Annons:
Etikettannat-pyssel
Läst 1558 ggr
hund_katt
5/19/16, 10:11 PM

Indiansmycken

Jag skulle vilja lära mig göra smycken och sånt som indianer gör, typ drömfångare, och sånna här halsband/armband osv på en lädertråd med några pärlor, kanske en fjäder eller en djurtand, eller en bit från ett horn. Eller broderade armband osv. Hårsmycken också. Inga större eller svåra saker direkt, men lite småsaker osv som är ganska "enkelt" och inte kräver allt för mycket pill :P Och så kan jag passa på att fråga om någon vet vart jag isåfall kan få tag på material osv till detta?

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
Niwa
5/20/16, 8:49 AM
#1

Jag kan inte ge tips på några sidor men att googla på bilder och få inspiration och sedan försöka göra själv. Pinterest o youtube är guldgruvor för inspiration. Läder,träpärlor o fjädrar är nog bra start . Suzahlsa har en del läder med det är mest släta runda remmar. Till indianinspirerat känns lite mer "obehandlat" kanske mer rätt. Men det beror nog på vad man är ute efter

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Zadeira
5/20/16, 9:16 AM
#2

Youtube, Pinterest och Tumblr brukar ha olika tutorials eller inspirationer. Sen är det ofta så att man får prova sig fram lite till vad som funkar för en själv.

Material kan du hitta i olika pärlbutiker. Använd tex denna sidan för att se vilka pärlbutiker som finns på svenska och kolla sen genom dem för att hitta material. http://parlbutiker.se/webbshoppar

hund_katt
5/20/16, 11:38 AM
#3

Tack så mycket! Hade inte en tanke på youtube faktiskt! Haha! Ska kolla om jag hittar några butiker! :)

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Upp till toppen
Annons: