Annons:
Etikettoff-topic
Läst 877 ggr
Zadeira
11/4/15, 11:21 AM

Beställa från utländska sidor?

Brukar ni beställa från utländska sidor? Då menar jag inte sidor Ebay och Etsy, utan sidor från bland annat USA och England?

Av någon anledning så har de pärlsorterna (främst long magatamas) jag på senare tid varit på jakt efter varit svåra att hitta i rätt färger på svenska sidor där jag tidigare köpt dessa pärlor. Frakten från England och Usa verkar bli så himla onödigt dyr. Handlar ni från utländska sidor trots frakt? Vart handlar ni i så fall från?

Annons:
Cessy
11/4/15, 12:52 PM
#1

Perles & co är en bra EU-shop o då slipper du ju tull. Kommer inte riktigt ihåg men har för mig att när man handlat för 50 euro så är det fraktfritt. De har massor av pärlor o givetvis då även long magatamas.
http://www.perlesandco.co.uk/Seed_Beads_Miyuki-c-55_369.html

sanne62
11/4/15, 1:53 PM
#2

håller med cessy…perles & co har ett väldigt stort utbud på mycket…

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Zadeira
11/4/15, 2:07 PM
#3

Tack #1 och #2. Tyvärr fanns inte färgen jag är ute efter. Förstår inte hur svårt det kan vara att tydligen hitta vanlig grön (tror färgen heter Emerald Green eller Transparent Green)

sanne62
11/4/15, 2:25 PM
#4

det är som att det går mode i vissa pärlor ett tag och det görs många mönster med just dem då…och under den perioden finns det oändligt många färger… sen är man glad om man kan hitta "basic-färger"…sen kommer det nya sorters pärlor som tar över och då är det ingen som vill ha de första längre (och naturligtvis fyller shopparna inte på med alla färger då)…det är väldigt längesen jag såg ett arbete eller mönster med magatamas…synd, för det är en fin pärla

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

sanne62
11/4/15, 2:29 PM
Zadeira
11/4/15, 2:32 PM
#6

#4, Ja det är typiskt när man tycker att en så pass basic färg borde finnas att få tag i på någon av alla webshoppar i sverige. Tyckte det inte var längesen jag såg, men då beställde jag givetvis inte de gröna för då behövde jag inte dem… Då ville jag ha en ovanlig färg som var svår att få tag i just då, men som verkar finnas överallt nu…

Funderar dock på om det trots allt får bli någon engelsk sida jag beställer dem ifrån. Eller om jag helt enkelt ska ge upp just det projektet.

Annons:
Zadeira
11/4/15, 2:36 PM
#8

#7, De har jag kollat på! Tyvärr silverlined men frakten är mycket bättre än de i ditt tidigare inlägg…

Sen kanske jag ska börja sälja av mina smycken istället för att bara packa på mig mer och mer ;)

Zadeira
11/4/15, 2:38 PM
#9

Någon som har beställt från denna sidan?

https://www.charismabeads.co.uk

Cessy
11/4/15, 2:54 PM
sanne62
11/4/15, 2:54 PM
#11

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
11/4/15, 2:56 PM
#12

Jo men Zoinesse har riktigt gröna

Zadeira
11/4/15, 3:33 PM
#13

Åh Cessy, den sidan har jag missat helt! Där är ju precis rätt gröna som jag letar efter! TACK 😃

Sanne, de har inte rätt grön. Det är där jag brukar köpa mina longa magatamas så jag har mailat och frågat om just den gröna jag vill ha.

Annons:
sanne62
11/4/15, 4:01 PM
#14

ja jag såg zionesses efteråt…förstod att det var dom som var perfekta

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
11/4/15, 5:07 PM
#15

Tja vi jobbade bra Sanne med att dummsuga efter dem o så småningom hittade vi rätt😃 

Var så god Zadeira!

Zadeira
11/4/15, 5:38 PM
#16

Ni är toppen här inne! 👍 Beställde hem en påse extra bara för att och sparade den sidan bland favoriterna så jag hittar dit igen!

Nåja, om någon fortfarande vill svara på frågan om ifall ni beställer från usa/england och varifrån isåfall så är tråden fortfarande öppen för det!

Cessy
11/4/15, 7:22 PM
#17

Förr beställde jag en del från USA som FMG men då ska man alltså räkna någonstans runt 35% + på priserna som du ser för att kunna beräkna slutpriset med frakt o tullavgifter.

Perles and Co som jag länkade till först bör du kolla runt på. De har riktigt bra priser o enormt utbud på swarowski o fp o massor av olika småpärlor. Köper man flera påsar så får man mängdrabatt (anges vid varje artikel) o så är det fraktfritt efter 50 euro. Bättre europapriser finns inte o då blir det ju inga tullpåslag heller.

Upp till toppen
Annons: