Annons:
Etikettpärlcaf-et
Läst 1752 ggr
Cessy
2014-09-25 11:17

Rivoli 14 mm (12mm)

Var i Sverige hittar man emerald green (eller i varje fall djupgrön) o julröda rivolis i 14mm? Behöver inte vara swarovskis utan kinarovskis går lika bra. Det ska helst vara 14 mm, men 12 mm går till nöds o det gör inget om där också finns 18mm i dessa båda färger. 

Eller måste man ta sig til perles för att köpa sådana rivolis?  Har ju liksom inte köpt sådant på många år så därför har jag ingen koll var jag kan hitta rivolis numera☺️

Annons:
Allamej
2014-09-25 11:38
#2

Sanne, du måste bli sämre på att söka… jag blir ju pankare än pank av det.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

kissidor
2014-09-25 11:51
#3

men allamej det var ju inte åt dig sanne letade upp dem, vad hade du ens för ärende med att gå in och titta på den där länken 😉😃?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Allamej
2014-09-25 11:56
#4

Jag ser en länk ang, rivolis… jag går in, tvångsbeteende 😞

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

sanne62
2014-09-25 12:23
#5

sorry sorry sorry ☺️

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2014-09-25 12:34
#6

Tackelitack Sanne❤️ o rätt roligt - jag kommer precis från ebay o gissa vad jag gjorde där😞, men det trevliga var att din länk gick till samma säljare precis jag inhandlat lite olika rivolis ifrån😃 (jo vem kunde motstå lite olika att välja på till de priserna😇)

Kände ju liksom att ska jag inte slå på stort o köpa fina rivoli (swarovskis eller preciosa) så kändes det surt att köpa förvisso billiga men ändå dyra kinarovskis i sverige, så då djupdök jag ju in på ebay istället.😃 Så kan jag ju spara mina äkta swarrisar (oftast 18mm) ännu ett tag innan jag är mer mogen att verkligen vilja offra dessa.😉

Annons:
sanne62
2014-09-25 13:07
#7

nu måste jag äntligen fråga….jag har irriterat mig läääääänge på detta….jag måste ha missat hur det går till….

när man ska shopa på ebay och de bara har "buy it now" och inte "add to cart" HUR SAMLAR MAN VARORNA, SÅ MAN BARA BEHÖVER BETALA EN GÅNG ?????

det är skitjobbigt att gå igenom hela betalordningen om jag beställt 7 olika färger på samma vara….hur gör ni ?

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Allamej
2014-09-25 13:16
#8

Sanne, om du får fram ett bra svar så blir jag också lycklig… För jag har inte en aning, väldigt irriterande.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

sanne62
2014-09-25 13:23
#9

ok…då e det isf. inte bara jag som inte förstått??!! det går kanske inte att samla men det verkar ju också konstigt…det borde ju ligga i säljarens intresse att det är lätt att shoppa….så inte kunderna väljer en annan säljare som har "add to cart"

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2014-09-25 14:08
#10

Ingen aning Sanne, för jag är lika irriterad på detta som du. För det är ju oerhört tidskrävande att behöva köpa, betala, gå till summery, in på sist köpta artikel o vidare in till säljaren o så börja om hela rundan igen o igen *suck* 😕 Gick till denna säljarens "butik" för ibland har de ju både "köp nu", add to cart o auktioner på samma artiklar, men denna hade bara "köp nu" vad jag kunde se på Rivolisarna.

kissidor
2014-09-25 14:29
#11

sådär var det ju inte förut. då fanns det visserligen inte någon kundvagn att lägga preliminärt i heller, så hade man klickat så hade man, då var det köpt och man var skyldig att betala. däremot samlades köpen i kassan och så hade man som standard 7 dagar på sig att samla ihop sina inköp innan man checkade ut och betalade med kombinerad frakt. nu är det ju visserligen ofta fraktfritt, men visst är det ett otyg att sitta och köra igenom utcheckningsproceduren gång på gång för samma säljare 😡!

Värd på Mobiltelefoner och Android

sanne62
2014-09-25 14:31
#12

Nu har jag mailat just denna "rivolisäljaren" och frågat varför det är så…hoppas på ett BRA svar…

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2014-09-25 14:46
#13

Väntar med "spänning" på svaret Sanne.

Jag vet någon gång när jag köpt på auktion hos en säljare o haft fler varor som går ut inom 1-2 dygn o jag har väntat in för att betala allt på en gång, så fungerar detta ibland o allt läggs ihop o ibland måste man ändå sitta o betala varje auktion var för sig o jag har inte blivit klok på varför det är så. Jag köpte t.ex. en massa acrylblommor o blad hos en o samma säljare under loppet av ett par veckor. Vissa gånger las köpen ihop o vissa gånger inte. Då var det ändå samma säljare o samma tidsperiod o ändå kunde det skifta🤔🤪

Annons:
sanne62
2014-09-25 16:00
#14

detta svar fick jag…

Hi! all the items can be combine pay together,please try again,thank you for contact!best regards!

- loosecrystalbeads2013

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2014-09-25 16:12
#15

Jaha - det var ju upplysande😮🤦‍♂️

sanne62
2014-09-25 16:20
#16

mmm…jag bad dem vara snälla att berätta hur….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2014-09-25 17:24
#17

Undrar vad du får för svar på detta eller om det också blir goddag i yxskaft. 😉😉 Intressant det gick o lägga in smile från mobilen, men inte att ta bort den😱

Cessy
2014-09-25 17:40
#18

Men de syns bara på min mobil. Tittar jag på datorn så står de som frågetecken🤔

kissidor
2014-09-25 19:22
#19

ja det är så det funkar cessy, det spelar dock ingen roll om de är inlagda från Android eller iOS, det går att läsa från enheter med båda dessa OS 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Mmadeit
2014-09-25 19:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

efter man klickat "commit to buy" ge bara fanken i att  trycka pay now utan klicka på buy another variation  eller visit sellers store istället. sen när man är klar så går man in på summery och pay now…. Plättlätt :-)

Annons:
sanne62
2014-09-25 20:08
#21

tack mmadeit….det måste jag komma ihåg att titta efter nästa gång……för jag tycker jag letat efter alternativ men inte sett nåt som verkar passa….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Artafale
2014-09-25 22:47
#22

Jag råkade ut för det och mailade säljaren en lista över vad jag ville köpa till "buy now" (angav aktionsnr) och det var inga som helst problem men jag kanske hade tur?

kissidor
2014-09-26 09:12
#23

jaha, nu har ni tjatat så mycket om de här rivolierna så nu blev jag också tvungen att gå in och handla där - är ni nöjda nu *tittar strängt*? 😊😃

en detalj bara, för er som tänkt handla men inte gjort det än. när jag gick från sannes länk så fanns det bara buy now som alternativ, men när jag gick till butiken och gick in på kategorin xilion rivoli så kunde man lägga i kundvagnen

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2014-09-26 09:30
#24

Åh så vi kunde locka dig  kissidor😇 Jo skyll på oss, för det är ju så här vi ofta får impulser o handlar😉 men jag får väl då samtidigt be om ursäkt att jag fick en impuls o ville ha 14 mm rivoli  o leka med till ett vettigt pris☺️😉😃

kissidor
2014-09-26 09:52
#25

nåja cessy, jag förlåter både dig och sanne och de andra för stunden 😇, men jag kanske ger igen nån gång 😉😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

sanne62
2014-09-26 11:33
#26

😈 wooooaaahhhh

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2014-09-26 11:41
#27

hehe😇 o jag blev superglad av att hitta alla mejlen i inboxen att alla 14 mm var skickade nu, så nu längtar jag o väntar, så att jag kan få infatta lite 14 mm rivolis sedan med superduos. Måste ju göra lite stjärnor till jul o dels ha som örisar men också hänga i den lilla pyttegranen jag har här inne i tv-rummet ( i den stora kungsgranen skulle de dock drunkna☺️) o sedan var där ju andra roliga superduo-rivoli-infattningar också, så jag anar vad som kommer ersätta min passion för glitterbangles sedan.😉😃

Annons:
Cessy
2014-09-27 10:49
#28

Åh återvände in i säljarens butik för att jag ångrade att jag inte tog fler färger av 14 mm  (nej jag har ff. inte tagit alla färgerna, men ett antal färger har det ändå blivit☺️) o fick syn på att han/hon hade ju andra roliga former också. Fick fullständig härdsmälta o öste ner de olika formerna i olika storlekar o olika färger. Tittade sedan på totalen  o tänkte tack o lov - nej det här går inte. Slängde ut det mesta o tog bara klara i den största storleken, för då vet jag sedan hur formen ser ut i den stora storleken o clear går ju o använda till allt. Lyckades också behärska mig att inte ta precis varje form jag hittade, men det satt låååångt inne. Men något säger mig att om jag blir nöjd med hur de jag tog ser ut o att de känns användbara, så kommer jag återvända til denna säljarens butik o köpa fler färger o kanske andra storlekar i vissa av formerna. 😇

Höll ni er snällt till bara en färg o bara 14mm ? Var det fler som köpte andra former än bara Rivoli? Behöver alltså känna att jag inte var ensam om att få en mental kollaps😞😉😃
http://stores.ebay.com/Free-diy/_i.html?_nkw=rhinestones+Silver+Bottom+beads&submit=Search&_sid=1079949200

kissidor
2014-09-27 11:34
#29

cessy jag köpte alla färger jag gillade i både 14 och 18mm, plus några strängar av ett slags briolett som jag tyckte var väldigt vacker, här är en av färgerna:  http://www.ebay.com/itm/10PCS-green-rose-Conical-crystal-GLASS-LOOSE-BEADS-20MM-/181346218370?pt=US_Loose_Beads&hash=item2a3913b182

så, känns det bättre nu 😉?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2014-09-27 11:59
#30

Myyyyycket bättre kissidor😇😃 o de där brioletterna var läckra, men nej nu sätter jag mig allt på mina klickgalna händer (i varje fall i några dagar😉)

Upp till toppen
Annons: