Annons:
Etikettpärlor-tråd
Läst 995 ggr
Cochon
2014-11-17 12:41

Var köper ni era pärlor?

Jag är sugen på att bege mig ut på lite okända marker och börja med börja pärlor och inte bara knyta, så frågan lyder: Var köper ni era pärlor och trådar?

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Annons:
Niwa
2014-11-17 13:06
#1

oj det beror helt på vad jag ska ha, många butiker har sin favoritteknik o pärlsort som de har extra mycket av. det finns en pärlbutiks lista här inne som du kan kika på. annars är Bara pyssel bra för de har lite allt möjligt :-D

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cochon
2014-11-17 13:23
#2

#1 Nja, känner mig ganska öppen, så du får gärna bomba med alla sajter du använder så sollar jag lite själv utifrån vad jag söker. Tycker nästan det är enklare. :-P men tack för svar, ska se om jag kan hitta den tråden! :-)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Cessy
2014-11-17 13:24
#3

Det finns en artikel som Allamej har gjort där en hel del internetbutiker är listade. Jag har dock ingen aning om hur aktuell den är (hur uppdaterad den är) men den är en bra start om man inte handlat pärlor på internet tidigare.😃

http://smyckestillverkning.ifokus.se/articles/4d7157d2b9cb46224406882a-internetbutiker?articles-2

Denna kommentar har tagits bort.
Cochon
2014-11-17 13:32
#5

#3 Tack så mycket! :-) är det dessa som är dem där små vanliga pärlorna man brukar göra saker av? (Om de nu finns några "vanliga" pärlor. :-P) http://smyckestillverkning.ifokus.se/articles/4d7157d2b9cb46224406882a-internetbutiker?articles-2

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Cochon
2014-11-17 13:33
#6

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Annons:
Cessy
2014-11-17 13:37
#7

Pärltorget har störst utbud på småpärlor, men de har tyvärr stänt just nu p.g.a. flytt. Sedan finns det småpärlor i massor av olika andra webbutiker dock inte riktigt samma stora utbud som pärltorget har t.ex.

Anjalu

Fru Pärla

Smyckesakuten

med många flera butiker

Cessy
2014-11-17 13:40
#8

Vet inte hur pärlgrossistens pärlor är - om de är av jämnare sort. Finns olika jämnhet i olika sorter o vissa arbeten kräver väldigt jämna pärlor o andra inte.
Ex på jämna pärlor är Toho o Miyuki

Cochon
2014-11-17 13:46
#9

Oj, tack tack! ^^ Men är jag på rätt spår, eller är det några andra små pärlor man brukar änvånda? :-)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Cessy
2014-11-17 13:50
#10

Jo då rocailles är en sort av småpärlor/seed beads man brukar använda.

Här är en bra artikel om olika sorters pärlsorter.
http://www.parlplatsen.se/sidor/material/parlor/parlsorter.shtml

Niwa
2014-11-17 13:57
#11

matsuno är ok i formen, men ett platt peyote funkar de inte till. men olika spirals o och kumihimo funkar de till likaså preciosa

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cochon
2014-11-17 14:45
#12

#10 Den länken behövde jag, tack! :-D #11 Där så du något. ^^ tack ^^

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Upp till toppen
Annons: