Annons:
Etikettproblemhörnan
Läst 2915 ggr
Snurpan83
2014-07-31 01:47

Stora halsband

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er!

Jag älskar stora halsband men det finns inte så många och finns dom kostar dom skjortan så tänkte om man kanske skulle pröva göra ett själv…

Frågan är;  vad behöver man och vad kan man köpa det…?

Bifogat en bild  :)

 

Annons:
Niwa
2014-07-31 20:17
#1

Flatback rhinestones och hållare ser du ut att komma långt med, tyvärr kan jag inte leta upp någon butik m sådant då jag sitter på telefon. Hoppas någon annan har bättre hjälp

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Snurpan83
2014-08-03 22:17
#2

Tack Niwa!

Någon annan av er 107 personer som har läst detta hittills som vet och kan hjälpa?

Hållare kan jag inte hitta. Det verkar heta olika på alla smyckessidor .. :/

 

Mmadeit
2014-08-04 08:59
#3

rhinestone bezels eller rhinestone frames kanske för hållarna.

Snurpan83
2014-08-04 23:35
#4

#3

Vet du vart jag ka hitta rhinestone bezels och rhinestone frames?

Googlade men inget kom fram..

 

Niwa
2014-08-04 23:48
Cessy
2014-08-04 23:53
#6

Här hittar du formarna på swarovskisarna (glasstenarna) o de har också sådant man kan montera dem i om man inte syr o nfattar dem på så vis. 

http://www.perlesandco.co.uk/SWAROVSKI_ELEMENTS-c-24.html

Som du ser är swarovskiflatbacks m.m. väldigt dyra o vill du komma undan billigare så får du gå över till acrylstenar istället, för då får du ner priset högst betydligt. Att göra det smycket du visar ovan lär du inte kunna göra under 1000-lappen om du ska ha kvalitetslipade glasstenar som typ swarovskis. Om du vill ha acryl istället så råder jag dig att söka på acryl o flatbacks på ebay o sedan söka vidare utefrån vad du hittar.

Annons:
Niwa
2014-08-04 23:54
Snurpan83
2014-08-05 00:05
#8

Tack snälla ni 🙂

Mitt problem är ju att jag inte hittar hållarna som dom ska sitta i…

Som sagt, dessutom verkar "hållare<" heta olika grejer på olika sajter

 

Cessy
2014-08-05 00:14
#9

Japp - det är inte lätt o man får ofta söka på flera olika namn i samma burik för att få träff då man letar efter något speciellt, så tyvärr får du nog fortsätta o leta runt o söka på många olika namn.😮

Niwa
2014-08-05 00:20
#10

Jag brukar gå igenom alla namn jag kan i varje butik jag tror borde ha det jag söker. Tidsödande ooooja :-D

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Mmadeit
2014-08-05 01:21
Snurpan83
2014-08-05 01:32
#12

Återigen tack för hjälpen! Ska kolla in Ebay!

Haha, hur många olika namn finns det då?

 

Snurpan83
2014-08-24 01:28
#13

hur många olika namn finns det då?

 

Annons:
Niwa
2014-08-24 08:18
#14

På dessa vet jag inte exakt rhinestones är nog det jag kan. På.pärlvaruhuset såg jag att de kallas klisterstenar. Kärt barn har många namn. Lyckas man hitta på någon butik får man se vad de kallar dem och söka vidare på det om de inte har det man vill ha

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Snurpan83
2014-08-30 22:10
#15

Jag menade för hållare…? 😉

 

Niwa
2014-08-30 22:32
#16

Åhå det har jag noll koll på tyvärr :-(

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2014-08-31 00:04
#17

Du hittar ett namn i varje länk du går in på. Är objektet intressant så kopierar du rubriken o lägger in den rubriken på ebay. Ibland får man ta bort vissa ord o söker kanske bara vidare på några få av orden.  Sedan híttar du då något annat objekt som du tycker är intressant o då ser du vad som står i den rubriken o hittar något nytt du kan söka vidare på. Ibland kanske man ska söka hos säljarens shop. Kanske i en viss kategori.  Även om du så småningom vet vissa ord, så kan de vara att säljare listar objekten annorlunda. Så det är ett hästjobb man får göra o söka o söka o formulera om. Lägga till ord, ta bort ord. Jag har ingen aning om villka ord du bör söka på för det här är inget jag har använt, men sew on stones finns det ju en hel del av o sew on rhinestone innebär ju att där är hål så att man kan trä tråd/wire in på baksidan o o fästa ihop dem. Lycka till med ditt sökande.

Allamej
2014-08-31 00:31
#18

En sak som du bör vara medveten om är att sådana halsband som på bilden säljs på Glitter/H&M/Lindex/Åhlens och andra billiga ställen, dom är gjorda i acryl och som mest har jag sett dom kosta drygt 100 kr.

Om du vill ha ett liknande i kristall kommer du att få betala mer än så i material endast och det måste då oftast lödas så att metallen inte sliter av tråden, ingen tråd klarar att hålla en metallinfattad kristall som väger drygt 5 -10 gram st. 

Men sök på crystal sew on stones så borde du hitta en hel del 🙂

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Allamej
2014-09-01 08:37
#19

Måste dock säga att när jag sökte infattningar mycket så använde jag ordet "prong"

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Upp till toppen
Annons: