Annons:
Etikettteknikgalleri
Läst 8226 ggr
Cessy
8/10/10, 5:11 PM

Turkish beaded crochet - allas bilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja här kommer då de första bilderna från mig på mina turkar. Eftersom  jag tycker att idén om att ha turkar som vi gjort samlade efter teknik istället för i våra album (eller både o för den som vill det), för att man då lätt kan se hur olika de blir p.g.a. vilka färger, vilka pärlor o hur man "sätter" pärlorna.

Den vänstra är gjord i silverlinedgrey 8/0 o så svarta 3mm kuber o 3mm silvermetallpärlor. Misstaget med denna är att jag bara hade 3 st 8/0 mellan, för jag trodde det skulle räcka, men det borde varit 4 st för att inte få det grå garnet att synas mer än nödvändigt, men man lär sig av sina misstagFlört

Den högra är gjord av svarta 10/0 triangles o så 4mm hematitfärgade kuber o matta grå 6/0.

Båda två är halsband o klickar du på bilden först 1 gång o sedan ytterligare 1 gång till, så kan du bättre uppfatta hur de eg. ser ut. Båda är 2 loops varianter.

Annons:
BitteS
8/10/10, 8:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Då lägger jag in mina turkar här också då.

Först ut silverlined rocaille 9/0 och frostade silverlined kuber. Tre loopar.

BitteS
8/10/10, 8:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Nr 2.

Ärggröna Toho? 11/0 och ojämna kopparfärgade rocaille 9/0 och transparent brun rocaille 6/0. Tre loopar.

Parlerian
8/10/10, 9:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Denna turk är med svarta frostade Toho 11/0 och 4mm silverfärgade metallkulor. Ett megastort 36mm lås.. Min fundering, hur fäster man så det blir snyggast, med öppningsbara ringar finns det ju risk att tråden slinker ut..

Parlerian
8/10/10, 10:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Denna är med klara Toho 11/0, röd melerad Dmc tråd och 4mm helt vanliga runda pärlor.

Parlerian
8/10/10, 10:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Till detta halsband har jag använt Toho svarta 11/0 och Fp 4mm. Till lås har jag använt en knapp.

2 loopar på både detta och de tidigare armbanden jag lagt in här.

Cessy
8/13/10, 10:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Så nu skall jag fylla på min tråd med de första turkarna (turkish beaded crochet) som jag har gjort. Insåg att fotar jag på traditionellt sett så ser man i o för sig helheten bäst, men får ingen uppfattning av detaljerna o för att kunna se bättre hur de blir så har jag fotat dem liggande o snurrade istället. Ett av de båda halsbanden i min fösta bild kommer med här igen just för att man såg så dåligt hur de eg. ser ut, men det andra är sålt. Dock behöll jag katthänget för eget bruk

Samtliga är 2 bågar o halsband som är mellan 45-50 cm långa.

Min första turk är gjord av seed beads 8/0 o 4mm firepolished.

Annons:
Cessy
8/13/10, 10:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Den andra är gjord av 11/0 seed beads o 4mm firepolished o 4 mm kuber o denna är min personliga favorit.

Cessy
8/13/10, 11:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Den tredje är gjord av 10/0 triangles o 4 mm kuber o 6/0 seed beads o det är den som återfinns på första bilden men ses bättre på denna bilden.

Cessy
8/13/10, 11:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Den femte är gjord för att passa till mitt katthänge som jag sytt o var tvungen att vara ganska smal för att komma igenom de sydda bågarna. Den är gjord av 11/0 seed beads o 3mm svarta firepolished som knappt syns på bilden o så dubbla 8/0 (=för att få bättre effekt av dem).

pearlnharmony
9/30/10, 10:03 PM
#10

Hur hittar man mönster till dessa vackra alster?

//Anki

Cessy
9/30/10, 11:33 PM
#11

Här har du en artikel där miuljo beskriver hur man gör turkish beaded crochet o "turkar" är väldigt roliga o göra o kan varieras väldigt mycket beroende på vilka pärlor man använder o hur man sätter färgerna. Lycka till med dina turkarGlad

pearlnharmony
9/30/10, 11:37 PM
#12

#11 tackar, bockar och niger Glad

Upp till toppen
Annons: