Annons:
Etiketttävlingar
Läst 5827 ggr
Cessy
6/15/15, 5:18 PM

B.O.T.B 2015

Här är deltagarna i B.O.T.B 2015

BOTB 15 - Round 1 Pairings

Group A

1-Eniko Fabian-Austria vs Betty Cox-USA

2-Milla Hope-Canada vs Noel Wyres-Australia

3-Melissa Ingram-Australia vs Ewa Machnik-France

4-Grazyna Walczak-Ireland vs Natalia Luzik-Russia

5-Miriam Shimon-Israel vs Monika Kasparova-Czech Republic

6-Lidia Tapia Carnicer-Spain vs Maria Vukolova-Russia

7-Cortney Phillips-USA vs Larisa Sumer-Ukraine

8-Elly Budding-Netherlands vs Laura Giusti-Italy

9-Esther Wijma-Netherlands vs Cristina Lago-Italy

10-Elena Orlowska- (the Polish one) vs Elena Nenilina-Ukraine

11-Roxana Bacila-Romania vs Kim Jansen-Netherlands

12-Aldona Pintea-Romania vs Federica Strafa-Italy

13-Andrea Zelenak-Romania vs Moria Marriott-UK

14-Irina Kashirina-Russia vs Monica Vinci-Italy

15-Zulfija Salimzjanova-Russia vs Stefania Iucci-Italy

16- Olga Shilkova-Sweden  vs Yuni Canosa-Cuba

17-Tanya Ivanova-Spain vs Anita Turrin-Italy

18-Fiby Kreutzer-Switzerland vs Tiina Lilja-Sweden

19-Elena Deryabkina-Ukraine vs Sarah Louise Gordon-South Africa

20-Jenny Argyle-UK vs Kristina Kristiansson-Sweden

21-Catherine Chinoy-UK vs Nadine Zanner-Germany

22-Lynn Davy-UK vs Becky Griffith-USA

23-Olga Mulyarova-UK vs Elena Pashkova-Mexico

24-Karen Beck-USA vs Alina Emandi-Romania

25-Teressa Dyer-USA vs Svetlana Dubinsky-Israel

26-Anna Hobgood-USA vs Beth Dewey-USA

27-Denise Kangas-Czech Republic vs Eva Dobos-Hungary

28-Gretchen Coats-USA vs Christine Boyer Maj-USA

29-Lillian Todaro-USA vs Alena Heinrichova-Czech Republic

30-Jean Upton-USA vs Yana Cvetkova-Bulgaria

31-Swetlana Fuchs-Germany vs Jennifer Shibona-USA

32-Margit Vogel-Hungary vs Renate Gruenebaum-Sweden

Group B

1-Leslie Venturoso-USA vs Lucia de Luca-Italy

2-Anna Fjellborg-Belgium vs Alla Ambar-Israel

3- Eliana maniero-Italy vs Alexandra Lysenkova-Kyrgyszstan

4-Nela Kabelova-Czech Republic vs Svetlana Hackl-Austria

5-Heidi Peltomaa-Finland vs  Julia Dzyubina-Russia

6-Natalie von Oldenburg-Germany vs  Elena Ananewa -Russia

7-Erika Bita-Simon-Hungary vs Patrick Duggan-Australia

8- Aurika Babjoniseva-Latvia vs Ringaile Radojevic-Czech Republic

9-Erzsebet Kis Jakab-Hungary vs Monique de Boer-Netherlands

10-Nunzia Ciavorella-Italy vs Pauline Peskoff-Canada

11-Maria Curridori-Italy vs Madlen Zhorzholiani-Georgia

12-Simona Rotaris-Italy vs Regina Okrain-Israel

13-Dovilė Vasiliauskaitė-GataBella- Lithuania VS Cira Troilo-Italy

14-Janine Van Dijk-Netherlands vs Graziella Malara-Italy

15-Laura Nicolaescu-Romania vs Joanne Zammit-Malta

16-Lidia Olaru-Romania vs Tatyana Fedorikhina-USA

17-Alena Kalinina-Russia vs AnnaPia Gårdmo Jidler-Sweden

18-Tatyana Skryabinskaya-Russia vs Olga Haserodt-Germany

19-Sidina Irina Viktorovna-Russia vs Grazyna Anton-Poland

20-Ana María Pozo Reyes-Spain vs Anna Perelman-USA

21-Oksana Khmelenko-Ukraine vs Nadezda Vinogradova-Russia

22-Marina Korobka-Ukraine vs Margareta Gustavsson-Sweden

23-Katie Dean-UK vs Daria Martsinkovskaya-Russia

24-Tracey Gwilliams-UK vs Ana Zaporojan-Romania

25-Catherine Homer-UK vs Nausikaa Dahllöf-Sweden

26-Sharon Edelman USA vs Lynette Dunmore Ambruch-USA

27-Raven Pena-USA vs Tatiyana Kobets-Ukraine

28-Angela Plager-USA vs Dee Elgie-UK

29-Hannah Rosner-USA vs Misan Tejre-Sweden

30-Galina Yuganova-Russia vs Guadalupe Gonzalez Romero-Spain

31-Leanne Gray-New Zealand vs Viktorija Larina-Estonia 

32-Chantal Stalder-Switzerland vs Katrin Podra-Estonia

Group C

1-Maryanne Villalba-Australia vs Josane Demuylder-Belgium

2-Albena Petkova-Bulgaria vs Andras Csilla-Romania

3-Jacquie Champion-Canada vs Eva Chrastkova Mišurcová-Czech Republic

4-Clara Lai- Hong Kong vs Joanne Browne- Australia

5-Annie Hatvani-Hungary vs Mariaconcetta Gaetani-Italy

6-Anett Pulai Morvai - Hungary vs Janice Cuozzo-USA

7-Katalin Appadoo-Ireland vs Sandrine Duermael-France

8-Lia Kurz-Israel vs Kassie Shaw-USA

9-Isabella Lam-Israel vs Giuseppe Buraschi-Italy

10-Serena Di Mercione-Italy vs Edgar Lopez Disenos-Dominican Republic

11-Jelena Saveljeva-Italy vs Maria Nyberg-Sweden

12- Linda Pratt-USA vs Loli Garcia Tirado-Spain

13-Rasa Vilcinskaite-Lithuania vs Mirela Mohjazi-Romania

14-Ellen Roelofs-Netherlands vs Edit Peng-Hungary

15-Nicole Velthius-Netherlands vs Rosangela Manca-Italy

16-Arona Haryo-Romania vs Aleksandra Multan-Poland

17-Delia Soare-Romania vs maria ivanova-Italy

18-Olesya Bryutova-Russia vs Sabrina Milardi-Italy

19-Ksenia Krutikova-Russia vs Tatiyana Labutina-Russia

20-Elena Konstantinova-Russia vs Alexandra Volkova-Kazakhstan

21-Zuzana Hake-Slovakia vs Svetlana Ivanova-Russia

22-Anna Lindell-Sweden vs Ann Recotta-USA

23-Fia Vindh-Sweden vs Neeltje Meerman-Netherlands

24-Natalija Bekic-Switzerland vs Marsha Wiest Hines-USA

25-Elena Holovchenko-Ukraine vs Margon Vandongen-Singapore

26-Iryna Shamray-Ukraine vs Nadya Gerber-Germany

27-Agnieszka Buczkowska-UK vs Olga Shumilova-Russia

28-Marilyn Norman-UK vs Irina Kashirina-Russia

29-Rebecca Williams-UK vs Catherine King-USA

30-Barbara Conrad-USA vs Jennifer Airs-UK

31-Lynn Hedgecock-USA vs Carin Riese-Sweden

32-Pauline Kuzemchik-USA vs Therese Magnani-USA

Group D

1-Milena Stoilova-Canada vs Donna sanders UK

2-Zuzana Hampelova Valesova-Czech Republic vs Rita Vellemens-Belgium

3-Kris Empting Obenland-Germany vs Blanca Medina- Peru

4-Elena Markovski-Germany vs Neva Brown-Australia

5-Eva Csizmadia Lajosne-Hungary vs Meg Thompson-Australia

6-Gaburine Kelemen Beata-Hungary vs Aset Tsoloeva-Bulgaria

7-Zsuzsanna Lazar (Kali Gopika) -Hungary vs Svetlana Samete-Latvia

8-Ann Braginsky-Israel vs Barbara Steger-France

9-Annalisa Esposito-Italy vs Carmen Smith-USA

10-Daniela Presutti-Italy vs Wendy Hatton-Australia

11-Arianna Raffa-Italy vs Nikki Messal-USA

12-Jolanda Violante-Italy vs Tiziana Messina-Italy

13-Natalja Meksriuniene-Lithuania vs Erika Sandor-Slovakia

14-Bonita Hendriks-Netherlands vs Ilenia Ruzza-Italy

15-Cora Sparidaans-Netherlands vs Agnieszka Rodo-Poland

16-Daniela Florouiu-Romania vs Swietlana Karimowa-Poland

17-Andra Marasteanu-Romania vs Anastasiya Ivantsova (Kylakova) -Russia

18-Camelia Oszlanszky-Romania vs Ioana Csiki Sava-Romania

19-Anastasia Klimanova-Russia vs Mihaela Oproiu-Romania

20-Anna Kurzina-Russia vs Galina Nedelcheva-Spain

21-Albina Lapina-Russia vs Tina Odembo Hobbs-USA

22-Charina Qvarfordt-Sweden vs Sharayah Sheldon-USA

23-Sheryl Stephens-USA vs Melanie Harding-UK

24-Irina Slobodyanik-Ukraine vs Jamie Reynolds-USA

25-Dianne Dizzy Di Craknell-UK vs IleanaMunteanu-USA

26-Nicole Stanley-UK vs Patricia Parker-USA

27-Dee Wingrove Smith-UK vs Apollinariya Koprivnik-Slovenia

28-Shirley McManus-USA vs Bobby Gedling-UK

29-Tammy Norton-USA vs Iha Vahlberg Orre-Sweden

30-Mickey Parker-USA vs  Victoria  Savchenko-Russia

31-Lynn Parpard-USA vs Tatyana Mykhalchenko-Ukraine

32-Naan Pocen-USA vs Iryna Shlapakova-USA

Annons:
Cessy
6/15/15, 5:19 PM
#1

Fick tag i deltagarlistan innan men här är alltså battleparen o det är grupp D:s bidrag som finns på sidan just nu, men ännu är det ingen röstning.

Cessy
6/16/15, 1:31 AM
#3

Som en liten extra servis så länkar jag till svenskornas battle efterhand som bidragen läggs upp. Sedan är det bara att hoppas på att länkningen håller när det sedan läggs upp nya bidrag. Just nu är det bara 3 svenskors bidrag som är uppladdade men Steven håller just nu på med grupp C så fler länkar kommer efterhand.

Cessy
6/16/15, 10:47 AM
#4

Som lite kuriosa så kan jag berätta att Anna Lindells  bidrag - Grupp C battle 22 - modellas av en fd battledeltagare Olga Vinnere Pettersson.

Som alltid är det hittentills många helt fantastiska bidrag med enormt arbete bakom deras bidrag. Inte så att alla är "my cup of tea" o en del känns väl bara så too much, men jag beundrar ju ändå det fantastiska arbetet även om jag aldrig någonsin skulle vilja bära de smyckena o andra bidrag blir jag bara helt kär i. Alltid lika roligt o se dessa fantastiska bidrag o beundra allt arbetet bakom, så ta er tid att titta igenom bidragen i alla fall en omgång innan det är dags för röstningen. btw när det står Winner så har alltså medtävlandet i det battlet av någon anledning dragit sig ur tävlingen i sista minuten o inte hunnit leverera ett bidrag o då blir ju den andra per auto vinnare av det battlet i denna första grundomgång.

Här är de foton som hitentills har lagts upp o de fylls ju på med nya foton efterhand. https://www.facebook.com/groups/419636224777912/photos/

Cessy
6/17/15, 6:41 PM
#5

Där är ju en del deltagare som står som Battle vacated  - att deltagaren av någon anledning har lämnat walk over o så har tydligen Olga Shilkova gjort i år.

Cessy
6/17/15, 11:08 PM
#6

O nu är röstningen för Grupp D igång o i grupp D tävlar alltså följande svenskor
22 - Charina Qvarfordt
29- Iha  Vahlberg Orre

BOTB15 Voting**
Round 1 Group D open to 6-21 Sunday**

https://docs.google.com/forms/d/1Zztxk31C09zGD1-2KixwMhcNqB3r9Z8Csj2Teq8Ry-s/viewform

Annons:
kissidor
6/18/15, 11:04 AM
#7

kanon att du länkar till röstningarna cessy, jättetack för det 😃! skulle aldrig orka leta rätt på och hålla reda på dem annars… 😊

men det var mastigt att rösta - och i en del omgångar var det ganska svårt. ibland helt enkelt för att man tyckte om bägge bidragen förstås, men tyvärr ibland också måste jag erkänna för att jag inte tyckte om något av dem… 😞. visst visst jag förstår och respekterar det fantastiska arbetet bakom dem, men… 😞

ganska många avhopp också - där det står no contest antar jag att den ena hoppat av och när det står battle vacated är det båda?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
6/18/15, 11:33 AM
#8

Åh det har jag missat - att båda i ett battle hoppat av? I bilderna på sidan
https://www.facebook.com/groups/419636224777912/photos/
står det ju battle vacated när det bara är 1 som deltar o den som som lämnat in -  Winner, men hur det såg ut i röstningen har jag tappat bort. Dock såg jag nu när jag gick in o skummade över deltagande i D-gruppen att battle 30 måste båda lämnat walk over till för det battlet saknas.

Håller med dig kissidor att en hel del är svårt att ta till sig, men jag brukar då försöka se till arbetet bakom o då får det alstert som där är mest arbete bakom min röst. Andra där jag tycker båda är fantastiska alster är svårare. Där skulle jag ju vilja skänka båda min röst o det känns då djupt orättvist att behöva välja en av dem.😕

Jag tycker dock det är jättekul att få titta på dessa fantastiska skapelser o röstar gärna, men aldrig på min liv o kofot skulle jag vilja delta själv. Så många timmars arbete o så poff är hälften borta redan i 1:a omgången. Tänk att lägga ner hela sin själ o så blir man utslagen direkt.😮😢Visst det ingår i spelets regler, men jag hade aldrig klarat att utsätta mig för detta.☺️

Cessy
6/18/15, 11:37 AM
#9

No contest = bilden visar den deltagaren som lämnat in o är vinnare o därför blir det - No Contest - ingen röstning i det battlet.

Battle 30 där det inte finns någon deltagare står som battle vacated.

Så det är olika vad som står på bilderna i albumet o vad som står i röstningsformuläret.

kissidor
6/18/15, 12:12 PM
#10

aha, stod det olika, det förklarar saken.

javisst är det jätteroligt att titta och begrunda och rösta, det är därför jag är så tacksam för din länkservice 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
6/18/15, 7:41 PM
#11

Så nu är det öppet för röstning även för grupp C

Group C

11 Maria Nyberg-Sweden

22-Anna Lindell-Sweden

23-Fia Vindh-Sweden

31- Carin Riese-Sweden

Round 1 Group C open to 6-23 Tue

https://docs.google.com/forms/d/1jGXvLoPIDhLL5J5M7tDklwXHfLj7F27KDr6DwgQdB7g/viewform

Cessy
6/20/15, 2:25 AM
#12

Missa inte att titta o beundra det fantastiska arbetet o pärkunnande på högsta nivå o att rösta!

**Röstning i omgång 1 pågår nu i Grupp D
**https://docs.google.com/forms/d/1Zztxk31C09zGD1-2KixwMhcNqB3r9Z8Csj2Teq8Ry-s/viewform

o också i grupp C https://docs.google.com/forms/d/1jGXvLoPIDhLL5J5M7tDklwXHfLj7F27KDr6DwgQdB7g/viewform

Cessy
6/21/15, 2:11 PM
#13

Ni glömmer väl inte o rösta? Grupp D är inte stängd ännu för röstning men stänger under e.m. o grupp C pågår till någon gång på tis den 23 juni!

Annons:
kissidor
6/21/15, 4:27 PM
#14

jag har röstat i både D och C 🙂!

Värd på Mobiltelefoner och Android

glittertind
6/23/15, 3:19 PM
#15

Ja, Cessy, visst är det lite så som du beskriver… Två månaders arbete nästan dag och natt och så poff för hälften av deltagarna.  Men det smycke man då har gjort kan man vara stolt över, för det är ofta det finaste man åstadkommit. För min del ligger nu det första av dem hos FireMountainGems för fotografering, för jag skickade in bilderna till deras seed beads tävling och gick vidare där. Men vad jag reagerar mot nu är att smycket ju ska tillverkas i april-maj. Under två månader…. Men det går inte att kolla alls. Många är samvetsömma och fusk är otänkbart för dem, medan andra förmodligen gör allt för att komma vidare. För vem kan kolla. Inte för att jag har bevis, men nog verkar flera av de stora smyckena liksom lite för stora…  Fast jag tycker inte de blir vackrare för det, snarare tvärt om.

Jag tycker att flera av de våra har gjort fantastiska arbeten…. Jag röstar på dem och kommenterar, så fort de visas

Glittertind

Cessy
6/23/15, 9:37 PM
#16

Nu är röstningen i Grupp  B och  Grupp  A i denna första grundomgången öppnad o den pågår tills söndag. Se inlägg #2 för att se vilka svenskor det är i de här två omgångarna.

Round 1 Group B (open to 6-28 Sunday)

https://docs.google.com/forms/d/1Hn4QK4BKGHa1OVkLmvcufDncydI9QMej3X8382qKh7Q/viewform

Round 1 Group A (open To 6-28 Sunday)

https://docs.google.com/forms/d/1hSVWCvL4pWjqretRk95a9mF3Gqa1E-Zcw6B8Z1PCrpU/viewform

Cessy
6/24/15, 2:10 AM
#17

Resultatet för Grupp D:s 1:a omgång har kommit o du hittar det här: https://www.facebook.com/notes/botb-13/round-1-results/868418556566341

o Stort GRATTIS till Charina Qvarfordt som gick vidare till nästa omgång👍🏆

Cessy
6/24/15, 11:15 PM
#18

O nu har resultatet för Grupp C:s 1:a omgång kommit o du hittar det här:
https://www.facebook.com/notes/botb-13/round-1-results/868418556566341?__mref=message_bubble

O Stort GRATTIS till Anna Lindell o Carin Rise som båda två tog sig vidare tills nästa omgång!👍🏆

Cessy
6/24/15, 11:36 PM
#19

Sedan blev jag mycket glad att läsa att i ett av de battle som jag eg. INTE ville rösta i Grupp D Battle 11  Arianna Raffa vs Nikki Messal.  har Steven + 25 utvalda designers valt att rösta tillbaka  Arianna Raffa  för att ett battle  i Grupp D så lämnade båda deltagarna walk over i så det saknas ju en deltagare för att göra den fortsatta röstningen blir jämn. Jag är inte alls insatt i hur denna 25-specialgruppen blivit utvald, men detta är ju Stevens tävling o eftersom jag inte är deltagare utan bara en watcher så bryr jag mig inte hur det gick till, men är himla glad att de valde ta tillbaka Arianna Raffa  för där var ju verkligen båda två lika värdiga vinnare. Jag älskar skorna, men jag älskar också fjärilshalsbandet, så jag blev väldigt glad över att båda två fick gå vidare.

Här skriver Steven om det beslutet:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152909353385079&set=gm.869002276507969&type=1&theater

Cessy
6/25/15, 12:42 AM
#20

O glöm inte att nu pågår röstningen i Grupp  B och  Grupp  A i denna första grundomgången öppnad o den pågår tills söndag. Svenskorna i Grupp B o Grupp A är:

Group A

18-Tiina Lilja-Sweden

20- Kristina Kristiansson-Sweden

32Renate Gruenebaum-Sweden

Group B

17-AnnaPia Gårdmo Jidler-Sweden

22- Margareta Gustavsson-Sweden

25- Nausikaa Dahllöf-Sweden

29- Misan Tejre-Sweden

Round 1 Group B (open to 6-28 Sunday)

https://docs.google.com/forms/d/1Hn4QK4BKGHa1OVkLmvcufDncydI9QMej3X8382qKh7Q/viewform

Round 1 Group A (open To 6-28 Sunday)

https://docs.google.com/forms/d/1hSVWCvL4pWjqretRk95a9mF3Gqa1E-Zcw6B8Z1PCrpU/viewform

Annons:
Cessy
6/30/15, 12:03 AM
#21

Nu har resultaten för omgång 1 i grupp A o B kommit o jag säger grattis till följande svenskor som gick vidare till omgång 2

Grupp A Kristina Kristiansson

Grupp B Margareta Gustavsson, Nausikaa Dahllöf o Misan Tejre

Stort grattis till er tjejer!🏆🥳 

Så nu är det 7 svenskor som tar sig vidare till omgång 2👍😃

Cessy
7/8/15, 11:50 AM
#22

Så nu är äntligen omgång  2 i B.O.T.B. 15 igång o nu är det grupp D som det går att rösta på. I denna gruppen har vi 1 svenska i  Battle 8  Charina Qvarfordt o röstningen pågår till fredag 10 juli (står morning, men jag är inte riktigt säker när morgon för steven är enligt svensk tid, men någon gång vid lunchtid tidig e.m. skulle jag gissa)

https://docs.google.com/forms/d/1a1B0jbNKx9zSkXzcGlDnjbsZ6j6aWpmDBgcsJ33Egoc/viewform

Cessy
7/10/15, 10:29 AM
#23

Nu är det de sista skälvande minuterna för omgång 2 - Grupp D. Så vill du se fantastiska smycken/pärlskapelser, så ta chansen o passa på att rösta samtidigt!😉

kissidor
7/10/15, 2:01 PM
#24

jag har röstat 🙂!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
7/10/15, 7:33 PM
#25

O nu är det grupp C i omgång 2 som är upp för röstning o den pågår tills tidig eftermiddag på måndag den 13 juli. I denna gruppen har vi två svenska deltagare Anna Lindell o Carin Rise.

https://docs.google.com/forms/d/1oDXc9abUq4xXpXtC7zgKwNvyXcmjJfXrnQEr_BxZWaU/viewform

Cessy
7/15/15, 7:37 AM
#26

O nu är det grupp B i omgång 2 som är uppe för röstning o den pågår tills  tidig e.m. lördag den 18 juli o i denna gruppen har vi tre svenska deltager - Nausikaa Dahllöf, Margareta Gustavsson o Misan Tejre.

https://docs.google.com/forms/d/1o__VRwOUq1hSCYYw9RU1HHUTTqgl3y2gPWK6WNpL3OM/viewform

Cessy
7/15/15, 7:39 AM
#27

o det har också kommit resultat för grupp D omgång 2 o tyvärr gick inte Charina Qvarfordt vidare, men i grupp C gick både Carina Rise o Anna Lindell vidare o Annas battle blev avgjort med public vote - Grattis tjejer! 🥳

Annons:
Cessy
7/20/15, 11:06 AM
#28

Oj har missat då jag ju varit upptagen med Östersjöfestivalen men omgång 2 Grupp A pågår röstning o den går ut IDAG!!!! Svensk deltagare är Kristina Kristiansson. Så rusa iväg o rösta så ni inte missar att se de fina bidragen o rösta!

https://docs.google.com/forms/d/1sKTCEd9F6uv3_xMaPhg-37pOCW6V-5TS-HLwn2BQBB4/viewform

Cessy
7/20/15, 6:52 PM
#29

Nu finns resultatet för omgång 2 Grupp B o samtliga svenskor gick vidare! 😊 Så stort GRATTIS till Margareta Gustavsson, Misan Tejre o Nausikaa Dahllöf.🎉🌹🌷🌼🎆 O precis som Anna Lindell gick vidare tack vare public vote, så var det samma sak för Nausikaa Dahllöf. Så det är alltså viktigt att vi röstar, för blir det jämnt fäller våra röster avgörandet.

Cessy
7/21/15, 12:16 AM
#30

o så säger jag även stort GRATTIS till Kristina Kristiansson som även hon vann sitt battle i omgång 2 Grupp A o är vidare till omgång 3.🏆🥳

Cessy
7/23/15, 1:20 AM
#31

Så nu är omgång 3 i B.O.T.B -15 igång o först ut är som vanligt grupp D o tyvärr utan svenskt deltagande. Det står att röstningen pågår till lördag den 25 Augusti, men det måste vara en felskrift - utan den pågår antagligen till lördagen den 25 juli. Nå passa  på o gå in o njut o titta på dessa fantastiska pärlarbeten o rösta sedan. Nu är det ju bara 8 battle, men jag tyckte ändå inte att det blir lättare att rösta om än det inte är lika många battle att besluta sig i.

https://docs.google.com/forms/d/1o4tCtTVyoE6wB-zadsm4gkNColZG0QaayIIqf__vZg0/viewform

kissidor
7/23/15, 10:55 AM
#32

nej teoretiskt borde det ju bara bli svårare och svårare, allt eftersom agnarna sållas från vetet - men det är ju inte alltid ens personliga smak överensstämmer med battle-resultatet 😃. personligen lägger jag mer vikt vid kompositionen än vid arbetet, men arbetet får ju bli utslagsgivande i vissa fall 🙂. roligt att titta och rösta är det iaf, så än en gång tack för att du håller reda på dessa battles åt oss cessy 👍🤗

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
7/24/15, 12:48 AM
#33

Nej battlegrupper gör ju att reultatet många gånger blir rätt tokigt. En skrev att det hade varit bättre att i varje grupp få lägga sin röst på hälften (1:a omgången var det ju 32 tävlande o då hade man röstat på de 16 som man ansåg var mest värdiga att gå vidare. I omgång 2 så är det ju då 16 tävlande i varje grupp o då röstar man på 8 o.s.v.) Det hade ju gett samma resultat eller rättare sagt samma antal deltagare som gått vidare, men då hade det säkert sett helt annorlunda ut med vilka som gick vidare jämfört med nu. Fakum är att den idén kändes mycket bättre än att som nu rösta i tvåmannakamper, för jag hade def. röstat ganska annorlunda jämfört med vad jag gjort nu. I vissa battle skulle jag ju vilja att båda gick vidare o i andra så vill jag eg. inte att någon av dem ska gå vidare.

… o nu är det ändrat o ja det var den 25 juli som är sista röstningsdag i omgång 3 Grupp D😉Så gå in o titta o förundras över allt fantastiskt som går att skapa med pärlor o passa på o rösta också! Smiley smile

kissidor
7/24/15, 7:22 AM
#34

ja oja, det skulle ge ett mycket mer rättvist resultat! men det är väl inte alltid rättvisa som är prio ett i såna här omröstningar antar jag, även om det är svårare att inse vad som är poängen med det här än tex i svt:s andra chansen-dueller i mellot - där är det ju självklart för att få in så mycket pengar som möjligt, men här vet jag inte 🤔

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Cessy
7/27/15, 8:21 PM
#35

Nej - jag fattar inte heller, men det hade känts mycket bättre att få välja hälften själv (för det är ju alltid hälften som går vidare o hälften som åker ut) men men jag är i alla fall evinnerligt tacksam att inte behöva delta under sådana premisser, för att slita häcken av sig o göra sådana extrema praktverk o åka ut direkt efter månader av slit - det hade jag aldrig orkat med att utsätta mig för. Men jag tittar gärna o röstar gärna o beundrar o mellanåt förfasar mig över verken. Men det är liksom sådana praktverk man annars sällan får se så jag tycker det är kul att få de här verken 1 gång per år. 😃

Cessy
7/27/15, 8:27 PM
#36

Nu börjar det ju bli rimligare grupper att publicera namnen på vilka som har gått vidare o efter omgång 3 i Grupp D är det ju efter denna röstningen 8 kvar som går vidare till omgång 4 (jo lika många går ju sedan vidare från varje grupp så till omgång 4 blir de ju sedan 32st)

Nå vinnarna i omgång3 Grupp D är:

1-Neva Brown-Australia 

2 Kris Empting Obenland-Germany 

3-  Nikki Messal-USA

4-Jolanda Violante-Italy

5-Natalja Meksriuniene-Lithuania

6-Irina Slobodyanik-Ukraine

7-Ann Braginsky-Israel

8- Apollinariya Koprivnik-Slovenia

Cessy
7/29/15, 11:51 PM
#37

Så nu efter en liten paus är det dags för omgång 3 GruppC o där har vi två svenska deltagare Anna Lindell o Carin Riese. Så gå in o titta vilka fantastiska verk som ni tycker bör gå vidare. För oavsett vad man rent personligen tycker så är det enastående verk o helt otroliga hantverk som man sällan får skåda i denna otroliga mängd. Så passa på o titta o rösta!

Round 3 Group C (Voting Open To Sat August 1st)

https://docs.google.com/forms/d/1-WwpMOf_9EuUi74-iVGCp6h8SHtz_cZWAqCF50NvE-Y/viewform

Cessy
8/1/15, 1:33 AM
#38

Ni glömmer väl inte att titta o rösta? Idag är sista dagen för Omgång 3 grupp C! (se #37)

Cessy
8/4/15, 12:58 AM
#39

Så har resultatet för omgång 3 Grupp C kommit under dagen o tyvärr är varken Carin Riese eller Anna Lindell vidare till nästa omgång.

O så är det dags för att rösta i Grupp B omgång 3 o i den finns det 3 svenskor o tyvärr är det ena battlet mellan två av dem.  Margareta Gustavsson - Nausikaa Dahllöf . Misan Tejre den tredje svenskan i grupp B. Jättetrist att två svenskor hamnat mot varandra o det enda goda är att det åtminstone garantera att 1 svenska går vidare till omgång 4. Så gå in o titta o njut o glöm inte att rösta!

Round 3 Group B (voting open to Thursday August 6th)

https://docs.google.com/forms/d/1Wg8vtGRqsXWEd2kHS0J5QGmpAoIQ9DgGlEPOyi5IoDs/viewform?fbzx=-7108578743614481611

Cessy
8/5/15, 12:45 AM
#40

O nu är det också dags för att rösta i  Grupp A omgång 3 o svensk deltagare i denna gruppen är Kristina Kristiansson. Så gå in titta o förundras av dessa fantastiska pärlarbeten o passa på att rösta!

Round 3 Group A (voting open to Friday August 7th)

https://docs.google.com/forms/d/1H1aFY29AsaT0vuKENB5yhMEqzzxMxnyI3TSuOf3pENI/viewform

Cessy
8/7/15, 12:51 AM
#41

Vinnarna i omgång 3 Grupp B har tillkännagivets o i svenskbattlet blev det Margareta Gustavsson som gick vidare  o hon blev ensam svenska att gå vidare då Misan förlorade sitt  battle.

Glöm nu inte att rösta i omgång 3 Grupp A för röstningen går ut imorgon!

Annons:
Cessy
8/7/15, 10:45 PM
#42

Så har resultatet för Grupp A i omgång 3 kommit o Kristina Kristiansson gick också vidare😃 Så nu har vi två svenskor så långt in i tävlingen som till omgång 4👍Så nu nu är det bara 8 deltagare o 4 battle i varje grupp när nästa omgångs röstning startar o jag återkommer med länkar så fort jag ser dem.

Cessy
8/17/15, 11:14 AM
#43

Hm de olika röstningarna kommer verkligen upp med väldigt olika intervaller, men det är sommar o semestrar/resor som gör att det blir så. Nu är i alla fall röstningen för Grupp D o Grupp C uppe föromgång 4 o tyvärr är de båda grupperna nu utan svenska deltagare. Nå nu är det endast 4 battle (8 deltagare) per grupp, så det går ganska snabbt att rösta nu, men är man  osäker så är det ju bara att följa länkarna till varje battle o passa på o titta närmare på bidragen innan man röstar. Står konstigt nog inte hur länge röstningen pågår, men då Steven precis la upp länkarna antar jag att den uppgiften kommer sedan under dagen.

**Grupp D
**https://docs.google.com/forms/d/1Z4ZdP7SLpD5kzSJCUX7V9DQs7EU-wZx_63yqFrVsHdY/viewform

**Grupp C
**https://docs.google.com/forms/d/14WjCGK5-o_foHKpLBbC61RHB-8h5FNTRVUTvD_3JSd4/viewform

Allamej
8/17/15, 4:20 PM
#44

Röstat… Jisses så svårt det är nu.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Cessy
8/22/15, 9:05 AM
#45

Så nu är samtliga röstningar igång i omgång 4 o i grupp B tävlar Margareta Gustavsson o i Grupp A Kristina Kristiansson o röstningen pågår tills måndag 24/8.

Grupp B
https://docs.google.com/forms/d/1Sl-fZ7OdiB8XVsGaq8bAsOUmFo-T40_BCneHh8huUFM/viewform

Grupp A
https://docs.google.com/forms/d/1wBy5oYIg2cj4qZpLMIgn487i3MufJFXYD7wo1CIb5Mo/viewform

Cessy
8/26/15, 5:45 PM
#46

Åh vad kul - Både Kristina Kristiansson o Margareta Gustavsson gick vidare till omgång 5! (Y) :-D

53goran
8/27/15, 12:14 PM
#47

Det är verkligen kul att dom har gått vidare. Håller alla tummar och tår att dom finns kvar efter denna omgång också.

Cessy
9/1/15, 10:36 AM
#48

Ja nu är röstningen i B.O.T.B. -15 omgång 5 igång o vi har faktiskt två svenskor vidare så här långt in i tävlingen - Kristina Kristiansson o Margareta Gustavsson!  Heja tjejer - håller tummarna hårt för er båda o era fantastiska bidrag! 👍

Nu återstår det ju bara 4 tävlande/2 battle i varje grupp, så alla är i samma röstningsformulär så det blir inte 4 olika röstningar nu i omgång 5. Så passa på o titta på alla de fantastiska bidragen som nu återstår o rösta på era favoriter! 😃

https://docs.google.com/forms/d/1cAwb4jg24eXpvj7oNRJUXmR7llV2tU_DTWVeTesj09E/viewform

Annons:
kissidor
9/1/15, 11:01 AM
#49

wow, två svenskor kvar så här sent - det var inte dåligt 😃. jag fortsätter att rösta tills det bittra slutet - även om jag kliar mig i huvudet över vissa bidrag att de är kvar 😊

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
9/1/15, 11:17 AM
#50

Håller med dig - man undrar ju varför vissa är kvar o andra fallit bort, men  det är kul att både Kristina o Margareta är kvar.😃

Cessy
9/3/15, 5:13 PM
#51

Jippy - Både Kristina o Margareta vann sina battle - GRATTIS tjejer!  Så de är vidare till 6:e omgången. Superroligt🥳😃

leja
9/4/15, 8:39 AM
#52

SÅ kul. Håller tummarna för bägge, men så bra att komma så långt.

Vad ska man ha som signatur tro?

Cessy
9/4/15, 10:37 PM
#53

Nu är den sista rundan igång i grupperna omgång 6 B.O.T.B. - 15 o av de åtta kvarvarande deltagarna efter alla dessa omgångar är det två svenskor som tävlar. Kristina Kristiansson o Margareta Gustavsson! Så gå in o titta på de 8 tävlande i de 4 gruppfinalerna o rösta! Heja tjejer - jag håller tummarna hårt för er båda! Smiley like Smiley like 

https://docs.google.com/forms/d/1UUqAHNILeNHUXP6qqb7VOQQ5TxFF5WZVRMgWRxW5Xpc/viewform

glittertind
9/5/15, 3:55 PM
#54

Jag tycker svenskorna har goda chanser! Mycket goda!

Glittertind

Cessy
9/9/15, 5:44 PM
#55

Oj - har glömt att skriva - resultatet för omgång 6 kom igår o tyvärr gick varken Kristina eller Margareta vidare. Nå hur som helst så är det fantastiskt att bland 256 startande att hamna de bland de 8 bästa!✨🏆✨

Ja förrutom de svenska bidragen så har jag från start haft 2 favoriter o deen ena var hatten Ann B Israel o den åkte ut i förra omgången (omgång 5) o den andra var skorna Nikki M USA (Har med vilje länkat till albumet i deras sista battle, så man kan välja vilken av bilderna man vill titta närmare på) o hon gick vidare nu i omgång 6.😃 

Så jag håller ju tummarna för Nikki för de skorna hade jag gärna haft - om jag varit stenrik o om jag varit ung med vackra ben😉 men de är i alla fall i mina ögon helt fantastiska. Vet inte om man kommer få rösta tillbaka någon i år men jag kommer inte alls ihåg hur det gick till tidigare o mellan vilka man i så fall fick välja, men i så fall håller jag tummarna för Kristina. Trodde faktiskt att hon skulle ha stora chanser o ta hem alltsammans, men men - det är i alla fall helt fantastiskt att hon o Margareta hamna bland de åtta bästa!👍

Annons:
Cessy
9/10/15, 9:13 PM
#56

Omgång 7 är nu öppen för röstning o det är kort tid att rösta på, men å andra sidan är det ju "bara" två battle att rösta på nu😃

Round Seven-The Final Four voting is now open………VOTING OPEN UNTIL FRIDAY The 11th evening, Malta standard time

https://docs.google.com/forms/d/1bp2eDpvKPSQG5g4B2nyN9L2UfpViFNDzqD-s4uRES9c/viewform

Cessy
9/16/15, 10:09 PM
#57

Så var det nu till slut FINAL i B.O.T.B. -15. Gå in o titta på de båda finalisternas bidrag o glöm inte att rösta också! 😉😃

It all comes down to this………voting for the BOTB15 final is now officially open. Vote for favorite. Polls close Friday afternoon the 18th….

https://docs.google.com/forms/d/1f6Ohuo9kBDfz4rTq2xdMWg7RrkvNQRFsZXwiUO7FnY4/viewform

Cessy
9/19/15, 1:40 AM
#58

O nu är det klart för i år! Nadya Gerber med sin "Dreams of Japan" blev årets champion i B.O.T.B. -15!

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153079350165079&set=gm.987274244680771&type=1&theater

Upp till toppen
Annons: