Annons:
Annons:
Cessy
2014-07-20 23:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ser lite konstigt ut för tråd 4 har råkat ut för någonting konstigt i o med uppdateringen, så jag la länken istället för det går inte att infoga en länk i efterhand i inläggstrådar efter uppdateringen.

Nå först ut är ett par enkla örisar som tillsammans bildar regnbågen, men uppdelat i två st. örisar. Pärlorna är 8mm o de är sådana där neon pärlor med gummiyta.

Cessy
2014-07-20 23:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Andra paret är samma 8mm pärlor men här är de trädda på hattpinnar som stavar o har hela regnbågen i varje öra.😃

Cessy
2014-07-20 23:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Här är de örisarna jag också tävlade med som ser ut som lila blommor. De är sydda efter ett mönster som Jessy på You Tube gjort.

Cessy
2014-07-21 00:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

o här gjorde jag samma mönster som regnbåge istället Här med klar ab pärla i mitten o silverlined 11/0

Cessy
2014-07-21 00:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

o jag insåg då att klar ab pärla i mitten inte blev så bra även om silverlinedpärlorna 11/0 gav ett fint glitter. Så jag testade istället med vit mittpärla o vita 11/0 o det blev genast bättre o framhävde mönstert bättre.

Niwa
2014-07-21 13:39
#6

Åhh med neon pärlorna ser det verkligen livfullt och somrigt ut cessy! Jättefina

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
sanne62
2014-07-21 14:33
#7

ja #5 tilltalar mig också….och du har rätt i att det blev bättre med de vita…

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

SaGas
2014-07-21 15:01
#8

Jag tycker dom är superfina allihop! De lila lite extra snygga:)

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Cessy
2014-07-21 17:48
#9

Tackelitack Niwa, Sanne o SaGas🙂

mialycktman
2014-07-21 22:26
#10

bara älskar 4 och 5

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Artafale
2014-07-21 22:49
#11

så fina örisar 😍

Cessy
2014-07-22 13:10
#12

Tackelitack Mia o Artafale😃

gias
2014-07-24 17:40
#13

#5 är jättefina

“The Ultimate Answer to Life, The Universe and Everything is...42!”
Douglas Adams, The Hitchhiker's Guide to the Galaxy

Annons:
Cessy
2014-08-01 16:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Tackelitack gias😃

Har på sommarens båtfärder väl i o för sig inte varit speciellt produktiv, men jag har i alla fall knutit ett svävande (4-radigt) halsband. Fotot är bara ett snabbfoto med mobilen, men jag orkar bara inte asa fram tältet o lampor, så det får vara bra så här. De stora pärlorna är mörkt djuplila o de små 4mm är cerise o dropparna är en mix av ceris o klara. Hjärtat är ett swarovskihjärta (Heliotrope) som legat i mina gömmor läääänge o väntat på rätt smycke 😉

Cessy
2014-08-01 16:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

o så knöt jag ett långt  också som antingen som här kan vara som armband. Eller som ett långt halsband eller som 2 radigt kort halsband.

Cessy
2014-08-01 16:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

o här är endast 1 örhänge (ska givetvis bli två) efter ett mönster som Olga Vinnere Petterson har gjort https://www.etsy.com/se-en/listing/161872555/tutorial-pomegranate-earrings-beaded?ref=shop_home_active_3.

Såg ju att Lena på fb hade gjort massor av jättefina örhängen, så tack vare att ni hjälpte mig vinna en padda genom att rösta på min äppelblomsbild❤️ så kände jag ju - detta måste jag ju testa, för det är ju ett perfekt mönster för paddan 😃

Detta är också en snabbtagen mobilbild, men bättre så här än ingen bild alls.😉

sanne62
2014-08-01 18:10
#17

trevligt att se ett svävande igen…hade nästan glömt bort den tekniken….och färgkombon på örhänget är väldigt snyggt   🙂

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

mialycktman
2014-08-01 22:10
#18

jättefina!!!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Cessy
2014-08-02 01:06
#19

Tackelitack Sanne o Mia 😃

o numera har det ensamma örhänget fått sin partner, så nu slipper den vara ensam😉😃

anki1
2014-08-02 09:01
#20

snyggt set.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Annons:
Cessy
2014-08-02 11:08
#21

Tackelitack Anki 🙂

Hittade nu olika färger på droppar i 10-pack, så nu blev det shoppat😉 några färger i varje fall. 😇 De ovan köpte jag ju i storpack o de är en pärla som slår i lita olika nyanser beroende på hur ljuset träffar den, men här ser de ju mest gröna ut. Superduona är för övrigt både blå o rosa, men det syns dåligt på bilden. (#16)

Niwa
2014-08-02 14:47
#22

Tjusigt!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Artafale
2014-08-03 12:31
#23

läckra 😍

Cessy
2014-08-04 23:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Tackelitack Niwa o Artafale. Nu har ju det ensamma örhänget fått sin partner o för att det är så lätt o tro att örhängen är bautastora så fotade jag båda två tillsammans o med en krona i bilden. När man ser hur stor 1-kronan ser ut jämnförst med örisarna så blir det ju lättare att förstå att de faktiskt i är några bautaörisar o de väger in princip ingenting o dinglar helt underbart.

Niwa
2014-08-04 23:27
#25

så fina örisar cessy

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2014-08-04 23:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Här är ett enkelt trätt armband med 8mm topborrade bicones o så kvadratiska strassrondeller precis som du gjorde Sanne - tack för tipset!🙂 Kameran klarar inte riktigt att återge lila, men det är alltså lila bicones som förvisso slår mott blått men de är mer lila än blå även om kameran påstår någonting annat,😉

Cessy
2014-08-04 23:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

o här är också toppborrade bicones men denna gången bara 6mm o trädda utan något i mellan i klar ab, rosa o lila. (Gick åt 48 topdrilled bicones o 2 vanlaga 6mm bicones till ett armband som passar en handled på 17 cm)

Annons:
anki1
2014-08-05 08:24
#28

så fina örhängen o armband

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

[JeanetteK]
2014-08-05 08:29
#29

Vad mycket fint du gjort! Blev helt kär i armbandet i #26❤️

Cessy
2014-08-05 10:36
#30

Tackelitack Niwa,  Anki o JeanetteK😃

Funderar faktiskt på trä om #27. Blev lite för mycket av Frankrikes/Norges flagga över det. Försökte trä det olika (med olika mängd av pärlorna i samma färg) men så här kom färgerna bäst till sin rätt, men totalen av det blev inte så lyckad.😮 Problemet är att jag har bara tillräcklig mängd av dessa toppborrade 6mm biconsen till att göra ett klart ab armband ensamt (enkelfärgat) o kan inte göra så med de rosa o lila. Men under sömnen kom jag på hur jag tror jag kan mixa ihop de rosa o lila o få det lite "roligare" o samtidigt då använda de klara ab till ett eget armband (Går åt ca 48 till ett armband som passar till en 17cm handled))

sanne62
2014-08-05 10:56
#31

tjusiga armband och örhängena gillar jag också…du har rätt i att man tror att de är jättestora och tunga, så nu när jag vet bättre, blev jag väldigt sugen på att också göra sådana…

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

mialycktman
2014-08-05 15:48
#32

nr 26 var super!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Cessy
2014-08-05 18:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Tackelitack Sanne o Mia😃

Ja gör sådana Sanne. De blir verkligen jätteläckra o man kan ju göra massor av färgkombos. Bra då det inte går åt så många pärlor o så är de ju lätta att göra.

Jag har nu bytt låset #26 för det är ju eg. lila o det har jag ju tänkt behålla själv, så jag satte dit det enda strasslås jag äger o som jag ju köpte på mig några st. av från Made by Roz när hon hade rea. - det med katt huvud (Hello Kitty).

Cessy
2014-08-05 18:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Sedan gillade jag ju inte hur #27 blev o jag hade ju tillräckligt många pärlor för att göra ett eget av de 6mm clear ab biconsen (=48st) så att det blir lagom till en 17cm arm.

Annons:
Cessy
2014-08-05 18:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

….. Men jag har tyvärr inte tillräckls många 6mm toppborrade bicons av de rosa o de lila för att göra var sitt eget armband av dem så jag försökte mig på o mixa dem som på bilden o nej jag är ff. inte nöjd🤔

Cessy
2014-08-05 18:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

o slutligen så hade jag ju även köpt 8mm bicones i clear ab så dessa gjorde jag också ett armband av nu när jag höll på men sedan har jag inte fler av dessa hemma, men detta clear ab blev jag faktiskt nästan lite kär i. Det lila var ju till mig själv, men detta clear ab blingar så in i hoppsans att man nästan måste ha solglasögon på sig. Himla synd bara att jag inte kan få fram detta på bild. Nå det blir antagligen ändå inte sålt (för dyrt p.g.a. dyrt material), så så småningom får jag väl använda det själv ändå.

sanne62
2014-08-05 18:59
#37

härliga, blingiga armband…och nu är jag på den stora datorn och på denna skärmen blir det lila verkligen lila…

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

[JeanetteK]
2014-08-05 19:29
#38

Oj vilken fart du har! :) Låset i #33 är ju helt underbart!

anki1
2014-08-05 19:30
#39

så vackra armband. har försökt hitta en "tut" på "tuben" men inte hittat nån

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Cessy
2014-08-05 22:19
#40

Tackelitack Sanne, JeanetteK o Anki😃

Tja det är ju inte så svårt o ha fart, för det gäller bara o ha toppborrade bicones o strassrondeller fast här är det kvadratiska strassrondeller o så trär man. Så anki Man startar med en vanlig bicone (jag har använt en 6mm clear ab, för dessa går till allt) sedan trär du bara 1 rondell , 1 toppborrad bicone, 1rondell, 1toppborrad bicone o.s.v. tills du trätt tillräckligt långt då avslutar du med en rondell o sedan en vanlig bicone o fäster wiren på vanligt sätt o sätter fast lås. Det är alltså som trä pärlor på rad men med rondeller mellan varje pärla! Det svåra är att få tag i toppborrade bicones o de är tyvärr väldigt dyra oavsett var man köper dem någonstans.

anki1
2014-08-05 22:46
#41

OK tack för beskrivningen. Då är det bara att skaffa såna bicone o rondeller.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Annons:
Niwa
2014-08-05 22:58
#42

Men hur får du dem zig zag och hålla sig så om de "bara" är trädda, De är jättefina o förstår att de måste blinga vackert :-D

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2014-08-05 23:04
#43

Därför att de är toppborrade o att de har den formen de har o så får man se till att putta en åt ena sidan o en åt andra sidan, men strängt taget lägger dig sig så av sig själva o det är bara några man måste fösa på. Att man ska ha en vanlig bicons i början o på slutet är bara för att man ska kunna få spänning på pärlorna så att det inte blir slack på wiren (massa mellanrum mellan pärlorna) för då börjar biconsen kasa runt o då försvinne zick-zack-mönstert.

Niwa
2014-08-05 23:07
#44

Aha ok lite pilligt m andra ord tills man fått in tekniken :-D

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2014-08-05 23:36
#45

Tja eller så gör man som jag o missar meningen med de vanliga biconsen i början o slutet o hoppar över dem o får slack mellan pärlorna så att det börjar glida o en del pärlor börjar vrida sig (hålls inte på plats🤪) Då inser man vad den vanliga biconsen var bra till, så devisen "Görom - Gör rätt!" gällde mig i högsta grad😇. 

Det är faktiskt inte alls svårt. Armbandet är supersimpelt o ser långt mer avancerat ut än det är o bara man ser till att få pärlorna att hålla ihop har god spänning på tråden o föst ihop dem så går det på ett kick. Hade pärlorna bara haft bättre pris så hade jag säkert gjort jättemånga, Men nu känns det som de två 8mm o så blir det väl 2 eller 3 med 6mm beroende på om jag blandar in andra vanliga pärlor bland de jag har, men sedan får jag nog invänta beställning för att ev. ta hem fler, för de känns inte så säljbara i min bekantsskapskrets tyvärr. Jag kan leva med om jag inte blir av med det klara för det är helt underbart blingigt, men jag kan ju inte samla massvis av färger på hög tyvärr. Men blir ett sålt så köper jag nog in pärlor till ett till i alla fall.😇😉😃

Cessy
2014-08-06 00:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Känns ju just nu som jag kör mycket av samma, så då passar jag på att även lägga upp bilderna jag tagit på mitt svävande set  med mobilen, men fotat nu även med kameran. Först ut är halsbandet.

Klicka på bilden så ni får upp den stort, så ser ni lite färgskillnad mellan mobilen o kameran.

Cessy
2014-08-06 00:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

……. o här är armbandet, men som ni ser är armbandet eg. som ett långt halsband som jag helt enkelt virat flera varv runt armen . Jo jag gjorde det anpassat just för att viras flera varv runt armen o var noga med att det skulle bli lagom för min arm. Men jag kan alltså bära det som ett långt enkelradigt svävande halsband eller som ett tvåradigt kort halsband om jag vill det.

Niwa
2014-08-06 09:41
#48

Tjusiga! Vad smart m 2 funktioner o härliga färger

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
Cessy
2014-08-06 11:11
#49

Tackelitack Niwa 😃 - jo att ha 3 funktioner i samma smycke är ju en rätt kul grej, men jag kommer ju antagligen mest bära det som armband, för jag har ju redan ett halsband😇😉😃

mialycktman
2014-08-06 14:59
#50

armbanden är superfina, och det svävande var skirt och vackert

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Cessy
2014-08-06 15:20
#51

Tackelitack Mia 🙂

Cessy
2014-08-11 10:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Först ut är tre par örisar som de ovan i #24, men jag har rationaliserat o bara fotat 1 av varje för att få ihop dem i 1 bild (Det finns alltså 2 av varje) De två svarta är beställningar o de lila bara för att mönstert är kul o göra o de lila satt jag o sydde på pärlträffen i Ronneby i lördags, men hade ju glömt dropparna hemma, så de satte jag på igår.

Cessy
2014-08-11 11:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

o så ett litet sött glitterbangle, som dock bjöd på en hel del dåligt humör eftersom jag försökte rationalisera o köra tvånålsmetoden i bottenlagret o det fixade jag inte alls med denna typen av bangles. Däremot fungerar tvånålsmetoden utmärkt när jag bara kör med superduos. Nåjafår väl göra ett så som Jill gör det i sin video, så blir det nog mer snabbgjort trots allt.😇 För svårt är det ju inte, bara jag gav upp att försöka göra det mer lättgjort/snabbgjort så är det ju superenkelt att göra😃

https://www.youtube.com/watch?v=rqEHt1C9kD4&index=18&list=PLg8YZfJtSiz9tMUMzV8yum4AAREl-g1TJ

sanne62
2014-08-11 11:59
#54

snygga örisar och armbandet är väldigt sött…blev också sugen på att prova den tutan…

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2014-08-11 12:32
#55

Tackelitack Sanne🙂 o ja det blir ett väldigt sött o fint bangles av den tuten med Jill. Var bara beredd på att 90% är snack o 10% är väsentligheter.😉😃

Annons:
Artafale
2014-08-11 13:03
#56

örhängena är jättefina och armbandet har hög dreggelfaktor 😍

mialycktman
2014-08-11 18:34
#57

fina örisar och snyggt armband i härlig färg!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Cessy
2014-08-12 00:04
#58

Tackelitack Artafale o Mia 😃

o jag får nog göra flera armband för det är attans läckert o ha på sig, men det känns lite ensamt på armen. Gillar ju maffiga armband, så många bangles måste det ju bli😉😃

Niwa
2014-08-12 10:18
#59

Ja då är det klart du måste göra flera ;-)

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2014-08-12 22:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Idag gjorde jag ett annat bangle med enbart superduos o när jag bara skulle börja fästa o klippa av en av trådarna, så hörde jag ett brak. Min sambo hade trillat av stegen o jag klippte av tråden. Rusade givetvis ut o struntade fullständigt i armbandet då. Han hade änglavakt o hade "bara" skurit sig ett fult djupt jack i pannan men stod upp, tuppade aldrig av o var helt orienterad, så han klarade sig mirakulöst utan hjärnskakning, men har nu ikväll rejält ont i den armen han tog sig för med. 

Nå det blev en tur till akuten för såret måste givetvis sys, men de höll med om att han trots allt hade haft en mirakulös tur  i oturen. Nå när jag kom hem o sedan på kvällen så tittade jag på eländet där jag klippt av tråden. Det blev till att antingen göra om helt o givetvis är det det jag borde ha gjort, men jag kände att det orkar jag bara inte. Skulle ju hunnit ett glitterbangles till med mörklila facetter, men jag la ner energin på att lapp o laga armbandet, så får det duga till mig trots en massa trådändar som sticker upp både här o där, men jag vågar inte bränna ner dem hårt, för efter den här dagen bränner jag i så fall säkert av tråden i armbandet. 

Det tredje armbandet får jag göra en annan dag, för nog skulle det vara snyggt med ett glitterbangle till på andra sidan med samma mörklila färg som de mörklila superduosen.😇😃

Vdeon till det grövre superduosbangleset finn redan i "Pärlvideoinstruktionstråden" men jag lägger ut en länk även här: https://www.youtube.com/watch?v=1n2A1g31sh8&list=PLg8YZfJtSiz9tMUMzV8yum4AAREl-g1TJ&index=17

sanne62
2014-08-12 22:21
#61

det blev väl ok…matchar väldigt bra i färgen till ditt första bangle…😃

ja där hade han ju verkligen tur…det kunde gått hur illa som helst…

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2014-08-12 23:26
#62

Tackelitack Sanne😃

o ja med ett till glitterbangle på andra sidan ( ett med samma mörklila färg på facetterna som på superduosen) så blir det nog riktigt häftig färgmatchning. Hoppas jag i alla fall.😇

Annons:
[JeanetteK]
2014-08-13 08:45
#63

#60 Tur i oturen för maken. Hoppas han återhämtar sig bra. 

Jättefina armband.

Artafale
2014-08-13 10:39
#64

Underbart armband - vilka färger.

Har alltid hävdat att man ska hålla sig på marken (får svindel om jag går i högklackat) och olyckan med maken gav mig ju mer vatten på min kvarn. Skönt att det inte gick värre!

Cessy
2014-08-13 19:11
#65

Tack JeanetteK o Artafale o ja det var verkligen änglavakt han hade o jag delar fullständigt din åsikt om höga höjder inklusive höga klackar Artafale😉😃

Jo jag tyckte faktaskt att armbandet blev snyggt i sin rosa/lila kombo o att jag lyckades få till ett bra avstånd, så att det blev snyggt på. Gillar också att det färgmatchar glitterbanglet så fint o hoppas att det blir perfekt😇 när jag sedan får gjort det lila glitterbanglet också😉😃

mialycktman
2014-08-13 19:59
#66

matchar perfekt!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Cessy
2014-08-15 00:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

Tackelitack Mia😃

Ja nu har jag gjort mitt andra glitterbangles o denna gången lät jag bli o försöka köra någon genväg, så denna gången gick bottenlagret på mindre än halva tiden o utan några mindre väl valda ord☺️Nå nu har jag mina trios av matchande bangle som i alla fall jag är väligt nöjd med. 
Det andra glitterbangleset har de ljuslila superduosen som sitt bottenvarv o så 4mm fp metallic suede purple o som matchar den mörkt lila superduosen perfekt. Dessa tre kommer nog bo på armen tills de är uppslitna för de är väldigt behagliga att ha på sig o de tre tillsammans blir så där maffigt så som jag gärna vill ha mina armband. 😉😃

anki1
2014-08-15 08:29
#68

så snygga

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

sanne62
2014-08-15 10:32
#69

jättesnyggt …

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Annons:
Artafale
2014-08-15 11:24
#70

alla goda ting är tre sägs det väl och det stämmer ju bra här - jättevackra alla tre😍

Niwa
2014-08-15 11:27
#71

Så tjusiga!!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2014-08-15 11:30
#72

Tackelitack Anki, Sanne o Artafale 😃

Har nu fått en beställning på ett likadant set men i svart o silver o blev verkligen superduperglad, men här kommer jag ju inte göra som jag gjort nu - lägger upp ett i taget, för då blir det ju lite tjatigt😞 Utan då blir det ju alla 3 som kommer upp på en kombobild.😃

SaGas
2014-08-15 11:48
#73

Superduperduosnygga! Härliga lila nyanser! Grattis till beställningen:)

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Artafale
2014-08-15 15:32
#74

Grattis till beställningen - kul att den kom när du är taggad att göra dessa armband 🙂

sanne62
2014-08-15 15:38
#75

de e lustigt cessy, för jag hade också börjat på en trio i svart o silver …

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Niwa
2014-08-15 15:43
#76

vad roligt med beställning 👍

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
Cessy
2014-08-15 16:03
#77

Tackelitack tjejer😃o vad kul att du också ska göra svart/silver-trio Sanne, för det känns som en gångbar färg som går hem hos många så det blir nog minst ett set till sedan efter beställningen är avklarad. Ja här kan jag inte dra igång förrän jag får de opaka silverfärgade superduosen, för det ska vara exakt lika som min lila trio (2 glitterbangles o 1 superduobangles). Får nu bara hoppas att jag hittar mina silverfärgade 4mm fp också, för de låg tyvärr inte där de borde ha legat. Tror de är stoppade i en låda till ett tilltänkt projekt som jag skulle ha med mig på en pärlträff. Så det blir till att rota runt lite.☺️

Niwa
2014-08-15 16:22
#78

jag sorterade mina facetter efter stl istället för färg när jag kom hem efter semestern och insåg att jag behöver fylla på 3 & 4 mm förråden rejält hade nästan inget….. i rätt färg 😢

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2014-08-15 20:27
#79

Eeh - när han man någonsin rätt färg i rätt storlek 😉😃

sanne62
2014-08-15 21:42
#80

nä de e ett märkligt fenomen….man får aldrig fullt i förrådet…

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Niwa
2014-08-15 21:56
#81

nej men jag hade nog bara 3-4 varianter av varje stl  dvs 4 färger 3 mm o kanske 7 färger 4 mm och då pratar jag inte nyanser

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2014-08-16 01:47
#82

Haha - ja det där låter ju def. som en kris Niwa😉😃

Niwa
2014-08-16 11:55
#83

Ja eller hur cessy :-D

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
mialycktman
2014-08-16 13:46
#84

snygga som attan!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Cessy
2014-08-16 14:29
#85

Tackelitack Mia. 🙂

o ja jag är supernöjd med dem så de bor på min arm hela dagarna i alla fall tills vidare för jag är ju lite "kär" i dem☺️😉😃

Svarttusch
2014-08-17 19:26
#86

Superfina smycken Cessy! 

Till armbanden i inlägg #53 vilken storlek på seed beads är det mellan duosarna och som "piggar" sen? För vid biconerna är det väl 15/0, men jag hörde ingen storlek på de andra seed beadsen.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Cessy
2014-08-17 19:36
#87

Tackelitack Svarttusch.😃 Mellan superduosarna i bottenraden är det 11/0 o likaså andravarvets picoter är 11/0 o sedan de två avslutande varven med biconerna/fp 4mm så är det 15/0

Cessy
2014-08-26 10:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#88

Smyckestillverkinggruppen på fb kom med en snabbutmaning som hade temat blommor o blad. Eftersom jag samlat just blommor o blad i alla år jag pärlat o långt innan det blev modernt med luciteblommor, så finns det en hel del av detta i mitt pärlförråd😇så jag kunde ju inte motstå att göra ett länkat armband med sommarblommor i.😃

[JeanetteK]
2014-08-26 11:30
#89

Vackert och somrigt!

SaGas
2014-08-26 11:35
#90

Somrigt och färgglatt armband!

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Annons:
sanne62
2014-08-26 11:37
#91

gottigt 😃

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

anki1
2014-08-26 11:40
#92

så snyggt. Verkligen somrigt.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Cessy
2014-08-26 11:49
#93

Tackelitack tjejer!😃

Niwa
2014-08-26 16:38
#94

så härligt somrigt!!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

mialycktman
2014-08-26 17:01
#95

så fint och sommaraktigt!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Cessy
2014-08-27 11:36
#96

Tackelitack tjejer🙂 o jo tanken var att få en sommaräng med massor med färger. Så jag fick ju göra lite våld på mig själv o inte bara använda lila o rosa (med lite inslag av blått o vitt) just för att få den där sommarängskänslan i armbandet. Personligen hade jag ju föredragit mina egna färger, men å andra sidan tycker jag det blev mer sommarängskänsla så här. You win some and You lose some eller hur man än vänder sig så har man ändan bak 😉😃

gias
2014-08-31 21:38
#97

ett armband med en riktig sommarkänsla

“The Ultimate Answer to Life, The Universe and Everything is...42!”
Douglas Adams, The Hitchhiker's Guide to the Galaxy

Annons:
Cessy
2014-08-31 23:53
#98

Tackelitack gias🙂

Cessy
2014-09-05 09:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#99

Ja jag får väl lägga mitt sommararmband igen i min egen tråd o än en gång - tackelitack för era röster för det var ju jättekul o få vinna med det.❤️ Här hemma tycker sambon att denna peyotekorven är för klumpig o han föredrar den 4-radiga som ju bara är halva jobbet att göra (Den som jag visar i #60 ) o Joakim tycker den är för barnslig. Själv är jag dock jättenöjd med detta armbandet o har redan använt det flera ggr😃

o vill ni veta hur jag gjort peyotekorven med min egen lösning på att göra peyotekorv med superduos, så läs vidare här:
http://smyckestillverkning.ifokus.se/discussions/5408e11d8e0e7457cd000889-peyotetub-av-superduos?discussions-1

kissidor
2014-09-05 10:02
#100

ja nog är det ju lite blaffigt, men det ska väl vara ett utropstecken också 😃! tror du kommer att få se väldigt många låna denna idé av dig cessy 🙂. grattis än en gång till den välförtjänta vinsten med detta tuffa och roliga och läckra armband som samtidigt är fyllt av mening 👍!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2014-09-05 10:04
#101

Tackelitack kissidor😃 Japp o i dessa valtider tycker jag det känns extra bra att bära det😉

Niwa
2014-09-05 10:26
#102

så färgglatt o fint, klart du skall använda det

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2014-09-06 23:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#103

Tackelitack Niwa o jo jag hade på mig det idag på Harlösa pärlträff 😃

Ja Harlösa Pärlträff hade också en inför tävling som hette höstglöd o smycket skulle gå i höstglödens färger. Gjorde ett peyote armband med superduos som jag sedan fäste en rad löv i i höstfärger. Vid införtävlingar röstar sedan alla deltagare på bidragen o flest röster vinner. Det var 10 bidrag o mitt armband vann!😃

Niwa
2014-09-06 23:58
#104

Grattis cessy till ett vackert armband och till vinst :-D

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
SaGas
2014-09-07 00:02
#105

Grattis Cessy! Snygg höstglöd!

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Cessy
2014-09-07 00:02
#106

Tackelitack Niwa o SaGas😃 o ja det blev ju lite fler pengar att handla superduos för😇 Vinsten var hos Fru Pärla o hon har ju en hel del i den vägen😉😃

Niwa
2014-09-07 00:16
#107

Åh vad roligt, då blir det kanske ett o annat bangles till då :-D

Hälsa gärna på mig på Facebook.

sanne62
2014-09-07 00:19
#108

Grattis !!!! 🌺

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2014-09-07 00:20
#109

Jo det blir nog det skulle jag tro, har ju massor av fp färger/pärlor kvar att testa med😇

kissidor
2014-09-07 08:32
#110

grattis till vinsten, vilka ljuvliga färger 😍!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2014-09-07 11:29
#111

Tackelitack Sanne o Kissidor, för jag såg inte att  du skrivet i natt Sanne☺️😃

Annons:
Cessy
2014-09-07 13:00
#112

….. o jo jag kan visst göra i brunt, så länge det går åt varmbruna nyanser som koppar o mocka brunt som  s.a.s. har en lite glödande lyster i sig..  Precis som silvergråaktiga nyanser eller svartgrånyanser funkar, men smutsbrunt, smutsgrått, o gråbruna nyanser är fruktansvärt svåra för mig att göra något med.☺️

Svarttusch
2014-09-07 13:23
#113

Snyggt armband och grattis till vinsten. Roligt att se att du och Sanne utgått från samma mönster och ändå blir det två olika armband :)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Cessy
2014-09-07 13:35
#114

Tackelitack Svarttusch😃

Ja det blir verkligen olika o man kan ju göra dessa precis hur breda man vill o sedan variera looken med hjälp av färger o hur man använder dem för att skapa olika mönster i dem. Videon finns i pärlvideoinstruktionstråden o hon gjorde ett treradigt wraparmband med dem:
http://smyckestillverkning.ifokus.se/discussions/53e7ff22ce12c41b31000525-parlvideoinstruktioner?discussions-1#32

mialycktman
2014-09-08 17:55
#115

så snyggt!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Cessy
2014-09-08 20:57
#116

Tackelitack Mia 😃

Cessy
2014-09-24 18:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#117

Ja så kommer här 5 olika kombobilder av olika festival of light bangles (eller glitterbangles som jag föredrar att kalla dem😃) o kraftigare superdupobangles.

Först ut är ett set i svart o silver

Cessy
2014-09-24 18:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#118

Nr 2 är ett singlearmband men här mer renondlat silver o svarta fp.

Annons:
Cessy
2014-09-24 18:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#119

Här en trio glitterbangles i guld-silver-koppar o alla 3 har då fp pärlor i just guld-silver-koppar o så då ett kraftigare bangles i bara superduos (4-radigt) o då också guld-silver-koppar

Cessy
2014-09-24 18:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#120

o här ett  6-radigt bangles också i guld-silver-koppar men ihop med svart för att framhäva de tre färgerna bättre o så ett glitterbangles i svart/hematit som då har fp-pärlor i guld-silver-koppar

Cessy
2014-09-24 18:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#121

o sist ut är två glitterbangles som min mams ska få i födelsedagspresent. Hon ska få ett till men ska själv få välja fp-pärlorna färg på detta o ja hon ville ha ett i lila o ett i blått o det skulle vara på guldbas.😃

sanne62
2014-09-24 18:37
#122

underbar samling…en riktig explosion av färg och glitter….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2014-09-24 18:55
#123

Tackelitack Sanne 😃

anki1
2014-09-24 19:31
#124

fina Det blå o det lila var verkligen underbara.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Cessy
2014-09-24 19:36
#125

Tackelitack Anki😃 Jo de guldiga blev faktiskt väldigt vackra. Betydligt bättre än jag trott o jag funderar faktiskt på att sedan när jag har hunnit undan med lite annat - om jag inte ska göra några i guldiga till mig själv också - o jo givetvis med lila fp😉😃

Annons:
Cessy
2014-09-24 19:40
#126

Appropå festival bangles. Om man använder 4mm firepolished o inte swarrisar så har jag numera hittat en formula som gjort att de varken blir vobbliga i formen eller att pärlorna ovanpå vobblar. Det har i alla fall fungerat perfekt nu i 4 olika bangles o då har det varit olika färger/coatings på pärlorna inblandade.
I picotvarven använder ju Jill helt o hållet 11/0 men jag gör så att jag använder 11/0 + 15/0 + 11/0 i 3 bågar i 4:e bågen använder jag enbart 11/0 (11/0 + 11/0 + 11/0 ) o sedan börjar jag om igen o det har blivit helt ovobbliga o raka snygga bangles både i formen o i lagert ovanpå. Tänkte detta kunde vara värt o dela med sig då rätt många haft problem med bangles som blir lite knöliga ibland.

kissidor
2014-09-24 19:53
#127

de guldiga mamsenarmbanden är faktiskt jättefina 😃! men min favorit är det svartmetalliga setet, kalasläckert 😍!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2014-09-24 21:45
#128

Tackelitack kissidor😃

o ja det med svart superduobas o sedan hematitfärgade seeds blev läckert glittrigt o jag ska göra ett till som hör ihop med detta men då helsvart för att se skillnaden (alltså samma trikombo av fp ovanpå för det borde pärlorna räcka till😇)

mialycktman
2014-09-24 22:42
#129

alla är snygga men färgerna i 119 gillar jag

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Allamej
2014-09-25 02:12
#130

Ursnygga! Och här sitter jag med ett helt i lila 😃 Ska bara sätta dit FP pärlorna sen är det klart men jag gissar att jag gör det imorgon 😴

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Cessy
2014-09-25 07:29
#131

Tackelitack Mia o Allamej😃

Helt i lila låter snyggt. Ska göra mig ett eller kanske några st. med silverbas o olika lila o rosa fp för jag är ju rätt sugen på ett sådant set till mig själv😇😃

Artafale
2014-09-25 22:38
#132

Tittar strängt på tummarna och plånboken. Det är inte utan att du får mig att dregla. Känns som jag bara måste testa 🤦‍♂️

Annons:
Cessy
2014-09-25 23:35
#133

Ja men klart du måste testa Artafale. De är roliga att göra o variationsmöjligheterna är ju jättestora. Mina egna tre har jag på mig dagligen o eftersom jag vet att jag antagligen kommer bli sittande med en del armband i slutändan så gäller det ju o göra sådana jag gillar, så kan jag ju ha dem själv annars om de inte säljer😇😉😃

kissidor
2014-09-26 08:34
#134

det är inte så att du kan lämna plånboken ifred för iaf ett första testarmband då artafale 🙂? det behövs ju inte såååå mycket material och inte såååå udda sorter heller. fast det är klart att har du inga superduos hemma så måste du ju handla, och man köper ju inte bara en påse superduos… 🤔

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2014-09-26 11:12
#135

Nej inte kan man köpa bara 1 påse superduos😮 Man måste alltid minst köpa 2 av varje ( så gör jag för övrigt med alla pärlor jag köper - utom 15/0 då jag faktiskt bara köper 1 åt gången😇) Fast jag har börjat använda även dessa så mycket att jag börjar undra om jag inte borde köpa 2 åt gången även av dem.😉 Sedan kan man verkligen inte bara köpa en färg av en pärlsort eller i varje fall klarar inte jag det.😞

Artafale: Anjalu  har 20% rabatt på allt o denna rabatten gäller t.o.m. den 28 sptember 24.00. Skriv HÖSTRUSK. o ja hon har en del superduos o fraktfritt om du handlar för 150 kronor.

Och så måste jag berätta att höstarmbandet jag vann med i Harlösa #103 är sålt😃)

sanne62
2014-09-26 11:26
#136

grattis cessy !

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Allamej
2014-09-26 11:33
#137

Grattis Cessy 🍸 Jag är nog snäppet värre än dig, jag köper alltid mins 5 påsar av den färg jag vill ha… vilket resulterar i att jag hamnar högt väldigt fort.

Särskilt eftersom jag inte kan köpa EN påse Delica (ny passion) utan jag vill att det ska vara åtminstone 25 gram av den färgen per påse…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Cessy
2014-09-26 11:33
#138

Tackelitack Sanne. Jag blev verkligen superglad för detta😃

Cessy
2014-09-26 11:35
#139

o tackelitack Allamej! 😃
Åh delicas kämpar jag för att INTE göra till en passion, för de är så sörens dyra, så dessa har jag bara i några få färger o nänns aldrig att använda de jag har😞

Annons:
Allamej
2014-09-26 11:42
#140

Jag började köpa delicas efter att jag köpt Eridhans Creations mönster. Det går inte att ersätta delicas i de mönstren så jag hade det som god ursäkt men när det börjar bli en hel pärltorgets stora zip lock, som man får beställningarna i, som är knökfull av delicas då inser även jag att det är dags att dra ner på beställningarna.. Så efter de som jag väntar på nu så blir det köpstopp och stash busting.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Cessy
2014-09-30 16:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#141

Ja de där rivoliinfattningarna var ju roliga o enkla att göra. Har förvisso bara gjort en stycken stjärna, men eg. är det ju samma sak i många av dem i alla fall. Det beror ju bara på vilka pärlor man stoppar i mellan. Kommer nog göra några sådana här till min lilla julgran på byrån i tv-rummet sedan när jag har fått hem mina rivolis 😃

Detta är bara en snabbild från mobilen. Ska försöka ta bättre bild sedan med kameran, men jag ville ju visa direkt.☺️😉

sanne62
2014-09-30 17:09
#142

jättefin…är rivolin 14 eller 12 mm ?

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2014-09-30 17:15
#143

Tackelitack Sanne 😃 14 mm o om man ska ha den till örisar så bör man gå ner till 12 mm för 14 är i varje fall lite för stora om än inte speciellt tung, men tack vare dig Niwa så har jag ju 2 st 12 mm också så de ska jag testa med sedan 👍😃

mialycktman
2014-09-30 17:44
#144

oh jättefin!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Cessy
2014-09-30 17:47
#145

Måste alltså antagligen bunkra lite 12:or också sedan O:) Fast det slog mig att jag har en del 10mm och jag ska nog testa med dessa först innan jag börjar bunkra mera. ;-) :-D

Cessy
2014-09-30 17:48
#146

Tackelitack Mia :-)

Annons:
SaGas
2014-09-30 17:54
#147

Jag har för dålig uppkoppling för att titta på youtubetuten…. Vad behöver man för material? 14mm rivoli, superduos, seedbeads 11/0 och 8/0??

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Cessy
2014-09-30 18:22
#148

Japp, men det spelar nog ingen roll om man använder 14, 12, eller 10mm. Beror nog snarare på vad man ska ha stjärnorna till. Möjligtvis bör man byta innerringen till 15/0 istället för 11/0 vid 12 och 10 mm.

SaGas
2014-09-30 18:31
#149

Har bara en rivoli hemma, grön 14mm, så det blir nog en grön stjärna till granen:)

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Artafale
2014-09-30 19:27
#150

Vacker julstjärna 🙂.

Än så länge har jag på något mirakellöst vis bara lyckats fylla kundvagnar och inte slutfört köpen 😎för det finns väldans mycket som vill flytta hit vill jag lova…

kissidor
2014-09-30 22:03
#151

ojojoj vilken härlig julstjärna 😃! blev det sådär juligt trots allt med red lava 😉?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2014-09-30 22:32
#152

Tackelitack tjejer😃
Jo red lava funkade ju bra den också kissidor😇 o se nu till o köra igenom någon kundvagn också Artafale för det är klart att du måste testa o jobba med superduosar. Det är faktiskt väldigt roligt att jobba med dessa😃

Har nu testat o göra en likadan stjärna med 12 mm rivoli o skillnaden mellan en 14 mm o 12 mm rivoli blev försvinnande liten. Visade nämligen att de vi delade på för några år sedan kissidor o som blivit liggande i mitt förråd (de från Continenta) var just 12 mm o inte 10 mm som jag trodde. Nå det gjorde att mitt behov av att bunkra 12 mm plötsligt inte blev så akut längre😇 Fast jag hoppas ju givetvis att de där 14 mm råkar bli en av de där leveranserna som råkar komma snabbt. Vill ju få leka lite med andra juliga färgkombos😉 Den stackars lilla granen kommer nog bli översvämmad av stjärnor.☺️😉😃

Cessy
2014-09-30 23:07
#153

Alltså attans förgrömmade klickgalna fingrar. Behövde ju inga 12mm sa jag ju o nu ligger där ändå några färger i min summery o jag vet i tusan hur det gick till🤦‍♂️ Fast vem kan motstå 10,50 för 20 st 12mm rivolis? Ja uppenbarligen inte jag i alla fall😞😃

Annons:
Niwa
2014-10-01 08:22
#154

ojoj Cessy, måste erkänna att jag är glad för att jag inte börjat handla utomlands ännu, min ekonomi är kass som den är redan 😂
jättefin stjärna, blev lite sugen på att testa, men ska nog göra klart mina tidigare projekt först, det börjar bli några 🤪

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2014-10-01 08:51
#155

Tackelitack Niwa😃

Tja i ärlighetens namn så är jag faktiskt inte så missnöjd med mina klickgalna fingrar, för även om jag nu "offrar" mina äkta swarrisar som jag har hemma till dessa stjärnorna, så har jag ju inte så många o inga mängder med färger. Nu täcker man ju väldigt mycket av de stackars rivolisarna med superduoinfattningar, men samtidigt har jag inte nännts avända dem tidigare o de legat så många år så är det väl på tiden de går åt😉

Fast mina 18 mm offrar jag inte ännu. Det känns ju dessutom som de skulle bli väldigt stora stjärnor så de får vänta på något annat projekt😇.  Att dessutom veta att det kommer hem lite 14 mm o 12 mm som jag bara kan spinna loss med o inte ha ågren för att jag använt dem känns faktiskt rätt gott o veta. Visst de pärlor o rivolis jag har hemma är ju till för att användas, men det är ju inte lika lättvindigt att köpa på sig en massa äkta swarrisar för ha o leka med som det är med dessa billiga kinarivolis. 

De är förvisso inte lika fina som swarovskirivolisana, men då de ändå täcks så mycket så spelar det ju eg. ingen roll o så får man ju ett antal för en väldigt låg summa, så det känns liksom ok att bara ha kul med dem o att kunna unna sig dem för att ha roligt med, men det hade inte kännts lika ok att shoppa loss äkta vara o sedan bara ha dem för testa  olika infattningsvarianter som kanske aldrig blir något mera än ha kul med. Fast stjärnorna kommer ju i alla fall till nytta till julen 😇😃

[JeanetteK]
2014-10-01 08:55
#156

Jättesnygg verkligen! 👍

Cessy
2014-10-01 12:00
#157

Tackelitack JeanetteK😃

Cessy
2014-10-03 23:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#158

Slängde upp de rosa änglarna jag gjorde idag på ett papper o fotade dem med mobilen innan jag stoppade ner dem i en ask o åkte till frissan. Sedan la jag upp mobilbilden på fb o så sparade jag nu hem den i datorn o förstärkte färgerna lite o la lite kant på den, men bra är ju inte bilden.

Nå det viktiga är ju att detta är rosa änglar som jag säljer hos min frissa o allt går till cancerfonden. Det är dels örhängesänglar o dels änglar med klolås så att man kan använda den som hänge eller varför inte fästa den på nyckelringen eller sätta som bling på väskan.😃

sanne62
2014-10-03 23:26
#159

söta

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

kissidor
2014-10-04 09:40
#160

vad fint det ser ut med hela samlingen 😃!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Cessy
2014-10-04 11:46
#161

Tackelitack😃 Man ser ju inte dem ordentligt, men det är ju inget avancerat som behöverskärskådas i detaljer 😉o jag hoppas ju att några ska sälja så att det på så vis blir lite till cancerfonden i alla fall🙂

kissidor
2014-10-06 12:59
#162

jag måste säga detsamma om din stjärna i #141 som jag skrev om sagas cessy - jag hade inte ens fattat att det var samma som i tuten i #65 i pärlvideoinstruktionstråden - de ni har gjort är så eleganta och vackra och hennes ser ut som nåt plastpärlpyssel för barn! (ovanligt händiga barn må så vara men ändå 😉) jag är imponerad av att du kunde se vilken vacker stjärna som dolde sig under de där färgerna i videon 😃! nu vill jag också göra en och det var jag inte det minsta intresserad av förut 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2014-10-06 13:07
#163

Ja testa Kissidor. Väntar ju otåligt på mina rivolis så jag kan få spinna loss i lite andra färger, men SaGas blev ju sjukt snygg när hon använde annan färgkombo o blev ju jättesugen på sådant också, men först blir det nog flera lite juliga att ha i den där granen.😇

SaGas
2014-10-06 13:44
#164

Ha ha, det är så kul att ni tycker min blev snygg;) Jag är nog lite för självkritisk… Jag tycker det är snyggast med en färg och min är lite för blingig. Din juliga är helt underbar Cessy! Hur som helst är dom ju roliga att göra:) Jag måste också ha fler tivolis!

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


SaGas
2014-10-06 13:46
#165

Vill naturligtvis ha fler rivolis! Inte tivoli…

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


kissidor
2014-10-06 13:57
#166

givetvis, rivoli är mycket roligare än tivoli 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2014-10-06 14:13
#167

Haha - ja fram för Rivolis o nu när Joakim är stor så är det def. myyyyycket roligare att både lägga pengarna på rivolis o få göra något med dem än tivoli någonsin kommer att bli. Blir kanske annat den dagen det ev. kommer barn-barn dock😉😃 o tackelitack SaGas, men jag tycker din blev supersnygg för den känns ju självklar som ett jättesnyggt hänge som kan bäras när som helst.😃

Annons:
SaGas
2014-10-06 14:27
#168

Dessa mobiltelefoner som skriver som dom vill, ha ha:) Det som gör att stjärnan är rolig att göra är väl dels att den är lättgjord och att man kan variera och ändra dess uttryck i oändlighet! Man vill ju testa alla möjliga kombinationer!

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Cessy
2014-10-06 14:31
#169

Precis SaGas! 👍😃

kissidor
2014-10-06 14:34
#170

jag tror jag ska pröva nån brun/kopparaktig kombo och en av de gröna 12:orna vi hamstrade från continenta för flera år sen 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2014-10-06 15:46
#171

Jo jag har faktiskt gjort en till likadan som den ovan i #141 som är 14mm rivoli (hade 3 olika 4mm i förrådet) o just tagit en sådan grön 12mm kissidor. Främst för att se om stjärnan då blev mer lämplig som örisar, men nej. Skillnade mellan den som är 14mm rivoli o den som har en 12mm är minimal rent storleksmässigt på hela stjärnan. Dock ser man mindre av mitten. Så som örisar funkar det inte, men som hänge runt hals eller julgran kommer det fungera finfint. Så testa du för de är jättelätta att göra o dessutom snabbgjorda. Ser långt långt mer avancerade ut än de är.😉😃

Jag tog ju även crystal clear ab 12 mm i den hamstringen o i värsta fall kanske jag tar dem till tävlingen om jag bara kommer på hur jag får ihop det snyggt till ett halsband,😇

Cessy
2014-11-10 15:35
#172

Har ju lekt o testat med nagellack på glasklara cabbar o det har blivit några st. så här i testningsförsöken. Får se om jag kan fixa  o lägga upp dem i ett o samma inlägg, för det är 7 bilder o går det o lägga dem i ett o samma inlägga så sparar jag ju ert tålamod en del.😉

Här är de allra första jag testade att måla med nagellack på.

2 st blå med 3D lack o 3 med vanligt blåglitterlack

guldglittriga med änglar

Julröda glittercabbar

Test av två olika sorters guldskimrande nagellack

Ett gäng rosa o rosalila cabbar

De översta är varmglitterlila IRL o de nedre är djupt blålila o inte blå som de är på bilden.

Ja se det lyckades. Nå priset är att de inte blir klickbara men dessa behöver ju inte detaljskådas så som man kan vilja med ett smyckn, så det blev nog rätt bra ändå.😇😃

SaGas
2014-11-10 16:01
#173

Många fina cabbar, Cessy:) Allra snyggast tycker jag att de blå 3D-lackade blev!

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Niwa
2014-11-10 16:22
#174

oj vad mycket fint

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
sanne62
2014-11-10 16:52
#175

flott !!!

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2014-11-10 18:48
#176

Tackelitack tjejer😃

Ja det där 3D lacket blev läckert. Det var för övrigt från det där setet du tipsade om Sanne då när jag började jaga nagellack. Det 6-packet där jag knep det sista. Har varit o tittat om det kommit in igen, men tyvärr inte. Synd för det var ju def. ett mycket bra pris för 6-pack av 3D-lack.

sanne62
2014-11-10 18:56
#177

jag förmodar att det är nageldekaler du satt på cabbarna…har du satt dem på ovansidan och sen lackat klarlack över ? eller har du satt fast dem på undersidan och sen målat på nagellacken?

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2014-11-10 19:22
#178

Jag sätter klarlack på undersidan o sedan dit med stickersen. Inte helt lätt för det är ju s.a.s. fel håll så de klistrar mot fingrarna o vissa sorters stickers måste man sedan stryka över direkt med lack. Antingen med klarlack eller med den färgen man tänkt ha som bakgrundsfärg, för annars börjar de krylla sig.😮

Silverdekalerna var de som kryllade sig o de är nageldekaler. Tomten o änglarna är vanliga stickers. O jo det ser ut som de sitter ovanpå men de sitter alltså under o är alltså helt skyddade sedan från slitage.😃

sanne62
2014-11-10 19:34
#179

precis så hade jag tänkt göra men visste inte om det skulle funka…så bra att du testat och vet att det funkar…så dekalerna är inte färgade på baksidan då alltså…för då kunde man ju sätta dem på rätt håll, på undersidan, de skulle ju bli  spegelvända men det kan ju kvitta i de flesta fall…

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

mialycktman
2014-11-10 20:18
#180

alla blev ju superfina!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Cessy
2014-11-10 20:50
#181

Tackelitack Mia😃

Tomte o änglar är inte genomfägade så de måste man vända. De silverfärgade är genomfärgade men de är liksom lite utstansade, så de är upphöjda o därför har de en tydlig fram o baksida. Silverglansen är dessutom finare på framsidan än baksidan.

Sedan är ju detta stickers. Det finns ju water transfers också som funkar på samma sätt som vanliga fusingdekaler o där behöver man ju inte fästa dem på klarlack men väl ska man nog försegla dem sedan. Jag ser ju att jag förseglade inte änglar eller tomten med klarlack o det borde jag gjort för glitterlacket har ju trängt in framför på sina ställen. Men man lär sig av sina misstag.😇

Annons:
kissidor
2014-11-11 06:39
#182

oj så fina de är, och vilka variationsmöjligheter med så enkla medel, det är nästan skrattretande 😃!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2014-11-11 07:53
#183

Tackelitack kissidor😃

Ja det är inte för inte som jag alltid måste kolla 10 kronorsbingen av nagellack på  citygross, för det här är kul.👍 De första klarlackade jag ju på baksidan o dessa andra har jag använt Mod Podge på o svårt o veta hur mycket man ska lägga på när man aldrig har använt det, men jag tog nog lite mycket☺️ Nå det torkar förhoppningsvis efter ett dygn eller två. Fast jag undrar om jag inte ska investera i den där Mod Podgen som blir emaljliknande för den borde kanske ge en hårdare finish🤔 eller så gör den inte det. Var det denna du tog? eller vilken Mod Podge tog du? Har du testat den o vad tyckte du i så fall?

Cessy
2014-11-11 17:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#184

Superglad för dessa 4:a (de finns i olika bilder i #172 har blivit sålda😃 Inte helt lätt att prissätta något nytt men jag känner mig rätt nöjd med dessa priserna o kan mycket väl tänka mig göra flera för det priset.

Cessy
2014-11-12 16:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#185

Detta inlägg är inget att bry sig om - bara jag som försöker se om jag kan fatta hur man gör bildspel.

Cessy
2014-11-12 16:16
#186

Ja men titta - det funkar - coolt!👍😃

sanne62
2014-11-12 17:51
#187

bra att veta….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

mialycktman
2014-11-12 18:33
#188

kul!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Annons:
Cordata
2014-11-13 07:23
#189

Oj vad du är skicklig! Så härliga och avancerade smycken du gör 😛. Jag fastnade särskilt mycket för dina glitterbangles. Så enkelt söta, men ändå detaljerade!

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

Cessy
2014-11-13 08:04
#190

Tackelitack Cordata😃

Glitterbanglesen är inte alls svåra o göra o du hittar mönstertuten här:
http://smyckestillverkning.ifokus.se/discussions/53e7ff22ce12c41b31000525-parlvideoinstruktioner?discussions-1#3

Cessy
2014-11-20 00:34
#191

I förra veckan tjurade jag över att viss permanent tuschpenna flöt ut av nagellacken o det var ögon jag försökte skapa. Nå med mina klumpiga tassar o med penna som inte samarbeta så inser jag att vilj jag har ögon så får jag göra som de som säljer ögonen på etsy. Köpa en nedladdningsbar pdf-fil. Skriva ut o klipp o klistra, för det här blev katastrofalt dåligt o då fanns där ändå en del som blev kasserade direkt. Så detta är ändå de som blev bäst🤪😕

Cessy
2014-11-20 07:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#192

o så ett gäng av alla stjärnor jag gjort. Den vänstra är den 1:a som ni redan har sett o gjord på en 14 mm rivoli o den högra är stjärna nr 2 o gjord på 12mm rivoli.
Mönstert är Jessica Massaris o hon säger på olika ställen 10 superduos till 12mm o 11 till 14mm o det gjorde jag på denna första 14 mm men sedan har jag ändrat det till 12 st på 14mm o det stämmer bättre.

12mm rivoli = 10 superduos
14mm rivoli = 12
16mm rivoli = 14
18mm rivoli = 16

Cessy
2014-11-20 07:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#193

Stjärna nr 3 o 4 blev gröna - båda 12mm swarovski rivoli

Cessy
2014-11-20 07:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#194

nr 5 o 6 blev guld o 12 mm swarovski rivoli

Cessy
2014-11-20 07:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#195

Nu kom mina kinarivolis så nu gjorde jag två med 14mm röd rivoli o båda är en beställning o här använde jag istället 12 superduos istället för 11 som Jessica säger o som jag gjorde på min första o 12 blev mycket bättre.

Annons:
Cessy
2014-11-20 07:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#196

o så en annan beställd i guld rött o grönt med grön 14 mm rivoli

Cessy
2014-11-20 08:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#197

o sist ut i stjärnkavalkaden är 2st beställda. Den vänstra är med grå 14mm rivoli o silver permanent finish o den högra är clear 14mm  o silverlined. Båda har silver, svart matta o hematitsuperduos.

Niwa
2014-11-20 08:22
#198

men cessy de cabbar som har runnit är ju super tuffa!!! åh så många vackra stjärnor/flingor

Hälsa gärna på mig på Facebook.

SaGas
2014-11-20 08:48
#199

Oj, vilken massa stjärnor du har gjort! Fina allihop:) # 197 faller jag mest för, älskar ju svart och silver! Ögoncabbarna var riktigt läckra tycker jag! Kan man inte måla det svarta med svart nagellack?

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Cessy
2014-11-20 08:59
#200

Kan man säkert SaGas om man har rätt penslar, rätt heltäckande lack (mitt svarta täcker dåligt)  o mindre klumpiga tassa än mina☺️😉 Penna känns liksom som bättre grej för mig, men hitta en svart som inte påverkas av nagellacket är nog inte det lättaste.

o tackelitack Niwa o SaGas.😃

SaGas
2014-11-20 09:30
#201

Hm.. Finns det inte nagellackspennor? Jag har för mig att jag har sett det nånstans! Det borde ju isf fungera…

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Cessy
2014-11-20 09:43
#202

Mm - ingen aning, men hittar du så berätta gärna. Men just nu har skapa mer fått in gelpennan i svart också, så jag ska testa den. Tänker ju även köpa annan sorts lack till baksidorna på nagellackscabbarna . Vill ju hitta något som blir hårt o skyddar nagellacken bättre.

Annons:
Cessy
2014-11-20 11:14
#204

Tack Sanne😃o en svart sådan är nu på väg hem😇😉

sanne62
2014-11-20 11:15
#205

här också…☺️

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

SaGas
2014-11-20 11:18
#206

Ha ha, ni är för roliga;)

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Cessy
2014-11-20 11:18
#207

Haha - ja det är inte alltid bra att hjälpsöka, man kan få oväntade behov😉😃

sanne62
2014-11-20 11:22
#208

ja…jag har sett dem när jag letat efter annat men inte haft en tanke på att det var något som behövdes….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2014-11-20 11:29
#209

Nej så är det ju - vi inspirerar varandra o upptäcker på så vis att vi har nya behov😉Jag har inte ens sett dessa. Har nog sökt för riktat.☺️

Annons:
mialycktman
2014-11-20 16:34
#210

härliga stjärnor!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Cessy
2014-11-20 19:29
#211

Tackelitack Mia 😃

kissidor
2014-11-23 21:02
#212

oooohhh så många vackra stjärnor 🤤!

ögoncabbarna är häftiga fast lite läskiga 😊

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2014-11-23 22:33
#213

Tackelitack kissidor😃

o igår när vi såg på Bio så var där ju en trailer för Hobbit 3 o då fick jag ju ny lust att föra fler läskiga drakögon😉

Cessy
2014-11-23 22:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#214

o här är mitt bidrag i 3 nyanser av. Det blev rätt stort o lite klumpigt så jag försökte råda bot på detta genom att lägga till ett yttervarv så känslan inte skulle bli så kompakt.

Stjärnan består av 6 nyanser av lila:

Superduos: Purple Dark Neon Superduos: Pastel Dark Lavender 11/0 Luminous Plum Crazy (Miyuki) 8/0 Silverlined Purple (Toho) firepolished 4m Amethyst Metallic Ice o en 14mm lilafärgad cabbe + 2 olika färger på lila 2mm band

Det är alltså olika lila nyanser o inte lila o rosa som man kan förledas av tro för att kameran inte förmått återge färgerna ordentligt.

Mönster: Jessica Massari med ett eget tillägg av mig.

Cessy
2014-11-23 22:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#215

Jag gjorde ursprungligen en annan stjärna med fler lila toner med smma mönster men hamnade fel i "snibbarna" o orkade inte klippa upp det o göra om det så färgerna skulle hamna rätt i flikarna/stjärnsnibbarna. Nå någon dag sa jag göra det, men tills dess får det ligga i ufo-hörnan😉

Niwa
2014-11-23 22:53
#216

åhhhh de är så fina!!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
SaGas
2014-11-23 22:56
#217

Jättefin stjärna! Den fick min röst:) Och jag gissade rätt på att du hade gjort den!

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Cessy
2014-11-23 23:01
#218

Tackelitack Niwa o  SaGas o jo med det färgvalet o så stjärnliknande, så misstänkte jag att några nog skulle gissa att det var jag bakom den 😉

sanne62
2014-11-23 23:06
#219

klart det var din stjärna….lika fina båda

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2014-11-23 23:10
#220

Hehe - herrarna här hemma tycker de är så klumpiga o stora o jag är nog böjd att hålla med dem. Den jag tävlade med blev dock lite mindre klumpig med yttervarvet, så den får kanske leva kvar. Får se, men jag gillar dock färgkombon i den jättemycket o det talar för att den får överleva trots allt. 😇 o tackelitack Sanne😃

kissidor
2014-11-24 05:56
#221

ja det är klart att det var din tjusiga lila stjärna 😃! men den andra var ännu vackrare, och jag ser faktiskt inte vad som är fel i den 🤔

äsch, de herrarna pratar i nattmössan 😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2014-11-24 11:23
#222

Tackelitack kissidor 😃

Jo snibbarna/vingarna hade tydligare kommit fram om de varit "enfägade" o det blivit tre olika färger på dem. Någon gång i dec. hoppas jag på att orka klippa upp den o sy om den som jag hade tänkt o fota den. Att jag inte kastar mig över det beror på att jag har en del av den mindre stjärnan eller snarare mellanstora stjärnan på beställningar o för att den blir så pass stor att den inte riktigt känns användbar.😮

mialycktman
2014-11-24 18:19
#223

härliga stjärnor!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Annons:
Artafale
2014-11-24 19:09
#224

Jättefina stjärnor och jag ser heller inga fel på #215 (trots att du förklarar 😉) 😃

Cessy
2014-11-24 22:44
#225

Haha - tja jag får väl visa hur jag tänkte eg. - sedan någon gång när andan faller på😇o tackelitack Mia o Artafale😃

Cessy
2014-11-24 23:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#226

Bara två bilder idag o först ut är ett gäng juliga nagellackscabbar som jag satt på bails o ringar + 2 armband o ska ha med till frissan imorgon, så får jag se om någon av dem säljer.

Cessy
2014-11-24 23:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#227

O så min personliga favoritstjärna.😃Jag hade ju tänkt bli röd i år till julen o göra mig ett julstjärnehänge i juliga färger, men jag gav upp då jag inte hittade en snygg julrödtröja i rätt storlek, så jag får väl bli lila i år också😉 Nu blev ju inte setet speciellt jullikt o kanske dessutom mer blomlikt än stjärna i dessa tre lila nyanser, men det gör ingenting för då blir det mer användbart - året runt.

Använde silverlined för att få det mer glittrigt o att det i alla fall skulle vara något juligt över det. Gjorde först en liten stjärna så som jag gjort de andra småstjärnorna o tänkte ha den till ett örhänge, men jag tyckte att den blev för klumpig i modellen så jag snickrade ihop en annan modell som jag tycker blev betydligt bättre o mer påminner om hänget. Förvisso blev det nog mer blomma än stjärna, men jag gillar dem ändå o ringen gjorde jag bara för att jag bara hade dessa pärlorna kvar i en av färgerna så då fick de bli en ring😇

sanne62
2014-11-24 23:31
#228

härliga julcabbar och ditt eget julset är jättevackert 😃

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2014-11-24 23:42
#229

Tackelitack Sanne😃. Ja det kändes skönt att bli nöjd med något i lila o hänget har jag använt dagligen sedan jag gjorde det i fredags😇

kissidor
2014-11-25 12:12
#230

man ska ju aldrig inbilla sig att man vet vad som kommer att sälja eller inte cessy 🤔, men man tycker ju att dina superfina små julcabbar borde väcka habegär hos många av frissa-kunderna 😃

nu blir jag avis, jag vill också göra ett eget julset 😭 - det var jättefint även om den stjärnan som det inte är nåt fel på 😉i #215 fortfarande är min favorit 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
SaGas
2014-11-25 12:27
#231

Wow, så snyggt julset! Du kommer glittra vackert i jul, Cessy:)

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


mialycktman
2014-11-25 16:58
#232

jättevackert

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Cessy
2014-11-25 18:28
#233

Tackelitack kissidor, SaGas o Mia😃

Jo frissan såg faktiskt glad ut för dessa nagelcabbesmyckena o prismässigt är ju dessa antagligen mycket mer i frissans kunders smak än glascabbesmyckena har varit så jag kan ju hoppas att några blir sålda i alla fall😇 men att ta det för givet det gör jag då rakt inte.

Det lila stjärnsetet älskar jag o hänget kommer jag bära jättemycket nu framöver o med örisar o ring till så kommer jag känna mig fin på julborden o dessutom matchar det ju mitt 3-set av festivalbangles #67 o det är ju inte helt fel😉

Niwa
2014-11-25 20:18
#234

oj vad många juliga cabbar cessy och ditt stjärn set var ju fantastiskt

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2014-11-25 22:07
#235

Tackeitack Niwa😃

Cessy
2014-12-02 15:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#236

Mitt nya dille eller kanske snarare fortsatta dille. Tyckte ju att de andra små stjärnorna blev lite klumpiga o de jag gjorde till den stora lila stjärnan blev ju lite för blomlika (örisarna i #227) o tänkte att om jag gör dem utan kanten, så blir de ju mer stjärnlika o passar bättre i den lilla bordsgranen. Fast de bli perfekta som örisar också😉

sanne62
2014-12-02 15:29
#237

jättesöta 🙂

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Annons:
Cessy
2014-12-02 15:58
#238

Tackelitack Sanne😃

mialycktman
2014-12-02 16:53
#239

fiina

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

kissidor
2014-12-02 18:24
#240

oh så söta små granprydnader 😍!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2014-12-03 00:04
#241

Tackelitack Mia o kissidor!😃

Niwa
2014-12-04 23:33
#242

vad fina!!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2014-12-14 01:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#243

Här är mitt bidrag till kungligt tävlingen inne på inspiration smyckestillverkning fb o det tog sig ända till finalen o fick en 9:e plats till slut som jag verkligen är jätteglad över😃

Min tanke då jag skapade det var ju att Victoria ofta bär Montana blått o att hon är en riktig stjärna. Vad skulle då passa bättre än att skapa ett smycke som visar vilken stjärna hon är. Det är två nyanser mot aquablått o en nyans montana blått o skulle kunna bäras till en riktigt galabalklänning. Problemet är väl bara att Victoria aldrig skulle bära något så här stort halsband o antagligen hade en ensam stjärna i en matchande kedja också varit för stort för henne, men hon kunde kanske låna ut det till sin mamma som ju inte räds maffiga halsband😉😃

anki1
2014-12-14 08:16
#244

Verkligen snyggt och "kungligt"

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Annons:
sanne62
2014-12-14 12:29
#245

jättesnyggt cessy

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

mialycktman
2014-12-14 14:35
#246

super!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

ommok
2014-12-14 15:34
#247

Jättefint halsband! Det hörde till mina favoriter i tävlingen, liksom det som vann. 🙂

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Denna kommentar har tagits bort.
Cessy
2014-12-14 18:58
#249

Tackelitack Anki, Sanne, Mia o Ommok😃

kissidor
2014-12-16 14:37
#250

mycket kungligt och tjusigt halsband 😃! det är väldigt roligt att se alla de olika komponenterna när man tittar närmare på det 🙂, inte minst det fantastiskt påkostade låset!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Niwa
2014-12-16 14:54
#251

ja det är riktigt fin, ju mer ajg kollar på det desto finare blir det.
skulle kunna bäras som fest halsband eller gå på middag halsband variant lite finare med en ankel top

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
Cessy
2014-12-16 18:58
#252

Tackelitack kissidor o Niwa😃

Cessy
2015-01-14 17:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#253

Jag får ju lägga mina Bling Bling bidrag i min egen tråd också o det första är örisar som jag gjorde med superduos labrador, 11/0 crystal silverlined o 8/0 silver o så förståss 14mm rivolis crystal clear. Tar med båda bilderna för den ena visar sig färgerna clear o silver (med blixt) bättre o på den andra bilden (utan blixt) ser man örisarna lite bättre. ock har de på den sistnämnda bilden lite guldskimmer vilket de alltså inte har i verkligheten. Bilderna är tagna på frihand i köksfönstert, för jag har inte haft fototältet upp nu över julhelgen.

Cessy
2015-01-14 17:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#254

Den andra bilden blir ju då happy new year - armbandet som jag vann med o tackar er alla för era röster😍😃
Det är tänkt att spegla den svarta natthimlen med stjärnorna som tindrar o så då vid tolvslaget brakar färgspelet av alla nyårsraketer igång.

Niwa
2015-01-14 18:58
#255

Din bidrag är sååå tjusiga!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2015-01-14 23:43
#256

Tackelitack Niwa😃

mialycktman
2015-01-15 19:15
#257

klar vinnare!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Cessy
2015-01-16 12:31
#258

Tackelitack Mia😃

Annons:
Cessy
2015-01-16 12:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#259

Ja nu när jag sökte efter lite äldre smycken (gick via mitt album på pärlplatsen) så hittade jag detta o tänkte att det kunde vara lite kul o vissa denna gamla goding, för jag gillar det jättemycket själv. Det är från slutet av 2008.

"Detta var mitt tävlingsbidrag till Ziddhartas tävling o är ett kombosmycke. Grunden är alltså ett armband som är gjort i corallingteknik, som jag sedan gjorde en del till i svarta länkar o med lite av pärlor (samma som i armbandet) pålänkat på kedjan o då kan koppla ihop denna svarta länkade kedja med armbandet o på så vis få ett maffigt halsband. Jag gjorde också ett hänge med en svart trumpetformad blomma i blackstone o corallade dit samma pärlor som i armbandet, för att få ett maffigt hänge.

Antingen kan man då få ett jättemaffigt halsband inklusive hänge eller så kan man få ett läckert armband o så bara ett hänge runt halsen o jag gjorde så att man kan fästa hänget separat i en läderkedja som jag även satt två organzaband på - ett i lila o ett i cerise."

Niwa
2015-01-16 12:58
#260

Mwn vad fint!!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

anki1
2015-01-16 13:34
#261

så läckert.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Niwa
2015-01-16 16:13
#262

Nu har jag kikat närmare på det sista via datorn,kollade via telefon tidigare.
Är det coralling du använt dig av även med metall blommorna?
Jag g har en hel del av dem som jag fått via kalendrar och som jag köpt i början av min pärl period men vet inte vad jag ska göra med dem, man kanske kunde få låna idéen till ett barn halsband??

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2015-01-16 16:49
#263

Tackelitack Niwa o Anki😃

Niwa: Ja det är coralling även med rosorna. Jag öppnar rosbladen o går igenom underifrån. Trär på en seed beads i lämplig storlek (kommer inte ihåg vad jag använde o det beror ju också på om det är stora eller små rosor o hålets storlek) o tillbaka ner genom hålet. Se till o dra åt så att rosen kommer ända in till stjälken (ciórallingen) o slut sedan rosbladen igen. Lite pilligt med alu-rosor är det o så får man se upp när man syr vidare att inte tråden trasslar sig in i rosorna.

Visst får då låna idén så mycket du vill👍😃

mialycktman
2015-01-16 19:09
#264

jättefint!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Cessy
2015-01-22 10:30
#265

Oops har visst missat☺️ - tackelitack Mia😃

Annons:
kissidor
2015-01-22 14:56
#266

ditt vinnararmband var verkligen en fullträff cessy 😍!

och så roligt att få återuppliva minnet av dina härliga rossmycken - vem känner sig inte lite piggare och gladare efter att ha fått se detta underbara set 😃?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2015-01-23 18:25
#267

Tackelitack kissidor 😃
Jo tack vare att det blev mer nertonat med hjälp av de svarta superduosena o tack vare det är multifärgat, så blir det ju väldigt användbart, för det går liksom till allt, så det kommer jag nog använda en hel del😇 (alltså vinnararmbandet - det andra setet där är armbandet redan väldigt slitet så eg. borde jag väl göra mig ett nytt😉)

Cessy
2015-01-25 12:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#268

Jag har ju letat efter enkla mönster med superduos så jag testade ju nu det många gjorde i höstas på fb. Eg. är det ju ett basmönster, för det är ju bara att snurra runt med supeduosarna så har man en blomma o det märks ju också på att Jill Wiseman (finns för övrigt väldigt många som lagt upp dessa blommor på you tube som sina mönster) bara låter sådan som är att betrakta som basmönster/tekniker ligga fritt på you tube. rRsten av sina mönster försöker hon sälja via sin sida, böcker m.m.  Så blommorna precis som stjärnorna är helt enkelt att betrakta som basteknik med superduos. 

Jill kallar dem i alla fall Pretty Poises. Jag föredrar nog att kalla dem Daisys. Testade att dra ner cirkeln till 9 istället för 10 superduos o då fick man en perfekt passform för en 4mm i mitten, men då får man ojämnt antal o det blir inte bra när man ska länka ihop dem med varandra. Så jag hade eg. tänkt ett armband, men insåg att det fick bli ett örhänge istället för det skulle inte bli snyggt o länka samman dem som armband p.g.a. det ojämna antalet. Tog mig ändå samman o gjorde ett örhänge till i ojämt antal för att få ett par örisar som går o använda trots allt.😉😃

Cessy
2015-01-25 12:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#269

Sedan testade jag också att göra Ruby Lockwoods cuffarmband med hjälp av memorywire. Blev väl helt ok o det var ju ett bra sätt att bli av med lite öglepinnar som jag ändå inte vet vad jag ska ha dem till o som legat flera år i mitt förråd o så då rondeller som så här faktiskt kommer till sin rätt, men jag avskyr att slåss med memorywire. Så visst jag gör kanske 1-2 till men det kommer aldrig blir någon massproduktion, för jag tycker att det är alldeles för knökigt att handskas med memorywire,☺️

anki1
2015-01-25 12:52
#270

det var fint armband du gjorde. Jag gör nog ett jag med.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

sanne62
2015-01-25 12:59
#271

det var snyggt

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2015-01-25 13:03
#272

Tackelitack Anki o Sanne😃

Ja gör det Anki för de flesta har ju inga som helst problem med memorywire, men jag har liksom aldrig kommit på bra fot med denna wiren, så jag tror att de flesta tycker detta är plättlätt. För det är ju inte svårt rent teknikmässigt - det är som sagt var bara jag o memorywire som inte går så bra överrens.☺️

Annons:
Niwa
2015-01-25 13:04
#273

vad fina!
örisarna var ju supersöta

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2015-01-25 13:24
#274

Tackelitack Niwa😃

anki1
2015-01-25 13:57
#275

Jag tror man ska jobba med båda wirebitarna parallellt. Det blir lite pyssligt. Jag ska prova.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Cessy
2015-01-25 14:01
#276

Jo så gjorde jag o så gör Ruby också i videon Anki, men jag avskyr hur memorywiren slingrar sig☺️

mialycktman
2015-01-25 17:18
#277

superfint!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Cessy
2015-01-26 08:34
#278

Tackelitack Mia😃

Cessy
2015-01-30 14:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#279

Blev äntligen färdig att testa lite mer med nagellack på glascabbar o använda nagellacksdekaler. Måste säga det är något av ett lotteri för det finns inget sätt att veta innan vilka dekaler som blir bra o vilka som s.a.s. försvinner in i dimman. Utan man får köpa o testa o helt enkelt learn by doing.

Annons:
Cessy
2015-01-30 14:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#280

Bilderna handlar om snapshots o de flesta är tagna med blixt för fönsterljuset räckte inte riktigt, men vissa bider var jag ändå tvungen att ta de bilderna som var utan blixt för annars försvann dekalerna. Den vänstra bilden är utan blixt, för delfinerna syns faktiskt väl i verkligheten, men på blixtbilden försvann den. Men tyvärr så blev då påfågelcabben mer röd än rosa o i verkligeheten är den eg. mer rosa än röd.

Den högra bilden är disneyfigurer o dessa dekalerna försvann in i dimman om jag inte körde dem mot cremevit bakgrun. Lite trist att det inte går o få fram t.ex Nasses happy dance mot en färgad bakgrund.

sanne62
2015-01-30 14:57
#281

wow … pandorna är ju för söta….elefanterna (precis som min tiger gjorde) ser ut att skymtas genom dimman…lite mystik o magi…

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2015-01-30 14:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#282

Här är ett gäng 14 mm cabbar o dessa dekalerna syntes bra såväl mot färg som mot ljus bakgrund, men man kan som sagt var aldrig veta hur en dekal syns förrän man testat den. De högra är enfärgade för det kan ju vara rätt bra o ha sådana också.

Cessy
2015-01-30 15:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#283

o sist ut är de två cabbarna jag blev mest nöjd med. Här ärdet en blandning av gelpenna o nagellack. Nej jag kan inte rita, men tycker ändå resultatet blev godkänt

Cessy
2015-01-30 15:04
#284

Ja pandorna blev jättefina o önskar att alla dekaler blev på det sättet. Lite besviken på elefanterna för jag hade ja tänkt göra ett elefanthänge till mamsen men så här bland dimslöjor tror jag inte hon vill ha en sådant hänge.😮

Niwa
2015-01-30 15:07
#285

Vad många tjusiga cabbaar. Klart du ska vara nöjd med dessa

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2015-01-30 15:12
#286

Tackelitack Niwa😃
Jo vissa är jag nöjd med men önskar dock att alla dekaler vore av den "synliga sorten".

Annons:
sanne62
2015-01-30 15:17
#287

 de egenmålade cabbarna i #283 är superfina…de har du verkligen gjort bra.

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2015-01-30 15:35
#288

Tackelitack Sanne😃 o jo de kändes faktiskt roligast o det är också därför jag jagade fler färger. Permanentpennor funkar ju inte, men det gör vattenlösliga gelpennor konstigt nog.

mialycktman
2015-01-30 17:24
#289

OMG!!!!!!!!!!!!!!!! Va snygga! de två sista är WOW!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

SaGas
2015-01-30 18:28
#290

Så många fina cabbar! Jag gillar faktiskt de där elefanterna skymtar i dimman:) Men jag säger bara… Nasse! Min favorit! Skulle kunna vara ett foto på mig när jag gör en fredagshappydance;)

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Cessy
2015-01-30 22:35
#291

Tackelitack Mia o SaGas😃

Jag gillar ju både Nasse o sedan Nalle Puh o Tigger. Hande ju tänkt göra mig något happy dance armband av dem, men jag undrar hur man ska få fram dekalerna bättre🤔

Cessy
2015-01-31 16:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#292

Sista smycket i denna tråden då är ett Goddess bracelet som är helgens utmaning inne på Inspiration Smyckestillverkning fb.  Har en massa gamla motringar av nyckelringstyp liggande, men inga vanliga runda då jag alltid använder ovala motringar. Inte det optmala valet, men man tager vad man haver.😇 Till låsknapp använde jag en egentillverkad nagellackscabbe

http://smyckestillverkning.ifokus.se/discussions/5461bb54ce12c40cc2010180-parlvideoinstuktioner-3?discussions-1#32

sanne62
2015-01-31 17:52
#293

snyggt armband

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Annons:
anki1
2015-01-31 19:54
#294

Den blev väldigt fin.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

mialycktman
2015-01-31 23:54
#295

coolt!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Cessy
2015-02-01 01:26
#296

Tackelitack Sanne,  Anki o Mia 😃

Niwa
2015-02-01 14:59
#297

funkar det med "vanliga " öppna motringar till dessa eller ska de vara lödda. blev riktigt sugen när jag såg detta

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2015-02-01 15:05
#298

Se bara till o sluta dem ordentligt (ser så attans fult ut) så går det hur bra som helst att ha öppna ringar.

Niwa
2015-02-01 17:46
#299

Använde ovala och har skarven "neråt", dvs alla åt sammahåll

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2015-02-02 12:38
#300

Dax o starta en ny tråd 

Cessys Glas och Smycken 12

Annons:
Upp till toppen
Annons: