Annons:
Etikettmedlemsgalleriet
Läst 9818 ggr
Cessy
2012-10-12 19:37

Cessys Glas o Smycken 8

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja förra tråden blev nu för lång o dax o starta en ny.

Här hittar du samtliga av mina smyckestrådarna:

Cessys Glas o Smycken 10 

Cessys Glas o Smycken 9

Cessys Glas o Smycken 8 - d.v.s. denna tråden

Cessys Glas o Smycken 7.

Cessys Glas o Smycken 6

Cessys Glas o Smycken 5

Cessys Glas o Smycken 4

Cessys Glas o Smycken 3

Cessys Smycken 2

Cessy Smycken

Vill du se annat jag gör av glas så titta gärna in i

Cessys glasalster - annat än smycken

Cessys glasalster 2 - annat än smycken

Cessys glasalster 3 - annat än smycken 

Cessys glasalster 4 - annat än smycken

-----------------------------------------------------------

Först ut är mitt smycke från inför tävlingen på PUSS 2012 - Master Piece. Cabbarna har jag ju givetvis fusat själv. Dessa var för mig de som skulle spela huvudrollen i smycket o inte själva pärlbroderiet i sig. Vanligtvis utgår man ju från cabbarnas färger o plockar upp dessa i pärlbroderiet, men då hade dessa cabbarna drunknat i ett hav av rätt starka färger.

Alltså valde jag white pearl ceylon som min huvudfärg som ju har samma vita nyans som mina shellpearls som dels återfinns i ringen runt cabbarna o dels de som utgör den enkla länken till pärlbroderiet. Denna vita nyans finns också i bottenlagert på glascabbarna men det är ju ingenting som syns. Istället återspeglade jag cabbarnas färg o bladen o i swarovskiblommorna o så i kanten runt pärlbroderiet.

Ursprungligen för tävlingens skull - för att skapa ett riktigt extravagant tävlingssmycke så skulle jag också haft fransar som plockade upp lite av cabbarna färger. Det skulle varit en sydd länk o så skulle en likadan cabbe som de runda cabbarna infattas o användas som ett arbetat lås o samma fransar skulle finnas i nacken. Nu hann jag inte detta p.g.a. sjukdom, men jag är jätteglad att jag han det klart nog för att kunna bäras.Glad

Nu har det hängt på en hals här i veckan o jag har beslutat mig för att nej där ska inte alls vara några fransar. Jag älskar halsbandet precis som det är o skulle min syster inte gilla det så här så behåller jag det helt enkelt själv.Skrattande

Annons:
Cessy
2012-10-12 19:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här ser man hela halsbandet liggande.

Cessy
2012-10-12 19:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

o här är en detaljbild.

sanne62
2012-10-12 20:37
#3

det är jättefint cessy. jag kollar ju förstås mest in cabbarna…Skrattande

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2012-10-12 20:46
#4

Ja men det är ju dem jag gett huvudrollen o de är ju dessutom en del av arbetet som ju i sig bör framhävas eftersom jag gjort dem själv Oskyldig o tackelitack SanneSkrattande

Niwa
2012-10-12 21:46
#5

sååå härligt Cessy, tycker absolut att det är jätte bra utan fransar!
och dina cabbar har fått ett värdigt smycke att sitta påSkrattande

Hälsa gärna på mig på Facebook.

mialycktman
2012-10-13 00:07
#6

Härligt, elegant, fantastiskt smycke!Förvånad

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Annons:
Cessy
2012-10-13 00:51
#7

Tackelitack Niwa o MiaGlad

kissidor
2012-10-13 10:55
#8

Jaså var det DET som var ditt bidrag cessy, det hade jag aldrig gissat O:-) Nej men skämt åsido såg jag det förstås direkt, och det är en så vacker inramning du gjort i gräddvitt av de glödande härliga cabbarna, och frågar du mig ser det mer exklusivt och elegant och unikt ut UTAN fransar ;-)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2012-10-13 15:14
#9

Tackelitack Kissidor.Glad

Ja när jag såg hur det såg ut på o sedan sett det på displayhalsen hela veckan, så bestämde jag mig. Det blir inga fransar, för så här är det bärbart o jag älskar ju dessa cabbar o vill att de ska synas o inte kollras bort. Vill inte syrran ha det så här så behåller jag det helt enkelt själv, för jag älskar det precis som det ser ut.OskyldigSkrattande

ommok
2012-10-13 16:33
#10

Supersnyggt arbete, Cessy! Jag har ju också sett det IRL på PUSS, och beundrat det otroligt vackra smycket. Nej, fransar tror jag skulle förändra intrycket utan att förhöja det, så jag hoppas du inte ändrar dig. Det är såå vackert som det är! Cabbarna är verkligen vackra, och du har framhållit dem på ett mycket bra sätt. Skrattande

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

aipmalmo
2012-10-13 17:18
#11

Helt fantastiskt o vilket arbete!!

Denna kommentar har tagits bort.
53goran
2012-10-13 19:18
#13

Jättefint arbete Cessy men med facit i hand, var det bra att du inte hann sätta dit fransar. Detta är mycket mer lättburet än med fransar.

Annons:
flower1
2012-10-13 20:37
#14

Här är en till som gillar att du inte hann få dit fransarna. Less i more, och här lyfts verkligen dina vackra cabbar fram! Har ju sett det irl, och tycker det är perfekt såhär, då det går att använda både till vardags och till fest.

Här är min hemsida.

Mmadeit
2012-10-13 20:42
#15

gillar inte heller fransar som det är nu är det ju väldigt användbart även till vardags. och som alltid bilder gör det inte rättvisa :-)

jagga-ewe
2012-10-13 21:28
#16

Vilken tur att du inte hann med fransarna! Nu är det snyggt på alla sätt, sobert men ändå lyxigt. Hade det varit fransar hade det blivit ännu ett halsband "med extra allt - o lök" som det heter på pizzerian. More is less, det hade försvunnit i mängden för det är så himla mycket fransar på allt. Ha det som det är, o duger det inte åt systra di så är det hennes förlust.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Cessy
2012-10-14 00:01
#17

Tackelitack ommok, aipmalmo, 53goran, flower, Mmadeit o jagga-eweSkrattande

glittertind
2012-10-14 07:31
#18

Jag älskar detta halsband, och din kantning är helt fantastiskt vacker. Fransar hade tagit uppmärksamheten från cabbarna, såvida de inte varit vita. Det är ett mästerverk och visar på din enorma kapacitet när det gäller skapande av avancerade smycken.Flört

Glittertind

Cessy
2012-10-14 11:33
#19

Åh tackelitack glittertindSkämsGlad

Jo o det var ju också ett av syftena bakom - att visa att när jag påstår att jag kan om jag vill, inte bara är munväderFlört o så att jag äntligen blev färdig att infatta lite egengjorda cabbar för det var ju därför jag eg. började fusa - för att ha cabbar att pärlbrodera runt/med.Skrattande

Borde eg. insett att jag är o förblir en äkta glasnörd o att jag släppte loss skaparlusten på att göra glas skulle leda till att jag bara måste testa det o det o …………….. också o att jag däremed skulle fastna i glasskapandetSkäms. Nå att pärla är också jättekul o just nu känns det som att jag trillat mer tillbaka i pärleriet igen - i alla fall lite för jag har ju planer på lite armband o halsband som jag ska göra nu framöver, så vem vet det blir kanske några smycken till av pärlor upplagda här framöverOskyldig

leja
2012-10-14 14:42
#20

Måste säga att glaset var ännu finare irl. Men hela halsbandet är snyggt.

Vad ska man ha som signatur tro?

Annons:
Cessy
2012-10-14 15:44
#21

Tackelitack lejaSkrattande Jag håller helt med dig angående cabbarna, för jag fick ju inte fram djupet i dem på bild. Har ju ett eget hänge o en ring där likadana cabbar bara är ditlimmade (på hängfäste o ringstomme) o då kommer cabbarna ännu mer till sin rätt för då kan ljuset falla in i cabbarna på ett annat sätt.

BitteS
2012-10-14 20:31
#22

Oh, Cessy vilket vackert smycke. Tror det blev mer användbart utan fransar. Du lyckas alltid få ihop färgerna så bra.

Cessy
2012-10-15 00:16
#23

Tackelitack BitteSGlad

Cessy
2012-10-15 11:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Ja nu har jag blivit färdig med ett corallat armband i turkos o teal - färgerna fick jag tyvärr inte fram riktigt rättvisande hur jag än gjorde. Ja eg. är det två armband o det översta är 18 cm o det undre 16 cm. Beställaren har 15 cm runt handleden o jag själv har 17 cm o det översta på 18 cm satt lagom runt min handled, så det skulle alltså vara alldeles för stort för beställaren.

Nu gillar jag färgerna jättemycket i detta turkos/teal-armbandet, så vill ingen köpa det översta 18 cm armbandet så tar jag det helt enkelt själv, men jag testar att sälja det först för eg. har jag ju tänkt att göra ett lila till mig själv (oh vad ni blev förvånade nu eller hurFlört)

sanne62
2012-10-15 11:54
#25

och jag är snart den lyckliga ägaren till detta vackra rassel !!!!

th_studsmatta

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2012-10-15 11:58
#26

Kul att du gillar det SanneSkrattande, men bra att jag gjorde det första för långt, för 17 cm hade trillat av dig. Hoppas det blir lagom nu men jag skickar som sagt var med lite motringar så att du kan få det större om du vill ha det lösareGlad

Niwa
2012-10-15 14:33
#27

Jätte fina Cessy!
Corallat, innebär det att du syr fast de större pärlorna ?
om jag gör rassel har jag använt hattpinnar/stavar till pärlorna.
Lyckliga du Sanne. Cessy lila blir nog oxå jätte fint lila &blått höt till mina favoriter om man nu inte räknar svart som färg.SkrattandeOskyldig

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
Cessy
2012-10-15 15:41
#28

Tackelitack NiwaGlad

Ja man syr fast pärlorna, men på dubbelgrenar/spröt o det är tekniken som kallas coralling. Varvara var den som fick mig få upp ögonen för corallingtekniken o eg. är det en sådan teknik som när man väl förstått tekniken o hur man gör för att variera den så kan man göra allt utan mönster, för tekniken är så pass basic. Här har du massor med fina corallingsmycken hos Varvara.

Hon har även gjort 3 mönsterböcker, 1 för coralling, en för netting o en för pärlade blommor o det är billigare att köpa dem direkt hos henne än det är att köpa dem hos amazon.

Allamej har gjort en jättebra tut på hur man gör dessa corallingarmband som du hittar här. Just dessa armband finns inte hos Varvara eftersom jag så att säga började göra dessa utefrån corallingtekniken men då jag ville ha dem fylligare gjorde jag så här som på bilden #24 ovan. Man kan regler fylligheten o dingligheten ganska mycket genom längden man väljer ha på spröten/grenarna,

mialycktman
2012-10-15 17:14
#29

jättefint, härlig färgkombo!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Snyblet
2012-10-15 19:38
#30

Åh Cessy vilka underbara armband! Tyvärr har jag mer än födelseåret (om du nu är född 1962 Sanne) gemensamt med Sanne62, min handled är också 15 cm :( annars hade jag bums köpt armbandet. Älskar turkost! Och blått o grönt…..

Cessy
2012-10-15 19:52
#31

Tackelitack Mia o Snyblet.Skrattande

Ett sådant armband tar jag 250 kr för + 12 kr i porto o jag har mer pärlor kvar så jag kan göra ett till om du är intresserad, men inte förrän nästa vecka igen ( v.44 ), för i denna veckan o i nästa har jag inte en chans. Om du är intresserad så PM:a gärna mig.Glad

sanne62
2012-10-15 21:21
#32

snyblet: visst är jag född 62… Skrattande

e du säker på att vi inte är tvillingar som separerades av misstag när vi föddes ? Flört

vi pysslar ju båda med glas och silverlera … har du börjat kumihimoa du oxå ?

jag är 163.5 lång…60 kg…38 i skor, 15 cm runt handleden … är det nåt som också stämmer ???  ( visst hade det varit kusligt om det stämmer  ? )

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

kissidor
2012-10-16 15:33
#33

vilka härliga corallingrassel cessy, man blir alldeles somrig till sinnes Skrattande! (och väldigt väldigt sugen på att coralla armband igen Tungan ute)

hur var det du gjorde cessy, är detta sytt med fireline ända från grunden, eller har du först en stomme av accuflex trädd med större seeds som du sedan corallat från med fireline? har för mig att det var så jag brukade göra, de blir ju så attans tunga så jag var lite nervös för att göra det med bara fireline så att den skulle få både bära tyngden av pärlorna och stå pall för ryck och slitet i armband som fastnar i, men det kanske inte är nåt problem?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2012-10-16 16:31
#34

Tackelitack kissidor :-) Jo jag har alltid basen gjord med accuflex o sedan fäster jag in Firelinen o corallar spröten. Annars känns det som armbandet skulle vara allt för sårbart. Att coralla är jättekul o då får man ju plötsligt lite mer nytta av att samlat på sig lite pärlor. ;-)

Annons:
glittertind
2012-11-01 08:28
#35

Gillar dina smycken! Du fixar koralling så enormt fint! Fast jag skulle ta mer för ett sådant armband! Flört

Glittertind

Cessy
2012-11-01 11:13
#36

Tack glittertind.Glad

Tja från början tog jag 350 - 400 kr o fick inga såldaGråter men vid 250 - 300 kr  (priset beror alltså på vilka pärlor jag använder) har jag fått en hel del sålda rasselarmband. Det är eg. för billigt men roliga att göra o så länge jag känner så så är det ju ok. Slutar det vara kul att få göra ett corallat rassel så får jag ju höja priset för att i alla fall göra det mer prisvärt att göra dem.OskyldigSkrattande

sanne62
2012-11-01 11:27
#37

psssss…*viskande* du glömmer väl inte bort min långtidsbeställning? Flört

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2012-11-01 11:38
#38

Nej då - den finns i huvudet Sanne, men tack vare Zeldas sjukdom så har jag vare sig rört pärlor eller glas, men det kommer att komma så småningom o din också snyblet. Hoppas bara att ni båda har tålamod på att vänta helt enkeltSkäms

sanne62
2012-11-01 11:56
#39

klart vi har….Glad

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2012-11-03 12:02
#40

Tack SanneGlad

Sedan skulle jag vilja ha lite hjälp. Var tusan hittar jag länken till dessa Hana-Ami-blommorna som finns i detta halsbandet som jag gjorde för 100 år sedan känns det somSkäms

Cessy
2012-11-03 12:05
#41

Äsch blommorna syns ju inte (har inte bilden i denna datorn) så jag kopierar från min egen 1:a tråd. Ser om armbandet blir tydligare så att ni ser blommorna.

Annons:
Cessy
2012-11-03 12:08
#42

Jo där syns Hana-Ami blommorna tydligare o jag efterlyser också länk till den dubbla varianten, om någon har den kvar.

Sedan undrar jag även om någon har en bra länk till att peyoteinfattade rivolis. Jag hade en bra länk hos Bead&Button men har glömt vad det heter på engelska så jag hittar inte länken (det var en video)

Allamej
2012-11-03 12:11
#43

Har du kollat artiklarna?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Cessy
2012-11-03 12:23
#44

Ja din fina tut på Hana-Ami blomman o puffarna hittade jag ju där - Tack AllamejGlad

men ff. hittar jag inte den peyoteinfattade rivolin hos Bead&Button (videon) så har någon den länken eller en annan bra länk på peyoteinfattade rivolis så tar jag tacksamt emot den.

Allamej
2012-11-03 12:40
#45

Här finns ju en tut :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Cessy
2012-11-03 12:49
#46

Tack Allamej.Glad Tänk att själva starten kunde få det att slå runt så i hjärnkontoret, så jag nettade in cabben istället. Jag vet ju hur man gör peyoteinfattning o ändå kunde jag plötsligt inte komma på detSkäms

För den som hellre tittar på bilder än video så hittade jag en tut här.

Allamej
2012-11-03 13:50
#47

Minnesförlust drabbas man av med jämna och ojämna mellanrum… inget att skämmas för :D

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

kissidor
2012-11-03 17:58
#48

åh det där var minsann en fröjd att få se igen cessy Glad! det är exceptionellt vackert även i konkurrensen med dina andra fantastiska alster från dina mer intensivt pärlande dagar.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Niwa
2012-11-03 18:30
#49

Åhhhh jag måste gräva i dina gamla trådar Cessy. Det här var ju jättte fint. har mest sett glas från dig. Fast tvivlar inte en sekund att du kan MASSOR av annat också, det har jag ju sett smakprov på lite då & då!!!!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

flower1
2012-11-03 19:08
#50

Cessy, du kommer med härlig inspiration! Blev helt plöstligt jättesugen på att testa coralling (har ett kit liggandes i någon låda, tror jagOskyldig) och även hana-amipuffarna. Underbara smycken du lagt upp!

Här är min hemsida.

Cessy
2012-11-04 01:28
#51

Allamej: Hm tja vissa saker borde man ju alltid minnas, men jag behöver ofta en puff för att starta o så är allt tillbaks igen, men innan dess kan jag vara totalt blockeradSkäms

kissidor: TackelitackGlad Ja detta gillar jag själv väldigt mycket o att coila med svart tråd o använda rosa pärlor gav ju en annan look än man oftast ser i coilade alster. Jag gillar ff. detta setet väldigt mycket.

Niwa: TackelitackGlad Ja i de två första trådarna finns ju en del annat än glas o är du riktigt nyfiken så ska du gå till mitt album på pärlplatsen, för där finns de äldre alsterna, från innan smycketillverkningstiden, så får du en uppfattning om vad jag gjorde innan jag mer gick över till glas.Skrattande

flower: Lycka till med din coralling, för det är jätteskoj att göra. Ser fram mot bild sedanGlad

Niwa
2012-11-04 14:05
#52

åhhh har hunnit till 40 på pärlplatsen nu Cessy, så mycket fint!!!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

sanne62
2012-11-04 14:07
#53

ja, jag har också varit där inne och kollat för ett bra tag sen och minns att jag hade många ohhhh och ahhhh som kom ut ur munnen  …. Skrattande

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Pitepaerlan
2012-11-06 08:10
#54

Ditt Master Piece är vackert, när jag såg det på PUSS förstod jag direkt att du hade gjort det och att du ville framhäva det vackra cabbarna Skrattande

Ett mycket fint arbete!

Coralling är så roligt i alla dess varianter och det blir så maffigt och rassligt Flört i armband!

Du är en Pärlstjärna!Kyss

Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

Cessy
2012-11-06 09:14
#55

Tackelitack tjejerGlad

Jo jag ville framhäva cabbarna o det ger ju ett annorlunda uttryck o som långt ifrån faller alla i smaken. Om jag gör fler sådana här cabbar så ska jag i så fall sy med färgerna mer som man brukar. Cabbarna kommer per auto mer försvinna o spela mer en biroll än huvudroll o det kommer säkert tilltala fler. Skulle i alla fall vara intressant o göra för just se o jämnföra, men det vet i tusan om jag orkar det.Skäms

Dock är det konstiga att denna gången är jag ff. jättenöjd med hur halsbandet blev o att oavsett om folk gillar det eller inte. Kanske för att det faktiskt blev sålt o att arbetet lönade sig eller så är det så att jag för en gångs skull blev nöjd med att något blev som jag ville o att det är bra nog för mig. Så brukar det ju inte vara, men det glädjer mig oerhört att jag ff. känner likadant när jag tittar på halsbandet o ff. är jättenöjd med hur det blev.Skrattande

Annons:
Pitepaerlan
2012-11-06 09:29
#56

Cessy; Det är klart du ska göra som DU känner, när det gäller stora pärlbroderier kan iaf inte jag sitta och göra något som inte faller mig i smakenFörvånad

Att du har sålt det är väl nog så godkännande av ditt arbete, Grattis!!2

Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

Cessy
2012-11-06 10:18
#57

Tja riktigt så enkelt är det inte för maffiga pärlbroderier i vackra färger faller mig visst i smakenFlört, men som den glasnörd jag är så tycker jag att det är så himla synd att de vackra glascabbarna, rivolis, ädelstenar m.m. blir så dolda o syns så lite. Att de eg. förtjänar att synas mer o inte kollras bort bland en explosion av småpärlor o färger.

Så det var därför jag valde att plocka färgerna från mina cabbar o göra det mer neutralt o mer plocka färgerna  cabbarna mer diskret (i blommorna o bladen o kantningen) för att de för en gångs skull skulle få spela huvudrollen. Med detta tycker jag att jag lyckades o är nöjd med hur det blev.

Däremot har jag absolut inget emot när man gör mer som vanligt, för det är oftande jättevackert (ok undantag finns, men det där är ju tycke o smak o är ju likadant för alla.) o jag kan visst göra så också o då ligger ju charmen mer i hur färgerna använts o mer en helhet på ett annat sätt där cabbarna bara är en del av denna helhet o oftast spelar en liten biroll. Många av dessa arbeten är som sagt var helt ljuvligt underbara o att jag inte gjorde så var ju för att göra ett försök o låta cabbarna få spela huvudrollen o att pärlorna fick nöja sig med birollen denna gångenOskyldigSkrattande Men det andra sättet är alltså också jättevackert o jag kan göra både o, men ville testa att göra tvärtemot det som är mer brukligtFlört

Cessy
2012-11-21 20:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Här kommer några av de cabbarna som låg på brickan. Där är några till men de får jag fota en annan dag.Oskyldig Först ut är två avlånga svarta med black cherry ripple o så då dichrofrit. Kronan är med för att ni ska ha något att storleksjämnföra med.

Cessy
2012-11-21 20:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

Andra bilden är 2 silverdichrorektanglar med svarta stringers o bluppar o så då dichrofrit. Kronan är med för att ni ska ha något att storleksjämnföra med.

Cessy
2012-11-21 20:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

3:e bilden är en samlingsbild på 5 olika 4-kantshängen o tycker ni inte dessa är något så behöver ni inte titta vidare, för jag kommer lägga upp dessa 1 o 1 ocksåOskyldig o sedan blir det inget mer ikväll. Personligen är det dessa 5 som jag är lite halvnöjd med själv för att de i alla fall blev lite annorlunda till formen. Kronan är med för att ni ska ha något att storleksjämnföra med.

De tre i översta raden är sålda!

Cessy
2012-11-21 20:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

4-kant

Såld!

Cessy
2012-11-21 20:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

4-kant

Såld!

Annons:
Cessy
2012-11-21 20:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

4-kant

Cessy
2012-11-21 20:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

4-kant

Cessy
2012-11-21 20:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

o så sista bilden o 4-kanten för ikväll

Denna cabben är såld.

Annicka.C
2012-11-21 20:37
#66

Snygga Cessy!! De 2 i #59 blev nog min favissarGlad

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

sanne62
2012-11-21 20:41
#67

jag gillade alla 4-kanterna !!!! Skrattande

#63 kände jag liiiite extra för men det var en tuff match att välja en favorit….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2012-11-21 23:04
#68

Tack Annicka o Sanne. Min personliga favorit är 61 o 62 o blir inte dessa sålda som kommer jag gärna använda det som hänge för både färgerna o formen känns lite läckert annorlunda även om jag ändå inte alls är supernöjd med någon av dem så duger de i alla fallOskyldigFlörtSkrattande

mialycktman
2012-11-21 23:11
#69

me like nr 65, fast allt va fint….

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Annons:
Cessy
2012-11-22 00:31
#70

Tackeitack Mia o 65 blev precis sålt, så det var fler som tyckte som duFlörtSkrattande

leja
2012-11-22 09:14
#71

Som vanligt blir jag imponerad av färgkombinationerna.

Håller med om att #65 var lite extra, därmed inte sagat att jag inte gillade de andra.

Flört

Vad ska man ha som signatur tro?

Cessy
2012-11-22 12:40
#72

Tackelitack lejaSkrattande

kissidor
2012-11-22 18:56
#73

ja ramarna blev allra läckrast Glad, inte minst för min personliga smak förstås #65 Tungan ute

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2012-11-22 23:11
#74

Tackelitack KissidorGlad

Cessy
2012-11-23 19:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

Nu kommer det komma en drös set-bilder av cabbar i olika röda glas. De är avsedda att dels kunna bli hängen, dels små avlånga örisar o dels plopp-örisar till en tjej som undrade om jag inte kunde göra hänge, avlånga örisar o ploppörisar. Inga är limmade till något för jag vet ju inte vilka hon väljer o vad de som inte blir till hennes set ska bli så småningom.

Först ut är tomato red opal

De två små röda runda till hö. är sålda.

Cessy
2012-11-23 19:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

Red opal

Reserverade

Annons:
Cessy
2012-11-23 19:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

Deep Red Opal

mialycktman
2012-11-23 19:59
#78

va "juligt" fina!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Cessy
2012-11-23 20:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#79

Cyan/Dk Red

Cessy
2012-11-23 20:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

Tackelitack MiaGlad

Red Striker (transperant)

Cessy
2012-11-23 20:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#81

Black Cherry

Cessy
2012-11-23 20:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

o sist ut är transperant glas med röd-orange-gula ploppar. Inte direkt rött men ändå rött trots alltFlört

Annicka.C
2012-11-23 20:12
#83

Många härliga juliga cabbar cessySkrattandeJag föll mest för #77, är det dicrofritt du använder?

Kram A

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

Annons:
mialycktman
2012-11-23 20:21
#84

oj hamnade visst mitt i……men alla är fina.

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Cessy
2012-11-23 20:24
#85

Tack Annicka o MiaGlad

Ja det är dichrofrit

Allamej
2012-11-23 20:36
#86

Love it!

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

sanne62
2012-11-23 20:41
#87

ohhhh jag ser rött …. Flört

dom i #81 tycker jag är mycket snygga….Skrattande

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Mmadeit
2012-11-23 23:18
#88

ååå vad många mumsiga saker till jul!

Cessy
2012-11-24 00:46
#89

Tackelitack Allamej, Sanne o MmadeitGlad

Niwa
2012-11-24 09:56
#90

oj vad mycket fina cabbar!!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
Cessy
2012-11-24 17:55
#91

Tackelitack NiwaGlad

Rött är bland det svåraste som finns, för många tror att de ska kunna få julrött o glittrigt, men tyvärr blir alla röda dichroiska glas mer eller mindre rödorange o många upplever ju inte det som den nyansen de vill ha. Red opal (alltså vanligt planglas utan glitter i) är väl det närmaste julrött man kommer o så då red striker planglas (transperant - oxkså vanligt glas utan glitter i) men många vill ju ha julrött med glitter i o det låter sig inte riktigt göras.

Så det blev en oherrans massa olika röda cabbar jag gjorde, men det lutar väl nu åt att hon kommer ta setet i red opal #76, men riktigt säker är hon inte ännu.

flower1
2012-11-24 21:58
#92

Oh la la! Här var det många underbara godisbitar Glad! Svårt att peka ut någon favorit, men om man måste, så är fyrkanterna lite "extra", liksom de i black cherry i # 81.

Här är min hemsida.

Cessy
2012-11-24 23:34
#93

Tackelitack flowerGlad

Artafale
2012-11-26 09:43
#94

Jättefina skapelser. Föll hårt för dina fyrkanter. Gillar både iden och resultatet!

Cessy
2012-11-26 10:41
#95

Tackelitack Artafale Glad

Ja 4-kanterna gillar jag själv o tycker att de blev ganska häftiga, så dessa kommer jag nog göra fler av så småningom.Skrattande

Cessy
2012-11-27 09:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#96

o så 4 nya bilder från den tackfusade brickan med frit o dichrofrit på. Först ut är ett gäng i Pink Striker o kronan är med för att man ska få en uppfattning om storleken på cabbarna

OBS Cabbarna är rosa med en viss dragning åt rött men def. mer rosa än röda IRL

Cessy
2012-11-27 09:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

Nästa är en cabbe i ett blått streakyglas o kronan är med för att man ska få en uppfattning om storleken på cabben.

Annons:
Cessy
2012-11-27 10:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#98

Den tredje är en stor oval i något multifärgat dichroiskt glas med frit på som ger härlig glittereffekt o kronan är med för att man ska få en uppfattning om storleken på cabben.

Såld!

Cessy
2012-11-27 10:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#99

Den fjärde o sista bilden för denna gången är en oval i splatterdichroglas med lite frit ovanpå för att ge en diskretare glittereffekt o kronan är med för att man ska få en uppfattning om storleken på cabben.

Gosa
2012-11-27 10:10
#100

Oj vad du har hunnit producera Cessy Glad

Jättefina röda set som du gjort, skoj att testa skillnaden mellan dom röda färgerna!!
Själv har jag använt mycket av red striker, trots att den är transparent så får den en mycket fin lyster i ljuset.

Jag lyckades köpa ett litet paket med 3 röda nyanser av dicro-glas från slojd-detaljer , det glaset blev riktigt fin röd färg.

Skoj med dicro-frits, det har jag aldrig provat, får nog köpa det nästa gång och testa lite.
Turkosa cabben i #97 är jättevacker!!!

Artafale
2012-11-27 10:50
#101

Har alltid haft svårt för rött och plockar jag fram mitt röda glas brukar inspirationen bara rinna av mig. Men när jag ser dina alster vill jag liksom börja direkt. Gillar även de andra!

Cessy
2012-11-27 11:05
#102

Ja att jag gjorde så många röda set var ju för att jag var osäker på vad kunden ville haSkäms Nu lutar det åt att hon vill ha det i red opal, men hon har tvekat runt en hel del, så det återstår att se vad det slutar med. Sedan var det ju faktiskt bra att jag körde rubbet, för nu kan jag ju i alla fall visa  färgprov - att om en kund vill ha rött så kan de ju se färgerna på glasen, men jag glömde garnet inser jag nu, så jag får väl göra något i garnet också framöver, så kan jag ju visa sedan vilka färger som är möjligt i rött. Konstigt att jag missade den färg som jag själv gillar bäst bland de röda. Nå det var kanske för att jag trodde att den skulle vara för mörk för henne.

Så slöjddetaljer har dichro som blir riktigt rött, men är det inte kina dichro de för? eller har kvaliten på detta kinadichrot blir bättre nu, så att det inte bränns ut så lätt? Synd att slöjddetaljer har sådan attans frakt, för annars hade jag def. beställt hem för att testa,

Nja detta är en del av allt som fanns på brickan o halva brickan har jag inte ens försökt slipa till o lägga dichrofrit på ännu o fusat om. Det får blir i januari, för nu varken hinner jag eller orkar med dem. Dock kommer det ett gäng bilder till från den här halvan av brickan någon gång inom de närmaste dagarna. Sedan är det slut med dessa fritcabbar för denna gången.Oskyldig

Gosa
2012-11-27 11:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#103

Ja, Cessy, Slöjd-detaljer har sämre kvalitet på sitt dicro, men det är rätt fina färger på dom två paket jag har provat… Jag bor ju nära Skara, så jag har handlat i butiken när jag åkt förbi där..

En annan sak som jag provat och tycker har blivit lyckad och fin röd dicro-färg är att jag lagt silver dicro i botten (med svart baksida på silvret) och så har jag lagt red striker ovanpå, istället för klarglas. Jag bifogar en bild på ett armband som jag gjort så med…

Cessy
2012-11-27 12:31
#104

Ja men det där blev ju julrött o glittrigt -. jättefint GosaGlad Tack för det tipset.!:heart:

Jo hade jag bott nära så hade jag def. också testat, för då är det liksom en annan sak eftersom deras porto gör att man helst bör handla riktigt mycket för att det ska löna sig. (o gudarna ska veta att det är inga problem att handla mycket därifrån i sig - bara  att man ska ju betala det ocksåOskyldigFlörtSkrattande)

Annons:
mialycktman
2012-11-27 20:00
#105

98 an var isigt bra!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

sanne62
2012-11-27 20:44
#106

oj…dom här har jag ju missat….dom blev ju jättebra alla !!!! Skrattande

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2012-11-28 00:02
#107

Tackelitack Mia o SannéGlad

Annicka.C
2012-11-28 20:40
#108

Fina cabbar cessy Glad

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

Cessy
2012-11-28 23:51
#109

Tackelitack Annicka Glad

flower1
2012-12-02 21:13
#110

Fina cabbar, as usual Glad. 98:an är riktigt läcker!

Här är min hemsida.

Cessy
2012-12-03 08:07
#111

Tackelitack flowerGlad

Annons:
glittertind
2012-12-05 14:35
#112

Härligt glittliga och fina!Förvånad

Glittertind

Cessy
2012-12-05 15:05
#113

Tack GlittertindGlad

Cessy
2012-12-07 23:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#114

Så nu kommer ett gäng julcabbar i garnet red o red striker. Alla cabbar har antingen silverglitter eller gulldglitter i botten. Detta gör att finns dubbla bilder av samtliga cabbar ihoplagda till en. Det är bilden som är rakt under som visar cabbens ena eller andra sida, så du ska titta i spalter för att se samma cabbes över o undersida.

Först ut är då en bild med bara 1 cabbe - en cirkelrund. Ovansidan är alltså i red striker med lite dichroiskt glitter i sig o den undre bilden visar baksidan som i det här fallet har guldglitter. Sedan är det ju upp till var o en o bestämma vad som är framsida o baksida.

Denna har numera kattdekaler på sig -> se bild 140

Cessy
2012-12-07 23:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#115

Andra bilden är den lilla droppen i garnet red striker o den undre bilden visar samma droppes silverbaksida

Cessy
2012-12-07 23:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#116

Tredje bilden visar en liten oval o en liten fyrkant i Red striker o nu ser ni tydligt att för att see samma cabbes fram o baksida så måste ni titta i spalter - uppefrån o ner.

Cessy
2012-12-07 23:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#117

Fjärde bilden är två hjärtan i Garnet Red. Det ena hjärta har silverbaksida o det andra guld.

Cessy
2012-12-07 23:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#118

Femte bilden är också två hjärtan men nu i Red striker o även här har det ena hjärtat silverbaksida o det andra guldbaksida.

Båda dessa hjärtanen är sålda.

Annons:
Cessy
2012-12-07 23:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#119

6:e bilden är två stjärnor i garnet red o även här har den ena silverbaksida o den andra guldbaksida

Cessy
2012-12-07 23:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#120

7:e bilden är också två stjärnor men här i red stiker o den ena stjärnan har silverbaksida o den andra har guldbaksida

Cessy
2012-12-07 23:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#121

8:e o sista bilden visar en ängel i aqua tint o med silverflakes. Denna fick jag till ett upphängningshål i vid fusningen i formenGlad, men sedan fick jag ju slipa den o därmed måste jag ju fusa den igen för att få blanka kanter (s.k. firepolishfusning) För att bevara hålet så satte jag dit mandrellen igen. Ingen god idé eftersom jag inte gav den något stöd så den trillade ju under fusningen o gjorde ett märke i glaset.Skäms Men hålet blev i alla fall kvar, så den här ängeln får helt enkelt hänga i mitt eget fönsterGlad

sanne62
2012-12-08 00:36
#122

läckert alltihop …  Skrattande

sätt thinfirepapper i hålet nästa gång du ska finishfusa…Flört

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Niwa
2012-12-08 09:15
#123

jätte fina cabbar Cessy, blev riktigt sugen på en Skrattande
Ängeln blev jätte fin  synd på märket bara.

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2012-12-08 09:59
#124

Tackelitack Sanne o Niwa.Glad

Jo nästa ängel får jag göra så med Sanne, för det där märket kändes ju bra onödigt. Ja jag testade o lägga upp dem så här för att se om någon ville ha mer rena enkla röda cabbar, men jag tror inte det. Så just nu hinner jag inte men tills nästa jul får jag väl lägga lite glas eller sätta på någon dekal för att få dem lite roligareFlörtSkrattande

mialycktman
2012-12-08 13:50
#125

Härligt juligt!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Annons:
Cessy
2012-12-08 20:39
#126

Tackelitack MiaGlad

leja
2012-12-10 10:17
#127

FIna glas alster som vanligt. Gillade ängeln trots det lilla märket.

Flört

Vad ska man ha som signatur tro?

Cessy
2012-12-10 15:46
#128

Tackelitack leja Glad

Cessy
2012-12-11 00:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#129

Jag tog en av stjärnorna i #120 o satte en gulddekal på den på test. Tänk vad perfekt denna stjärna skulle vara på jul o nyårsfesterna. Julröd o glittrig o där är ett party på stjärnan o nog borde man bli festens stjärna med denna cabben limmad med ett hängfäste o ett enkelt läderband eller kedja.OskyldigSkrattande

Cessy
2012-12-11 00:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#130

Denna droppen i garnet red har jag hela tiden haft ett gott öga till o tänkt om den inte säljer så sätter jag en guldkatt på den o gör den till mitt egna julsmycke. Så nu ska jag limma dit ett hängfäste o den blir perfekt att ha i en kedja om halsen på julbordet på söndagSkrattande

Artafale
2012-12-11 08:17
#131

Blev grymt bra med dekalerna på!!! (och sen kom flakes upp på önskelistan som bara blir längre och längre Skäms)

jagga-ewe
2012-12-11 08:20
#132

Åh, har du fler sånna dekaler med ballerinor? LillTrollet har fastnat för balett nu, så det är ballerinasaker som gäller big time.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Annons:
Cessy
2012-12-11 09:41
#133

Tackelitack Artafale.Glad Jo den där listan tenderar ju bara att bli längre o längre allt efterhand som tiden går.Flört

jagga-ewe: Jo jag har har fler sådana ballerinor. Problemet är att jag bara har de julglittriga cabbarna ovan o så två hjärtan o en cirkel som är i ren garnet red utan glitter eller flakes o de är så pass mörka att de ser svarta ut om man inte håller dem mot ljuset för då kan man se en djup mörkt dov röd glöd o jag hinner inte göra nya nu innan jul, men sedan gör jag givetvis gärna i önskad färg o form på cabben.

jagga-ewe
2012-12-11 11:46
#134

Cessy, spara på en ballerina åt mig, tror vi väntar och ser hur förtjust hon är när hon fått börja dansa balett på riktigt efter jul. Så inte intresset försvinner lika fort… ;)

Skulle du hitta en dekal med en islandshäst så säg till mig direkt! :D

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Cessy
2012-12-11 11:51
#135

Oki-doki jagga-eweSkrattande

mialycktman
2012-12-11 18:15
#136

Bara ÄLSKAR din röda stjärna!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Cessy
2012-12-11 23:27
#137

Tackelitack MiaGlad

ommok
2012-12-11 23:33
#138

Det blev väldigt fint med gulddekalerna till dessa röda vackra cabbar! Glad

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Cessy
2012-12-11 23:41
#139

Tackelitack ommokGlad

Annons:
Cessy
2012-12-12 16:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#140

Kommer lägga upp lite cabbar (6 bilder) där jag gjorde fler än beställarna behövde för de skulle ha lite o välja bland. Därav att en del står markerade som sålda.

Cessy
2012-12-12 16:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#141

2 stora ovaler med katter. Båda är sålda.

Cessy
2012-12-12 16:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#142

2 små ovaler med katter.

Cessy
2012-12-12 16:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#143

Två små ovaler med träd. Båda är sålda.

sanne62
2012-12-12 16:46
#144

fina och roliga … Skrattande

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2012-12-12 16:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#145

De två övre dropparna ser svarta ut liggande men den vänstra är mörkt, mörkt dovt röd (syns bara om man håller den mot ljuset) o den högra är mörkt lila (samma här - syns bara om man håller den mot ljuset) Så eg. är de som svarta cabbar .

Cessy
2012-12-12 16:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#146

Tack SanneGlad

Sist ut är tre tigercabbar.

Den vänstra runda o den högra ovala är sålda.

Annons:
sanne62
2012-12-12 16:54
#147

ursäkta att jag bröt in, innan du lagt upp fotona klart….de jag missade först är också snygga…

gillar skarpt den högra i #143 Skrattande

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2012-12-12 16:56
#148

Ingen fara Sanne o tackelitackGlad. Ja kvinnoträden har gått åt o nu har jag bara 1 enda litet kvinnoträd kvar.Obestämd

mialycktman
2012-12-12 18:52
#149

Jättefina "kattcabbar"! Me realy like!Skrattande

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

ommok
2012-12-12 19:53
#150

Superfina allihop, Cessy! Härligt att de sålt så bra också! Skrattande

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Cessy
2012-12-12 23:07
#151

Tackelitack Mia o ommokGlad

Tja nu var det ju tre beställare o de hade gemensamt att de helst ville ha katter men två ville också ha var sitt träd på liten oval. så det var ju lättare att träffa rätt o de var ju liksom motiverade o inställda på att handla o jag är ytterst glad o tacksam för att de blev nöjda o handlade en del av mig.OskyldigSkrattande

leja
2012-12-13 09:16
#152

Så fina. Kul att du fick både beställningar och sälja.

Flört

Vad ska man ha som signatur tro?

Cessy
2012-12-20 10:31
#153

Tackelitack leja.Glad

Jo det var verkligen trevligt, för ofta tar man ju i o gör många olika för att ge köparen alternativ o att då plötsligt bli av med så många av sina olika alternativ o inte bli sittande med massor själv var verkligen en härlig omväxlingSkrattande

Annons:
Cessy
2013-02-08 18:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#154

Jag gick ju ut o letade i mitt förråd efter Tila beads för att jag ju blev så sugen på att göra ett sådant där snyggt armband som du Sanne har gjort flera av. Då hittade jag lila runda 6mm pärlor som jag sparat o de ropade i kör att de ville bli använda nu o att de ville bli ett lila randigt RAW (Right Angle Weave) armband. 

Sagt o gjort jag letade upp grundmönstert på Pärlplatsen o sedan satte jag mig o markerade några rader för se hur jag skulle få det diagonalrandigt. Jag har ju länge velat ha ett maffigt lila armband så det fick bli 3.radigt o så här blev det.

Cessy
2013-02-08 18:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#155

Och sedan var jag ju "tvungen" att göra ett tvåradigt också o valde då blå toner.

Cessy
2013-02-08 18:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#156

o så fick det ju bli ett enkelradigt också i svart.grått-silver

Cessy
2013-02-08 18:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#157

Sedan var jag ju "tvungen" o göra ett enligt grundmönstert också i svart o rött.

Cessy
2013-02-08 18:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#158

o sista armbandet jag bara var "tvungen" att testa var ett enkelradigt med löv för se om det kunde bli så blomliknande som jag såg framför mig att det skulle bli. Det blev det o jag kommer def. göra fler sådana här. Detta är INTE blått utan lila. (lila o rosa).

sanne62
2013-02-08 19:06
#159

wow wow wow …..så j*vla snygga armband cessy….(förlåt franskan)

jag kan inte välja vilket jag tycker bäst om….jag väljer ALLA !!!!

de lila nyanserna i # 154 är fantastiskt vackra ….ja just de….du har ju fått dom lila på bild !!!!! vilken tur…annars hade vi missat alla olika vackra lila nyanser….

vad kallas den pärlan som skimrar i regnbågsfärger ???

vilken tur att du rotade runt i ditt förråd…gör det ofta !!!

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
sanne62
2013-02-08 19:16
#161

måste skriva igen…blev alldeles varm i både kropp o själ av denna färgexplosion !!!!!

tack cessy…det piggade verkligen upp

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2013-02-08 19:30
#162

Tackelitack Sanne.

Ja jag kommer def. göra något till i RAW,  o jag bara måste göra ett med löv o blommorna i vitt o rosa (den dämpade rosa som finns i mitt maffiga armband i #154) för det vore ju precis som äppelblom, korsbärsblom  - ja jag längtar jättemycket efter våren nu

Tyvärr kan jag inte svara på vad pärlan heter. jag köpte den på pärleporten innan den bytte ägare, så den har legat ganska länge i mitt  förråd nu o väntat på rätt projekt o där står tyvärr inget namn på påsen.

Niwa
2013-02-09 07:50
#163

jätte fina Cessy!!!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

sonette
2013-02-09 09:10
#164

Jisses vad kreativ du är Cessy. 154 gillade jag mest Jättefina var de alla./ Irene

Tiff
2013-02-09 09:58
#165

Åh!! Vad mycket fina smycken och cabbar. 😃


Välkommen att besöka nån av mina hemsidor

Hjärta Hemsida 1 Hjärta Hemsida 2 Hjärta

Cessy
2013-02-09 13:08
#166

Tackelitack Niwa, sonette o Tiff

Sanne: Tja det i 154 är nästan rätt, men den mörkt blålila är eg. mer mörkt vinrödlila o lila nyanser som går mer mot varmt (röd/rosa) klarar kameraran i alla fall att återge som lila om än att den ger den en mer kall ton.

Armbandet i 158 är riktigt mörkt plommonlila o eftersom kameran gör alla lila färger kallare så blir en färg som redan i sig drar åt kalla hållet -> blå

mialycktman
2013-02-09 16:08
#167

155 å 158 me like! jättesöta….

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Annons:
Mmadeit
2013-02-09 17:51
#168

Jätte döta raw armband… specielltde med blommer å blader…

Cessy
2013-02-10 18:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#169

Tackelitack Mmadeit o Mia

Var ju tvungen att testa o göra ett par sådana där armband som du gjort Mmadeit. 2 mm läder hade jag ju o när jag rotade i pärlförrådet så hittade jag träpärlor med stort hål som jag inte nänts slänga men heller aldrig hittat någon användning för, men nu kom de äntligen väl till pass

Cessy
2013-02-10 18:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#170

o så hittade ju också aluminiumpärlorna o de har ju stort hål men här fick jag använda 1,5 mm läder för 2 mm gick inte igenom 2 ggr.

sanne62
2013-02-10 18:28
#171

läckra armband

nä..man ska aldrig slänga nåt…rätt som de e, behöver man det….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Niwa
2013-02-10 18:32
#172

Snygga armband Cessy!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annicka.C
2013-02-10 19:18
#173

Oj vad jag har missat en massa snygga armband Cessy!! Alla är jättesnygga!!!

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

mialycktman
2013-02-11 00:02
#174

jättesnygga, javisst hittar man lite smått och gott ibland……

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Annons:
Mmadeit
2013-02-11 00:46
#175

tror minsan cessy kommit ur sin kreativa låsning nu :-) hej vad det går!

Cessy
2013-02-11 07:44
#176

Tackelitack Sanne, Niwa, Annicka, Mia o Mmadeit.

Ja just nu är jag sugen på o pärla, så glaset får stå tillbaka.

leja
2013-02-11 10:50
#177

Så många fina armband. Verkligen allihop. Ser fram mot flera 

Vad ska man ha som signatur tro?

ommok
2013-02-11 13:35
#178

Underbart blom- och lövarmband! Ger direkt vårlängtan! Gillar de andra också, med detta grönskimrande armband är bara sååå härligt!

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Cessy
2013-02-13 07:41
#179

Tackelitack leja o ommok

Sussielull
2013-02-14 10:47
#180

Snygga armband. Gillar speciellt #154, #158 o #170

 Om man tänker efter en stund kan det hända att man kommer fram till ett mycket viktigt beslut. / Nalle Puh

 

Cessy
2013-02-15 13:56
#181

Tack Sussilull🙂

Annons:
Artafale
2013-02-15 14:00
#182

Blomarmbandet är helt underbart - riktigt skriker vår!!!! Gillar även dina andra arband!

Cessy
2013-02-15 18:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#183

Tackelitack Artafale🙂

Tja när jag gör något så vill jag ju alltid testa o göra mer av samma i andra färger, så här kommer alltså ytterligare ett gäng enkla armband☺️😇😃

Först ut så hittade jag en massa tibetsilverpärlor som också blivit liggande för att jag inte var så speciellt förtjust i deras finish, men så här kanske de duger lite i alla fall😉

Cessy
2013-02-15 18:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#184

o så var jag ju tvungen att göra ett maffigare d.v.s. 2 rader med lila, rosa o siverfärgade aluminiumpärlor o 1,5 mm silvergrått läder.

Cessy
2013-02-15 18:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#185

o så ville jag ha ett mer vårspralligt bli-glad-av-armband. 😃 4 färger på aluminiumpärlorna o vitt 1,5 mm läder.

mialycktman
2013-02-15 18:49
#186

Ljust och härligt till våren!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Cessy
2013-02-15 18:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#187

o avslutningvis så gjorde jag det armbandet jag pratade om. Det är inte lila pärlor utan 6mm gammelrosa med satinfinish o så 6mm vita shellpearls o så de fina gröna löven med guldådring. Så nu kan jag inte göra fler sådana här armband med just dessa löven för jag har bara 13 kvar o just dessa gröna löven med guldådringen har jag inte hittat någonstans *snyft*

Cessy
2013-02-15 18:53
#188

Tackelitack Mia🙂

Annons:
mialycktman
2013-02-15 18:57
#189

himmelskt vackert!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Cessy
2013-02-15 19:03
#190

Tack igen Mia 🙂 - jo det sista är underbart i mina ögon😇😃

sanne62
2013-02-15 19:15
#191

#187 är underbart i mina ögon också …🙂

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2013-02-15 19:43
#192

Tackelitack Sanne😃

Cessy
2013-02-17 15:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#193

Testat att limma fast ett par av mina cabbar på sliders för att kunna göra annat än stela o kedjearmband. Här valde jag att 3 olika 2mm neonfägade neonremmar, för jag längtar så efter vår. Nästa gång kommer jag nog välja enfärgat o antagligen läder istället, men så här blev det ändå glatt oi vårspralligt - precis vad som behövs nu.😉

Först ut en blågrön cabbe

Cessy
2013-02-17 15:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#194

Testat att limma fast ett par av mina cabbar på sliders för att kunna göra annat än stela o kedjearmband. Här valde jag att 3 olika 2mm neonfägade neonremmar, för jag längtar så efter vår. Nästa gång kommer jag nog välja enfärgat o antagligen läder istället, men så här blev det ändå glatt oi vårspralligt - precis vad som behövs nu.Blinkar

o den andra o sista för idag är en lilaorange cabbe.

Annicka.C
2013-02-17 15:09
#195

Jättesnygga armband Cessy!! Jag har oxå liknande pågång fast med samma flätade rem som till halsbanden. använder du liknande sliders som sitter bredvid eller är de enklare? jag använder dessa http://www.continenta.com/showimage.php?img=prodimg/bola12.jpg&width=203&height=176 

Mvh.A

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

Annons:
Cessy
2013-02-17 15:18
#196

Tack Annicka. 🙂 Nej jag har sådana också som jag tänkt att använda till kraftigare remmar än 2mm för dessa från continenta är ju ställbara o dessa har jag faktiskt inte testat ännu utan de ligger o väntar på att testas. Fast nu när jag börjat med neonremmarna så följer ju säkert lite cabbarmband med läderremmar också😇

De jag har använt här med neongummiremmarna är dessa från Fru Pärla.

Annicka.C
2013-02-17 16:09
#197

Ok! Tack!🙂

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

mialycktman
2013-02-17 16:52
#198

jättesnygga!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

sanne62
2013-02-17 17:56
#199

kul med nya idéer 🌺

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Artafale
2013-02-17 19:45
#200

Gillar iden med sliders och både cabbarna och armbanden är läckra!!!🙂

Cessy
2013-02-18 00:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#201

Tackelitack Mia, Sanne o Artafale🙂

Nå nu när jag ändå "skrämmer er"😉 med neonbright så kör jag ännu ett neonarmband o denna gången ett neonlila wraparmband. Pärlorna slår eg. mer i blålila än vad som syns på bilden, men här o var kan ni så blålila flashar o eg. är det alltså mer av den varan än jag klarar få fram på bilden tyvärr.

Limaro
2013-02-18 09:29
#202

Härliga armband och kul med nya användningsområden för cabbarna!

Annons:
Cessy
2013-02-18 10:39
#203

Tackelitack Limaro😃

Jag har ju ett gäng cabbar som bara väntar på att få dekaler på sig o som jag tänkt ha till armband med svart läder istället för neon o som säkert tilltalar fler än neonfärger gör. Fast så här till våren o påsken tycker jag alltid det är häftigt med färg, så några galna färgklatchiga saker dyker alltid upp då.😇😉😃

mialycktman
2013-02-18 18:38
#204

yes till neon!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Niwa
2013-02-18 18:51
#205

Hjälp vad kläckert!!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Denna kommentar har tagits bort.
Cessy
2013-02-19 00:24
#207

Tackelitack Mia o Niwa 🙂

Niwa
2013-02-19 07:56
#208

läckert ska det så klart vara

Hälsa gärna på mig på Facebook.

leja
2013-02-19 09:24
#209

Snygga armband och kul ideer.

☀️

Vad ska man ha som signatur tro?

Annons:
Annicka.C
2013-02-19 13:12
#210

Härligt Cessy!!

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

Cessy
2013-02-19 17:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#211

Tack leja o Annicka🙂

Jo Niwa jag förstod det😃

Ja nu kommer ytterligare två foton med neonsmycke o det första är ett enkelt wrap med neongröna remma o neonfärgade 8mm pärlor.

mialycktman
2013-02-19 17:08
#212

olala!❤️

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Niwa
2013-02-19 17:11
#213

Dessa skulle verkligen passa på en riktigt brun bränd arm i sommar

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2013-02-19 17:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#214

o den andra bilden är en kombobild av superenkla neonremssmycken. Jag tycker färgerna blir så himla läckra tillsammans så på det vänstra armbandet försökte jag göra det 3 färgat x 3 rader o det visade sig inte helt lätt att få det jämnt. För att hålla ihop remmarna använde jag 3 blomsliders.

Så ett par enkla lite tofsliknade örisar med de 3 färgerna.

o så tog jag bara o gjorde de 3 färgade remmarna till ett långt (3 varv) armband o så får remmarna hamna som de hamna. Som sagt superenkelt men så här i snötider så längtar jag verkligen efter vår. Nå nu blir det inte fler enkla neonsmycken, för nu måste jag över på glaset igen.

Niwa
2013-02-19 17:17
#215

men vad läckra Cessy!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2013-02-19 17:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#216

Tackelitack Mia o Niwa🙂

o sist ut så limmade jag en rund cabbe av samma glas som jag använde i #194 men här utan sliders o med 2 st 2mm läderremmar. Är inte helt övertygad om att detta eg. blev bättre, men för den som vill ha diskretare smycke så blev detta det. 😇

Annons:
mialycktman
2013-02-19 19:10
#217

mycket snygg cabb!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

sanne62
2013-02-19 20:38
#218

här var så mycket färgglatt o fint, så man får nästan ta på solbrillorna….😎

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2013-02-19 20:42
#219

Tack Mia o Sanne🙂

Jo Sanne - det är nog därför jag blivit besatt av att göra dessa enkla neonarmbanden. Att jag längtar så efter våren att jag försöker frammana den genom smyckena.😉😃

glittertind
2013-02-20 08:38
#220

Ditt armband med gröna löv…Wow!

Neonarmbanden….. ! Wow! fast på ett annat vis. Gillar, gillar!😉

Glittertind

Cessy
2013-02-20 10:59
#221

Tackelitack glittertind🙂

Artafale
2013-02-20 14:17
#222

Jaaaa, sommar vill vi ha (eller iallafall vår) och neonsmyckena minskar ju inte på längtan direkt. Tänk vad fina de blir på lite solbränd hud, riktiga sommar smycken. Tycker även att cabben ropar på våren.

Cessy
2013-02-21 14:43
#223

Tack Artafale🙂

Jo jag är förvånad över hur bekväma gummiremmarna är på handleden så jag har nu beställt lite mer i svart, silver o brons också. För neon är ju kul o jag älskar vår o sommarkänslan i det, men många är nog tyvärr inte så "modiga" att de klarar o bära neonfärgerna. Då kan ju mer neutrala färger på gummiremmarna vara ett alternartiv till läder, för det är som sagt var bekvämare på armen.

Sedan har jag faktiskt investerat i lite memorywire också. Jag har haft  menorywire tidigare, men var ju inte så förtjust i att knöcka på pärlor på en sådan, men lite gummirem o några pärlor blir ju ganska effektfullt o dessutom lite mer sparsmakat. Pärlor att varava gummirem med har jag ju i mängder, så några sådana armband får det ju allt bli också sedan.😉😃

Annons:
Sussielull
2013-02-21 15:07
#224

Åh armbanden med blommorna var ju jättefina o neonsmyckena var ju vårläckra🙂

 Om man tänker efter en stund kan det hända att man kommer fram till ett mycket viktigt beslut. / Nalle Puh

 

Cessy
2013-02-26 19:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#225

Här är några fler superenkla men vårglada smycken😇😃

Först ut är ett helt gäng vårglada änglaörisar

Cessy
2013-02-26 19:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#226

o 3 par till

Cessy
2013-02-26 19:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#227

Jag har gjort ett par memorywirearmband för flera år sedan o då var memorywiren eländigt hård att jobba med. Men jag har ju sett flera läckra memorywirearmband med gummislang o tycker de är häftiga, så jag beställde lite memorywire för att testa o här kommer bilder på gummislangssmyckena jag gjort.

Det första memorywire är med turkos slang o neonpärlor.

Cessy
2013-02-26 19:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#228

Det andra memorywire o med lila gummislang

Cessy
2013-02-26 19:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#229

o här ett blått set med gummislang

Cessy
2013-02-26 19:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#230

o ett grönturkost gummislangsset

Annons:
Cessy
2013-02-26 19:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#231

o så ett set med lila gummislang

Cessy
2013-02-26 19:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#232

o avslutningsvis ett blomarmband (RAW) men denna gången med silverlined seed beads i mellan pärlorna. Kanske lämpligt armband för en student eller en brud 😇🙂

Annicka.C
2013-02-26 19:28
#233

Härliga smycken Cessy #228 blev min favorit!! Riktigt snyggt 😃

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

Niwa
2013-02-26 19:45
#234

oj jisse vad du jobbat på Cessy, vad mycket fint!
Håller med #228 var nog favoriten även om alla var super!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

mialycktman
2013-02-26 19:51
#235

oj oj oj, änglarna och allt det lila var supervårfint!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

sanne62
2013-02-26 22:19
#236

färggrannt o fint…blir glad av att se på det… 😃

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

leja
2013-02-27 09:00
#237

Kul och färggrant, får man fråga var du fått vingarna ifrån?

😉

Vad ska man ha som signatur tro?

Annons:
Cessy
2013-02-27 10:23
#238

Tackelitack Annicka, Niwa, Mia, Sanne o leja😃

Jo antagligen lite för enkelt o färgglatt för många men det är detta jag har kännt för att göra till frissan, men ska göra lite mer i mer dämpade toner också givetvis (läs svart-, silver- o brons-gummislang) för gummislang har varit en behaglig upplevelse o är faktiskt behagligare på armen än läder o lättare att jobba med. Fru Pärla har dessutom ett fantastiskt utbud av färger på dessa gummislangar o bra pris på sina storpack.🙂

Memorywire har jag ju dissat tidigare efter ha gjort ett par armband i min pärlkarriärs början. Slukade ju mängder av pärlor, men var framförallt eländigt hårt o jobba med. Köpte ju ny memorywire eftersom jag slängt min gamla☺️ men den nya som i o för sig var tunnare var ju också oändligt mycket mer lättjobbad än den gamla sorten var o går o böja med vanlig rundtång. Dessutom tycker jag just memorywire o gummislang + pärlor blir riktigt läckert så jag kommer def. göra fler sådana armband framöver, men då som sagt var i mer dämpade färger. Fast lila kommer ju det också bli ett antal flera, för lila  är ju aldrig fel😉

leja - vingarna är precis som gummislangen Fru Pärlas o du hittar dem här.

sanne62
2013-02-27 10:44
#239

jag skulle också vilja prova memorywire och gummislang….MEN jag är latexallergiker och är därför rädd för att ha att göra med gummi av alla de slag….är det någon som vet om det finns vinylalternativ ??? 🤔

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2013-02-27 10:48
#240

Jag har tyvärr ingen aning Sanne. Hoppas du hittar ett vinylalternativ.

Cessy
2013-02-27 18:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#241

Bilden i #232 blev ju verkligen ingen höjdare för man ser nästan inte armbandet, så jag försökte fota om det mot rosa pärlmatta. Blev inte heller så bra men man ser i alla fall det något bättre än förra bilden visade detta vita armband.

Denna gången la jag till 11/0 silverlinedpärlor i mellan de vita o mellan löven o det bidde sisådär för det tappade mer blomformen. Så antingen ska jag ha 15/0 i mellan eller avstå helt.

ommok
2013-02-27 20:46
#242

Oj så många superfina smycken du hunnit med! Setet i #231 tycker jag är fantastiskt, men alla är så vackra som vanligt. Kul med neonfärgerna, de ger verkligen vårkänsla! 🙂 Ok, lite hjälper det ju att det droppar för fullt ute och temperaturen inte gått under 0 på ett par dygn. 😃

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

flower1
2013-02-27 20:53
#243

Vilken produktion du haft av härliga vårsmycken. Det verkar som om du hittat pärlrona igen 😉😃Härlig färg på pärlorna i nr 228 🙂!

Här är min hemsida.

Cessy
2013-02-28 10:43
#244

Tackelitack ommok o flower.🙂

Ja det är en väldigt enkel produktion, men hitentills har aldrig mer arbetade smycken gått hem hos min frissa. Är inte så säker på att vårfärger heller får dem på köphumör, men det var det det fick bli, för det är våååår jag vill ha😇😉😃

Annons:
sanne62
2013-02-28 20:56
#245

cessy, när du gör dina blomarmband, vilken tråd eller wire använder du då ? jag har försökt mig på det nu men bladen bara snurrar runt…hur får du bladen att sticka ut på var sitt håll när man har det på armen ? eller det går inte att få det så "fast" alls ???  🤔

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2013-02-28 21:15
#246

Sanne: Till blomarmbanden använder jag accu-flex (49trådars o 014 -Flexrite är vanligare än accu-flex numera här i Sverige) just för att få stadga o jo löven stannar så på armen som de ligger på bilden, men de är givetvis inte helt fixerade.

sanne62
2013-02-28 21:27
#247

tack cessy…ska försöka med det i stället då ….🙂

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2013-02-28 21:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#248

Lycka till Sanne🙂

Här kommer de två sista armbanden som ska med till frissan imorgon. Fick hem svart gummislang idag så för att ha något mer neutralare med mig så gjorde jag två memorywire med den svarta gummislangen o färgskala svart-silver-grått.

Cessy
2013-02-28 21:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#249

o så nr 2

sanne62
2013-02-28 21:47
#250

najsiga ! 😃

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

mialycktman
2013-02-28 22:45
#251

fina!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Annons:
Cessy
2013-03-01 09:36
#252

Tackelitack Sanne o Mia🙂 

Tja nu återstår o se om något av allt detta säljer eller om det var en storproduktion i onödan. Traditonsenligt brukar ju inte armband sälja där men å andra sidan har jag inte direkt haft just dessa superenkla armband heller. Nå en god sak är i alla fall att det just nu i alla fall känns roligare o göra dessa memorywire med gummislang o pärlor än bara trä en enkel rad med pärlor. 😇

Antagligen dels beroende på att dagens memorywire är betydligt mer lätthantelig än den var förr o dels blir det ju lite maffigare armband om än dock enkla o slukar inte lika mycket pärlor om man blandar in gummislang o det ger betydligt läckrare intryck än samma enkla kombo trädd på en enkelradig wire, men om det säljer - ja det är en helt annan femma.

Niwa
2013-03-01 09:42
#253

Jag brukar puscha för att wire armband är enkla att trä på,te.x om man inte har någon som kan hjälpa en att ta på det eller har bråttom iväg,samt att de är bra presenter då de passar många stl mässigt 😉 😃

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2013-03-01 09:45
#254

Tack Niwa🙂 Jag får visa frissan hur enkla de är att sätta på så kan hon berätta det för ev. kunder som tittar på armbanden.😉

Cessy
2013-03-02 00:02
#255

Hm nu när jag levererat smyckena så fick jag ju lätt panik, för nu har jag ingen memorywire kvar så jag måste ju givetvis beställa lite mera. Gummislang har jag ju för de har jag ju eg. tänkt mer ha att göra armband till mina egna cabbar med, men memorywire var faktiskt rätt skoj o på någotvis enkelt o vilsamt att göra, så jag måste i alla fall ha möjligheten att kunna göra fler om jag vill. Japp knäpp är bara förnamnet.☺️😇😃

sanne62
2013-03-02 00:07
#256

ja och om du ändå måste köpa mer memorywire, så kan du ju lika bra passa på att köpa ………och ………och ……..ja, du cessy….man har aldrig shopat färdigt ….. 🤪

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2013-03-02 10:41
#257

Jo Sanne - helt rätt☺️😇, men jag höll mig åtminstone till att bara ta memorywire o så de risformade vaxade som jag alltid måste ha om jag handlar av Bara Pyssel Älskar dem😃

sanne62
2013-03-02 11:10
#258

vad lustigt att du också handlar av bara pyssel…jag har nyligen hittat den shopen…och blev så paff när jag såg att den ligger bara några kilometer från min hemby, där mina föräldrar fortfarande bor… måste ta mig tid att köra dit en dag…men det är så bekvämt att få hem det i brevlådan…jag skickade efter bl.a memorywire o silverfärgade rör (som alt. till gummislang)

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Annons:
Cessy
2013-03-02 11:32
#259

Ja när jag köpte meorywiren där för några veckor sedan så var det nog minst ett par år sedan sist jag handlade där, men hon har alltid haft ett stort utbud på vaxade pärlor o just de vaxade rispärlorna har jag nog alltid köpt där. 🙂

Inser ju att jag är långt bak på trenden att göra smycken av memorywire o gummislang, för det är rätt svårt att hitta memorywire o gummislang nu. Men eftersom just den wiren som jag hittade hos bara pyssel var så lättjobbad (särskilt jämnfört med den mardrömswiren som fanns förr i min pärlkarriärs början o som fått mig att avstå från att testa igen😮) så måste jag ju bara ha mer av just den som jag vet att jag gillade o jobba med o vågar inte chansa att få annan memorywire som är allt för hård o som jag avskyr att jobba med.

Gummislang är ju heller inte så lätt att få tag i numera eftersom jag ju är sen på detta o trenden är utgående, men fru pärla har massor. Symd att du inte tål dem Sanne för det är attans behagligt att både jobba med o att ha på armen, men skönt att du hittade rör för det blir ju ett jättesnyggt alternativ.

Cessy
2013-03-02 13:31
#260

Sanne - tittade på min order nu o insåg att jag i hastigheten i natt tog fel memorywire. Jag hade tagit BeadSmiths o den står ju om man läser att den är hård o kräver specialverktyg. Då kollade jag min gamla order o det visade sig att den jag tog förra gången var den här. Så nu sitter jag o hoppas på att ordern inte gått iväg o att jag kan få byta mot rätt wire. Ville bara skriva här så att du inte också tagit fel för du kommer hata den felaktiga.

sanne62
2013-03-02 14:01
#261

tack för varningen cessy men jag lyckades beställa rätt…den du hänvisar till….beställde också lite rispärlor (jag tyckte dom var lite för stora…)…tyvärr beställde jag bara grå (hoppas dom är åt silvriga hållet) ser nu och retar mig på att jag inte beställde limergröna….men men…desto större anledning att få ändan ur vagnen och köra till den fysiska shopen…

däremot beställde jag 12mm runda vaxade i olika färger, (jag har inte så mycket stora pärlor) för det gör sig nog bättre med stora pärlor på wraparmband….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2013-03-02 15:06
#262

Jo de där rispärlorna är rätt stora. De är perfekta på memorywire som i #230 o i #231 o trädda halsband om man har andra pärlor också så bryter de av fint o likaså är de fina till länkade smycken o det var så jag ofta använde dom tidigare. Bilden nedan visar ju både dem trädda (halsbandet) o länkade (armbandet) o jag tycker det är en vacker pärla om än inte helt lättanvänd precis.

Ja smaken är ju som baken. Personligen föredrar jag 6mm eller 8 mm i  wrappade armband. Jag har ju gjort ett med 12 mm o tyckte det blev ganska  klumpigt o ett annat med 10mm som jag heller inte blev nöjd med. Det blir i flerradigt väldigt fint med småpärlor typ 6/0 eller 4mm men det är alldeles för tålamodskrävande för mig då det kräver rätt många varv för att se någonting ut. 6mm o framförallt 8mm klarar ju sig fint som enkelradigt eller dubbelradigt o går rätt snabbt o göra o är behagligt på handen. 

Det jag gjorde med småpärlor är ju 5 radigt o blev läckert, men mitt tålamod att göra så långa räcker inte riktigt till☺️

Lorita
2013-03-02 15:23
#263

#262 vackert ❤️

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




sanne62
2013-03-02 15:25
#264

ja det ÄR en vacker pärla och smyckena du visar här nu i #262 är ögongodis …😍

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2013-03-02 17:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#265

Tackelitack Lorita o Sanne🙂

Ja smyckessetet ovan har ju lite på nacken, men armbandet använder jag faktiskt än idag. Detta med turkosa rispärlor är ju lite maffigare o det var också ett tag sedan det gjordes. Ja rispärlor är inte enkla men jag kan inte hjälpa att jag ändå gillar dem, för de ger ju en annorlunda look.

Annons:
mialycktman
2013-03-02 18:05
#266

härlig färgcombo!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Niwa
2013-03-02 20:03
#267

wow det var verkligen vackert och ljust somrigt Cessy!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2013-03-03 00:04
#268

Tackelitack Mia o Niwa🙂

flower1
2013-03-03 18:22
#269

Jag som är då och då hos Joanna på Bara Pyssel har HELT missat dessa underbara risformade ☺️. Tack för tipset om memorywire också :-) Har gammal stenhård hemma, kanske borde köpa lite av denna mjukare variant också.  #265 lyser det verkligen "Cessy" om! Härligt vårarmband!

Här är min hemsida.

Cessy
2013-03-03 22:55
#270

Tackelitack flower😃

Ja testa denna mjukare memorywiren för den är något helt annat o jobba med o gummislang gör ju att det blir ett annat intryck + att gummislangen sparar in en hel del pärlor. För ska man täcka hela memorywiren med pärlor så går det ju åt en hel del, men med gummislang ger den dels en annan look o dels ett vettigare pris på smycket för kunden. Det vinner inte pris för att vara mest arbetat eller komplicerat, men det ger enkla smycken som känns som det kan vara rätt säljbart. Fast om det är det eller inte återstår ju att se.😇😉😃

Sussielull
2013-03-06 10:00
#271

Läckra memorywiresmycken😃

 Om man tänker efter en stund kan det hända att man kommer fram till ett mycket viktigt beslut. / Nalle Puh

 

anki1
2013-03-06 13:06
#272

vilka fina smycken. jag har själv gjort en del armband i memorywire. Jag tyckte de med neon och gummislang var så fina. Jag undrar så var du köpt dom nånstans?

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Annons:
Cessy
2013-03-06 16:24
#273

Tackelitack Sussielull o anki1🙂

Jag har köpt gummislangen hos Fru Pärla. Hon har massor av olika färger - både vanliga färger o i neon o det är även hos henne jag köpt neonpärlorna.

Sussielull
2013-03-09 11:13
#274

Tack för tipsen om var man kan hitta memorywire o gummislang. Tror jag måste testa lite sådana armband, för de blir så härliga😃

 Om man tänker efter en stund kan det hända att man kommer fram till ett mycket viktigt beslut. / Nalle Puh

 

Cessy
2013-03-09 13:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#275

Varsegod Sussielull. Hoppas du får kul med memorywiren o gummislang.😃

Innan jag röjde undan pärlorna från köksbordet igår inför kalaset imorgon, så var jag ju bara "tvungen" att snabbt slänga ihop ytterligare 3 enkla memorywire med gummislang. För jag var ju bara tvungen att testa o använda mina aluminiumkulor också på memorywire. De har ju legat så länge o är kul att jag äntligen hittat användningsområde för dessa genom att wrappa eller memorywire med gummislang.

Fototält o lampor är ju undanplockat, så bilden är tagen i vårt köksfönster med sidoljus från lysrör o tagen på frihand så ljusmässigt blir det ju inte så bra, men man kan i alla fall se dessa enkla armbanden rätt ok ändå.😇😉

anki1
2013-03-09 15:06
#276

så fina de blev.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

mialycktman
2013-03-09 16:02
#277

jättefina!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

sanne62
2013-03-09 17:42
#278

de här sista blev också fina…. 😃

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Artafale
2013-03-09 22:45
#279

Gillar oxå dina arband skarpt - ger mig lust att plocka fram pärlorna igen

Annons:
Cessy
2013-03-10 09:29
#280

Tackelitack Anki, Mia, Sanne o Artafale🙂

Ja denna typen av enkla armband o dessutom samma pärla enkelt upprepad runt hela armbandet runt vinner inga pris för kreativitet, men jag hoppas som sagt var att enkelheten o renheten ska tilltala den grupp av kvinnor som gärna vill ha det så. Hittade även en del rör ute i förrådet då jag letade upp aluminiumpärlorna  o tänkt använda dessa också till memorywire o vem vet jag kanske kan göra av med lite andra gamla pärlor som också blivit liggande😇😃

Cessy
2013-03-11 01:03
#281

Det lila o det svarta memorywirearmbandet i #275 är sålda😃

Niwa
2013-03-12 10:18
#282

Kul cessy!! dags för ny tråd kanske;-)

Hälsa gärna på mig på Facebook.

sanne62
2013-03-12 10:26
#283

vad kul…hur går det hos frissan? eller det får du inte reda på förrän du kommer nästa gång ?

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2013-03-12 10:32
#284

Sanne: Nej jag har ingen aning förrän jag ska dit igen o det har aldrig varit en jätteförsäljning där så säljer ett par örisar o ett par armband så är det nog vad det blir där. Det känns som att antagligen är dagarna över med smyckesförsäljning där o det här med enkla armband o lite örisar var ett sätt o se om de alls är intresserade eller inte.

Niwa: Jo det är verkligen dax för ny tråd o det har jag tänkt starta när jag har lite nytt att lägga upp så småningom.😉🙂

anki1
2013-03-12 12:00
#285

Jag har funderat på att ha utställning på biblioteket. och markandsföra mig där. få se hur det går. jag har haft utställning där tidigare för några år sedan. Då var det min samling med souvernirskedar. Dom fundera jag nu på att sälja. Det är c 45 st. En är ifrån Australien (gåva ifrån syrrans kompis som varit där). Och en är från Grekland tror jag ( från syrran)

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Upp till toppen
Annons: