Annons:
Etikettoff-topic
Läst 984 ggr
Cessy
12/3/16, 11:38 AM

Julpyssel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja denna tråden kan vi väl fylla på med enkla julpyssel.

Jag hittade en video på facebook med en väldigt enkelt gjord stjärna som man gör av att limma ihop av 7 påsar.  Den kan varieras i det oändliga eftersom man kan måla på påsarna, man kan stämpla på påsarna, man  kan använda punchar, man kan använda färdiga färgade o.s.v.
https://www.facebook.com/pg/Art-Teacher-Life-404151036453828/videos/
Ni får gå till videon "For those who asked how to make the stars"

Här är i alla fall mitt första försök. Tyvärr var saxen för dålig o den klippte inte riktigt igenom alla påsarna. Vi har en bättre sax som hade passat bättre, men den hade sambon norpat, så jag hittade inte var den var. Men vid nästa försök så småningom så ska jag använda den saxen istället.

Stickersen ville inte heller fästa ordentligt o för att göra den lite roligare fick jag för mig att jag skulle limma dit lite stjärmnor också. Tyvärr visade det sig att limmet löste upp metallicfärgen o att stjärnorna inte ville fästa ordentligt. Jag testade igenom hela mitt limförråd (o jo jag har en hel del olika lim) men det visade sig till slut att det som funkade bäst var limstiftet.

Nå detta är den första stjärnan o en lärostjärna o jag lärde mig i alla fall en hel del på att göra den d.v.s. hur jag INTE ska göra😉 Men för att vara första försöket o för att jag lärde mig en hel del på kuppen om hur jag bör lösa vissa saker, så är jag trots allt nöjd. 😃 Den är rolig o enkel att göra o kan varieras i det oändliga o man kan lägga ner massor med jobb eller bara enkelt limma ihop färdiga färgade påsar så därför kan man göra den med ganska små barn o bara helt enkelt ha kul o ändå få ett fint resultat.

Annons:
Niwa
12/3/16, 7:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

jag älskar pyssel 😇
denna gjorde jag till en utmaning här inne på iFokus. ett omtag till en flaska om man skall gå bort o ska ha med sig en liten present

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Niwa
12/3/16, 7:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

dekorerat ljus, även dessa fina att ha som gåbort gåva.
här kan ni se hur jag gjort, bara att jag använt servetter istället för stämplade motiiv

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Niwa
12/3/16, 7:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

barnen älskar att göra badsalt till fröknarna till jul som julpresent.
grovt salt utan jod, tvål färg och doft essens till tvål. blanda färger o doft med salt i små plastpåser och häll i glasburkar eller som vi gjort i flaskor. varva färger så blir et fina lager

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Niwa
12/3/16, 7:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

även dessa är tidigare fröken presenter.
dekorera ljus med div olika dekorationer. 
jag har tagit delar från gamla ljusmaschetter o limmat fast på ett omtag av papper .
tändsticksaskarna har också fått machande  papper och dekor fast inte lika mycket.
vill ju inte att något ska ta eld när man tänder tändstickan.
med ljusen kom en varning om att dem måste ta bort omaget med dekorationer när ljuset brunnit ner en bit men att det gick att flytta över det till ett nytt ljus

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Emo
12/11/16, 5:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Vackra grejor. Här är en julgranskula. Kul och lätt att göra. Många i olika färger blir snyggt i en gran och i fönstren och i …..

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Upp till toppen
Annons: