Annons:
Etikettpärlor-tråd
Läst 2161 ggr
Cessy
2014-10-05 00:22

Var köper man stora rullar av Fireline D

Ja var kan man köpa stora rullar (125 yards) av Fireline D - både crystal o smoke till bra pris? Jag vet att att pärlförrådet har bra pris på Fireline, men i varje fall på nätet så har hon bara de små rullarna.

En annan fråga - har SoNo utgått? Använder alla K.O. numera o varför då? Jag har bara testa SoNo vit o inte den svarta. Sökte t.ex. på ebay o fick inte en enda träff på SoNo tråd???

Annons:
flower1
2014-10-05 00:32
#1

Fru Pärla har SoNo 🙂 Perfekt tråd till pärlbroderier!  http://www.fruparla.se/index.php?cPath=51_327

Fireline i stor rulle vet jag tyvärr inte vart du kan hitta. Pärlförrådet har dem ibland i den fysiska butiken.

Här är min hemsida.

Cessy
2014-10-05 00:39
#2

Tack flower. Hm har för mig att jag sökt SoNo hos henne. Visserligen för några veckor sedan o då hade hon bara röd? Nå kanon att hon även har svart. Då ska jag köpa en sådan rulle nästa gång jag handlar av henne.😃

Vet att någon sa att det var skillnad på vit o svart SoNo, men jag kommer inte ihåg vari skillnaden låg? Var det du Mmadeit som sa något om detta?

flower: Köpte du inte en stor rulle fireline av pärlförrådet? Har hon bara detta på träffar? För jag hittar inte det i hennes butik.

flower1
2014-10-05 00:53
#3

Ibland har hon det i fysiska butiken. Hon hade två kvar när träffen startade och jag köpte den sista 😇. Eventuellt är det felbeställningar hon fått in. Jag har inte sett dem hos någon annan vad jag kan komma på, tyvärr.

När det gäller SoNo har jag bara hunnit testa den svarta, och den är underbar att pärlbrodera med! Man måste dock tänka på att trä nålen från rätt håll så att inte tråden strular när man syr. Trä på nålen på tråden - dra ut så mycket tråd man behöver från rullen - klipp av. (Tips vi fick på ws på PUSS för något år sedan.)

Upptäckte nu att även perles har SoNo… 

http://www.perlesandco.co.uk/C_LON_Nymo_One_G_Sono-c-139_445_1314.html

Här är min hemsida.

Cessy
2014-10-05 01:16
#4

Tack flower o perles hade ju både grå o naturfärgad.  Ska försöka komma ihåg det tills nästa köp hos perles o då testar jag nog faktiskt grå istället. 

Jag har ju haft en stor rulle Fireline D Crystal, men den köpte jag för flera år sedan på FMG. Visst går det att köpa den där igen, men för att komma upp i bra priser måste man ju också handla en hel del, så det där får allt vara. Tycker bara inte att den lilla rullen räcker någonstans.😮 Jag köpte ju två små för bara ett litet tag sedan o har redan tagit slut på den ena. Hade hoppats på att hitta den stora o till ett bra pris, för den räcker ju i alla fall ett tag.

Cessy
2014-10-05 01:44
#5

o btw så har Pärltorget 125 yards av alla grovlekarna så i nödfall finns ju där o då till samma pris som pärlförrådet tar för de små rullarna om man räknar per yards, men jag skulle ju gärna vilja kunna köpa de stora rullarna till lite lägre pris, för annars lönar det ju inte sig riktigt. 

Nå det är inte akut. Jag har ju 1 liten rulle crystal clear kvar, men skulle dels vilja ha en i smoke o så då 1 i crystal o jag försöker helt enkelt sondera terrängen var jag kan hitta sådana rullar o var jag då ska rikta in mitt köp någonstans när jag ska köpa nya rullar o vad mer jag ska köpa just där när jag ändå shoppar där. Men hur som helst kan det ändå inte bli förrän tidigast den 18 oktober, så jag har ju några veckor på mig att leta vidare o hoppas att någon kan komma med tips.😇

o ok - det där ska jag försöka komma ihåg (om SoNo:n) vet att du berättat det tidigare flower, men som alltid testar jag inte ett tips direkt jag får det så glömmer jag det igen☺️

Cessy
2014-10-05 01:59
#6

Har också hittat att Aura Crystals har Fireline D stor rulle, men tyvärr bara smoke o jag tycker ju crystal är mer användbart, men hittar jag ingen annan stans så köper jag en stor rulle smoke där den 18:e o lite pärlor också förståss.😉

Annons:
Niwa
2014-10-05 10:36
#7

fiskebutiker har oftast stora rullar FL, annars har Anjalu för 199:- fast tror dock crystal var slut i torsdags om jag inte minns fel

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Allamej
2014-10-05 10:46
#8

Jag köper alltid på pärltorget och nu är det ju 10% rabatt för medlemmarna i inspiration smyckestillverkning (hint, hint)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Cessy
2014-10-05 11:21
#9

Men får man de 10%-en ovanpå sina egna 10% så att det blir 20% eller är det antingen tävlingens 10% eller ens egna 10% som gäller? För 20% ja då blir det där jag handlar nästa gång. Fast Pärltorget är så attans farligt o ge sig in på. Alla dessa olika sorters pyttepärlor i så många färger o finishar, men jag älskar den butiken just för deras enorma sortiment o för det trevliga bemötandet man får där.😍

sanne62
2014-10-05 11:32
#10

anjalu har också SONO men man hittar den inte så lätt på "innehållsförteckningen"

http://www.anjalu.se/tradkedjor-mm/fireline-ilussioncord-och-sono

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

kissidor
2014-10-05 12:01
#11

om det är så att man får rabatterna ovanpå varandra så är det nästan så det vore värt besväret att vara med i tävlingen 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Allamej
2014-10-05 12:05
#12

Cessy, jag fick både och sist jag handlade 😉

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Cessy
2014-10-05 12:07
#13

Okidoki - kanon. Då måste jag ju bara komma på ett tävlingsbidrag också innan jag shoppar☺️😉

Annons:
Niwa
2014-10-05 12:10
#14

ehhh egna 10% och inspirations smycketillverkning 10%. Den senare vet jag om men den egna vad är det???  har ni guldkundsrabatt hela högen?? 😃

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2014-10-05 12:17
#15

Åh den rabatten fick jag när Pärltoget startade som butik o det är ju några år sedan. Vet inte hur de delar ut de 10% numera, men då handlade jag ju väldigt mycket där, för de flesta andra butikerna hade sorligt dåligt utbud av miyuki o toho. Ja Zionesse fanns ju o Pärltorget var ju dess huvudkonkurrent, så jag antar att de 10% var ett sett att värva över oss från Zionesse (las ju sedan ner).

Allamej
2014-10-05 13:29
#16

Jag fick mina för att jag är storförbrukare. Och jag rekommenderar alla mina elever till dom för att jag är så nöjd med dom.  🙂

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Cessy
2014-10-05 16:07
#17

Såg nu att jag missat ditt inlägg Sanne o tackelitack för den länken😃 Nu har det ju dykt upp en rad olika butiker som har SoNo o det blir ju lättare att välja då beroende på vad mer jag just då behöver.👍

Cessy
2014-10-05 23:34
#18

Åh sitter o tvekar - ska jag köpa firelinen hos pärltorget o nyttja rabatten, men då binder jag ju mig för att göra ett tävlingsbidrag o jag har ingen riktig idé. Den tävlingen känns ju mer ambittiös än vad jag eg. är med mitt pärlande. Gör ju bara saker nu för att jag tycker det är kul, men nyttjar jag rabatten så måste jag ju leverera ett tävlingsbidrag också🤦‍♂️

incaos
2014-11-22 00:48
#19

jag köper alltid min fireline på beten.nu dom har bra priser och rullar på 270m

vissa saker ser man med sina ögon, andra med sitt hjärta

Upp till toppen
Annons: