Annons:
Etikettmedlemsgalleriet
Läst 5897 ggr
ommok
2012-03-19 23:20

ommoks smycken och glas 2

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dags att starta en ny tråd. Den gamla hittar du här: http://smyckestillverkning.ifokus.se/discussions/4d71479fb9cb46223905cbf7-ommoks-smycken

Först ut är ett hänge jag är riktigt nöjd med. Konstigt nog fick detta hänge en orange ton, medan nästa gång jag använde samma glas blev det lila. Fast det skilde lite i temperatur, detta är bränt i 800 grader, och det lila i 815 grader. Den lilla temperaturskillnaden räcker uppenbarligen för att ge så stor färgförändring. Förvånad

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Annons:
ommok
2012-03-19 23:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Så här ser den cabben ut som fick lila inslag istället för orange, som jag hade väntat mig.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

ommok
2012-03-19 23:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Och här är en cabbe med firestix, där jag lagt två småbitar klarglas på sidorna för att inte luften ska stanna kvar under det täckande klarglaset. Det blev riktigt bra, tycker jag.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

kissidor
2012-03-20 06:56
#3

riktigt vackra ommok Glad, i synnerhet det i startinlägget, en mycket härlig glöd i det hänget.

vad hette färgen förresten? var det black cherry eller vad var det? både ett irritationsmoment och lite roligt det där, att man aldrig kan vara helt hundra på hur färgskiftningen ska slå!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Emo
2012-03-20 06:57
#4

Nya, fina konstverk. Så roligt att se skaparglädjen och att det finns så många olika sätt att göra vackra glascabbar.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Alex05
2012-03-20 07:07
#5

Läckra saker du åstadkommti!! #1 blir min favorit, härliga färgerSkrattande

Marinas Mix
2012-03-20 07:43
#6

#2  Självklar favorit hos mig.

Spännande att se hur temperaturskillnaden kan ge så olika färgresultat

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annons:
Cessy
2012-03-20 07:58
#7

Ja det där var stor skillnad på samma dichro, men båda hängena är väldigt vackra för där är en jättefin glöd i det oavsett om färgen slår åt orange/tegel eller slår mot lila. Undrar som kissidor vilket dichro det är? Är det ett klart dichro?, för då skiftar ju färgnyansen beroende på om man har ljust bottenglas eller mörkt bottenglas.

Ja det där var ju ett smart sett att bli av med bubblorna o det blev ju en härlig blå färg i cabbenGlad

ommok
2012-03-20 23:37
#8

Tack för era snälla kommentarer!

Nej, jag kan inte hitta vilket glas det är, har letat bland beställningar etc. Det måste ha varit med i någon av de random dicroic glass packs som jag köpt. Svart bakgrund har det i alla fall, och det skiftar i mörkt röd/orange resp djupt lila ofusat, beroende på betraktningsvinkel och ljus. Så det blir svårt att beställa nytt. Vill ju ha mer av just detta glas. Obestämd

Det blå är mörkare i verkligheten, men jag får inte fram det på bild. En mycket vacker blå färg har det i alla fall, tycker jag.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

mialycktman
2012-03-21 17:57
#9

nr 1 ursnygg!!!!!!!!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

ommok
2012-04-30 14:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Nu har jag köpt ett par formar för fat/skålar så igår gjorde jag ett första litet test att göra något som sen kan slumpas i en av formarna. Jag har ingen cirkelskärare, så jag har försökt lägga små bitar istället, med klarglas över. Allt är bara småbitar, för att se vad som händer och om/hur det blir när man skarvar ihop dem på detta sätt. Jag köpte lite billigt glas från Göteborg sten och mineral, när de reade, för att kunna leka lite utan att det kostar så mycket.

Tänkte först göra ett rutigt fat, men tyckte det var läckrare att låta bitarna få variera i storlek, blanda slumpmässigt och strunta i riktningar och på så sätt få bort symmetritänket. Jag vill gärna göra allt så strikt och symmetriskt, så det var riktigt spännande att göra "fel". Glad

Lite annat fick jag också plats med på brickan, men inte så mycket.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

ommok
2012-04-30 14:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Så här ser det ut efter bränning. Det ska slipas och läggas till saker, så det är inte klart att slumpa än. Flört Men jag är ganska nöjd med resultatet, även om skarvarna mellan klarglasbitarna syns mer än vad jag trodde de skulle synas. Det är ju värt att minnas, till nästa fat. Kan ju användas i mönstret, dessutom, om man vet om det. Skrattande

Oj, jag ser att glaset ligger vridet 90 grader åt höger jämfört med den förra bilden, om någon vill jämföra före och efter. Obestämd

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

ommok
2012-04-30 14:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Och så här blev de övriga. Några småbluppar, som skulle kunna användas till exempelvis mussar, blev det, och några mindre cabbar.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

sanne62
2012-04-30 14:38
#13

det blev ju inte så tokigt…den lila cabben är läcker…vad är det för glas ?

ska bli spännande och se hur det färdiga fatet blir…Skrattande

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Annons:
Evahelene
2012-04-30 14:43
#14

Tack för före-och-efter-bilderna! Himla intressant att se Skrattande Grattis till snedsteget från symmetritänket Skrattande vet inte om jag skulle kunna klara av det…Flört

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

ommok
2012-04-30 14:54
#15

Tack för era kommentarer! Fatet är inte särskilt snyggt, men det är kul att våga testa något nytt. Och det är kul att testa när det inte kostar skjortan om det blir helfel. Oskyldig

Sanne, det är en liten bit som kom ifrån ett student pack från Warm-Glass, och det heter Flame Dichroic on Black. Jag har lagt en bit klarglas ovanpå.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

sanne62
2012-04-30 15:00
#16

ommok…jag gick in på WG och hittade den…men den var ju mångfärgad !?

din ser ut att vara enfärgad lila…

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

ommok
2012-04-30 15:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Jo, men det är bara en liten bit, och den råkade bli lila, den var helblå från början om jag minns rätt. Det beror ju på var den är utskuren ur glaset,den hade ju kunnat få någon annan nyans istället. Så jag är glad att det var just den delen jag fick, det ingick inga fler bitar av det glaset i paketet. Så här såg den ut före bränning. Du kan se att den har en liten antydan till turkos i ena hörnet.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

sanne62
2012-04-30 15:11
#18

ok…men jag tyckte det var en så stor bit att den inte borde  ha blivit enfärgad….

tack för svaret…Glad

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

ommok
2012-04-30 15:14
#19

Hela cabben är ca 38x11 mm, så den är inte så stor. Skrattande Tyvärr är bilden ovan suddig, men du kanske kan få en uppfattning om hur glaset ser ut i alla fall. Jag tänker köpa mer av det, det blev väldigt läckert. Glad

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

sanne62
2012-04-30 15:19
#20

hahaha….nej….jag menar den LILA … du kanske kallar den rosa ?!

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Annons:
Emo
2012-04-30 15:36
#21

Trevligt att du låter oss se hur du gör. Kul med lite fantasi.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

ommok
2012-04-30 16:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Ok, Sanne! Skrattande Då är jag med på noterna! Ja, den tycker jag är helt underbar! Den ingick också i ett pack av dekorativt glas, så jag är inte helt bergsäker men den stämmer väldigt bra med detta glas från w-g: Cranberry Pink and White Streaky. Det är ett streakyglas i varje fall, och färgerna stämmer bäst med det, i alla fall på min dator. Har använt det tidigare, bl a i denna cabben nedan. Där har jag ett dicroiskt glas on clear ovanpå.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

mialycktman
2012-04-30 17:08
#23

oh nice!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

ommok
2012-04-30 17:10
#24

Tack, Mia! Skrattande

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Cessy
2012-05-01 01:12
#25

Cranberry Pink o White saknas def. i mitt sortiment ser jag nu när jag ser dina båda cabbar ommok, för de var ju urläckraSkrattande

Sedan är det ju så att man måste testa för att lära sig vad som blir bra o vad som blir mindre lyckat. Jag har ju precis gjort ett riktigt fuling fat men sörjer inte att det inte blev bra (la på väldigt mycket powder o lärde mig ju att så mycket blir inte bra, så nu vet jag detOskyldigSkrattande) För bästa läromedlet är def. egen erfarenhetFlört

Cessy
2012-05-01 01:14
#26

O glaset som skiftar från mörkt rödorange till mörkt lila låter def. som Black cherry.

kissidor
2012-05-01 07:03
#27

ja det var verkligen en underbar rosa färg på den cabben, och småcabbarna blir ju väldigt användbara Glad.

kul tycker jag också att du testat nåt lite större, och ytterkonturen kan ju gott få vara lite oregelbunden - det blir ju bara lite mer unikt och hantverksmässigt då Flört. skarvarna däremot vill man ju helst inte ska synas, och jag har själv fått lära mig den hårda vägen att om jag råkar spräcka en cirkel jag skurit så får jag oavsett om jag från början tänkt mig det som ett tvålagers-fat eller inte lägga den underst och en hel ovanpå om jag inte vill att sprickan ska vara synlig efter fuse. det vanligaste att jag spräcker är det färgade glaset om jag använder bullseye, för det är ju med sin knöggliga yta åbäkigare att skära och större risk att snittet löper iväg åt sitt eget lilla håll Obestämd.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Alex05
2012-05-01 07:58
#28

Här var det maånga nya saker, snyggt! Skrattande

flower1
2012-05-01 23:38
#29

Kul att se före och efterbilder! Vissa dichro som ser tråkiga ut på bild hos wg är riktigt läckra irl! Som nu den lila från den flerfärgade biten. Den rosa med dichro i nr 12 är också en favorit!

Här är min hemsida.

Annicka.C
2012-05-02 21:12
#30

Den rosa var jättefin i färgen Tungan ute Hur stort är "fatet" ommok? Gillade mönstreet på det, synd på skarvarna bara. Roligt att se dina glasgrejer! Mvh.A

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

ommok
2012-05-07 21:19
#31

Fatet är ganska litet, 12 x 13 cm ungefär. Kul att du gillar mönstret, Annicka! Jag har bara slipat bort de värsta utstickande delarna än, längre har jag inte kommit. Ska se om jag kan få till något av det så småningom, jag köpte ju ett par formar från hobbyland som jag vill prova.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Annicka.C
2012-05-08 09:03
#32

Oj, då är ju rutorna jättepyttiga…vilket jobb du har haft! Förvånad det ska bli roligt att se det färdiga resultatet. Mvh.A

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

ommok
2012-08-05 13:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Jag blev lite inspirerad att använda mica-pulver när Flower1 skrev att det gick så bra. Så jag blandade lite micapulver (Aztec gold) i garnet red frit, och gjorde en liten droppformad cabbe.

När jag tog ut den ur ugnen såg man inte något av färgen på fritet, bara en matt guldfärg över allting. Förvånad Så jag har slipat en hel del för att få fram det röda, och nu ser den ju någorlunda ut. Men ytan blev skrovlig, och jag fick inte fram den fina röda färgen ordentligt, då micapulvret gör cabben nästan helt ogenomskinlig. Så här ser den ut idag. Jag har planer på att fortsätta bearbetningen, för att få den klarare mm. Vet dock inte om det går. Obestämd

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

ommok
2012-08-05 13:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

En cabbe i medium amber frit med dekal av hobbylands dekalpappern bränd i 650 grader enligt anvisning. Jag är helt nöjd med dekalenefter bränning, men det var svårt att få den hel på cabben. Det svarta dekalpappret spricker sönder om man inte är superförsiktig, tyvärr, vilket jag inte upplevt att de andra gör. Även på den här cabben har jag fått lägga en ny dekal ovanpå en som knappt syntes… Obestämd

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Annons:
Marinas Mix
2012-08-05 13:41
#35

#33 påminner om en jordgubbe tycker jag

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

ommok
2012-08-05 13:51
#36

Tack Golden! Jag håller med dig. Skrattande

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

mialycktman
2012-08-05 14:22
#37

33 påminner mej om lava, super! Trädcabben var läcker!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Allamej
2012-08-05 14:35
#38

33 är ju så otroligt snygg!

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

sanne62
2012-08-05 14:56
#39

det ska bli kul att se #33 när du är "färdig" med den…..Skrattande

av alla micaguldfärger har jag faktiskt också valt aztekguld….men jag får aldrig till det så jag blir nöjd…..Rynkar på näsan

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2012-08-05 15:03
#40

Jag tycker också att 33 är rätt läcker, men klart att du blev besviken när det inte blev riktigt som du tänkt dig. När man sett något annat framför sig så blir det svårt o tycka om det som blev, men läcker är den faktiskt med sin ruffiga struktur.Glad

Trädcabben blev också jättefin o jo svart dekalark är skörare än t.ex det vita som är ganska mycket tåligar. Fast trädet är svårt o det är lätt att riva bort en gren (eller råka vika en gren) vilken färg man än använder på dekalarket, men din cabbe blev ju jättefin.

ommok
2012-08-05 15:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Tack Mia, Allamej, Sanne och Cessy! Skrattande Jo, detta är den första trädcabbe som ser riktigt bra ut. Visst har grenar gått av även på den, men de gick att få till ganska fint ändå.

Värre blev det med denna, som jag lät torka i flera veckor och som var hel när jag stoppade den i ugnen. Obestämd

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Annons:
ommok
2012-08-05 15:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

En liten kisse kan inte vara fel. Flört

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

ommok
2012-08-05 15:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Det här experimentet är jag sjukt nöjd med! Glad Det dicroiska glaset fick en så fin inramning av frittet, tycker jag.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

sanne62
2012-08-05 16:34
#44

ja du…#43 går inte av för hackor….mycket läcker blev den…Skrattande

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

ommok
2012-08-05 17:11
#45

Tack Sanne! Skrattande

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Cessy
2012-08-05 17:12
#46

Att den svarta trädet blivit så som det blev i 41 har jag också råkat ut för på någon dekal (dock inte träd) o jag tror att det beror på att dekalen inte sitter helt luftätt fast över hela dekalen. Det är ju svårt att upptäcka, för dekalen sitter ju fast på glaset o verkar inte gå o rubba, men ändå kan det alltså vara små punkter eller ränder som inte fastnat lufttätt mot glaset. Jag tycker dock ditt träd blev läckert ändå för det är ju inte som min förbånkade zebradekal som bara hade en rund punkt där det inte var luftätt, utan du har fått ränderna precis som de vore avsiktligaFlört

Kissen var ju jättepöt o din dichro med frit på (corkscrew?) var ju bara så urläcker. Förstår att du är jättenöjd med denGlad

jagga-ewe
2012-08-05 18:39
#47

41 är ju en björk! :) Helt perfekt björk i min värld. Trodde den skulle va så.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

kissidor
2012-08-05 19:51
#48

ja visst var det svarta hobbyland papperet hopplöst Rynkar på näsan! fast det strimmiga trädet blev faktiskt alla tiders om du frågar mig Flört

kissen behöver jag väl inte ens kommentera Skrattande, och visst blev det läckert med friten över dichrot, kanonidé Glad!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
ommok
2012-08-05 19:53
#49

Tack Cessy och Jagga-Ewe! Ja, en björk var det ju! Så bra att du upptäckte det, det hade jag inte tänkt på! Flört

Och du har alldeles rätt, Cessy, det är light aqusamarine blue medium frit på corkscrew on black. Skrattande

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

jagga-ewe
2012-08-05 20:14
#50

Ommok, björkar är fina, när de står där de ska. Inte lika fina nersågade o fastvuxna av gräset. Ta vara på din björkcabbe!

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Mmadeit
2012-08-05 21:38
#51

mycket fint men nr 43 vart ju väldigt "amazing!

ommok
2012-08-05 23:18
#52

Tack Ewe och Mmadeit! Ja, nr 43 blev jag väldigt glad över, den är helläcker irl. Skrattande

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

mialycktman
2012-08-06 18:48
#53

Missen och experimentet gillar jag!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Annicka.C
2012-08-06 20:23
#54

Tycker #34 ser ut som bärnsten…fintGlad både björken o kisen blev ju fina och jag förstår att du e nöjd med #43 den ser himla snygg ut!

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

ommok
2012-08-06 21:07
#55

Tack Mia och Annicka! Ja, eftersom experimentet blev så lyckat kommer jag att göra fler sådana. Det ger en inramning av cabben, som på så sätt blir mer tredimensionell.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Annons:
Emo
2012-08-07 07:11
#56

Mitt förra försök att kommentera, misslyckades visst, ser jag.

Katten är så söt och den skrovliga "stenen" i #33 har en viss charm.

Naturligtvis är de alla fina.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

ommok
2012-08-07 10:46
#57

Tack Emo! Skrattande

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

glittertind
2012-08-08 05:58
#58

Fina cabbar och hängen! Det där exprimentet på 43 gillade jag också väldans mycket!Glad

Glittertind

Marinas Mix
2012-08-08 07:29
#59

Nä, men var har jag ögonen?? Har ju glömt att komentera kissemissen.

Kul experiment i #43 också.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

ommok
2012-08-08 13:57
#60

Tack så mycket, Glittertind och Golden! Kul att ni gillar mina experiment! Skrattande

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

sanne62
2012-08-08 18:13
#61

tack för inspirationen som #43 gav……

jag har också testat nu med frit på dichroglas…jag blev mycket nöjd…Skrattande

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

ommok
2012-08-08 21:08
#62

Trevligt att kunna inspirera till något nytt! Och roligt att du blev nöjd med resultatet. Det blev ju jättefina smycken! Skrattande

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Annons:
ommok
2012-08-26 21:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

Mmadeit visade ett jättefint armband för ett par veckor sedan, där mönstret kom från tidningen Beadworks augustinummer. Det inspirerade mig att prova att göra ett liknande armband. Hennes armband är i svart, och jag ville göra ett armband till min dotter i födelsedagspresent, och eftersom hon har så mycket svart vill jag lätta upp det med lite färg. Så här blev resultatet, som glittrar och gnistrar så fint i ljuset.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

ommok
2012-08-26 21:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

En bild till på det.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Emo
2012-08-26 21:28
#65

Så fin present. Vackert.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Cessy
2012-08-26 21:29
#66

Åh vilket lyxarmband hon får med sådana massor med swarrisar. Jättefint!Glad

sanne62
2012-08-26 21:36
#67

ohhhhhhhhhhhh….jag vill ha det !!! Flört

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

kissidor
2012-08-26 21:38
#68

ja verkligen lyxigt i både material och arbete, vilken fin present Glad! fast glittret och gnistret görs förstås inte rättvisa av bilderna, vore kul att se det irl

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annicka.C
2012-08-26 21:40
#69

Jättesnyggt armband Ommok!!

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

Annons:
Niwa
2012-08-26 22:06
#70

Snyggt & lyxigt!

Och blåttSkrattandeOskyldig

Hälsa gärna på mig på Facebook.

mialycktman
2012-08-26 23:49
#71

vackert och lyxigt!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

ommok
2012-08-27 00:04
#72

Tack, alla! Jag hoppas att hon gillar det, annars får hon väl byta med det jag har på gång, som har svarta firepolished som bas och är lite mörkare över lag. Bild på det kommer när det är klart. Det var så lättsamt att sy detta armband, så jag kunde inte låta bli att sy ett till när jag hittade de svarta fire polished. Visserligen har jag ganska många olika färger i hemma, men inte i rätt storlek, och det gäller både fp och swarrisar. 3 mm swarrisar använder jag sällan så det har jag inte så mycket av. Och i detta armband behövs 4 st till varje liten grupp, det är 8 olika färger och 17 x 2 grupper totalt, så det går åt en hel del. Jag inser att ett sådant armband kommer att bli svårsålt, då materialkostnaden är hög och lite betalt vill man ju ha för arbetet också.

Så det svarta får bli ögonfägnad på marknaden om ett par veckor, då kanske några till stannar upp och vill handla. Flört

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Mmadeit
2012-08-27 07:14
#73

Fin färgsammansättning :-) synd som sagt att det inte går att fånga faceternas gnister på bild vare sig när det gäller firepolish eller swarrisarna.

Ja visst var de roliga dessa armband :-) men som du säger knappast något man kan göra för att sälja då det är krävande både i material kostnad och tid….

Marinas Mix
2012-08-27 10:02
#74

Snyggt pärlat ommok. Nä jag behöver väl knappast säga det? Min favvofärg och allt Tungan ute

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

leja
2012-08-28 08:50
#75

verkligen glittrigt och fint.

Vad ska man ha som signatur tro?

glittertind
2012-08-30 08:06
#76

Jättesnyggt blått armband! Hoppas att hon verkligen förstår hur fint det är och inte helt är fast i den svarta stilen.

Förvånad

Glittertind

Annons:
glittertind
2012-08-30 08:06
#77

Jättesnyggt blått armband! Hoppas att hon verkligen förstår hur fint det är och inte helt är fast i den svarta stilen.

Förvånad

Glittertind

ommok
2012-08-30 10:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

Tack för era vänliga kommentarer, Mmadeit, Golden, Leja och Glittertind! Skrattande Det blev dock inte det armbandet hon fick till slut. Jag bestämde mig för att göra ett med svarta fp också, då jag inte var helt säker på vilket som skulle passa henne bäst. Jag tror att det blå skulle bli svårt att använda för henne, möjligen till någon fest men knappast annars. Så det blev detta armband jag skickade till henne igår. Nu väntar jag bara på att få höra vad hon tycker. Flört

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

ommok
2012-08-30 10:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#79

Här är en bild så att ni kan se lite bättre hur de ser ut.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

kissidor
2012-08-30 10:49
#80

ja det svarta var förstås ett lite säkrare kort, och jag får väl erkänna att det är det jag skulle ha valt Skäms, det blir ju lite nedtonat med den svarta bakgrunden men med allt det där blinget och och i olika toner så är det alldeles tillräckligt underbart gnistrande synligt Tungan ute. det där är ett sånt armband som man skulle kunna tacka ja till en fest man annars var tveksam till bara för att få en ursäkt att ha på sig armbandet Skrattande!

Värd på Mobiltelefoner och Android

ommok
2012-08-30 10:57
#81

Oj, tack för det berömmet, Kissidor! Niger och bockar! Skrattande Jo, jag hoppas och tror att hon blir glad åt det, och kommer att använda det också.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Niwa
2012-08-30 12:02
#82

åhh så fina! båda två :-)

Hälsa gärna på mig på Facebook.

leja
2012-08-30 13:00
#83

Naturligt vis faller jag för det svarta. Så fint. Men det blå är fint det med.

Flört

Vad ska man ha som signatur tro?

Annons:
sanne62
2012-08-30 13:07
#84

gillar också båda….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

53goran
2012-08-30 14:18
#85

Jättefina armband, men även jag faller för det svarta.

Emo
2012-08-30 14:21
#86

Jojo, nog är det svarta snyggt det också.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Cessy
2012-08-30 17:38
#87

Båda två är jättesnygga, men personligen faller jag nog mest för det svarta, för på det syns swarrisarna lite bättre helt enkelt, men båda är jättefina.Glad

Annicka.C
2012-08-30 18:16
#88

Båda är jättesnygga och jag har svårt att välja men om jag måste så tar vi det blåå Glad

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

mialycktman
2012-08-30 19:58
#89

båda är jättefina!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

jagga-ewe
2012-09-01 21:48
#90

Jag väljer det svarta. Det är kanske bara jag som associerar konstigt, men det blå får mig att tänka på nån servis makens farmor hade, vit botten med blåa rutor. Jag ser lixom karotten framför mig. Säkert nåt designat, och vid det här laget svindyrt, porslin, men inte min stil.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Annons:
Marinas Mix
2012-09-02 08:40
#91

Fin användning av "äppelfatet" i #78.

Och kul att få se båda armbanden tillsammans i #79.

Hoppas att hon tycker om det svarta armbandet och att det blir flitigt använt.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

ommok
2012-09-02 12:44
#92

Tack alla! Jag tror hon gillar det, åtminstone sa hon så. Glad Det borde passa hennes smak perfekt. Det blå skulle nog bli nog för stilrent för henne, gissar jag.

Jag förstår din association, Jagga-ewe, och jag ser det nu! Fast bilderna är lite missvisande då seed beadsen inte är vita utan klara. Jag ville undvika just kombinationen blått och vitt, men då tråden (fireline) är vit så blir det lite vitare än jag tänkte mig. Jag ville inte att seed beadsen skulle dominera, det var de olika blå och blågröna tonerna som borde komma fram var det tänkt. Obestämd Nu blev det ju mer ett armband till bröllop eller stor fest, och det var faktiskt inte meningen, utan jag ville göra ett "vardagsarmband" i blått med lite extra bling. Foten i munnen

Nu har jag ett till på gång, men den här gången blir det i rosa då jag hade tillräckligt många rosa fp, men inte i andra färger. Och för att göra det lite mindre exklusivt blir det 3 mm fp istället för swarrisar.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

ommok
2012-12-11 20:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#93

Ser att jag glömt lägga upp bild på det rosa armbandet här. Så här kommer det.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

ommok
2012-12-11 20:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

Det har blivit fler av denna sort, då det var ett attraktivt armband som många gillar. Detta är beställt av en kollega, och hon vill ha två st att ge bort i julklapp. De är roliga att göra, och jag är glad för den beställningen. Glad

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Niwa
2012-12-11 21:13
#95

De här är ju bara sååå snygga! love them!!
Är det Raw med embellishment?
Har för mig att jag sett dem i en pärl tidning tidigare.

Hälsa gärna på mig på Facebook.

sanne62
2012-12-11 21:38
#96

åhhhh vad snyggt ommok…helt i min smak…mycket bling….Skrattande

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

mialycktman
2012-12-11 22:26
#97

nr 94, me like!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Annons:
ommok
2012-12-11 22:54
#98

Tack Niwa, Sanne62 och mialycktman! Ja, det stämmer, Niwa! Mönstret kommer från Beadwork augusti/septembernumret 2012, och heter Last Kisses of Summer, av C J Bauschka. Fast jag har bytt swarrisarna mot 3 mm fire polished, för att hålla priset nere. Det blir rätt mycket bling i alla fall. Flört

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Niwa
2012-12-11 23:00
#99

Tack Ommok, det är helt fantastiskt fint
#94= Tungan utedregglar

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2012-12-11 23:25
#100

Åh älskar både det rosa o det lila ommok även om jag givetvis ändå mest faller för det lilaOskyldigSkrattande Så snygga o blingiga - båda två.Glad

ommok
2012-12-11 23:26
#101

Jag kan göra ett åt dig om du vill, Niwa. Flört

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Niwa
2012-12-12 07:34
#102

Vad gullig du är Ommok, men jag är tråkig och vill testa det själv samt att december är en tung månad ekonomiskt utan att handla smyckenSkrattandeFörvånad

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Artafale
2012-12-12 09:28
#103

Jättefina armband och jag gillar även dina glasalster Glad

leja
2012-12-12 10:26
#104

Verkligen fina armband, blingiga och snygga.

Vad ska man ha som signatur tro?

Annons:
SusannAlg
2012-12-12 20:53
#105

ÅÅÅ så fina armband!!!! Blir jättesugen att testa å göra ett sådant… kommer ju att vara ledig hela jul å nyår…. så då kanske jag får lite tid över!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

kissidor
2012-12-30 10:58
#106

vad roligt att se dem i olika färgställningar ommok, det rosa är häftigt men inte precis nåt för mig Skrattande - men det i #94 är helt underbart Tungan ute

Värd på Mobiltelefoner och Android

ommok
2012-12-31 14:57
#107

Tack alla! Det är ju raw, så det är inte särskilt svårt att göra, bara lite tidskrävande som sagt. Har gjort ett par till, men tycker att det blir lite väl många på samma tema, så de lägger jag inte upp. Jag var lite orolig vad gäller #94, att det skulle bli för "gulligt", men resultatet känns ok.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

flower1
2013-01-08 12:54
#108

Nr 94 har verkligen hög dregelfaktor Tungan uteSkrattande! Perfekt färgkombo kombinerat med en underbar armbandsmodell.

Här är min hemsida.

ommok
2013-01-08 19:40
#109

Tack för det, Flower! Så glad jag blir när ni gillar det jag gör! SkämsGladSkrattande

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Annicka.C
2013-01-10 12:07
#110

Tungan uteÅå ännu flera snygga armband Ommok!! Det mörka gillade jag mest.

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

glittertind
2013-02-05 21:29
#111

Fina armband! Jag gillar verkligen de sydda!Flört

Glittertind

Annons:
ommok
2013-02-09 11:49
#112

Tack Annicka och Glittertind! Kul att ni gillar dem! Jag tycker det är så rogivande att jobba med detta.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

ommok
2013-06-08 00:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#113

Jag ser att det var länge sen jag lade ut någon bild på mina nya smycken, så det är dags nu.

Först kommer ett armband som jag gjorde ikväll, och blev väldigt nöjd med. Har inte satt på lås än, men det blir ett silverfärgat lås av något slag.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

ommok
2013-06-08 00:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#114

Pärlbollar har jag också gjort några stycken. Först kommer en grön boll.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

ommok
2013-06-08 00:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#115

Sen en boll med matta ljusgröna pärlor som bas.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

ommok
2013-06-08 00:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#116

Och här kommer några fler bollar:

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

ommok
2013-06-08 00:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#117

En till boll som jag använder jämnt numera.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

ommok
2013-06-08 00:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#118

En sista boll, eller egentligen den första jag gjorde. Den blev lite annorlunda än de andra, men jag gillar den.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Annons:
ommok
2013-06-08 00:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#119

Och till slut: Ett sytt armband med massor av swarrisar på. Blinget syns inte så bra på bilden, men i verkligheten är det väldigt fint. 🙂

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

ommok
2013-06-08 00:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#120

En till bild på armbandet. Jag trädde det runt locket på en lagom stor burk för att kunna fota hur det ser ut på, så ni får överse med burken. 😃

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

mialycktman
2013-06-08 00:54
#121

me like 118 och armbandet ser jätteläckert ut!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

ommok
2013-06-08 00:57
#122

Tack Mia! Menar du det rosa eller det blå armbandet?🙂

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Cessy
2013-06-08 09:27
#123

Jättefina bollar o både ditt X&O-armband o ditt andra blå armband blev jättesnygga🙂

flower1
2013-06-08 09:35
#124

Vilket maffigt swarrisarmband 😍 Underbart! Bollarna är jättefina. Och så blev jag sugen på att göra ett XOarmband när jag ser ditt! Kul med en strukturerad pärla i mitten som ger mer liv till armbandet.

Här är min hemsida.

Artafale
2013-06-08 09:56
#125

Bollarna är grymma, #117 har hög dregelfaktor. Armbanden är underbara, gillar så klart mest det blå och misstänkeratt det om möjligt är ännu läckrare irl🙂

Annons:
sanne62
2013-06-08 18:50
#126

så mycket fint du har gjort…. 😃

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Sussielull
2013-06-10 10:03
#127

Jättefina pärlade pärlor.😃

 Om man tänker efter en stund kan det hända att man kommer fram till ett mycket viktigt beslut. / Nalle Puh

 

ommok
2015-01-14 23:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#128

Jag deltog i Bling-Bling-tävlingen med detta armband. Mönstret har jag kommit på själv, men naturligtvis finns det alldeles säkert liknande som andra har gjort som jag inte vet om. Kan bara säga att jag i höstas lekte fram ursprunget till detta mönster, som jag sedan förändrat en del, inför en annan tävling. Pärlornas form var då min inspiration, och jag har experimenterat med olika sorters pärlor för att se vilken skillnad det blir. Just denna variant med montéer blev väldigt tunt, så där la jag till 2,5 mm swarrisar för att fylla ut lite.

Materialet är superduos, half tilas, swarovskimontéer, swarovskibiconer i 2,5 och 4 mm samt 11/0 p och 15/0, merparten i clear AB för blingets skull. Montéerna är i Crystal Volcano.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

ommok
2015-01-14 23:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#129

Så här såg den första varianten av mönstret ut.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Niwa
2015-01-14 23:13
#130

så snyggt bidrag Ommok, ännu roligare när du säger att du gjort mönstret också.
även 1:a varianten är snyggt

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2015-01-14 23:32
#131

Åh vad det armbandet måste glittra o gnistra IRL. Så synd att man aldrig kan få fram det på bild o jättekul att du gjort mönstert själv. Gillar även "grundstenen" till mönstert som känns ett steg mer sparsmakad o en lite tuffare variant. Båda är som jagt var jättefina😃

ommok
2015-01-14 23:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#132

Tack, Niwa och Cessy! Här är en bild på ytterligare en variant tillsammans med bling-armbandet, när det var nästan klart. 😃

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Annons:
Cessy
2015-01-14 23:42
#133

Jag tycker lite synd om det blingiga armbandet, för i o med att det är så svårt o fånga det på bild, så blir det liksom lite otydligt o man har svårt o se strukturen på mönstert. När man ser det undre så är ju strukturen knivskarp o jag förstår att den eg. är det på det övre också, men det blingiga kollrar bort det eftersom kameran inte riktigt klarar att återge det. Det undre är bara så snyggt - både i färgerna o i mönstert o jag hade säkert sagt detsamma om det övre om jag sett det IRL, men det undre väckte riktigt habegär, så himla snyggt!🤤😃

ommok
2015-01-15 00:17
#134

Tack, Cessy! Jag håller med dig på sätt och vis, för det är supersvåra att få till bra foton. Nu använde kag både systemkamera med bra objektiv och fototält till tävlingsbilderna, men blev inte nöjd med dem. Den understa bilden är tagen med mobilkameran… Jag funderade ett tag på att skicka in båda, men de är för lika. ;-)

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

anki1
2015-01-15 09:05
#135

snygga armband.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

sanne62
2015-01-15 10:27
#136

alla varianterna är snygga på olika vis….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

mialycktman
2015-01-15 19:13
#137

coola!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Upp till toppen
Annons: