24 Målarböcker för vuxna

Cessys Målarbokstråd 3

2016-10-31 12:49 #0 av: Cessy

Ja nu är verkligen Målarbokstråd 2 superfull o dags att starta en ny o här hittar ni Målarbokstråd 1 .

Nu håller jag på med en bild ur Johanna Basfords - Johannas Christmas o ville ju verkligen att den ska bli guldig, julröd, grön o glittra - massor. Så jag målade den först med olika guldnyanser med påföljd i att vinklar man inte bilden så såg den enbart skitig utGråter

o här ser ni den vinklad o då ser man ju lite mer av guldfärgerna, men de var ju verkligen inget kul.

Så jag tog nya tag idag o försökte lägga på ett lager silvervattenfärg (Fine Tec) ovanpå den skitiga guldfärgen

o jo lite bättre blev det ju men visst slår guldfärgen lätt igenom men ser man den ännu mer vinklad så ser den väldigt silverfin ut. Men frågan är ändå. Ska jag göra bilden färdig eller ska jag bläddra vidare i boken o ge mig på en annan.

Blir lite konstigt - den bilden som skulle vara underst - hamnar överst *suck*  Nå tar bort den o lägger denna bilden  i nästa inlägg istället så får ni bilderna i rätt ordning.

Värd på Smyckestillverkning!

Anmäl
2016-10-31 12:55 #1 av: Cessy

Kommer ta bort den från överst o lägger den bilden som skulle vara sist i startinlägget här i denna tråden istället.

Anmäl
2016-10-31 19:07 #2 av: mialycktman

fin när den är vinklad...

Anmäl
2016-11-01 08:15 #3 av: KerstineE

Oj, vilket jobb det måste vara att måla sånt där.

Sista bilden var jättefin men jag tycker inte att dom

andra var så dåliga 

Anmäl
2016-11-01 16:41 #4 av: Cessy

Tackelitack Mia o Kerstin!Glad

Hm trodde jag var färdig med den, men insåg att jag glömt vit posca på en hel del av bären o sedan vet jag inte om jag inte borde ha någon bakgrund???
Johannas Christmas
glitterpennor, Fine Tec vattenfärg o Copic

Anmäl
2016-11-01 20:23 #5 av: Cessy

o den stackars pippin (rödhake ska det vara enligt Johanna Basford) glömde jag visst också bortGenerad

Anmäl
2016-11-09 17:59 #6 av: Cessy

Jaha allting blir inte som man tänkts sig o just nu verkar jag o pennor inte alls komma överrens. Men men jag fick i alla fall testat pappert The Wall o glädjande är att Inktense funkar ganska bra på detta pappert. Visst det är inte som akvarellpapper, men åtskilligt mycket bättre än många andra papperssorter o det bite inte fast lika hårt i the Wall som i många andra papperssorter (Katten, luvan o paketen är Inktense o paketen, luvan o rosetten har sedan fått ett lager gelglitterpennor ovanpå sig)

Så med måttligt med vatten blev alltså inte Tha Wall pappert buckligt: Meowy Christmas o stjärnorna är Fine Tec Mica-metallicfärg o bakgrunden är Kuretake Gansai Tambi. Nu är där rätt mycket vatten för att dra ut Kuretake bakgrunden o då började pappert bubbla sig lite o framförallt rullar sig pappert, men ytan blev inte luddig o det har inte gått igenom på baksidan. Så nu ska jag använda tusch o gel på nästa bild o antagligen lite annat också. Ville ju testa vad det går för. Har ju dragit mig för att använda det då det ju inte precis är gratis. Ska bli intressant o se hur det funkar om man målar på båda sidorna om det klarar det oavsett vilken sorts pennor man använder :-)

Boken är "Santa's Furry Helpers"

Anmäl
2016-11-09 18:21 #7 av: mialycktman

sötnos!

Anmäl
2016-11-10 15:07 #8 av: Cessy

Tackelitack Mia Glad

WIP: Målat bakgrund o stjärnor o så lite röda detaljer. Nu ska jag bara bestämma mig för vilka färger katten ska ha???

Är inte vän med svarta bakgrunder som jag eg. bara tycker är tradiga att göra, men för all del det blir ju ofta rätt snyggt med dessa, men det är svårt o få svärtan snyggt. Visst man kan grunda med träpenna, men där går gränsen för vad jag orkar på så här pass stor yta.

Bok. Santa's Furry Helpers
Pennor hitentills är Copic Ciao o spegelpennan. Men nú ska det läggas på många andra sorters pennor o givetvis glitter 

Anmäl
2016-11-11 17:22 #9 av: Cessy

Tja  mitt försök att göra mer pälsstruktur blev sisådär, men men lite pälsaktigt blev det i alla fall. OskyldigSkrattar

Bok: Santas Furry Helpers
Pennor Copic Ciao, Spegelepenna, Gelpennor, ZIG Real Brush o KOI.

Anmäl
2016-11-11 19:44 #10 av: mialycktman

sötnos

Anmäl
2016-11-13 15:30 #11 av: Niwa

vilken liten sötis.uttrycket är - men kommer han inte snart, snälla"

Medis på: smyckestillverkning
Hälsa gärna på mig på Facebook.

Anmäl
2016-11-13 21:57 #12 av: Cessy

Tackelitack Mia o Niwa!Glad
Önskar bara jag fick till det att göra päls, men det vill sig inte riktigt. Med Inktensen (den grå katten) så det bara klumpigt ut o den brunrandiga med Copic o ZIG såg bara stelt o konstigt ut. Har ta mig tusan ingen aning om hur man får pälsen o se mer levande ut. Jaja - nån dag lär jag väl mig hur jag bör göra o vilka pennor jag bör använda.

Anmäl
2016-11-15 08:36 #13 av: Cessy

Försökte lägga en svag silverskimrande bakgrund på #4 Julgranskulan i Johannas Christmas med Kuretake Gansai Tambi - den silverskimrande nyansen som ingår i 36-packet o inte finns i  Starry Colors-packet. Men jag kan väl inte påstå att den bakgrunden tillförde bilden något. Förvisso glittrar nu hela bilden galet mycket o julig är den Skämtar o visst syns det att det silverskimmert är annan silverfärg än den silverfärgen som är i kulan, men den lyfter inte kulan så som jag hoppades. Men nu får den vara så här o jag tänker inte försöka göra något mer med den.

Anmäl
2016-11-15 08:43 #14 av: Cessy

Här är en julgran som också är gjort helt i glitter/metallicfärger. Guldnyanserna är från Fine Tec o sedan har jag grundat det gröna o röda med Copic o därefter lagt på Uni Ball Signo Red o Green glittergelpennor. Det saknas definitivt en bakgrund, men jag kan inte alls bestämma mig för hur den ska se ut. Silverskimrande blir det i alla fall inte då det inte blev någon höjdare i julkulan o kanske lägger jag ingen bakgrund alls utan nöjer mig med att försöka stämpla (har aldrig gjort detta så jag drar mig lite för att göra det) dit God Jul o så lite stjärnor, men velar o vet inte riktigt om jag ska göra det eller inte.

Bok: Johannas Christmas
Pennor: Copic, Uni-ball Signo glittergel o Fine Tec metallicvattenfärger

Anmäl
2016-11-15 11:39 #15 av: Niwa

Den ser jättefin ut.
Guldet o glittret syns jättera på denna bild

Anmäl
2016-11-15 12:55 #16 av: sanne62

granen är jättefin!

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

Anmäl
2016-11-16 15:11 #17 av: Cessy

Tackelitack Niwa o SanneGlad

Anmäl
2016-11-17 12:05 #18 av: Cessy

WIP Glitter o metallic o en liten bit på väg med kransen från Rustaboken. Bilden är inte tagen för att få skärpa på hela kransen eller för visa hela utan mest för visa hur galet mycket den glittrar o glänser hitentills. O:) Trots att det inte är mer gjort så har jag suttit hela morgonen o förmiddagen med den, men nu får jag ge mig o får fortsätta senare någon gång i nästa vecka. Färgerna i den är dels mina metallic Fine Tec vattenfärger o så Uni Ball Signo gelpennor.

Anmäl
2016-11-17 16:02 #19 av: Cessy

Åh - det var snabbt! :-O
Och jag som inte har en chans att hinna testa den förrän tidigast en kort stund i nästa vecka *suck* :'(
Ni som undrar vad det är så är det en Memory Keepers Precision Press som man har till stämplar + några clearstamps beställda från Scrapbruket o 1 cling mount stamp (måste ju testa hur de funkar i den). Ska bli jättespännande att få testa detta sedan.  

Anmäl
2016-11-17 16:40 #20 av: Cessy

Jag ska dels ha den till göra lite egna enkla julkort, men också för att kunna stämpla bakgrunder på målarboksbilder (stämpla istället för att använda stenciler) o med en sådan här kan man stämpla om ifall stämplen inte blev tillräckligt tydlig. Ska ju testa med lite vattenlösliga tuschpennor o jag måste också testa om det funkar o använda mina metallicvattenfärger.
Här en video som visar både Memory Keepern o Mistin (annat märke som är betydligt dyrare)

Anmäl
2016-11-17 18:30 #21 av: mialycktman

cool

Anmäl
2016-11-18 14:52 #22 av: Niwa

Du måste beställt samtidigt som du frågade mig om dem och dem måste lagt den på lådan i samma sekund så snabbt som den kom fram

Anmäl
2016-11-18 21:53 #23 av: Cessy

Ja jag beställde direkt efter o de levererade snabbare än blixten.Skrattar

Sedan visade det sig när jag öppnade Memory Kepeern igårkväll för jag skulle få plats o lägga ner den i backen, att den fått sig en kyss i transporten, för ena gångjärnet var sprucket. Jag fotade i skickade iväg bilden i morse o hade fått svar ikväll när jag kom hem.

Scrapbruket sa att jag får en ny o retunerar den gamla eller att jag skickar tillbaka o får pengarna tillbaka o beklagade att den var sönder. Nu är det leveranstid på den så jag får lov o behålla denna tills jag får den nya o använda denFörskräckttills jag får den nya o då retunerar jag den. Ett fantastiskt schysst erbjudande o jag blev verkligen superduperglad.Kär

Anmäl
2016-11-19 08:31 #24 av: Niwa

Ja det är nog lite som med pärlbutiker att dem är väldigt serviceminded. Dem måste nog vara det för konkurrensen.jag har aldtig haft några problem m scrapbutiker dem är alltid trevliga o snabb leverans

Anmäl
2016-11-20 21:59 #25 av: Cessy

Ja det var i alla fall väldigt trevligt att upptäcka o få så bra service, för det är ju för att få det som jag valde o köpa Memory Keepern i Sverige. Sedan är det väl så att man vet ju aldrig hur serviceminded en butik är förrän man råkat ut för något problem o bättre vet hur de handskas med det o Scrapbruket var ju i alla fall en trevlig erfarenhet Glad

Nå har gjort första försöket någonsin att stämpla o samtidigt första testet av Memory Keepern Precision Press o billigt Kina-Ink. Det svarta var ganska kladdigt o inte så kul o jobba med. Guld o Silver var annan större dyna o trevligare konsistens på o lättare att stämpla in. Borde väl använt stämplarna lite först, men å andra sidan blir väl detta stämplarnas konditionering ;-) Snögranen är en röd gummistämpel o ljuset o texten är clearstamp. Tror att Memory Keepern kommer kunna rädda mig mycket då jag som nybörjare kommer behöva stämpla om en del (stämpla flera ggr) för att få bättre ifyllda stämplar o jag tror detta kan bli ganska användbart för att göra bakgrunder till målarböcker. Kommer inte hinna lära mig ordentligt innan jul, men jag kastade mig på köpknappen o köpte lite fler färger av samma som sort som guld o silver inken är av, för de kändes som jag kunde handskas med dessa någorlunda i alla fall o de borde vara bra läromaterial. Skrattar

Det här är den billiga silver o guld stämpelfärgen som jag snabbt kastade mig iväg o köpte samtliga 16 färger för + 1 extra svart för 100 kr o fri frakt. Känns som jag kommerfå lite färger att leka med o träna på då sedan efter jul 
http://www.ebay.com/itm/121978545957?_trksid=p2057872.m2749.l2649&var=420970818180&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Anmäl
2016-12-07 13:41 #26 av: Cessy

Ja jag hade ju tänkt att jag skulle göra superenkla julkort med röda kort o guldstämpel o dito röda kuvert, men guldstämpeln tyvärr inte syntes på mitt röda papper Vilar huvudet i handen Nå gjorde ett kort med några av julstämplarna jag har (jag har alltså några motiv till för jag har ju inte tänkt att alla korten ska se likadana ut) i svart (eg. är stämpeln mörkgrön men ser svart ut även IRL). Jag gjorde det dels för se hur det såg ut - om det är lönt att försöka hitta guldlösning o göra samma sak nästa år o dels för att min mamma som ju är 88 år ska få ett. Med tanke på hennes ålder så är varje jul hon får vara med en gåva o jag vill att hon ska få se vad jag tänkt göra tills nästa år, men då förhoppningsvis i guld istället. Nej hon har inte fb utan detta kommer jag skicka till henne som julkort. Väl medveten att i scrapbookingvärlden är detta inte mycket att hurra för, men i min värld o om det svarta vara guldigt istället, så hade jag tyckt kortet varit fint nog för att duga ändå, trots sin enkelhet.

Här är kuvertet

o här är själva kortet.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.