Annons:
Etikettteknikgalleri
Läst 10378 ggr
MariesSilversmycken
2015-01-22 10:37

Bra förvaringslådor?

Är det någon här som kan tipsa om bra förvaringslådor som fungerar även för mindre pärlor?

Dem jag har är sådana där man kan flytta innerväggarna, vilket i och för sig är praktiskt, men tyvärr sluter innerväggarna inte tätt, vilket betyder att små pärlor själva rullar mellan olika fack…

Mina silversmycken: http://www.marie.gaillard.se

Annons:
Cessy
2015-01-22 10:46
#1

Tyvärr inte - jag övergav sådana lådor efter mitt första år med pärlor. Jag förvarar alla pärlor i Zip-påsar eller rör o zippåsarna har jag i bestickfackslådor - stående, så jag kan bläddra i dem typ gammeldags cd-ställ. Vill inte ha dem lösa för då får jag dels inte tag i dem o dels är de svåra att flytta/använda o dels blir de dammiga.

sanne62
2015-01-22 10:52
#2

jag har också mina pärlor och diverse tillbehör i zip-påsar. där i lägger jag också en lapp med text om sort, storlek, pris, inköpsställe osv….(om det inte redan står på från början)

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

anki1
2015-01-22 11:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Tidigare hade jag en sån "sortimentlåda". Men tyckte det var så opraktiskt (man måste gräva ut pärlorna som man ska ha, med risk för sammanblandning). Nu har jag  såna här lådor. en box med 16 små askar med lock och låsbyglar. De passar för många sorters pärlor. finns på Rusta och kostar runt 150 kr. Finns i färgat också samt lösa små askar i olika storlekar. Jag har 3 såna boxar men behöver konstigt nog flera. Jag har pärlor i små burkar och i kartonger gamla kryddburkar, några i enliters plastpåsar osv. Samlat i glasslådor och skolådor. Ingen ordning alls.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

micki78
2015-01-22 13:37
#4

Jag har fiskelådor, det funkar perfekt! Finns på Claus olsson billiga, eller ica maxi. Det är inte dom där stora lådorna, utan det finns fiskelådor med bara fack i.

Niwa
2015-01-22 13:56
#5

"Fiskelådor" & en låda som fanns o finns på continenta med jämna mellanrum. Med massa små lådor i en större.

Hälsa gärna på mig på Facebook.

anki1
2015-01-22 14:58
#6

Det är ändå att man måste "gräva" upp pärlorna ur lådan.  Här är det bara att t a  ut den låda jag ska ha.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Annons:
Niwa
2015-01-22 16:50
#7

Jag har de du har från rusta också anki. 3st men där har jag lite större saker o småpryttlar.

Hälsa gärna på mig på Facebook.

SaGas
2015-01-22 17:38
#8

Jag har också de från rusta:) I lådorna har jag småpärlor och alla möjliga smyckesdelar i zippåsar. Har två sådana, men behöver helt plötsligt en till, konstigt;)

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


anki1
2015-01-22 22:24
#9

jag har bara pärlor i mina. Kanske jag skaffar en färga och hr tillbehören i Dessa förvaras i små aska i en förvaringslåda i A4format (den är knökfull den med).

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

MariesSilversmycken
2015-01-23 07:49
#10

Tusen tack för alla tips!

Fiskelådan hos Clas Ohlson ser ju praktisk ut när man tittar på deras webbsida. Jag får nog gå och ta mig en titt på den i eftermiddag! :)

Sanne, är det denna asken från Continenta du har? http://www.continenta.com/product.php?id=2062&cat=0&search=f%C3%B6rvaring

Rusta-lådan ser också bra ut men jag behöver egentligen fler fack :) Jag jobbar mest med ganska små pärlor och varje pärlsort fyller nog inte upp en hel sådan "mini-låda"

Mina silversmycken: http://www.marie.gaillard

anki1
2015-01-23 08:58
#11

man kanske kan ha smålådor i dessa askar om man inte fyller upp dom. jag har flera små påsar med småpärlor i några.  man kan ha flera sorter i samma låda

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Niwa
2015-01-23 09:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Detta är den låda från continenta jag har. Men den tar Slut fort när den kommer in

Hälsa gärna på mig på Facebook.

anki1
2015-01-23 13:12
#13

Den lådan ser bra ut, fast dom ser små ut. Jag har köpt 2 boxar från Rusta, 129 kr styck. Så nu kan jag få lit ordning p pärlorna. Så läge de nu räcker.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Annons:
Niwa
2015-01-23 14:13
#14

De är bra till pyttepärlor, rivoli, berlocker, o sådant man kanske internat massor av

Hälsa gärna på mig på Facebook.

anki1
2015-01-23 21:26
#15

jag har flyttat in i första boxen 12 askar av 16 har fått innehåll, och jag är inte klar än.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

incaos
2015-01-23 23:34
#16

jag har 3 stora sortiments lådor med flyttbara fack i botten och fasta fack ovanpå som jag har mina seeds i zip påsar. sorterade efter sort, köpte mina på biltema. övriga pärlor har jag hängt upp på några anslagstavlor i zippåsar sorterade i färg och sort

vissa saker ser man med sina ögon, andra med sitt hjärta

Veda
2015-02-01 16:04
#17

Jag köpte också några lådor med flyttbara väggar i början. Jag har helt resolut tejpat fast väggarna och förvarar lite större pärlor i dem. Men numera låter jag mina pärlor ligga kvar i de förpackningar som jag köper dem i.  Är det på lösvikt flyttar jag över själv i olika påsar. Då kan jag också skriva pris etc på påsarna.

MrsGoldfire
2015-02-01 17:53
#18

Jag har en skokartong just nu  med zip-påsar, men Clas O har en låda (rimligt pris) jag ska börja med. Kanske mest för alla tillbehör och inte pärlorna, de får bo kvar i sina påsar.

Förvaringslåda Clas Ohlson.

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn

anki1
2015-02-01 17:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Ofta köper jag strängar. så då känns det praktiskt med lådor.  jag har full koll. särskilt nu när jag sorterat lådorna efter färg. De står med ena sidan ut för att spara plats i hyllan.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Niwa
2015-02-01 18:31
#20

Smart anki

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
Veda
2015-02-02 06:34
#21

Ser snyggt ut! Lite skillnad mot mina två proppfulla hyllor, med diverse olika lådor. Från glassbyttor till specialare. Men jag har också märkt upp gavlarna med innehåll.

anki1
2015-02-02 08:30
#22

Jag har några lådor att sortera men inget att sortera i. Tanken var att ha tex mellandelar i fryslådor som jag sen sätter  den större lådan och tillbehör i en annan fryslåda. så jag slipper rota  igenom hela lådan efter vad jag behöver. Nu ska jag fixa" avdelare" i lådorna så fryslådorna håller sig på plats när jag ställer förvaringslådorna på kant. för att spara plats i hyllan.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

anki1
2016-02-05 16:17
#23

7 st av de boxarna från Rusta hannt jag med att skaffa. Nu har de tyvärr utgått ur sortimentet. så jag få fundera på annat sätt att förvara pärlorna i, just nu är det en massa lösa omaka askar. småburkar och annat som man kan förvara i. men det blev igen ordning på nånting. Jag har ägnat hela veckan åt att sortera och ordna alla pärlor. men det är sår när det inte finns nåt vettigt att ha dom i, sortimentlådor av olika mått tycker jag inte funkar. De tar dessutom upp stor plats på bordet när jag jobbar.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

NeedfulThings
2016-02-07 20:22
#24

Jag har en liknande denna, fast med en stor  indelad låda på varje hyllplan till mina finpärlor ( Miyuki, Swarovski och liknande) där jag har påsarna liggandes i, ett fack till drops t ex några till olika storlekar osv. Känns bra att ha "finpärlorna" samlade på ett ställe och lätt att bära med sig. Matsuno och andra seed beads har jag i sina påsar i lådor som det varit gräddbullar i, eller såna som affären säljer typ sura snören i ( har tiggt av närbutiken)

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Niwa
2016-02-07 20:29
#25

needfulthings länken funkar inte åt mig 🤔

Hälsa gärna på mig på Facebook.

NeedfulThings
2016-02-07 20:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

attans kan inte få det att funka.. från Biltema köpte jag min, hittar inte samma nu men den som liknar ser ut så här ( också från Biltema) Men min känns större och har fem våningar ( cirka 50 cm hög och 30 bred)

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Niwa
2016-02-07 20:38
#27

aha nu ser jag 🙂
smidigt med ett litet handtag om man behöver flytta den

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
anki1
2016-02-08 09:24
#28

Den verkar bra. Fast jag skulle vilja ha en annan typ av låda, som jag sett på Biltema. Den är dubbel (utvikbar)med 9 löstagbara askar i varje del kostar 139 kr

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Zadeira
2016-02-08 14:52
#29

Jag har denna varianten som är super om man ska ta med grejer.  Tyvärr tycker jag den tar för lite grejer att ha som superultimat förvaring hemma, men duger till alla mina småpärlor, kumihimosaker och lite smyckesdelar.

http://www.clasohlson.com/se/F%C3%B6rvaringsl%C3%A5da/40-6997

anki1
2016-02-08 15:00
#30

Jag vill helst ha min pärlor var för sig i separata askar. Så jag bara tar just den sort jag ska ha för tillfället.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

jagga-ewe
2016-02-10 19:10
#31

Jag har två HandyBox till mina pärlgrejer. Går att möblera ihop med olika lådor lite som man vill och rymmer massor! Hyffsat smidiga att släpa med sig oxo.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Upp till toppen
Annons: