Annons:
Etikettprissättningsfrågor
Läst 1800 ggr
Ozzylover
2014-10-26 11:29

Hjälp/porto/post ..

En fråga till er som gör smycken och skickar med posten. Hur paketerar ni och lite andra tips som man bör tänka på :)

Annons:
Cessy
2014-10-26 11:47
#1

Bubbelplastkuvert o stoppar jag cabben eller smycket i en organzapåse. Är det cabbar så slår jag in varje cabbe i en bit bubbelplast o små smycken gör jag likadant med innan jag stoppar dem i organzapåsen. Större smycken lägger jag som de är i en organzapåse o så bubbelplast runt påsen, så är allt väl embalerat.

Jag sätter alltid en tejpremsa utanpå kuvertet  - över förslutningsfliken så att fliken garanterat inte kan gå upp. Dock sättr jag aldrig tejpen så att den som köpt inte kan sticka in en kniv o sprätta upp kuvertet. Jag märker alltid kuvertet med avsändare så att det kan reuneras om något går fel (har färdiga etiketter) o så köparen ser vem det kommer ifrån.

Niwa
2014-10-26 12:44
#2

En vadderad påse eller kuvert med bubbelplast.
jag gör det så bulligt som möjligt för är det mer än viss antal cm tjockt går det inte igenom automat stämplingen utan stämplas för hand.
fick ett smycke förstört då de lyckades stämpla på en vass facett som skar sönder tråden 😢

Hälsa gärna på mig på Facebook.

anki1
2014-10-26 13:08
#3

Jag har skickat en gång, då stoppade jag in örhängena i bubbelplast sen vek jag ett A4 ark papper i fyra dela som jag la in bubbelplastpaketet i, och teipade sen vek jag ett nytt papper på mitten och la en paketet därefter tog jag ett A 5 kuvert som jag adresserade . jag teipade fliken. Sen hoppades jag att det skulle komma fram ordentligt, vilket det gjorde. jag hade inga vadderade kuvert.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Cessy
2014-10-26 13:13
#4

Om man inte kan köpa billiga bubbelplastkuvert o inte vill köpa storpack så har biltema billiga. Förvisso bruna o förvisso bara 2 storlekar o de är inte de små. Men de jag köper kostar 22,90 kronor för 10 st vilket ju blir 2,29 per kuvert. Mycket billigare än köpa dem t.ex på Ö&B där de ju faktiskt är svindyra. Storpack på nätet är dock billigare, men så många konsumerar jag inte o i o med att Biltemas minsta är rätt stort så duger de ju till mycket.😃

http://www.biltema.se/sv/Kontor---Teknik/Kontor/Papper-och-kuvert/Vadderade-kuvert-10-pack-47125/

Niwa
2014-10-26 13:42
#5

tror clas ohlson har storpack i vadderade kuvert också

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Mmadeit
2014-10-26 14:53
#6

Niwa du vet att är det tjockare än 3 cm skall det frankeras med 12:- extra va? har du otur kommer en rätt dyr faktura om man har "otillräckligt porto)

(gäller ej de gröna förfrankerade påsarna)

Annons:
Cessy
2014-10-26 15:19
#7

Mm men de gröna kuverten spricker överallt om man stoppar i dem så som man får lov o göra d.v.s. maxar dem, så jag undviker faktiskt dessa. Använder hellre "skicka lätt" o stoppar det i en kartong istället o skyddar det bättre så.

Niwa
2014-10-26 15:23
#8

Mmadeit: jag låter dem på Ica frankera posten åt mig så att det blir rätt när jag skickar smycken. vill inte att det ska bli något fel när jag skickar sådant 😃

Hälsa gärna på mig på Facebook.

anki1
2014-10-26 15:58
#9

Jag väger på hushållsvågen (digital)

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Ozzylover
2014-10-26 18:15
#10

Tackar för svaren :) Jag skickar 2 i morgon i vanliga kuvert med bubbelplast runt o tejpade noga :) Ska kolla in Biltemas 👍

Upp till toppen
Annons: