Annons:
Etikettpärlor-tråd
Läst 1748 ggr
[134643]
6/7/15, 6:39 PM

Fästa lås på plastarmband

Jag pysslar så gott som aldrig, men nu finns det ett par armband som ska göras till en kompis. Problemet är att jag inte vet hur jag ska fästa låset. Det är lås som helt enkelt har ringar i ändarna som tråden ska knytas i, så långt är jag med haha. Men tråden jag har använt mig av är typ av plast, en elastisk variant. Ifall jag knyter en dubbelknut så löser den upp sig själv, jag kan alltså inte få knuten att stanna kvar. Finns det något sätt att knyta fast det eller får jag ge mig ut och köpa en ny tråd? :3

Annons:
Niwa
6/7/15, 9:33 PM
#1

Hoppas jag förstått dig rätt nu Ska försöka beskriva hur jag gör ,men jag är duktig på att svamla😂 Knyt en vanlig knut och sedan en till men innan du drar åt, går du igenom en gång till med samma snöre som du nyss gjort 1a knuten med, sedan drar du åt. Dra igenom trådarna igenom närmaste pärlorna och klipp av. Om du vill kan du lägga på en klutt genomskinligt nagellack på knuten som "lim"

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Niwa
6/7/15, 9:34 PM
#2

Om det går kan du även försöka få in knuten i en pärla så syns den inte☺

Hälsa gärna på mig på Facebook.

[134643]
6/8/15, 12:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#1,2 Tack så hemskt mycket för hjälpen, men jag får ändå inte till det. Knuten glider liksom upp. Vet inte om det hjälper med en bild, men så här ser låset och tråden ut i alla fall :)

Cessy
6/8/15, 12:52 AM
#4

Här är kanske lite hjälp o om du scrollar längst ner på sidan kommer du till avslut utan klämpärlor o där står Åttaknop/fiolstek o  klickar du på det ordet så får du en guide till hur de knyter den knuten o det bör hålla fungera med din fiskelina att knyta så. Titta även igenom sidan så får du nog en del användbara tips för avslut till smycken o annat som man kan använda

http://www.parlplatsen.se/sidor/hantverk/trad_wire/start_slut_las.shtml

incaos
6/13/15, 5:15 PM
#5

vissa saker ser man med sina ögon, andra med sitt hjärta

[134643]
6/14/15, 11:37 AM
#6

Tack, jag har löst det! :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: