Annons:
Etiketterköpbytsälj
Läst 1621 ggr
Pysslare
4/22/16, 11:04 AM

Import

Hej!

Vilka bra sidor finns det att importera smyckematerial ifrån? Kina tänker jag på främst.

Annons:
thea_thea
4/22/16, 11:33 AM
#1

Jag kan inget om smycken och så men tänker spontant ebay.

Cessy
4/22/16, 12:19 PM
#2

Om du bara ska köpa för egen del - vad du förbrukar personligen så är eBay ett utmärkt ställe att köpa smyckesmaterial på. När man köper av kinesiska säljare bör man dock vara medveten om att det kan vara väldigt skiftande kvalité man får. Ibland är det superbt o ibland mindre fina pärlor/smyckesmaterial man får. Man bör även själv alltid nickeltesta materialet om man köper metall eller ädelmetall. Nickeltest finns att köpa på apoteket. För man kan aldrig utgå från att nickelfritt faktiskt är det.

Man bör också vara medveten om att kinaköp = långa leveranstider oavsett om man handlar på eBay eller via någon av deras shoppar som Pandahall, Golden Bell, Gets. 3-6 veckor är fullt normala leveranstider o 3 veckor är faktiskt snabbt o ibland tar det faktiskt upp till 8 veckor innan man får det man köpt.

Cessy
4/22/16, 12:23 PM
Cessy
4/22/16, 12:32 PM
#4

eBay är som sagt var utmärkt för den enskilda förbrukaren. Om man ska handla på shopparna så bör man vara några som delar på köpen för ofta är det mellan 20-50 strängar eller mer man måste köpa eller andra storpack som säljs där.

Om man köper för att sälja ska man tänka på vilka regler som gäller för import o försäljning. Man kan köpa väldigt billigt men köper man för att sälja pärlorna igen för att få förjänst på sina köp så är det inte lagligt om man inte för in pärlorna på rätt sätt o likaså sedan följer de regler som gäller för försäljning i Sverige. Jag har själv aldrig köpt för att sälja pärlor eller smyckesmaterial så jag har ingen aning om reglerna som reglerar detta utan det får du kolla med skatteverket

Här är den första översikten vad som gäller vid import o sedan får du leta vidare själv vad som gäller mer specifikt för smyckesmaterial m.m. o vad som gäller om man säljer sådant material.
http://www.tullverket.se/download/18.4ab1598c11632f3ba9280005518/1453381785034/import+av+varor+tv790.6.pdf

Pysslare
4/23/16, 2:54 PM
#5

Tack! Jag har firma så den biten är under kontroll. Likaså att kolla metaller 😊 Jag är mest inne på sten, halvädelsten. Håller på att ändra inriktning på mitt pärlutbud. Just nu har jag det mesta. Inköpt i Sverige.

Cessy
4/24/16, 1:17 AM
#6

Kanon o jättebra att du har koll på vad som gäller. :-) Lycka till med ändrandet av inriktningen på din verksamhet. (Y)

Annons:
Upp till toppen
Annons: