Annons:
Etikettprissättningsfrågor
Läst 1419 ggr
Cessy
2014-09-24 15:31

Vad tar ni för era festival of light bangles?

En fråga - vad tar ni för era festival of light Bangles? Eller om ni inte har sålt några vad skulle ni ta för dem? Jag tar 300 kr för ett o 250 kr/st om man köper flera men jag har men vet att någon säljer dem billigare o därför börjar det kännas som - är jag för dyr? Tycker dock mina priser känns rimliga, men jag har kanske helt fel, så jag vill väldigt gärna vad ni tar eller har tänkt er att ta om ni sålde sådana?
http://youtu.be/rqEHt1C9kD4?list=PLg8YZfJtSiz9tMUMzV8yum4AAREl-g1TJ

Annons:
Allamej
2014-09-24 16:06
#1

Jag tycker absolut att du ligger rimligt i pris med tanke på hur mycket pärlor (som inte är gratis) det går, hur mycket arbete det faktiskt är även om det inte känns så när det räntar fort.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Cessy
2014-09-25 07:14
#2

Jag brukar inte vara speciellt osäker på vad jag ska ta o jo jag vet att sydda smycken är svåra att sälja om man vill ha något betalt för tiden o det var ju just därför jag slutade sy med pärlor. Att folk är inte beredd att betala för arbetet o att de jämnför med enkelt trädda smycken. Nåja dessa har jag ju sytt antingen som beställningar eller som gåvor o de andra är sydda så att de passar mig själv - om de inte säljer, så till användning kommer de även om de inte säljer😇😉😃

Artafale
2014-09-25 22:36
#3

men Cessy, du är ju den som lärt mig min regel 🙂. Dvs materialkostnad, hur lång tid tog det,  och inte minst, vill du göra ett till, till samma pris? 😉

Cessy
2014-09-25 23:18
#4

Ja o jag brukar vara säker på vad jag tycker är rimligt, men då en annan tar mindre än hälften av det jag tar så blev jag osäker o behövde få bolla det så jag fick höra vad andra tänkte o hade så hjärtans gärna velat höra vad ni andra skulle ha tagit om ni sålt ett sådant. Men jag har landat på att ja jag kommer fortsätta ta 300 om man köper 1 armband o 250 kr st om man köper flera. Sedan kommer det avskräcka en del som kanske köpt annars men då får det väl göra det. För även om armbandet inte är svårt att göra så tar det mig ändock en stund att göra o jag är inte beredd att göra dem om jag inte får in lite för dem trots allt.

Veda
2014-09-28 14:19
#5

Har inte gjort såna själv men tittade lite på instruktionsfilmen och jag tycker inte att du ska sänka priset.

flower1
2014-09-28 22:01
#6

Du ligger helt rätt i pris, anser jag 🙂

Här är min hemsida.

Annons:
Cessy
2014-09-28 22:10
#7

Tackelitack tjejer.🙂

Jo jag fick frågan igår o då när jag sa priset så blev den ena tjejen tyst medans den andra beställde, så tja hur man än gör så kommer några ändå tycka att man är för dyr o andra att priset är ok. You can´t win them all oavsett vilket pris man än har.

Upp till toppen
Annons: