Annons:
Etikettannat-pyssel
Läst 851 ggr
[134643]
11/13/15, 9:48 AM

Vilken metall

Hej! Jag tänkte att ni kanske har koll på det här! Jag håller på att leta efter en julklapp till min pojkvän, och har bestämt mig för ett halsband med typ en berlock på. Problemet är att jag har absolut ingen aning om vilket material jag vill ha det i. De jag väljer mellan består av aluminium, rostfritt stål eller sterlingsilver. 

Jag vill att halsbandet ska vara hållbart och se fint ut så länge som möjligt. Det absolut bästa är om det går att duscha/bada med smycket, och att den står emot så mycket som möjligt utan att typ rosta eller bli grått eller liknande. Så det mest hållbara smycket helt enkelt. 

Vilket av dessa tre passar bäst? Hur mycket går det att utsätta det för? Eller finns det något annat material som fungerar ännu bättre? Tack för hjälp 😃

Annons:
Cessy
11/13/15, 10:13 AM
#1

Rostfritt stål, för är det verkligen rostfritt så ska det tåla det mesta både från huden o vatten. 

Sterling silver har dock fördelen att du kan putsa upp det när det blir fult, för fult blir silver efterhand.

Aluminium är ett ganska mjukt material o inte så hållbart för slitage.

[134643]
11/13/15, 12:04 PM
#2

#1 Tack! Det börjar luta mot silver för prisets skull. Är det dumt att duscha med? :/ Är helt knäppt att jag inte kan det här haha, men använder så gott som aldrig smycken själv så jag har noll koll.

Cessy
11/13/15, 1:05 PM
#3

Det kommer bli fortare svart när han duschar med det, men det går att putsa upp igen. Hållbarast är som sagt var rostfritt stål.

micki78
11/15/15, 11:49 AM
#4

Silver kan du ha hela livet, du behöver aldrig ta av dig smycket, du kan sova med det, sporta med det, duscha m.m Dock oxiderar silver med tiden, men går lätt att putsa upp hemma med bla ketchup, eller en putsduk så blir det fint igen.

Rostfri stål är också ett bra val.

Det är en smaksak:)

[134643]
11/15/15, 12:02 PM
#5

#3,4 Så länge det går att putsa upp så låter det ju super. Jag har bestämt mig för silver, det känns lite finare helt enkelt. Tack så mycket för hjälpen! :)

Upp till toppen
Annons: