Annons:
Etikettproblemhörnan
Läst 2536 ggr
kissidor
9/14/14, 10:01 AM

Pärlbricka med lock?

bakgrunden: i november kommer företaget jag jobbar åt att flytta till ett nytt kontor, det blir inga egna rum för någon och inte ens några egna platser - och sk clean desk-policy, dvs vid arbetsdagens slut måste man rensa av sin plats helt och hållet. det sammanlagda förvaringsutrymmet för både personligt arbetsmaterial  och dator etc samt personliga privata ägodelar blir ett ganska litet och framförallt ganska smalt skåp (typ elevskåp).

min fråga är - när jag nu inte ens kommer att kunna ha en pärlbricka som jag bär undan och ställer ifrån mig, utan jag kommer att bli tvungen att ha den med mig fram och tillbaka varje dag eller ha den stående på kant i det där lilla skåpet - finns det en färdig lösning man kan skaffa och använda, så att man kan låta sitt material ligga kvar framme på brickan och inte behöva plocka det ur och i påsarna flera gånger om dagen? 

jag tänker mig en låda med inte allt för höga kanter, självklart lock, ev inbyggd/fastlimmad pärlmatta redan från början (fast det löser man ju enkelt själv annars) och uppdelad i en större arbetsyta och flera små fack för de olika materialen i projektet. även halvfabrikat som fungerar med lite anpassning är naturligtvis av intresse, typ sortimentslådor etc 🙂. 

det är ju det att jag behöver ha just den indelningen med en stor arbetsyta, och att fackens indelningar måste gå ända upp i locket utan minsta lilla glipa (inga 15/0 får kunna smita över kanterna) som är nödvändigt (man kan ju iofs klistra nåt i locket också så det tätar annars om det bara är en yttepytteliten glipa från början, men ju mindre jag behöver pyssla för att få till det desto bättre)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
sanne62
9/14/14, 12:17 PM
#1

jag blir så förbannad när jag läser hur din nya arbetsmiljö kommer att se ut….jag har en väninna som jobbar på skattemyndigheten och de ska få det likadant i höst….

HUR KAN T.EX. FACKET GÅ MED PÅ DETTA????? det är sedan länge bevisat att människor presterar mindre och blir stressade, störda och vilsna av att ha det på detta vis…

har ingen idé alls på pärlförvaring för dina ändamål…du får väl låta dem pendla med dig i bilen…när hinner du förresten pärla på jobbet?

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Allamej
9/14/14, 12:24 PM
#2

Vi har en här

Och här är en som jag tror på, skickar med hela googlesökningen

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

flower1
9/14/14, 12:49 PM
#3

Håller med Sanne i arbetsmiljöfrågan! Allt går i cykler, och förra gången folk satt i kontorslandskap konstaterades det att det var allt annat än bra… Och nu skall man dessutom inte ens ha sin egen plats… Och de som inte är tidiga nog att få sin plats får jobba hemifrån… Allt för att det skall bli billigare och mer yteffektivt för arbetsgivaren… 

När det gäller pärlbricka har många har den här varianten och är vad jag vet nöjda. Har inte haft behov av någon sådan själv, utan kör med en utan lock:

http://www.fruparla.se/product_info.php?cPath=89&products_id=9548

Här är min hemsida.

kissidor
9/14/14, 5:15 PM
#4

ja jag vet, jag försöker ha en öppen attityd och ge det en chans åtminstone, men jag kan ju tyvärr inte för mitt liv förstå hur det ska kunna bli bra. 

det som retar mig allra mest är hur det hela hanterats - det har varit ett spel för galleriet utan dess like, där man hela tiden har systematiskt ignorerat de anställdas farhågor och frågor och gjort efterkonstruktioner där man står och rakt upp och ner blåljuger inför de anställda och säger att det här har vi tillsammans jobbat fram och valt, det här har ni sagt i enkäter och undersökningar att det är så ni vill ha det. men vaf… hur dumma tror de vi är??? så otroligt kränkande att tro att vi är så dj-a dumma att vi går på det. 

det hade faktiskt varit lättare att köpa om vd hade ställt sig upp och sagt att såhär kommer det att bli för ärligt talat så skiter jag i vad ni tycker och hur ni kommer att må, det är jag som bestämmer och såhär vill jag ha det, punkt.

men nog om detta, tack för era tips 🙂! om jag vill slippa peta tillbaka pärlorna i sina rör och påsar så känns det som att den du länkar till flower som dessutom finns i sverige skulle kunna funka bäst - för himla synd bara att det är ganska omöjligt att se så värst mycket av den. 

sanne förresten - när jag ska hinna pärla på jobbet? tja det är en berättigad fråga, men har jag ett pärlprojekt till hands och helt utan förberedelser kan bara öppna locket, plocka upp nålen och börja köra så finns det åtminstone en chans Glad

flower är det en sån här du har själv: http://www.fruparla.se/product_info.php?cPath=89&products_id=8183 ? den kan ju kanske också funka. i vilket fall tror jag inte nån av dem vore fel att ha hemma heller, de kan väl komma till nytta även om det aldrig blir en endaste pärla sydd på jobbet.

hehe, ojdå - jag hade visst inte ens skickat iväg inlägget än när jag tjyttade ut lite för att titta och nu har jag redan handlat. jag hittade den flower länkade till fast i lite mindre format hos silvergrejs så denna är nu beställd 🙂. blir som sagt säkerligen till nytta i något sammanhang iaf 😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

flower1
9/15/14, 7:58 PM
#5

Jag hoppas det blir bra med kontoret trots allt, Kissidor.

När det gäller pärlbrickor använder jag sådana här: http://www.perlesandco.co.uk/Wooden_tray_stackable_1_inch-p-13992.html?cPath=2627_488 som jag lägger en tillklippt pärlmatta i botten på. Min första köpte jag av Zionesse som inte finns längre. Har fem stycken ovanpå varandra i bokhyllan med pågående projekt 😃😇. Tyvärr har de inget lock, och är lite otympliga att ta med, men de är perfekta att göra wraparmband på. De är perfekta att ha i knät i soffan framför tv:n. Inga pärlor trillar över kanten… Funderar på att köpa en mindre kvadratisk variant, som man kan ha med sig till träffar.

Skall jag iväg på pärlträff måste man ju visserligen packa ned pärlorna, men är man hemma kan allt ligga kvar på brickan. Skulle man få för sig att stå på marknad i framtiden, finns det olika insatser för t ex ringar, hängen osv att lägga i.

Här är min hemsida.

kissidor
9/17/14, 10:57 AM
#6

nu har jag fått min bricka och den verkar perfekt för mina kommande behov 🙂! dock var det ett fel i lagersaldot så den lilla var slut och noora var snäll och skickade den stora till samma pris. jag tror jag kommer att behöva den lilla också sen för att få plats i det där förgrymmade skåpet, men denna blir utmärkt att ha hemma och när man åker bort 🙂! ser fram emot att testa den redan idag 😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Niwa
9/17/14, 11:05 AM
#7

oj så snällt av henne, vilken blev det?
tror jag missade vilken du valde

Hälsa gärna på mig på Facebook.

kissidor
9/17/14, 11:07 AM
#8

här är den stora:  http://www.silvergrejs.se/index.php?page=item&category=z1_z&item=z50

den lilla är 24x30, dvs ganska nära en a4

Värd på Mobiltelefoner och Android

Niwa
9/17/14, 11:22 AM
#9

åh den är bra, har den stora jag med. men mina pärlor vill inte ligga still om man har verktyg i lådan o viker ihop den. men pärlor o nål och andra små saker ligger still

Hälsa gärna på mig på Facebook.

kissidor
9/17/14, 12:37 PM
#10

nej det förstår jag ju, att verktyg och även allt för stora pärlor kommer ju att pressa ut brickorna från varann så det skapas ett mellanrum som de mindre pärlorna kan rulla omkring i, men det är ju just de där småttingarna man vill kunna låta ligga kvar utan att pilla dem ur och i påsar och rör hela tiden, så det blir nog bra 🙂. låter ju lovande att du är nöjd med din också 👍!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Niwa
9/17/14, 12:54 PM
#11

den är jätte smidig när  man ska i väg eller i bilen på semestern😃

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
9/17/14, 1:44 PM
#12

Jo Noora hade ju med sig sådan bricka till PUSS om det var i fjol eller förfjol - det minns jag däremot inte. Vet att fru Pärla också tog hem både den lilla o den stora, men nu när jag sökte så verkar den inte finnas där längre eller så är det jag som inte hittade dem helt enkelt. Hoppas din bricka fungerar bra kissidor. Hemma skulle jag dock inte ha det minsta nytta av den. Jag har ju en tendens att ösa på pärlpåse efter pärlpåse o en del annat, så den brickan skulle aldrig gå o stänga☺️, men har man bara ett projekt med sig så borde den ju vara perfekt. 😃

kissidor
9/17/14, 1:57 PM
#13

jo det var den stora hos frupärla som flower länkade till, och den fanns när jag var in iaf. men sen såg jag ju att silvergrejs hade den lilla och tänkte att den blir behändigare. fast nu blev det ju som sagt den stora i alla fall 🙂, men jag tror absolut jag får nytta av båda, så jag ska köpa den lilla också när den kommer in igen. 

tsktsk cessy, har du ingen självdisciplin 😇? nej men skämt åsido, det är så det ser ut med de brickor jag har nu också, det är såna där ugnsformar av rätt tunn metall som haft ett non-stick skikt som blivit slitet, då får de en pärlmatta i botten och hamnar i trave i min pärlhylla. men de har ju så höga kanter att frestelsen att lasta på dem ordentligt blir ganska stor 😊. men jag tänker som så att med denna så kan man helt enkelt inte det 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Cessy
9/17/14, 7:30 PM
#14

Nix ingen som helst självdisciplin här. Jag asar in massor av samma pärlar o bygger små torn av lådor vid min pärlplats i köket av allt jag behöver ha att välja mellan. Just nu står en liten låda med 11/0 o 15/0 Två små lådor med superduos o fp staplade ovanpå varandra o så ligger där även en störrezip-påse med o-beads o nej det finns ingen pärlbricka i världen som klarat detta.☺️😇😃

Men ska jag åka någonstans så plockar jag ju ut pärlor till ett projekt eller två o då har jag ju valt pärlor/färg o bestämt mig för vad jag behöver o det hade ju fått plats på en pärlbricka o det är väl så du får göra med den pärlbrickan du ska ha med dig till jobbet kissidor.😉

Upp till toppen
Annons: