Annons:
Etiketterglasfusingsilverlera
Läst 1519 ggr
kvaristan
10/31/14, 4:48 PM

Bakstycke

Vad har ni för material till bakstyckena? Om ni använder silver vad kostar det och vad köper ni det?

Annons:
Cessy
10/31/14, 6:05 PM
#1

Jag använder dels bails som är köpta för många år sedan o ja från kina men som testats med apotekets nickeltest. Annars använder jag continentas bails som t.ex. de här o de mindre hjärtanen här. Äkta silver bails finns hos silvergrejs, men numera har hon bara en sort

kvaristan
11/1/14, 7:32 AM
#2

och halsbanden? Är det äkta silver ,det finns väl fler än du här Cessy som säljer smycken??

Cessy
11/1/14, 8:54 AM
#3

Nej till oäkta bails använder jag givetvis silverfärgad kedja o inte äkta. Antingen har jag äkta o då är allt äkta eller tvärtom. Jag använder mest silverfärgad kedja, men ibland läderrem (3mm). Vet att några även använder gummirem.  En del syr kedjor med hjälp av pärlor eller kör kumihimo (med elller utan pärlor) o några kör makramé.

Jo det finns givetvis fler än jag härinne, Får se om fler svarar.

Niwa
11/1/14, 9:14 AM
#4

är det bails du undrar över så använder jag oäkta, jag gör mina smycken som hobby och skulle jag få smycket sålt så är det en bonus.men att ha massor av smycken med äkta silver liggandes det har jag inte råd med.

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Niwa
11/1/14, 9:14 AM
#5

tror jag köpte mina på continenta sist.

Hälsa gärna på mig på Facebook.

kissidor
11/1/14, 9:31 AM
#6

jag kan säga att det fanns inte ens på kartan för mig att använda något annat än äkta silver innan jag började med att sälja glascabbar. men som det var då iaf så var det en helt annan prisdifferens mellan silver och pläterat på dem än vad det skilde på andra smyckesdelar, så jag bet i det sura äpplet och började köpa pläterat - man gjorde ju också så vansinnigt många cabbar så det hade inte varit någon rim och reson alls i att sätta äkta silverbakstycken på alla dem med den kostnad det hade inneburit.

men naturligtvis var jag noga med kvaliteten - köpte gärna lite exklusivare mer påkostade bails, och köpte jag storpack från kina som innebar väldigt låga styckepriser sållade jag förstås ut allt som inte höll måttet osv. för övrigt finns det ju betydligt roligare design att välja på i pläterade bakstycken.

sen gjorde jag också så att när jag sålde cabbar på nåt smyckesparty eller liknande så informerade jag alltid om att ville man väldigt gärna ha ett bakstycke i äkta silver istället så kunde man få det bytt mot ett tillägg om si och så mycket. kan säga att det var extremt ovanligt att folk ville det… 

nu sålde jag alltid mina med läderrem, inte kedja - och ändfästen och lås var förstås då också i pläterat men av högsta kvalitet. men det hände att folk gärna ville ha en kedja och då det är äkta silverkedja jag har hemma på löplängd så var det det jag sålde isf.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
kvaristan
11/1/14, 11:41 AM
#7

Tack för svar

Upp till toppen
Annons: