Annons:
Etikettproblemhörnan
Läst 746 ggr
Evahelene
2015-08-09 00:36

Marknads-bekymmer

Om några veckor ska jag vara på en s.k. historisk marknad. Hade bl.a. tänk sälja lite egenhändigt gjorda smycken, men det känns lite fel att komma med "nymodiga" sådana. Några trädda hals- och armband med shellpearls ska med, men vill gärna ha något mer också. Frågan är vad. Någon som har något förslag?

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

Annons:
VildaVittra
2015-08-09 00:40
#1

Armband och halsband i vikingastickning?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cessy
2015-08-09 01:09
#2

Mer nedtonade varianter av bohemian chic med mer enkla naturstenar, ben med tex naturfärgat läder eller bruna varianter av läder, brons, koppar o silver borde väl funka o både kunna få en historisk ton samtidigt som det blir något som kan tilltala mer nutida människor.😇😃

Niwa
2015-08-09 09:06
#3

Läder o enkla hängen. Wire o kanske vikingastickning natur färger. Macrame i hampa, lin, bomull med träpärlor i naturfärger

Hälsa gärna på mig på Facebook.

leja
2015-08-12 10:21
#4

Historisk marknad, hur gammalt då ?
Finns medeltid, historisk tid, 1800-tal och olika stilar under 1900-talet.

Sen kan man ju kolla bilder från den tid man tänkt sig och se om det finns inspiration. Men enkla smycken i traditionellt material går väl alltid. Glaspärlor finns från vikingatid t.ex.

Vad ska man ha som signatur tro?

Evahelene
2015-08-12 14:26
#5

Leja, helst mellan 1850 till 1920, och inte "högrestånds" utan mer lantlig och "bondmora" á la svensk tradition. Tänk lantlig marknad i nämnda tids-spann.
Men med smycken också…vilket inte var så vanligt på den tiden.

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

Niwa
2015-08-12 15:01
#6

kikat runt lite.
enkla tunna kedjor med berlock som öppnas, sycken m sötisar kanske

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
Niwa
2015-08-12 15:03
#7

1920 kan man ju ha lååånga kedjor med ett enkelt hänge på el "pannband"

Hälsa gärna på mig på Facebook.

leja
2015-08-12 16:47
#8

Kedjor med medaljonger, hjärtan och sånt. Har nån väldig sentimental brosch från den tiden, en hand, med en blomma i.  Mycket brosher (fast det säljer inte så bra nu). Fest långa pärlhalsband, upp till en meter som man kan ha flera gånger runt halsen.

Vad ska man ha som signatur tro?

Niwa
2015-08-12 16:50
#9

jag har brosch för att hålla ihop tjockare tröjor och sjalar för att hålla ordning på dem.

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Upp till toppen
Annons: