Annons:
Etikettsilver-chainmaille
Läst 1287 ggr
micki78
12/27/15, 7:10 PM

Gas till lödutrustning.

Hej!

Jag vill köpa en lödutrustning, Little torch heter den. Men har problem att hitta gas som ska vara till just den lödutrustningen. Jag har t om kontaktat vissa företag som sägs ska sälja gas och syrgas till just denna, men ingen kunde hjälpa mig.

- Finns det någon som läser detta som kanske har en sådan brännare och som vet vart man skaffar gasen som passar??

Har googlat och googlat och googlat men hittar inte någonstans…

Med vänlig hälsning

Annons:
mialycktman
12/27/15, 8:19 PM
#1

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Veda
12/28/15, 8:29 AM
#2

Eller så köper du utrustning för gasol istället. Det finns att köpa överallt.

micki78
12/28/15, 12:54 PM
#3

Det står tyvärr inget på konradw sida vart man får tag i själva gasen. Mailade dom men fick inget svar.

#2 kan du ge något tips på vart en sådan utrustning finns att köpa?

Veda
12/28/15, 8:27 PM
#5

För mindre lödningar och silverlera kan man använda en butanbrännare. Gasen till den köper du på macken. Men den orkar inte värma upp så stora områden.

micki78
12/29/15, 2:23 PM
#6

Tack för tipsen! Den verkar bra, jag har funderat på en sån tidigare, jag skulle nog ändå vilja ha en med ett litet lättare handtag, en som man kan jobba lite mer precisions arbete med. Men det är nog ett jäkla drag i den brännaren du har:=)

Annons:
Veda
12/29/15, 3:23 PM
#7

Det finns nålspetsbrännare till gasol också. Men jag har inte provat någon. Men det går att göra fina lödningar med min också.  Men det är klart att det finns bättre grejor men då krävs det annan gas också eller lödutrustning som inte kräver gas alls, men den är dyr http://www.konradw.se/lodapparat-hflam-electronic-p-283-c-407.aspx .

Upp till toppen
Annons: