Annons:
Etiketttävlingar
Läst 1768 ggr
Allamej
2014-02-16 07:27

Bildtråd för 10 utmaningen!

Här lägger vi in bilderna på bidragen. Bra bilder är ju alltid till en fördel så använd gärna makro om det är någon liten detalj som ni vill ska synas extra bra Nu ska det bli kul :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annons:
sanne62
2014-02-17 09:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

ok…då börjar jag…

10 pärlor av varje sort. 

vinterfärger: glittrig is, frost och snö. 

10 i siffror.

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

SaGas
2014-02-17 11:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Okej… Här är mitt bidrag. "Vinterhjärtan" Tio stycken hjärtan av snö och is, men ändå fulla med kärlek och värme!

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


SaGas
2014-02-17 11:45
#3

Oj, bilden blev visst lite suddig… Jag har tyvärr ingen riktig kamera:(

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Niwa
2014-02-17 13:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

ok här kommer ett till 😃
10 snövita berlocker med ett fotavtryck på varje
och 10 blå facetter som representerar en solig vinter himmel.

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2014-02-18 16:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Plockade fram jättemycket vintriga pärlor o skulle göra ett jättemaffigt rassel, men så sa pärlorna - vi vill bli änglar. Skyddsänglar eller kanske julänglar. Sagt o gjort jag gick o hämtade vingar o glorior också o länkade dit 10 änglar. Sedan tänkte jag att ja då kan jag ju inte använda alla andra pärlor i mellan för då drunknar ju änglarna o försvinner, så jag satte dit klara o frostade blommor o löv. Men även de dränkte änglarna så att man inte såg dem. Så då gick jag o hämtade 10 röda klara små minihjärtan o satte o mellan varje ängel. För rött är kärlekens färg = alla hjärtans dag - den 14 feb = vintern, men rött är också julens färg o den högtiden sker också på vintern.

Så armbandet består av 10 julänglar/skyddsänglar som för fram julens o kärlekens budskap (10 hjärtan).❤️😇😃

Artafale
2014-02-24 12:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Överst ligger ett snö /is lager men under, så finns dom, blommorna och bladen som bara väntar på våren.Skäms. (Här på västkusten är vintern oftast mer grön än vitYrar)

"snölagret är byggt av ettor och nollor (som i 10) och 10 finns även i siffror (eftersom tjejen som ska få detta inom kort just fyllt just 10)

Annons:
Lottavo
2014-02-27 15:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Mitt bidrag… En choker i netting. Framtill är det 10 st små AB-rondeller, och baktill är det 10 st metallblommor (5 på vardera sida).

anki1
2014-02-27 16:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Här kommer då mitt bidrag. Hänget fick jag inte riktigt fram. Det ska symbolisera vackra vinterdagar när solen får snön att gnistra som diamanter, samt om rimfrost på träd och buskar. De mörka vaxpärlorna 2x10 symboliserar mörka sjöisar. De vita cateye 10 st om skridskobanor och pulkabackar. De glasklara (som ser blå ut på bilden) 10 st är istapparna som hänger från buskar o tak mm. Och  slutligen, de vita oregelbundna (vaxpärlorna) 2x10 om snö i största allmänhet. Tilläggas kan att en stor del av halsbandet är gjort av "återvunna" pärlor. Det är bara catseye pärlorna samt de mörka vaxpärlorna som är "nya".

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

lillnessie
2014-02-28 16:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Här kommer mitt lite sena bidrag. Trodde inte jag skulle komma på nåt men inatt så kom iden.

Vinter för mig börjar mörk och grå, så även mitt armband. Det följs av snö, slask och is vilket pärlor av bergskristall, howlit och snöobsedian får visa på. Mörkret lättas upp av månsken, stjärnor och norrsken tills ljuset börjar återvända. Efter nyår kommer snön och lyser upp och mer snö och mer snö… (Vita pärlor från smått till stort) till i mars månad då ljuset och snön kulminerar. Sedan vänder det och snötäcket krymper och det blir is och slask för att sedan övergå till vår. Siffran 10 finns i att jag använt tio olika pärlor i vita nyanser.

anki1
2014-02-28 16:30
#10

så snyggt det blev.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Upp till toppen
Annons: