Annons:
Etikettpärlcaf-et
Läst 2366 ggr
Lemonad
2014-10-03 09:54

Funderar på att sälja alla pärlgrejjer (tidsbrist)

Funderar på att sälja alla mina pärlgrejjer pga tidsbrist.
Har allt ifrån pärlor, wire, tänger, "arbetsunderlag" och div annat.
Men hur sätter jag ett pris?
Har allt ifrån dyra pärlor till lite "billigare" (de som Inte kostar som lyxpärlorna)men inget av skräpkvalite. Har även hattar och några berlocker.

Det är rätt mkt saker och jag tänkte sälja allt i ett paket.
Är det svårt att få sålt sådant?

Annons:
Cessy
2014-10-03 10:10
#1

Tror du att du aldrig kommer pärla mer sedan? Att du inte kommer återvända till pärleriet igen? Jag har ju haft några år då jag pärlat mycket sparsamt o det har varit glaset som gällt. Min mams tyckte ju att jag borde sälja mitt stora pärllager, men jag sa never ever. Detta pärllagret äter inte bröd där det ligger o jag får aldrig igen vad jag lagt ut o idag när jag sedan några månader har återvänt till pärleriet igen, så är jag väldigt glad för att jag inte sålde mina pärlor m.m. för att behöva köpa in allt på nytt hade blivit dyrt. Det är dyrt nog ändå med alla andra pärlor som jag bara måste ha för att det kommit så många nya sorter o färger sedan jag sist höll på.😇

Du kan säkert sälja paketpris om du verkligen vill bli av med dína saker, men räkna inte med att få igen vad du lagt ut, men några kronor får du säkert. Du kan fota allt  o lägga upp i en tråd härinne o be folk pm:a dig om de är intresserade. Skriv ett pris för allt men också vilka priser som gäller om de vill köpa en viss pärla, visst verktyg eller så håller du fast vid paketpriset o säger allt eller intet. Andra alternativ är väl att göra samma sak på blocket eller på tradera. Tänk dock på att lägga upp flera bilder o att man faktiskt kan se på bilderna vad det är du säljer så att inte allt blir för smått.  En översiktsbild på hela paketet o flera detaljbilder kan vara bra. Lycka till!

Niwa
2014-10-03 12:27
#2

jag sålde inte heller mitt pärllager när jag tog en scrapbooking paus på dryga året och det är jag glad för i dag. 😃
om man vill sälja dock skulle jag tro att det är lättare att få sålt stycke vis eller per sort.  te.x vaxade,facetter,seed beads.

Hälsa gärna på mig på Facebook.

SaGas
2014-10-03 12:45
#3

Jag tror att det är svårt att sälja allt i ett paket! Lättare att sälja var sort för sig eller åtminstone dela upp det i lite mindre paket:) Lycka till!

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Allamej
2014-10-03 14:00
#4

SaGas! En Gnutt!

TS. spara på pärlorna ett tag. Jag är rätt säker på att du skulle ångra dig om du sålde bort allt och helt plötsligt blev pärlbiten igen.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

SaGas
2014-10-03 14:12
#5

Japp:) En gnutt! Dom ser man alltför sällan nu för tiden;) Visst är han söt?!

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Allamej
2014-10-03 16:53
#6

Jättesöt!

*slut med trådkapning* *sorry* 😞

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annons:
Artafale
2014-10-03 22:20
#7

Håller med övriga, har inte pärlat särskilt mycket på ett par år men vet att jag förr eller senare kommer att få lusten tillbaka och då kommer det kosta skjortan att köpa in det jag har i jämförelsevis vad jag skulle få om jag sålde det i paket pris. Nu vet jag iof inte hur mycket du har men tror absolut att du skulle tjäna på att dela upp det i flera paket.

Lemonad
2014-10-07 15:03
#8

Tack för era svar. Jag får överväga det men samtidigt är det för mig mycket pengar som bara ligger, som jag kan göra annat roligt med… ;)

Niwa
2014-10-07 15:22
#9

ja det har ju en förmåga att finnas en hel del i gömmorna 😃

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Veda
2014-10-09 07:43
#10

Du kan ju prova och sälja en del av det. Så ser du både om det går bra att sälja och till vilket pris och kan  även spara på en del godbitar i fall du vill börja om senare.

Upp till toppen
Annons: