Annons:
Etikettoff-topic
Läst 844 ggr
micki78
8/18/16, 10:40 AM

Sterling silver 925

Hej! Sterling silver innehåller ju 92,5% silver resten andra metaller bla koppar. Men för att vara exakt, är det någon som vet Exakt vad "andra metaller" är för något?

Har googlat runt lite men svårt att hitta någon klar information om vad det innehåller.

Tack på förhand.

Annons:
Cessy
8/18/16, 11:20 AM
#1

Kan nog vara svårt o få exakt info om det. för det står bara koppar o zink. Tyvärr kan jag inte använda sterling silver - just för att jag reagerar mot kopparn, så för mig är inte SS 925 något alternativ.

micki78
8/18/16, 12:39 PM
#2

#1 Ja det är svårt det där när man har allergi, min mamma är extrem nickelallergiker och hon känner av både silver och guld efter några timmars användning.

Det skulle vara kul om någon visste exakt ämnena i 925 silver. Vissa menar att det bara är silver och koppar, andra skriver koppar och diverse metaller.

Cessy
8/18/16, 1:24 PM
#3

Mest troligt är det kopparn hon reagerar på. Jag kan ha Continentas oäkta krokar men jag kan absolt inte ha SS-krokar för då får jag klåda o det gör ont i öronen efter några timmar. Däremot jan jag ha ha SS halsband/armband utan att teagera, men inte SS-krokar i öronen. O att det skulle vara nickel i SS tror jag inte på eftersom de flesta nickelallergiker kan ha SS-krokar, utan det är mer troligt att man tror det är nickel man reagerar på men i själva verket är det kopparn som är boven.
Nu finns ju inte Continenta längre men deras sortiment togs över av en annan butik. Kommer tyvärr inte ihåg vad de heter men det kanske någon av er andra tjejer kommer ihåg? De hade i alla fall en oäkta fiskekrok (örkrok) som jag kan ha o den har jag använti mer än 10 år o har aldrig fått någon reklamation på så det verkar som även nickelallergiker kan ha den. Däremot har jag testat andra oäkta krokar från andra butiker o de kan jag inte ha, men väl Continentas.

anki1
8/18/16, 2:24 PM
#4

3, Cessy, du bör undvika ss över huvud taget. för det kan sprida sig ner över hals och handleder. Jag tål inte nickel. det började i öronen sen och så gick det neråt. jag tänker att det kan vara så med övriga metallallergier. Tyvärr är just smycken  ofta inkörsporten till metallallergi.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Cessy
8/18/16, 2:28 PM
#5

Ja jag undviker SS Anki o kör med mina egna smycken o använder oäkta metalldelar från Continenta så mycket jag bara kan eftersom även nickelallergiker kan ha deras lås, motringar, örkkrokar o.s.v. så då funkar ju det för de flesta i alla fall. Tur jag har köpt på mig mycket genom åren o sedan shoppade på mig en hel del då innan de stängde.😃

Niwa
8/18/16, 3:24 PM
#6

Jag hittade titankrokar som någon rekommederade till dem som var väldigt känsliga. Ingen har klagat på dem det har den iof inte på continentas heller

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
Cessy
8/18/16, 6:52 PM
#7

Jo titan ska fungera till de som är svåra allergiker, men de kostar därefter också tyvärr.

MariesSilversmycken
8/19/16, 7:22 AM
#8

Man kan hitta titankrokar hos Sargenta för 16 kr styck exkl. moms. Jag har köpt på mig några och erbjuder mig att byta ut silverkrokarna i mina smycken mot titan åt de som är känsliga. Se här: http://www.sargenta.se/shop/article/9770-10

Mina silversmycken: http://www.marie.gaillard.se

Niwa
8/19/16, 8:29 AM
#9

Jag har för mig att det var silvergrejs som jag handlade hos o att det var ok pris. Fast det var några år sedan o jag ka minnas helt galet

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Upp till toppen
Annons: