Annons:
Etiketternettingpärlbroderi
Läst 6393 ggr
[linda-pinda]
2010-10-28 18:25

köpa cabbar?

Hej hopp! Jag har börjat nosa på det här med pärlbroderi och inser att jag behöver cabbar och/eller andra sorters "pärlor" med platt baksida. Så, var köper man sådana? Jag har tittat i de flesta av mina vanliga nätbutiker men inte hittat jättemycket direkt. Tips mottages tacksamt! :-)

Annons:
Allamej
2010-10-28 19:29
#1

Jag flirtar med dom som finns här på forumet och fusar, annars använder jag mig mycket av sånt som jag hittar, eller som inte alls är en cab utan en sten eller rivoli

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

flower1
2010-10-28 20:45
#2

På ebay finns en hel del läckra halvädelstenscabbar till inte alltför dyrt pris… Sök på "cab" och eventuellt namnet på den halvädelsten du är intresserad av. Annars håller jag med Allamej. Och bl a Noora har ju fusade på sin sida Silvergrejs.Glad

Här är min hemsida.

[linda-pinda]
2010-10-28 21:00
#3

Tackar för tipsen! Jo, jag kanske också försöker mig på att flirta lite med de fusande damerna här inne! ;-) Silvergrejs var jag inne på tidigare (jag har ju sett Nooras vackra alster både här och på Puss!) men tyvärr var det något tokigt med sidan för jag kom inte in i menyerna. Försöker senare igen! Och att plocka stenar eller porslinsbitar etc och använda i smycken tilltalar mig väldigt mycket!!

kia1
2010-10-28 21:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

www.folkare.com

har cabbar

noora
2010-10-29 10:48
#5

Silvergrejs funkar för mig just nu i alla fall och jag har inte märkt av några fel tidigare heller. Om det fortfarande inte funkar för dig får du gärna skicka mail till mig på noora@silvergrejs.se och berätta dels vilken webbläsare du använder och dels lite mer exakt vad du gör, vad du förväntar dig ska hända och vad som faktiskt händer, så kan jag kolla på det Glad

Just nu är utbudet av cabbar i webbshoppen rätt litet eftersom jag inte har hunnit fota alla nya jag gjorde inför PUSS. Om du har några specifika önskemål kan du maila mig så ska jag se till att prioritera den sorten när jag fotar.

maneki
2010-10-29 17:02
#6

Vilka material är du ute efter? Det finns en hel uppsjö med cabbar, kaméer, picture stones, rivolis osv i olika material o kvaliteter o var som är bra att köpa beror på vad du gillar för något.O sen kommer frågan om du söker efter nåt specielllt, som vintage eller nåt ovanligt.

Till uppräkning ovan kan du även lägga stampings. Pärlor med platta baksidor är inte heller att förglömma. Vissa, som nailheads, är ju gjorda just för pärlbroderi. För att inte nämna knappar, gärna de med en ögla på baksidan.

Som Allamej är inne på så kan man ju också använda allt möjligt man hittar, bara det har en hyfsat slät baksida: strandsten, trumlade glasskärvor, "glasbluppar" (såna man har i blomvaser osv), mosaikbitar, snäckor, träbitar, kapsyler, porslinsskärvor osv osv. Det är bara att hålla ögonen öppna så fort man är i någon sorts affär eller ute på promenader.

Annons:
[linda-pinda]
2010-10-29 19:42
#7

Mailat dig Noora! :-)

Maneki: tja, allt är av intresse egentligen! :-) Tack för tipsen!

Cessy
2010-10-31 17:20
#8

Ser att Mmadeit inte har skrivet, men hon har cabbar till försäljning i sin shop. Gå till fusat glas o så är där en rubrik - cabbar.

Själv är jag bara i början av min glastillverkning men så småningom kommer jag nog ge mig på o göra mer småcabbar, men ännu är jag alldeles för nybörjare för att ha något som är värt o skicka.

Smyckestillbehor
2010-11-04 22:21
#9

Du kan kika in hos oss, vi har en hel del cabochoner. Kanske du hittar något passande.

/Irina

www.smyckestillbehor.se

www.smyckestillbehor.se - missa inte allt nytt och intressant!

Upp till toppen
Annons: