Annons:
Etikettproblemhörnan
Läst 949 ggr
L073156
2/24/15, 2:38 PM

Hjälp med bandklämmor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Är nybörjare på det här med smyckestillverkning så ni kanske kan hjälpa mig med en grej. Jag har börjat tillverka armband med bandklämmor, dvs flera olika "trådar" med vars en connector i mitten. Mitt problem är hur jag får "trådarna" lika långa så att alla connectors hamnar i mitten. Jag mäter och mäter men ändån blir trådarna olika långa i slutändan och det slutar med att en eller flera connectors hamnar mer åt höger t.ex. Se bilden, det är ett armband jag gjort nyligen. Som ni ser så är den översta connectorn inte i mitten, även den andra connectorn har ojämna trådar på ena sidan. Och så undrar jag hur man klämmer fast alla trådarna samtidigt i klämmorna enklast. Har ni några tips? Mvh malin

Annons:
Niwa
2/24/15, 3:10 PM
#1

oj klurigt.
jag skulle nog göra banden såpass långa att jag kan trimma ändarna när allt sitter på plats,dvs connector. lägga allt som jag vill ha det och sedan klippa till dem.

ang limningen så använder jag oftast inte dessa klämavslut utan "hattar" där man för in remmarna i hatten. Men funderar på m man inte skulle kunna limma i hop ändarna längst ut först som du vill ha dem och sedan sätta fast dem i klämman

Hälsa gärna på mig på Facebook.

mialycktman
2/24/15, 6:59 PM
#2

håller med föregående talare

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Upp till toppen
Annons: