Annons:
Etiketton-the-wire
Läst 947 ggr
lillnessie
4/20/17, 2:44 PM

Vilken tjocklek på Wire?

Jag fick frågan inatt av en arbetskamrat om jag kan göra ett par örhängen är henne. Hon vill han en örstickare och att det från den går lite snirklar av metalltråd, upp efter kanten på örat. Ca halva örat. Jag har inte hållit på så mycket med det så jag tänkte om nån kunde tipsa om vilken sort och tjocklek på Wire som kunde passa. Jag vill ju att den går hyfsat bra att böja och ändå så pass stadig att den håller formen. Dessutom tror jag att hon skulle passa i bronsfärg , vet ni nån butik som säljer det?

Annons:
Veda
4/20/17, 3:23 PM
#1

Tjockleken beror på vilket material du använder, det är olika mjukt. Silver t.ex. bör nog inte vara tunnare 0,9-10 mm, gärna lite grövre. 

Brons är väl hårdare antar jag, men är det lämpligt att använda genom örat som stickare? Lacka kanske?

Titan är rätt hårt och det räcker förmodligen med 0,8 mm. Den är grå i sin naturliga färg och finns att köpa t.ex. hos Sargenta.

Cessy
4/20/17, 4:16 PM
#2

Förr hade i alla fall Fru Pärla Artistic Wire i bronsfärg o den är ju väldigt trevlig o jobba med. Men hur många gauge till örstickare vet jag inte, men minst 22g i alla fall.

Veda
4/20/17, 4:43 PM
#3

Är artistic wire okej att sticka genom örat? Den är ju lackad men jag har inte testat att  göra sånt med den. Annars är ju den fin att jobba med men mjukare än silver, dvs minst 0,9 mm eller tjockare skulle jag tro.

lillnessie
4/20/17, 6:15 PM
#4

Det kanske går att använda en färdig örstickare och fästa artistic Wire vid den?

Cessy
4/20/17, 8:21 PM
#5

Ja så hade jag hellre gjort, för då är du säker på att örstickaren/örkroken funkar att ha i öronen.

Veda
4/20/17, 9:03 PM
#6

Jag har limmat kopparsnurrar på en platta med stickare och det funkade väldigt bra. Frågan är om det skulle fungera för frågeställaren. Det beror på designen.

Annons:
lillnessie
4/20/17, 9:08 PM
#7

Tack för bra tips, nu får jag beställa Wire och testa

MLL
4/22/17, 1:10 PM
#8

www.skapariver.se  Har en del wire.

0,8mm tror jag skulle passa bra som tjocklek

MLL

Upp till toppen
Annons: