Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1391 ggr
Cessy
12/29/15, 1:28 AM

Hur juldekorerar ni hemma hos er?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Ja hur juldekorerar ni hemma hos er? Är ju jättenyfiken på vad folk har hemma inklusive granen - ja om man nu har någon gran. Bifogar en hel kavalkad av bilder o i detta första inlägget visar jag årets gran o min egengjorda (jag har fusat glaset o gjort själva ljusstaken) adventsljusstake.

Annons:
Cessy
12/29/15, 1:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Krubban fick jag när jag var 5-6 år, men glasänglarna har jag köpt till för 25-35 år sedan. De passar väl inte riktigt in, men de får stå där o fylla ut krubban lite i vår bokhylla (utan blixt)

(försökte lägga in många bilder, men iFokus bildspelsprogram klipte bilderna jättekonstigt så jag får lägga dem en o en - sorry)

Cessy
12/29/15, 1:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

En bild är från byrån i hallen o där står två tomtar som min kära mams har målat på 90-talet. (blixtbild)

Cessy
12/29/15, 1:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#3

På byrån i tv-rummet (två bilde - 1 med blixt o 1  utan blixt) finns en liten gran där jag hängt en del av mina superduostjärnor i o så står det en liten kattsamling där av julkatter på byrån. ;-)

Cessy
12/29/15, 1:46 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Sist spegelväggen som en gång om året förvandlas till ett julskyltningsfönster o det är väl eg. den enda tiden på året som spegelväggen gör sig, förrutom att den gör ett mörkt rum lite ljusare övriga delen av året. :-D

Ja det finns många fler julsaker o julpunkter i vårt hus, men det här är i alla fall lite. Hur ser er julpyntning ut?

Tarotstollan
12/29/15, 1:49 AM
#5

Fina bilder allihopa! Alltid kul att se om någon annan har lika dana saker som jag har.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

VildaVittra
12/29/15, 4:04 AM
#6

Jag har väldigt sparsmakat med julpynt, har inte samlat på mig så himla mycket sedan branden för ett gäng år sedan när merparten rök med. Men här kommer det lite:

Min gammelmorbror gjorde denna lilla ljusstake-gran i början av 1900-talet. Lite skamfilad och skev numera, men jag gillar den. Har sett likadana runt om i stugorna, så en populär modell. Ignorera min ostrukna duk. 😊

Sedan kom en adventsstjärna upp och en enda julgardin.

Min adventsljusstake blev väldigt sparsmakad i år, enbart fönsterlav. Köpte den på en loppis i Bromsten för si sådär 20 år sedan, undertill är den märkt med stadsmissionen. Bilden är från första advent, därav är enbart ett ljus tänt.

Och så min lilla julgran från min egen tomt. Toppstjärnan har jag gjort själv, men jag har lite ont om julpynt att hänga i granen, gillar inte plast, så då är det svårare att hitta till rimligt pris om man inte gör det själv.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Cessy
12/29/15, 11:13 AM
#7

Kul att se dina julsaker VildaVittra o man kan nog konstatera att du o jag verkligen är varandras motsater i julpynteriet. 😃

Hoppas fler av er lägger upp lite bilder, för det är så kul o se.

SusannAlg
1/17/16, 5:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Vet inte om det funkar…. men testar att lägga ut en bild på min julgran.

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

SusannAlg
1/17/16, 5:45 PM
#9

Blev visst på fel håll…. fniss

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Cessy
1/17/16, 11:17 PM
#10

Fin gran Susann 🙂

Upp till toppen
Annons: