Annons:
Annons:
Cessy
2015-08-13 10:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag har ju gjort en hel del elastiska. Alla har inte hamnat på bild, men några har. Här är kombobild 1. Samtliga är halvädelstenar och/eller kristallrondeller.

Cessy
2015-08-13 11:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Elastiska komobild 2 o som alltid funkar alltid vitt o svart så de försvann direkt. Samtliga är halvädelstenar och/eller kristallrondeller utom regnbågsarmbanden.

sanne62
2015-08-13 11:26
#3

fina allihop

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2015-08-13 12:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Tackelitack  Sanne.

Fick en fråga på fb där ju förvisso dessa kombobilderna blir mindre - hur den ena vita o den med svarta krackelerade agater ser ut eg. (båda är sålda sedan tidigare men är ju enkla att göra nya 😇) Så jag lägger även upp den mera närbilden här. Ska nog göra dessa till mig själv också för jag gillar hur de blev😃

Edit: Det vita är shellpearls o vita krackelerade agater o silverfärgade metalldelar.
Det svarta är onyx o svarta krackelerade agater o silverfärgade rondeller

mialycktman
2015-08-13 18:30
#5

snygga

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

anki1
2015-08-13 18:45
#6

Jättefina.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Annons:
Niwa
2015-08-14 09:43
#7

vad fina de blev och kändes riktigt lyxiga

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2015-08-15 02:01
#8

Tackelitack Mia, Anki o Niwa 😃

glittertind
2015-09-07 08:37
#9

Vackert! Jättesnyggt!

Ibland vill jag göra sådana, men då upptäcker jag att tråden jag har inte duger…. Och så blir det inget av det, för ja vet inte vilken tråd jag ska ta…

Glittertind

Cessy
2015-09-07 09:28
#10

Tja de är ju vansinnigt enkla, men det är sådana folk har frågat efter o velat köpa, för sydda bara beundrar de, men tycker att de är för dyra😕 Det är mycket roligare att göra mer arbetade smycken, men jag kan ju inte samla allt på hög. Måste ju finansiera lite av mina pärlinköp i alla fall o då är det så att det bara blir enkla smycken jag gör, för det är folk beredda att betala för.

Jag var också skeptisk till elastisk tråd o magic stretch som jag ju köpte dyrt höll inte. Antagligen fick jag ett måndagsex. för folk säger att den tråden brukar hålla. Nu har jag haft mina egna på mig hela sommaren o de har hållt utan några problem o de är gjorda med den här superbilliga elastiska tråden. Till halvädelstensarmbanden använder jag 0.8mm, men tyvärr går den ju inte igenom vaxade pärlor utan där har jag använt 0,6 mm men den känns inte alls lika stabil som 0,8mm gör. Dock har mitt vaxade armband hållt utan problem o var det första jag gjorde så det har ju suttit längst på armen o jag måste tillstå att de här elastiska superenkla armbanden är väldigt behagliga att ha på sig , så jag kan förstå att folk vill ha dem.😃

Cessy
2015-09-25 08:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Här är en egengjord nagellackscabbe som jag sedan infattat.  På baksidan satte jag fast en broschnål, men då jag tycker att jag inte har någon jätteanvändning för enbart en brosch så såg jag till att den också ska kunnas användas som hänge, armband o väsksmycke också. :-D

Niwa
2015-09-25 09:47
#12

Den är ju bara så läcker!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

ommok
2015-09-25 10:07
#13

Jätteläckert att kunna använda den fina cabben på så många olika sätt! Den kommer du att använda en hel del, misstänker jag. Ser ut som en favorit!👍😻

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Annons:
Cessy
2015-09-25 13:38
#14

Tackelitack Niwa o Ommok o jo den sitter på min nya kattväska, för där passar den perfekt😃

mialycktman
2015-09-25 18:38
#15

ah smart å snygg!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

anki1
2015-09-25 19:56
#16

Så fin. Kul att den kan användas som brosch också.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Cessy
2015-09-25 22:02
#17

Tackelitack Mia o Anki😃

Cessy
2015-11-24 00:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Varit hos frissan idag o denna gången blev det rätt. Elastiska armband med halvädelstenar gick hem🥳 Faktum är att frissan frågade om jag inte kunde göra fler. Synd att det inte går att sälja lite sydda smycken där, men det har aldrig sålt hos frissan. De är för dyra o det är fel forum. När man lagt så mycket på att göra sig själv fin som man gör hos frissan, så unnar man sig inte något annat som man också upplever som dyrt. Hade någon däremot köpt sig en fin tröja eller annat klädesplagg, så hade man nog gärna lagt ner lite mer på att få ett smycke som matchar outfiten.

Nåja kul att något säljer igen där o elastiska armband är ju inte svåra att göra - bara lite enformigt, men samtidigt är det väldigt trevligt att i alla fall få något sålt. Testade nu med att lämna en del halvädelstenshängen på enkla läderrem, så får jag se om detta också ev kan sälja. Ingen snygg bild dock. Bara slängde upp displayen i fönstert innan jag stack iväg.

mialycktman
2015-11-24 18:46
#19

härliga färger!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

anki1
2015-11-25 08:05
#20

Jättefina. Borde gå att få sålt hos frissan

jättefina. Borde gå att få sålt hos frissan.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Annons:
Niwa
2015-11-25 10:31
#21

Många fina hängen, hoppas de passar hos frissan

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2015-11-25 18:27
#22

Tja enklast möjligt är det ju verkligen, men hängena i sig är väldigt vackra. Hoppas de ska tilltala några i alla fall o tackelitack tjejer.😃

sanne62
2015-11-25 21:44
#23

där är en hel del godingar….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2015-12-29 01:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#24

Ja detta är mitt bidrag till julkul-tävlingen o det passar eg. inte in i någon av mina skapartrådar, men eftersom där trots allt är tre änglar i varje båge som är gjorda med pärlor o smyckestillbehör så lägger jag ändå det i denna tråden.

Det var alltså en ljusslinga som jag la dubbel o sedan klädde med två stycken 2m tjocka guldgirlanger. Sedan fäste jag lila julkulor i form av stjärnor så att det skulle vara jämt fördelat i våra 5 speglar i spegelväggen o i varje båge satte jag i mitten 3 änglar i olika storlek. De speglar sig i spegelväggen o ger därmed en illusion av att vara 6 änglar. 

Jag har länge velat ha något som lyser lite svagt uppe i vår spegelvägg o girlangen blev perfekt där. Försökte visa på hur helheten ser ut, men det är en frihandsbild utan blixt så den är väldigt brusig o oskarp o helheten blev väl inte så bra fångad på bilden heller.

Men på bänken står en del av våra spelande tomtar som vi samlade på då sonen var mindre (1 ny varje jul). I mitten en fiberoptikgran som skiftar ljus i lugn o föriktig takt o den har varit med sedan sonen gick på lågstadiet. Jag har i år satt två batteriblockljus som lyser föriktigt bland tomtarna o perfekt då de inte utgör någon brandfara. I speglarna kan man även se mina 5 egengjorda julkulor, men det är nog svårt att uppfatta då spegelväggen ju även reflekterar rummet. Sedan står också en fiberoptikängel på DVD-pelaren o den har väl ca 22-25 år på nacken.

Nå hur som helst är jag jättenöjd med min ljusslinga IRL för den var precis det som behövdes för i verkigheten ser man detta mer som ett fantastiskt glittrande fönster o i mina partiska ögon är det en jättefin juldekoration. 😇😃

Niwa
2015-12-29 21:09
#25

Det är verkligen ett mysigt "hörn" du fått till och förstår att du blev nöjd med slingan. Som sagt jätte juligt o mysigt

Hälsa gärna på mig på Facebook.

ommok
2015-12-29 22:16
#26

Håller med Niwa, du har skapat en riktigt mysig plats! Så fint!

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Cessy
2015-12-30 09:52
#27

Tackelitack Niwa o ommok😃
Borde ju fotat på stativ så jag bättre kunde fångat stämningen/ljuset, men jag orkade inte försöka gräva fram det nu när det är undanstoppat över julen, så bättre en halvkass bild än ingen bild alls😇 Nå IRL är det faktiskt väldigt mysigt o jag är jättenöjd med slingan överst. Har ju tänkt göra en sådan i flera år, men tack vare tävligen fick jag äntligen ändan ur o gjorde den, så jag är supernöjd!😃

Annons:
Cessy
2016-06-06 10:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Har ju gjort rätt många superenkla halsband med agathängen som jag antingen sätter på en kortare läderrem eller en längre kedja, men jag glömmer fota dem eftersom de inte är så mycket att visa. Nå tog ett dåligt foto på dessa 4 hängena som min mams beställde av mig för att ha ett litet lager av presenter att ge bort till födelselsedagspresenter o annat. Skickade med ett enkelt elastiskt armband också för hon är så himla gullig o alltid köper så mycket av mig.😍 Dåligt snabbfoto på kvällen på köksbänken, men jag orkar bara inte sätta upp tält o lampor för denna typen av enkla smycken.

Niwa
2016-06-06 11:50
#29

Jätte fina halsband cessy och enkelt men tjusigt armband

Hälsa gärna på mig på Facebook.

sanne62
2016-06-06 12:14
#30

härliga smycken

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2016-06-06 12:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Tackelitack Niwa o Sanne :-)

Jo dessa enkla o billiga halsbanden säljer bra även hos frissan o så gör de elastiska armbanden. Så här kommer ett dåligt snapshot foto i fönstert o det fick bli ett gruppfoto 😉 De med minst pärlor som är mest enfärgade är hematitpärlor.

lillnessie
2016-06-06 15:43
#32

Enkelt är också fint, ofta det många vill köpa också även om det kanske inte är de roligaste att göra. 😊

anki1
2016-06-06 15:53
#33

Jättefina halsband med hängen. och armbanden. de enkla som jag gjort säljer inte alls. Jag funderar på att göra om dom.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

mialycktman
2016-06-06 16:13
#34

WOW!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Annons:
Cessy
2016-06-06 16:18
#35

Dessa enla hängen o armbanden säljer bättre än något annat jag har gjort. I o med att de är snabbgjorda så är där för en gångs skull vettig förtjänst på dessa trots att de är billiga. Men allt jag syr är svårsålt - framförallt om jag försöker få betalt för arbetstiden, så jag tröttnade på lägga ner så mycket tid o sedan knappt få betalt för arbetet.

o tackelitack tjejer :-)

Cessy
2016-06-06 16:20
#36

o precis lillnessie - de är rätt tråkiga att göra. Men eftersom de betalar sig bra, så gör jag dem ändå. 🙂

Cessy
2016-06-07 16:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

De här två armbanden var tänkta att bli ett stort tillsammans som jag igårkväll försökte limma i ett annat lås o det gick totalt åt pipsvängen för läderemmarna vred sig o jag med mina fumliga tassar fick inte ihop det.

Så det fick bli 1 som jag limmade i ett magnetlås/fjäril o det roligaste med detta armbandet blev ju just fjärilen, för dessa 1,5 mm remmar var tänkta att vara bakgrund till 1mm remmarna med pärlor på- Det skulle bli ett maffigt brett armband med lite tuffare stuk, men  det gick helt enkelt inte.

Cessy
2016-06-07 16:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

o det andra tunna 1mm remmarna med pärlor på fick bli ett eget armband där jag använde klämavslut istället. Nåja förrutom att detta fick ful låslösning o tyvärr blev lite stort, så blev det nog ändå något jag ändå kan tänka mig att använda, men det andra blev bara så tråkigt.

sanne62
2016-06-07 16:23
#39

snygga armband båda

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

mialycktman
2016-06-07 18:06
#40

ja dom e så snygga!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Cessy
2016-06-07 19:47
#41

Tackelitack Sanne o Mia🙂

Annons:
Niwa
2016-06-09 12:11
#42

Vilka tuffa armband.är det kvällens armband

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2016-06-09 15:46
#43

Japp Nina - men de skulle eg. bara varit 1 armband. De grövre med fjärilen skulle varit underlavet o det tunnare med pärlor sulle varit det övre lavet, men jag fick det inte att funka. Så det fick bli två armband istället. O tackelitack Niwa. 🙂

lillnessie
2016-06-09 16:24
#44

Jag tycker båda blev bra, än om det inte blev som du tänkt dig.

Cessy
2016-06-12 13:22
#45

Tackelitack lillnessie 🙂

Cessy
2016-06-12 13:31
#46

Fick en beställning på ett armband som skulle vara mest svart o det skulle vara maffigt brett o med små pärlor o enstaka lila (jo de rosa  fp-pärlorna är faktiskt lila IRL) Så jag tog fram det maffigaste magnetlåset jag hade o satte igång.
Beställarens handled är 15,5 cm o min egen är 16,5 cm så jag kan ju inte testa det på mig själv. Nå jag gjorde det 16,5 cm o det var ju ivetvis för litet för mig men jag hoppades att det skulle passa en 15,5 cm handled. Så kom sonen hem o jag testade det på honom (han har 15 cm handled) o det var för litet för honom :-O Så det blir till att göra om o gör rätt! För detta passarnågon med 13,5-14 cm handled *suck*

sanne62
2016-06-12 13:41
#47

snyggt…synd att du måste göra om det bara….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2016-06-12 14:05
#48

Mm 8 rader o slåss mot magnetlåset är inte helt kul, men men - det är bara o gilla läget🤦‍♂️

Annons:
Niwa
2016-06-12 14:55
#49

åh nej vad tråkigt att du måste göra om cessy. men det var jätte fint

Hälsa gärna på mig på Facebook.

lillnessie
2016-06-12 15:44
#50

Tråkigt att måsta göra om. Fint var det!

Cessy
2016-06-12 16:40
#51

Tackelitack tjejer o nej det är inget kul att göra om, men det är bara o bita ihop o "se glad ut" 😉😃

mialycktman
2016-06-12 16:46
#52

fint men synd att du måste göra om det….

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Cessy
2016-06-13 10:50
#53

Mm får se om jag orkar ta tag i det idag. Det som ställer till det är ju magnetlåset eftersom allt blir magnetiskt så är det inte så lätt att klämma dit klämpärlor o få dit klämpärlegömmorna. Egentligen borde jag ju sätta ringar i låset så det blir lättare att reglera längdmässigt men de blir också magnetiska så då ser det rätt underligt ut, men jag tror ändå jag försöker göra det denna gången, för då går det att förlänga även om låset då blir onödigt stort o klumpigt. För då kan jag lägga till ringar istället för att behöva göra om allt.

Upp till toppen
Annons: