Hon närmar sig försäljaren, med famnen full av katter… kan hon få till ett bra pris?
Hon lyckas inte…hur går det för modern då? – Ja där talar vi om en rutinerad loppisbesökare… – Men brås inte dottern på sin mor? – Det är uppenbart, men modern har ju flera års vana. Ge dottern tid, så kommer hon att bli svårslagen. – Jag ser att dottern nu närmar sig en annan försäljare. Prutandet är igång. Jo, där gick det bättre, det ser man på leendet. – det är inte alltid säkert att man inte kan få en bra avslutning, trots en dålig start. – alltså en dålig start, som avslutades med en fin spurt av dottern och vinst. – det är väl lite tidigt att avgöra vem som vunnit än, de har ju bara besökt en tredjedel av loppisen. – När avgörs det då? – I bilen på väg hem när de jämför sina fynd och hur mycket pengar de spenderat. Du måste komma ihåg att tävlingen går ut på att få så mycket användbara saker som möjligt för minsta möjliga summa.

Pessimistiskt:
För mycket folk. Här finns inga möjligheter att göra fynd. Alla är ute efter samma saker som jag. Jag kommer inte att komma fram till borden ens en gång. Alla är så stora och biffiga. Inte kan lilla jag lyckas med det här? Det är lika bra att åka hem på en gång.

Vittnesmål:
Vi stog och väntade på att klockan skulle bli nio och avspärrningarna till loppisen skulle tas bort. Det var mycket folk och trångt. Jag ser det inte själv, men kompisen ser två kvinnor som står och knuffas, den ena faller samtidigt som repen tas bort. Stackarn håller nästan på att bli nedtrampad, men en man hjälper henne upp. Förövaren rusar iväg och försvinner i folkmängden.

Hatiskt:
De jävla människorna knuffades och trängdes. Fan vad prylarna var fula. Inte en kattjävel inom sikte. Fan vilka priser försäljarjäveln begär. Hur fan kan de? De har ju fått de jävla sakerna gratis. Ser jag ut som om jag hade en hel jävla massa pengar. Den förbannade kvinnan fattar ju inget. Hon är ju helt blåst i bollen. Hur fan tror hon att jag ska ha råd med det här. Vad i helvete gör jag här?

Tankar ur en annan synvinkel:
Gud vad skönt att få komma ur kartongen. Måste du tränga ihop oss. Jag kommer bäst till min rätt om jag får vara ensam på ”catwalken”. Det regnar ju inte i alla fall. Undrar hur många som ska slåss om mig idag? Kommer någon att förstå att jag är en märkeskatt och betala vad jag är värd? – Jaha, då var det dags igen. Slit inte i mig. Jag kommer att gå sönder. Vad snål du är! Jag är värd mycket mer än fem kronor, fattar du inte det, dumhuvud? Neeej!!! Jag vill inte till dig. Tack och lov att du inte fick mig. Du där, snälla kom hit. Du verkar juste. Dig vill jag till!!!!. Snälla ge försäljaren vad hon begär. YIPPIIEEE! Härliga känsla, linda in mig lite till. Uppdraget utfört. Det här är underbart! Hon hade till och med tagit med en handduk att linda in mig i. Inte kan jag önska mig mer. Jo kanske en bra plats att residera på så att jag verkligen kan visa upp mig. Gärna med en spotlight riktad mot mig!

_

sanne62
0

roligt och påhittigt, golden

Emo
0

#28 Så kul. Hoppas det gav dig ett bra betyg (omdöme). Sådan observationsförmåga som omvandlas till underhållande text.

Marinas Mix
0

Kul att ni gillar mina stilövningar. Fick VG på den kursen. Så jag ska inte klaga

_

Cessy
0

Så modig har jag aldrig varit att jag utsatt mig för andras kritik angående att mitt sätt att skriva. Där har funnits en del i min omgivning som försökt säga till mig att jag borde ta min lek med ord mer på allvar, men jag nöjer mig nog så här trots alltOskyldig Hoppas kursen gav dig en bra erfarenhet Golden o att du kan ha nytta av den på något sätt. Kul att få läsa om en loppis på detta sättet var det i alla fall. Snyggt jobbat.Glad

Marinas Mix
0

Cessy, det mesta jag skriver hamnar i en kartong och ingen får se det. Jo min fostermamma har ju alltid uppmuntrat mig och tyckt att det jag skriver är bra.

_

[kissidor]
0

men åååååh så synd att du inte kan göra de uuuuuurfina katterna mer golden Rynkar på näsan!

det var riktigt vackra lappbonader du gjort mmadeit, tänk att ha ett helt sängöverkast som var sådär fint Tungan ute!

du gör så himla fina kort space, det är så roligt att titta på dem och upptäcka alla små detaljer Glad!

vilket roligt litterärt experiment golden Glad, jag har aldrig sett nåt liknande! men däremot har jag ofta tänkt på att du skriver fyndigt och välformulerat Flört

SusannAlg
5

Jag blev ju inspirerad att börja måla igen…. men den tavlan som jag börjat på är inte klar än. Men ni kan få se en annan tavla som jag gjorde för ett antal år sedan. Inspirerades av en tavla som var nån madonna med jesus-barnet….. men i min tolkning bytte jag ut jesusbarnet till min kissekatt….

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

sanne62
0

like !!!

Cessy
0

Den är helt underbar SusannGlad

Spacegirl31
0

Vilken vacker tavla!

* ~* Ha en bra dag *~*

Marinas Mix
0

#35 Vacker tolkning och det är klart att alla vi kattmänniskor här inne bara ÄLSKAR den tavlan.

_

Emo
0

Klart det ska vara en katt här.

[kissidor]
0

åh, den är ju alldeles underbar susann Glad! vilken hemlis du gått och ruvat på att du målar också, och så vackert Skrattande!

MaMaMade
0

*Underbar*! Men så var ju där en kisse också…! Skrattande