Annons:
Etikettmedlemsgalleriet
Läst 7182 ggr
Niwa
2/5/14, 10:03 PM

Våra 1:a försök

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En tråd enbart för skojs skull.
Har ni testat en ny teknik för 1:a gången,visst kan det väl vara roligt att visa upp sina 1:a försök inom smyckestillverkning. visa att alla är nybörjare någon gång.

mina 1:a försök med lera kommer här, i väntan på gravyr pennan 😃
2 st bruna hängen i lera med lite guld glitter på.

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
KnasigaEllinor
2/5/14, 10:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Kul idé :) tycker dina hängen blev väldigt fina.

I julklapp efter att jag pratat om det med min mamma fick jag lite täljsten och verktyg, här blev mitt första försök. Den trillade dock i golvet och blev lite kantstött så den ser lite annorlunda ut idag.

Niwa
2/5/14, 10:37 PM
#2

Tack så mycket,det finns mycket att jobba på.

täljsten vad är det?? DEt har jag aldrig hört talas om
Ditt hänge hade nog blivit fint på en enkel läder rem, jätte bra första försök!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Artafale
2/5/14, 10:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag gillar dina hängen NiwaTummen upp och ditt hjärta "KnasigaEllinor" är (var?) jättefräckt!Glad. Själv har jag testat att göra "nagellacksöglor". Insåg när jag skulle ta kortet att det kanske inte var så smart att ha dom i en gul svampSkämsoch frågan är vad jag ska göra med dom?Funderar

Lottavo
2/5/14, 10:40 PM
#4

Artafale - Tvinna ihop flera stycken till blommor. Vet ju inte hur stora de är, men kan de inte funka som spröda vingar på pyttesmå pärlade änglar?

Niwa
2/5/14, 10:41 PM
#5

tjusigt Artafale!
en solfjäder el påfågelsstjärt tänkte jag på när jag såg dem

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Niwa
2/5/14, 10:42 PM
#6

ja vingar!!! vilken bra idé

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
Artafale
2/5/14, 10:48 PM
#7

Dom är i nagelstorlek (från tumnagel till lilltå Skämtar) Påfågelstjärt var en kul ide (måste bara få köpt grönt nagellack) och vingar är ju helt klart också en ideFunderar

sanne62
2/5/14, 10:53 PM
#8

niwa: de blev ju jättefina…

knasigaellinor: har heller aldrig hört talas om täljsten…berätta mer…ditt hjärta ser väldigt fint ut.

artafale: ser intressant ut…jag tror de gör sig bäst i grupp (precis som nu) men kanske i en oasis i en fin kruka…

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

sanne62
2/5/14, 11:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

detta var en stor tragedi….det var inte den första jag fusade men nästan…kunde icke förstå vad som gick fel….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2/5/14, 11:07 PM
#10

Åh härliga första försök. Chokladhängena ser ju jättelyxiga ut Niwa med sin guldglans. Hjärtat ser jätteläckert ut till sin form KnasigaEllinor (vet heller inget om täljsten - så berätta gärna mer) o alla dessa nagellacksöglor Artafale får mig också o tänka på en påfågelstjärt, men jag tror också att Sannes idé om att sätte ner dem i oasis  också kan vara en bra idé.🙂

Cessy
2/5/14, 11:11 PM
#11

Oj det har kommit in en till - jo Sanne att thinfirepapper kan uppföra sig så vid för lång fullfusning (fastna då glaset drar ihop sig o vissa glas är mer känsliga för detta) får man oftast lära sig den hårda vägen😕, men den borde ju vara perfekt att infatta med pärlor som döljer det fula thinfiren åstadkom.

anki1
2/6/14, 9:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Det här halsbandet var nog första försöket.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Artafale
2/6/14, 10:13 AM
#13

Halsband Anki? Ser ut som örisar? Känner igen det fastbrända thinfire Sanne, hände mig rätt som det var när jag använde burken.

Annons:
anki1
2/6/14, 10:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Det blev helt fel alltihop. När jag sökte bilden på det första smycket, som inte var vare sig halsband eller örhängen. vart det fel. jag försökte rätta till det. Men det gick inte det ska vara ett armband. Så nu försöker jag på nytt. Mitt förta försök var det här armbandet. Nu ska det bli rätt. Lite suddigt. men jag har lärt mig mycket sen jag gjorde o fotade det här.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

KnasigaEllinor
2/6/14, 1:19 PM
#15

Till er som undrade om täljsten: Enkelt sagt är det en mjukare sten som man kan forma genom att slipa med olika verktyg och sandpappra (du kan i princip rista i den med din nagel). Inte jättevanligt, men finns lite här och var.  

Får komma på något litet mer att göra och skapa en tråd om det.

Heter soapstone på engelska.

Artafale
2/6/14, 2:10 PM
#16

Jag blev också nyfiken på tälgsten och hittade att det går att köpa både sten och tillbehör här. http://www.skapamer.se/taljsten?aref=2080&gclid=CNKzvIDJt7wCFYHhcgodGnUAMQ

Niwa
2/6/14, 2:13 PM
#17

men artafale trillade det ner ngt i korgen denna gången 😃😇

Hälsa gärna på mig på Facebook.

SaGas
2/6/14, 2:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Fina första försök ni har gjort! Jag gjorde tyvärr en liten rensning för ett tag sen och plockade isär de flesta första försöken… Synd, annars hade ni kunnat få er ett gott skratt! Ska leta lite noggrannare och se om jag hittar nåt. Jag kan bjuda på en bild av mitt första chainmailleförsök som jag gjort idag. Ett ganska enkelt örhänge, har bara gjort ett än så länge. Skulle ha haft lite färg och olika storlekar på kristallerna. Så här blev det med de grejer jag hade hemma! Jag är nöjd med det:)

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


sanne62
2/6/14, 2:27 PM
#19

skitsnyggt !!!!!!!!!!!! om detta är ditt första försök, hur bra ska det då bli efter mer övning ????

nu blev jag sugen på det också….täljsten med….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

SaGas
2/6/14, 2:30 PM
#20

Tack, Sanne! Det var riktigt roligt att göra faktiskt:) Ja, detta verkar bli en bra inspirationstråd, man blir ju sugen på att testa allt!!

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Annons:
SaGas
2/6/14, 2:34 PM
#21

Här är en länk till sidan med tuten på örhängena och en hel del annat. Tack till Marinas Mix som hade länkat till sidan i en annan tråd! http://www.beaducation.com/class_categories

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Niwa
2/6/14, 2:34 PM
#22

Wow vilket snyggt 1a försök!! Nu vill ju jag testa också, artafale o sanne kan ni stå emot detta ??? :-D

Hälsa gärna på mig på Facebook.

sanne62
2/6/14, 2:34 PM
#23

ja…vi kanske ska lägga ner tråden?! SkrattarOskyldig

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2/6/14, 2:43 PM
#24

Jättesnyggt chainmaille-örhänge🙂

SaGas
2/6/14, 2:54 PM
#25

Tackar:) Ang täljsten, om den är så där mjuk, kan man härda den på något sätt så att den blir hård? Eller lackar man ytan med något?

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Artafale
2/6/14, 3:45 PM
#26

Blev inte lockad att testa på chainmaille - kände att det inte var för mig - skulle aldrig få till något snyggt av det. Men du Sagas verkar ju helt klart vara en naturbegåvning - underbart örhänge!!!! Kan även stolt meddela att jag inte tryckte på någon knapp i web-shoppen med stenarna, tror inte jag skulle klara att göra något fint av stenar med tanke på hur kass jag är med lera. (men har givetvis sparat länken för där fanns ju lite av varje som jag kanske vill ha i framtiden).

sanne62
2/6/14, 4:11 PM
#27

jag googlade lite på täljsten i gårkväll…

http://sv.wikipedia.org/wiki/T%C3%A4ljsten

verkar bli hårdare om den utsätts för värme, då vätska avdunstar….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Annons:
KnasigaEllinor
2/6/14, 4:21 PM
#28

ingen aning om man kan få stenen hårdare på något sätt. har som sagt bara gjort en sak med den tidigare, och har blivit upptagen med annat så jag fick lägga det åt sidan. eftersom det skall finnas köksbänkar eller nåt sånt av täljsten, så kanske det finns något sätt.

sanne62
2/7/14, 11:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

ja, då var invigningen gjord…inte så svårt som jag trodde…det svåra blir nog att få det så smått som man vill ha det….

detta är baksidan på en kasserad glasbit som är ca 5 x 5 cm….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

SaGas
2/7/14, 11:41 AM
#30

Nämen, snyggt jobbat! Det blev ju riktigt bra:) Tänk så snyggt det kommer bli med lite övning också:) Du verkar vara stadig på handen!

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Cessy
2/7/14, 12:13 PM
#31

Jag betvivlade inte att du skulle lyckas Sanne. Har ju sett hur duktig du är med småttiga detaljer o du har en jättebra finmotorik som jag önskar att jag hade. Tänker på dina silverleraarbeten som var det du visade först när du hittade hit. Jättefint 1:a försök🙂

Niwa
2/7/14, 12:34 PM
#32

oj då nu var du snabb Sanne!!! blev ju riktigt bra.
jag måste hämta ut mitt paket, så gör det när jag skall handla o hämta grabbarna!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Artafale
2/7/14, 12:40 PM
#33

Jag visste det, som vanligt Sanne så klarar du nya tekniker med bravurTummen upp

sanne62
2/7/14, 1:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

tack så mycket för era överdrivna komplimanger…. 😊

har testat lite till…jag önskar att kulan var mindre, så man kunde texta mindre….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Annons:
Cessy
2/7/14, 1:31 PM
#35

Jo men då får man nog köpa en dyrare penna - en där man kan byta ut stiften på. Dessa blev också Jättefina Sanne.🙂 Skriva med den kommer jag aldrig klara, för den motoriken har jag inte, för jag skriver inte ens snyggt med vanlig bläckpenna☺️

Niwa
2/7/14, 2:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Tada mina 1:a försök

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2/7/14, 2:45 PM
#37

Åh det blev ju jättebra Niwa🙂

SaGas
2/7/14, 2:51 PM
#38

Fint Niwa! Vad duktiga ni är! Nu väntar vi ju på Artafales försök också:)

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


sanne62
2/7/14, 2:57 PM
#39

kanonfint niwa !!!!!!!!!!

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Niwa
2/7/14, 3:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

mina 2 a försök

Hälsa gärna på mig på Facebook.

sanne62
2/7/14, 3:06 PM
#41

hurra!!!! du e ju redan proffsig ju……😃

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Annons:
SaGas
2/7/14, 3:07 PM
#42

Oj, vad konstnärlig du är! Jättefint!!

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Niwa
2/7/14, 3:11 PM
#43

Tack tjejer, jag har alltid gillat att skissa/teckna o måla så jag behöver kanske inte säga att detta är super roligt 🙂
jag har "kladdat" på plexi som jag fick med ramarna som jag gjort om till pärlbord

Hälsa gärna på mig på Facebook.

jagga-ewe
2/7/14, 3:20 PM
#44

Gu' va ni är duktiga med era första försök! Jag lär ju aldrig visa fram mina nybörjaralster. Har inga som helst artistiska eller kreativa talanger, men tycker ändå det är kul med smycken. O vem vet, nån dag kanske inspirationen och lusten tillbaka igen…

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Cessy
2/7/14, 3:22 PM
#45

Oj Niwa 😮 - ja jag fixar som sagt var inte ens vanligt penna, så jag är grymt impad av både dig o Sanne😃

Niwa
2/7/14, 3:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Ett genuint intresse är det som behövs, sedan kan man inte vara bra på allt. Man får hitta det man själv gillar!!
det viktigaste är väl att ha roligt när man gör det!!!

just ja gjorde två hjärtan m lera också samtidigt som de bruna i inleningen.
men har inte fotat förresn nu

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Artafale
2/7/14, 3:57 PM
#47

Då är det uppenbart att det finns två graveringsproffs - nästan så jag är glad att min penna inte anlänt. Såg att de håller på att packa 29 janari nu så frågan är om den ens kommer nästa vecka. Dina lila hjärtan är ju hur läckra som helst Niwa. - inte minst färgen fick mina ögon att tindra.

Cessy
2/7/14, 4:00 PM
#48

Ja läckra lila hjärtan Niwa🙂

Annons:
mialycktman
2/7/14, 5:12 PM
#49

läckra, och de e svårt, ingen annan kan säga något annat om gravyr….

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

SaGas
2/17/14, 3:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Jag tittade på lite gamla bilder och hittade den här. Inte mitt allra första försök, det är nog ungefär tredje försöket under min första smyckestillverkningsdag:)

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Artafale
2/17/14, 3:54 PM
#51

Då har jag fått besked att min gravyr penna skickats…. inte säker att jag ser fram emot den (men det ska bli kul att få lite displayer).

anki1
2/17/14, 5:56 PM
#52

Fina örhängen.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

sanne62
2/17/14, 6:28 PM
#53

ja, dem måste du ha varit nöjd med ?!  🙂

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

SaGas
2/17/14, 6:40 PM
#54

Ja, jag blev nöjd med dem! Men jag har aldrig använt dom, ha ha:)

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Artafale
2/17/14, 8:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Då är det väl dags! Tycker också de var finaGlad (fast oartig som jag är kommenterade jag dom inte i min panik över pennanGalen)

Här är mitt första försök med pennan, printade ut text på papper som jag la under och försökte sen följa linjerna (har inte med den printade texten på bildenSkämtar). Jag har lite problem att få själva sliphuvudet att stanna kvar, det vill väldans gärna glida ut Ledsen - tips?

Annons:
sanne62
2/17/14, 9:15 PM
#56

ja det blev väl inte så dumt första försök….😃

glider båda sliphuvudena ut?

kan det räcka med en liten klick häftmassa i botten tro??

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2/17/14, 9:37 PM
#57

Du får inte hålla kvar sliphuvudet för länge på samma ställe utan måste röra den i en jämn svepande rörelse. Annars börjar den hoppa runt i cirkelrörelser o nej jag fick inte mitt snyggt alls så jag gjorde inte ett dugg bättre, men om jag jobbade med svepande rörrelse med jämnt tryck så blev det ändå ett steg bättre.

Artafale
2/17/14, 10:01 PM
#58

Ja, bägge sliphuvudena glider ut Ledsen.

Tyckte det gick något läggare när man tryckte hyfsat hårt, darrade klart mindre då. Men om jag kommer att ha någon större glädje av den det vete sjutton ens om jag får den att hänga ihop. Kände väl inte att det var min grej direktSkrattar

Cessy
2/17/14, 10:33 PM
#59

Det är inte min heller o skönt att jag inte är ensam om det😇😉

SaGas
2/17/14, 10:45 PM
#60

Artafale, jag tycker ditt första försök blev jättebra!

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Artafale
2/18/14, 10:18 AM
#61

Tack SaGas, det var snällt!

SaGas
2/24/14, 4:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Den här hade ni aldrig fått se om inte denna tråden funnits… Tänkte öva lite på att infatta cabbar. Tog den enda cabben jag hade, en stor rund i genomskinligt glas. Målade den lite på baksidan, med det bidde inte alls som jag ville! Nåja, detta ska inte bli något, bara ett test:) Tanken var att det skulle vara en rad med svarta pärlor, sen silver och svart igen, men den första "ramen" av stora pärlor blev alldeles för liten (och ojämn). Fick improvisera och göra tre silverrader för att nå över cabben. Ganska nöjd ändå för att vara första försöket, stenen sitter ju iaf fast! Baksidan är helt grå, ser lite röd ut på bilden, men det är min tröja som speglar sig;) Har ni tips på bra tutar om hur man infattar med bara pärlor så tar jag hemskt gärna emot dem! Ok, här kommer bilden…

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Annons:
sanne62
2/24/14, 4:31 PM
#63

det ser väl inte så pjåkigt ut….🙂…du har ju börjat med den svåraste varianten….den utan underlag…

flera olika steg…..

http://www.youtube.com/watch?v=q89Nyao1RDE&list=PL19A93610ACE03773

infattning utan bakstycke..

http://www.youtube.com/watch?v=3PZgE_pIXZA

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

SaGas
2/24/14, 5:08 PM
#64

Tack Sanne, vilka bra länkar:D Jag tänkte väl mest att jag skulle slippa köpa massa nytt material, men det blir väl till att inhandla nåt stiff stuff iaf… Jag upptäckte att jag behöver en bra lampa med förstoring också! Får skrivas upp på önskelistan! Detta var första gången jag använde 15/0 seeds. Väldigt lätta att förväxla med vallmofrön, ha ha;)

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


anki1
2/24/14, 5:36 PM
#65

jag provade att gör ett sånt knutet armband som visades i tråden "ryska armband" men inte lyckades jag trots många försök. Det åkte i sopen utan att fotas först. blev nån konstig snodd av det.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

mialycktman
2/24/14, 7:24 PM
#66

för att vara första försöket, ser det bra ut😃

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Niwa
3/18/14, 10:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

Min första platta kumihimo

Hälsa gärna på mig på Facebook.

anki1
3/18/14, 10:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

Mitt första hårspänne.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Cessy
3/18/14, 10:55 AM
#69

Fint platt Kumihimo Niwa o fint hårspänne anki1🙂

Annons:
anki1
3/18/14, 11:38 AM
#70

Tack

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

SaGas
3/18/14, 11:44 AM
#71

Fina båda två:) Var det svårt att göra platt kumihimo, Niwa?

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


sanne62
3/18/14, 6:10 PM
#72

väldigt fina första försök…

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Niwa
3/18/14, 6:49 PM
#73

nej inte så jätte svårt bara lite mer tanke bakom

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Niwa
4/6/14, 1:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

äntligen klickade det i de små grå och jag fick till spnningen på tråden i pärlväven som jag köpte för några år sedan. har liksom inte bara fått till det.
men nu tror jag att det klickat till😃

Hälsa gärna på mig på Facebook.

sanne62
4/6/14, 1:44 PM
#75

ohhh…det är sån härlig känsla när det klickar till…

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Niwa
4/6/14, 2:16 PM
#76

ja det var en aha upplevelse när jag inser att det är ett enkelt steg som gjort att mina trådar bara lossnat hela tiden innan 😃
fast solklart nu 🤪

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
Artafale
4/6/14, 7:10 PM
#77

Inser att jag bör ha en pärlvöv i gömmorna! Ska kanske rota fram den? Niwa, du inleder mig u frestande! Snyggt hårspänne Anki !

Cessy
4/6/14, 11:45 PM
#78

Härligt när man får något att fungera. Bra start Niwa🙂

Niwa
4/7/14, 12:07 AM
#79

ja det kändes kul att få till det 😃
moahahaha Artafale menar du att vi får se ett 1:a försök av din pärlväv också snart 😇

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Artafale
4/7/14, 9:57 AM
#80

Knappast snart men rotas fram ska den iallafall. Nu är det byggdamm i hela huset men så snart den fasen är över ska det förhoppningsvis bli lite skapande.

sanne62
4/10/14, 8:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#81

första micro macramé- armbandet…tråkigt, enformigt mönster dock…men det är kanske bra att öva så, för att få upp känslan…..

jag har inga bra avslut ännu…men de är på väg…

nästa mönster får bli roligare…

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Artafale
4/11/14, 9:46 AM
#82

Svårt att tro att du är nybörjare Sanne, jättefint och inte det minsta tråkigt.

Cessy
4/11/14, 9:50 AM
#83

Hu - nybörjare!😮 Ja sådant kommer jag aldrig ge mig på att knyta, för det räcker så bra med de två shambala jag nu har knutit färdigt.☺️ Jo bild kommer här i nybörjartråden i helgen eller på måndag, men shamabala är liksom det enklaste av det enkla. Fast jag inser att jag skulle ha köpt på mig mer tråd, för det gick åt mycket mer än jag trodde.

Hur som helst - ditt första försök är jättefint Sanne!🙂

Annons:
mialycktman
4/11/14, 6:43 PM
#84

inte tråkigt alls, fina färger

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Niwa
4/11/14, 10:26 PM
#85

Den är ju jättefin sanne!!!!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

sanne62
4/12/14, 3:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

tack för era uppmuntrande ord tjejer…🙂

försök 2…

fortfarande nybörjar-ojämnt men det tar sig…

s-lon bead cord är nog lite för tunn för dessa slags mönster…

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Niwa
4/12/14, 4:19 PM
#87

herre jisses jättebra 2:a försök, för att inte tala om 1:a försöket. snart kommer vi se dig bemästra denna teknik också som du aldrig gjort annat. 🙂

Hälsa gärna på mig på Facebook.

anki1
4/12/14, 4:38 PM
#88

säger som föregående talare.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

sanne62
4/12/14, 4:43 PM
#89

tack, ni är allt för vänliga, damer….🙂

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

anki1
4/12/14, 4:46 PM
#90

Nä, bara sanningsenliga. Du lär dig nya tekniker på nolltid, och du bemästrar dom. du gör så avancerade saker. Som blir så snygga. ditt senaste här ovan är verkligen fint.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Annons:
SaGas
4/12/14, 5:02 PM
#91

Jag instämmer i hyllningskören! Du är jätteduktig på allt du tar dig för, Sanne!

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


mialycktman
4/12/14, 5:42 PM
#92

du är SÅ duktig!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Cessy
4/12/14, 7:56 PM
#93

Snyggt Sanne!🙂 o jag håller med de andra. Du är så himla duktig o lär dig nya tekniker i ett huj o du har ett finlir (finmotorik) som är fantastiskt!

Artafale
4/12/14, 11:45 PM
#94

Jag håller givetvis med er andra! Du är grym Sanne!

Artafale
4/23/14, 10:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

Försökte göra droppar men det gick inget bra! Blir att försöka igen med grövre nät tror jag!

Niwa
4/24/14, 8:08 AM
#96

hmmm Artafale är det en glasdroppe du försökt göra? 😃
lite suddig bild, ser något som påminner om nät och en massa vackert blått

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
4/24/14, 10:28 AM
#97

Tror det var meningen att glaset skulle runnit igenom nätet o gjort droppar, men glaset har istället smällt ihop med nätet o inte runnit igenom eller kanske har det delvis runnit igenom men fastnat i nätet? Svårt att se riktigt, fast det blev rätt häftig mönstring i glaset.

Annons:
sanne62
4/24/14, 11:02 AM
#98

det kan vara en trevlig trädgårdsprydnad….🙂

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Artafale
4/24/14, 11:19 AM
#99

Meningen var att det skulle bli droppar men glaset har gått ihop efter att det runnit igenom nätet. Att nätet skulle fasta räknade jag med för annars hade ju dropparna runnit ner i blöta fläckar på botten av ugnen. Hur som helst så ser det i verkligheten ganska fräckt ut även om just denna är totalt oanvändbar. Jag använde enbart klarglas men droppade lite glasfärg på ett fåtal bitar och det är också något jag nog ska leka vidare med.

Cessy
4/24/14, 11:24 AM
#100

Roligt experiment o det ska bli kul o få se dig experimentera vidare Artafale.😃

Artafale
4/24/14, 11:30 AM
#101

Ja, jag räknar med att få åtskilliga grå hårstrå på kuppen (är snart blond) men hoppas att jag om inte annat ska få till en vacker unik glas skulptur med ståltråd i! Känner att min ugn är lite låg för att jag ska kunna testa detta fullt ut men går det framåt med det lilla ska jag få göra en större test i Monikas.

Niwa
5/2/14, 1:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#102

mitt första russian spiral

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
5/2/14, 2:03 PM
#103

Snygg o härliga färger i den. :-)

Niwa
5/2/14, 2:48 PM
#104

tack cessy. är lite tveksam huruvida jag ska göra om den eller inte

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
ommok
5/2/14, 4:00 PM
#105

Läckert, Niwa! Varför funderar du på att göra om det? Jag ser att det inte är dina vanliga färger, men det är väldigt fint komponerat. Lite höstfärger, tycker jag. ;-)

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

sanne62
5/2/14, 4:24 PM
#106

ja, varför ska du göra om den? jag tycker också den är snygg.

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Niwa
5/2/14, 5:21 PM
#107

Det blev lite glest :-)
Fast iof fick jag komplimanger på det av en av mammas väninnor så det kanske hamnar hos henne istället då hon gillade det.

Hälsa gärna på mig på Facebook.

mialycktman
5/2/14, 6:02 PM
#108

å va fint!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

SaGas
5/28/14, 6:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#109

Oj oj, vad blev det av det här?! Skulle bli ett "enkelt" flätat armband. Men, jag har flätat fel, flätat snett, missat att fästa en ände i låset och dessutom blev det för kort tom för mig!! Synd, för det är precis mina älsklingsfärger! Får se om jag orkar ge det ett försök till eller om det får bli nåt annat. Har inte råd att köpa ny wire:( För det måste väl vara det bästa att använda till en fläta?? Nu blir det klipp klipp och en massa pärlor att sortera….

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Cessy
5/28/14, 6:39 PM
#110

Åh vad synd att du inte kan ha det ändå, för det ser ju jättefint ut i färgerna.

SaGas
5/28/14, 6:50 PM
#111

Svårt att få till färgerna på bild… Men dom är jättefina ihop i verkligheten:)

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Annons:
Cessy
5/28/14, 7:57 PM
#112

Jo men visst är de fina ihop även på bild SaGas o som sagt var jättesynd att det är för kort för dig o att du inte kan använda det så länge tills du fått hem mer wire.

sanne62
5/28/14, 7:59 PM
#113

attans vilken otur…men ta nya tag när du fått hem mer wire…under tiden hade jag nog testat med "fisklina" eller dubbel pärltråd…för som du säger är det ju en fin färgkombo…

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

SaGas
5/28/14, 8:43 PM
#114

Jag ska nog öva lite på flätningen också innan jag ger mig på det igen! Ser inte riktigt rätt ut…

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


anki1
5/28/14, 9:40 PM
#115

Lite tätare flätning så blir det som mitt flätade silverarmband som består av 6 tunna flätade silverkedjor. Köpt på guldfynd för 1,5 år sedan. tyckte ditt armband var fint.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

SaGas
5/28/14, 10:00 PM
#116

Tack Anki:) Envis som jag är så har jag börjat om! Med fiskelina. Fortsättning följer…

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Cessy
5/28/14, 11:39 PM
#117

Lycka till! 👍

anki1
5/29/14, 4:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#118

Så här ser mitt flätade silverarmband ut. jag fick det i 60 års present. Bilden är lite mörk. men jag tror det syns iaf.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Annons:
SaGas
5/29/14, 4:43 PM
#119

Ser fint ut!

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Cessy
5/29/14, 4:53 PM
#120

SaGas: Åh lakritstrollet. Honom har jag inte sett sedan jag var liten o läste Pellefant. (Föregångaren till Bamse o samma "upphovsman".)Finns Pellefant nu igen?

Fint armband Anki. :-)

SaGas
5/29/14, 5:00 PM
#121

Ja, lakritstrollet är en gammal favorit! Även om jag drömde mardrömmar om honom när jag var riktigt liten! Gamla repriser av Pellefant är ibland med i vissa Bansetidningar:)

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Cessy
5/29/14, 5:46 PM
#122

Ja jag Lakritstrollet var ju elak men eg. mest styrd av Filur. Att Lakritstrollet mest var hantlangare till honom o så var han lite trög också o att Filur utnyttjade honom. *nostalgi*😃

SaGas
6/14/14, 3:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#123

Tänkte prova att göra en diamantnätskorv… Tog till en något för kort tråd tyvärr! Denna lilla korv är endast 12cm. Några tips på vad man kan ha den till?? Eller är det bara att göra om och göra rätt? Det var ju en snabb och rolig teknik iallafall:) Ursäkta den dåliga bilden!

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


sanne62
6/14/14, 4:52 PM
#124

den är jättesnygg saga ….kan du inte bara dra upp några varv, skarva tråden med en dubbel kirurgknut och göra så långt du vill ha det??

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

SaGas
6/14/14, 5:25 PM
#125

Jag funderade på det, men vill helst slippa skarvar. Och nu är det för sent, tråden är fäst… Jag börjar nog om, det går ju ganska fort ändå:)

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Annons:
Niwa
6/15/14, 2:18 PM
#126

Börja några varv ner och gå runt med ny tråd och fortsätt "korva". Jättefin!!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

SaGas
6/15/14, 2:25 PM
#127

Ja, så kan jag ju göra! Tack Niwa:) Jag tror min hjärna har fått för mycket sol de senaste dagarna… Tur att ni kan tänka åt mig;)

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Artafale
6/16/14, 11:18 AM
#128

Eller gör två korta till  som du sedan sätter i hop med något fint emellan (om du förstår vad jag menar?) Eller låt denna vara "frambit" och gå ut med någon form av länk från kortsidorna?

Keraleij
6/18/14, 9:24 AM
#129

Kunde bli ett fint hårsmycke om man fäster "korven"  på ett spänne!

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

Artafale
6/21/14, 2:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#130

Lär väl ta ett tag innan jag lär mig såga som jag vill. Först ska jag köpa tunna vattenfasta pennor för det känns som ett måste Yrar

Här är första försöket att få till en figur.

SaGas
6/21/14, 2:34 PM
#131

Ser ut som en hund;)

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


sanne62
6/21/14, 2:40 PM
#132

ser mycket proffsigt ut artafale !😃

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Annons:
Artafale
6/21/14, 2:44 PM
#133

Nja, det är mycket riktigt en hund Skrattar men det ser inte alls ut som den hundras jag försökte efterlikna. Men jag skyller på den grova pennan!

Cessy
6/21/14, 4:44 PM
#134

Det är väl benen som behöver bli lite kraftigare, men annars ser vovven jättebra ut. Gott första försök.🙂

Niwa
6/21/14, 5:52 PM
#135

tjusigt tycker jag.

Hälsa gärna på mig på Facebook.

mialycktman
6/21/14, 6:21 PM
#136

vov vov

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Artafale
6/21/14, 9:46 PM
#137

Gulliga ni!! Har fått ej penna av grannen - blir nytt försök i morgon!

sanne62
9/16/14, 6:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#138

min första virkade pärlspiral…använde 2mm´s kina seedbeads som inte duger till nåt som ska bli jämnt…när jag gör nästa ska det bli med färger jag kan tänkas använda….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Niwa
9/16/14, 6:18 PM
#139

åh så läckert Sanne
jag hade nog för tunn tråd för jag kom inte till 2:a varvet en gång för tråden knöt sig 😕

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
sanne62
9/16/14, 6:21 PM
#140

menar du pärltråden eller nervtråden????  för de knöt sig många ggr för mig innan jag gjort 4-5 varv….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Niwa
9/16/14, 6:29 PM
#141

hahahahahahaha pärltråden tänkte jag på för nervtråden tror jag inte jag kan påverka 😃😂  kanske därför jag bara kom till varv ett, det var inte pärltråden det var fel på utan något annat 🤪

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
9/16/14, 9:48 PM
#142

Åh vilka härliga färger Sanne o du har ju fixat det kanon som alltid😉 o jag erkänner - jag har aldrig ens tänkt tanken att försöka.☺️😉

sanne62
9/16/14, 9:58 PM
#143

tack tack

cessy: men du har ju gjort turkisk !!?? det trodde jag var ännu mer kluddigt och avancerat….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
9/16/14, 10:28 PM
#144

Åh turkiskt är def. betydligt lättare eller det har jag ju ingen aning om det är egentligen☺️ men jag tror att det är betydligt lättare att verka en turk😇för det är inte alls svårt o göra virkade turkar😃 Problemet var bara att jag inte hade någonstans o sälja dem - i varjefall inte om jag ville ha betalt för arbetet😮

mialycktman
9/16/14, 10:46 PM
#145

coola färger!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Medaljjägaren
9/17/14, 8:45 AM
#146

Fint

YEY, INSIDER!

Annons:
Niwa
10/19/14, 5:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#147

jag har införskaffat loom band.

mitt 2:a försök såg ut så här.

det allra 1:a var ett jätte enkelt och det lyckades jag faktiskt med.

Denna var något svårare och det gick ….. Ja inte så bra

Hälsa gärna på mig på Facebook.

sanne62
10/19/14, 5:53 PM
#148

🙂

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

SaGas
10/19/14, 7:40 PM
#149

He he he;) Det blir bättre nästa gång!

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Cessy
10/19/14, 8:56 PM
#150

Åh tack för du bjöd på den trasselsudden Niwa😃, för det är så där jag misstänker att mina försök kommer se ut den dagen jag väl försöker☺️ o nej jag vet inte vad det är som hela tiden tar emot så att jag inte testar. Det känns som där är en tjock oigenomtränglig mur mellan mej o min gummibandslåda🤦‍♂️

Artafale
10/19/14, 9:41 PM
#151

Lycka till Niwa, du får överbevisa Cessy att det blir kanon efter lite träning.

Niwa
10/19/14, 10:08 PM
#152

hahaha Artafale nu fick du till det 🤪

Hälsa gärna på mig på Facebook.

kissidor
10/20/14, 10:08 AM
#153

hahaha, tack för att du bjöd på den niwa, underbart 😃!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Niwa
10/20/14, 11:27 AM
#154

varsågod mina damer. tänkte jag skulle bjuda på något som inte blivit som jag tänkt mig. kan tala om att det räcker med 1-2 snoddar som hamnar fel för att resultatet ska bli…….hm mindre …. tilltalande

Hälsa gärna på mig på Facebook.

jagga-ewe
10/20/14, 4:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#155

Lilltrollet här hemma, 9 år, gav sig på att göra örhängen. Hon har inte hål i öronen ännu, så det är clips som gäller. Här är hennes första försök:

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

jagga-ewe
10/20/14, 4:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#156

Mamma kunde inte låta bli utan gjorde några örisar till lilltjejen oxo. Inte mina första försök, men det var lääänge sen nu.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

sanne62
10/20/14, 4:24 PM
#157

söta örisar…

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
10/20/14, 4:25 PM
#158

Ja fina örisar o kul att kunna ha sådana även om man inte har hål i öronen.😃

Stortroll
10/20/14, 4:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#159

Första försöken för mig med loom bands. Det grön-blåa armbandet var första försöket sedan gjorde mamma det gröna med gula och rosa blommor. Nyckelringen blev andra försöket för mig. 🙂

Titta gärna in här ---> Min blogg

kissidor
10/20/14, 4:37 PM
#160

söta små örisar lilltrollet och ewe 🙂. stortroll, det där ser jättebra ut - snyggt nagellack också 😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Stortroll
10/20/14, 5:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#161

dessa örhängen var första försöket för mig

Titta gärna in här ---> Min blogg

Stortroll
10/20/14, 5:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#162

Och dessa gjorde mamma, jagga-ewe till mig igår när vi satt och pysslade. 🙂

Tack mamma!

Titta gärna in här ---> Min blogg

anki1
10/20/14, 5:26 PM
#163

så fint allting var.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Niwa
10/20/14, 5:29 PM
#164

ojojoj vad mycket fint jagga-ewe, lilltroll och stortroll. i denna takten kan ni snart ha nya örisar vaje dag :-D

Hälsa gärna på mig på Facebook.

mialycktman
10/20/14, 6:15 PM
#165

men så söta!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

sanne62
10/20/14, 6:29 PM
#166

riktiga troll-skatter….😃

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
10/20/14, 9:46 PM
#167

fina armband o örisar stortroll😃

Annons:
Cessy
11/1/14, 4:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#168

Mina första nagellackscabbar:-)

mialycktman
11/1/14, 6:00 PM
#169

cooooola!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

kissidor
11/1/14, 6:41 PM
#170

läckra 👍! överst till vänster ser ut som ett riktigt snyggt dichro 😍

Värd på Mobiltelefoner och Android

Niwa
11/1/14, 8:02 PM
#171

så läckert!!!!!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
11/2/14, 12:27 AM
#172

Tack tjejer😃

Jo water marble (De två översta är water marble) är skoj, men det underliga är att samma fabrikat av nagellack ger olika resultat i olika färger🤦‍♂️. Kommer kräva en del träning innan jag kan mönstra mer som jag skulle vilja. Måste köpa på mig lite vassa tandpetare nästa gång jag handlar, för cocktailpinnar jag använder är alldeles för trubbiga så de funkar inte riktigt bra, utan risken är att man får allt med sig upp istället för att kunna mönstra. Men water marble känns verkligen som en kul grej när jag bara kommit underfund bättre om vilka färger som funkar o lärt mig tekniken lite bättre.😇

kissidor
11/2/14, 8:44 AM
#173

Water marble,  är det en teknik som det finns tut-länk till i tut-tråden?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
11/2/14, 9:00 AM
#174

Ja i Tråd 2 #14 o gå till 4,13 in i tuten så kommer Water Marble där. 😃

Annons:
kissidor
11/2/14, 9:05 AM
#175

Tackelitack 🙂!

Värd på Mobiltelefoner och Android

sanne62
11/4/14, 12:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#176

nu har jag också testat på watermarble…blev sådär…precis som cessy säger, så krävs det nog lite övning för att få det som man vill ha det….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
11/4/14, 2:08 PM
#177

Tycker dina blev jättevackra Sanne. Måste def. på det igen. Fast jag orkade ju bara med o testa två olika då jag inte fick mina nagellack att flyta ut ordentligt, men med lite träning så kan det bli en hel del roliga cabbar. Är den ovala en egengjord cabbe eller har du köpt den också? o är de runda 25mm?

sanne62
11/4/14, 2:26 PM
#178

de runda är 25mm och den ovala är också köpt 40x30mm…

ja, inte flöt min lack ut som på videon inte…jag fick droppa många fler droppar för att få en så pass stor yta, så det kunde täcka en cabbe….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
11/4/14, 2:49 PM
#179

Det underliga är att inom samma fabrikat o samma typ av lack så kan en del flyta ut o andra inte🤔 Den översta till höger i #168 flöt ut bra så där fick jag ju swirl men den vänstra flöt inte alls ut på det viset. Gjorde flera blandningar till som aldrig blev något. Jag gjorde ju ett stort fel o började dra för långt ut i ringarna o fick med mig för mycket, men jag är övertygad om att det sistnämnda lär man sig bättre att handskas med när man tränat lite. Måste dock skaffa något vassare o dra med, för trubbiga coctailpinnar fungerade inget vidare, men spetsiga tandpetare borde fungera bra. Måste bara komma ihåg o köpa sådana också. Fast jag såg att några använde nålar, så det kan jag ju testa med nästa gång jag orkar försöka mecka med det här.

Niwa
11/4/14, 3:10 PM
#180

är det bara nagellack i ljummet vatten ni använder? har som sagt velat testa på naglarna ett tag nu .😐

Hälsa gärna på mig på Facebook.

sanne62
11/4/14, 3:16 PM
#181

ja, jag hade vanligt ljummet kranvatten iaf…

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Annons:
Cessy
11/4/14, 3:18 PM
#182

Jag använde också kranvatten. Om du har mjukt vatten Niwa så kan du  ha kranvatten men har du medel eller hårt vatten så får du köpa destillerat vatten.

Allamej
11/4/14, 4:45 PM
#183

Niwa, var ditt andra försök ett starburst? Isf kanske jag ska överväga att inte göra det eftersom jag fick min loom idag.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Delfinen02
11/4/14, 5:57 PM
#184

Vad fina! Dom liknar nästan opaler!🙂

Niwa
11/4/14, 6:01 PM
#185

kommer inte ihåg vad det hette allamej, men ska kolla upp det. men det låter som att det skulle kunna vara det

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Niwa
11/4/14, 6:06 PM
#186

det var starburst allamej, men tror inte det är så svårt om man sitter i lugn och ro.jag hade lite btåttom o skulle hämta grabbarna på skolan

Hälsa gärna på mig på Facebook.

mialycktman
11/4/14, 6:42 PM
#187

fina tycker jag

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

kissidor
11/4/14, 7:54 PM
#188

Oj så fina sanne, jag tror ni blivit lite för kräsna tjejer 😉😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
incaos
12/20/14, 6:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#189

mitt första försök att följa en Youtube film "hur man gör en makrame  sköldpadda"

vissa saker ser man med sina ögon, andra med sitt hjärta

Niwa
12/20/14, 6:15 PM
#190

jag ser att det är en sköldpadda, innan jag läste. söt 😃

Hälsa gärna på mig på Facebook.

mialycktman
12/21/14, 12:29 AM
#191

vilken gullig!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Cessy
12/21/14, 1:43 AM
#192

Söt knuten sköldis.😃

sanne62
12/21/14, 11:35 AM
#193

gullig

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

incaos
12/23/14, 7:13 PM
#194

försökte fota från bästa sidan, men ser inte på långa vägar ut som den i videon :)

vissa saker ser man med sina ögon, andra med sitt hjärta

Allamej
8/17/15, 4:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#195

Första försöket på Hubble stitch

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annons:
Allamej
8/17/15, 4:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#196

Sen mitt första och andra i vad jag kallar hope stitch i omvänd ordning

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Allamej
8/17/15, 4:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#197

Sen mitt första zigzag cellini

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

sanne62
8/17/15, 4:50 PM
#198

väldigt fina första försök ….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Allamej
8/17/15, 5:02 PM
#199

Tack så jättemycket 💕

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

SaGas
8/17/15, 5:16 PM
#200

Mycket snygga!

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Cessy
8/17/15, 11:33 PM
#201

Fina första försök o armbandet i #196  var jätteläckert.

Niwa
8/18/15, 3:16 PM
#202

Så fina 😀

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
mialycktman
8/18/15, 4:46 PM
#203

kanonfina!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

anki1
8/21/15, 7:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#204

Här kommer mitt första försök med den här modellen. Ringarna hade jag hemma, men de var alldeles för stora för min handled.  Så jag provade det här. Det var pyssligt värre att hålla reda på ringarna. Och det blev några fria rader ur hjärtat, och andra "psalmverser". Men jag fick i hop det. Så jag har gjort ett till,  med blåa pärlor

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Niwa
8/21/15, 7:27 PM
#205

tjusigt 1:a försök anki

Hälsa gärna på mig på Facebook.

anki1
8/21/15, 7:35 PM
#206

Jag var på Åhléns i Farsta idag och hittade silvriga armringar. En bunt på 20 st för 50 kr. så efter helgen ska jag göra flera. kanske köper jag flera om jag hittar.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Cessy
8/22/15, 10:14 AM
#207

Snyggt armband Anki o bra idé👍

anki1
8/22/15, 2:06 PM
#208

Det var inte min idé. Det var någon som visat sådana tidigare i något forum. Minns inte vart. Metoden är typ wrappat.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

mialycktman
8/22/15, 8:37 PM
#209

jättefint ju!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Annons:
anki1
8/23/15, 8:45 AM
#210

Fler blir det. Närmare bestämt 10 st.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Niwa
8/4/16, 7:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#211

Som några av er vet så leker jag med betong under sommaren som sommar hobby,nu har jag hittat en betong jag kan ta med hem o leka med också. Gjorde 2 försök utan bling som jag målade sedan med bling som inte blev så bra men.ska testa igen när jag har alla pärltillbehör o mer verktyg att jobba med

Hälsa gärna på mig på Facebook.

anki1
8/5/16, 7:54 AM
#212

Fint

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Niwa
8/5/16, 10:11 AM
#213

Tack det var snällt, men hoppas i alla fall dem med bling sks kunna bli bra mycket bättre

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
8/5/16, 10:40 AM
#214

Jo men man måste ju börja någonstans o exprimentera Niwa o det här är ju bra första försök. Jag tror fortfarande att blinget bör läggas på på den sidan som är uppåt om du bara kommer på ett sätt hur du ska få den uppåtsidan mer slät. För blinget kan aldrig någonsin må bra av att ligga ner mot botten mot formen o du kan aldrig kontrollera heller hur det blir. Men kombon cement + bling vore ju rätt häftig - om du får kontroll på processen 🙂

SaGas
8/12/16, 6:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#215

Idag har jag gjort mitt första försök med ellad's mönster beaded ballisimo… Det var inte så svårt som jag trodde ! Tyvärr gjorde jag misstaget att inte kontrollmäta träkulan först… Den ska vara 16 mm i diameter, men min kula visade sig vara 16 på ena hållet och 14 på andra. Så på nästa kula ska jag testa att minska ner några rader! Den här blev alldeles knölig!

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


mialycktman
8/12/16, 7:00 PM
#216

cool

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Annons:
Niwa
8/12/16, 8:23 PM
#217

Snyggt

Hälsa gärna på mig på Facebook.

SaGas
8/12/16, 9:29 PM
#218

Nja, så snygg blev den inte, men nu har jag ju fattat hur man gör så nästa blir nog rund och fin👍🏻

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Cessy
8/12/16, 9:57 PM
#219

Bra första försök🙂

sanne62
8/12/16, 10:44 PM
#220

snygg kul-pärla

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Upp till toppen
Annons: