Annons:
Etikettpärlor-tråd
Läst 13100 ggr
Allamej
9/30/08, 8:47 PM

Frivoliteter?

Jag har länge tittat på frivoliteter och jag älskarr utseendet av dom… men jag kan det inte..

Så.

Jag sitter nu med en relativt lång stoppnål (har inget annat) och försöker desperat lära mig.

Någon som faktiskt kan detta? Kan någon dela med sig av erfarenheterna? :)

Och ja, jag ska göra smycken av det är det tänkt :D

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annons:
Ylva-Li
9/30/08, 9:34 PM
#1

VAD är en frivolit? O.o

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

Allamej
9/30/08, 9:54 PM
#2

Jag kan bara visa hur jag vill att det ska se ut när jag lärt mig klart… Här finns ett galleri.

Jag önskar bara att jag hade någon att lära mig ifrån :D

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

leja
9/30/08, 11:16 PM
#3

Gå in på Textilthantverk, här på iFokus, där finns det en del om frivoliteter.

Vad ska man ha som signatur tro?

irode
9/30/08, 11:22 PM
#4

Frivoliteter gör man med 1-2 skyttlar och en virknål.

Där finns en hemsida http://www.frivolitetsknuten.com/ med lite bra instruktioner

:-) Inge

zmulan
9/30/08, 11:44 PM
#5

Jag tänkte vad f*n är detta…. "frigoliter" asg…. dumma dyelexi!!!

Wow…. vad mycket man kan göra med pärlor!!!!!!!

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Allamej
10/1/08, 12:26 AM
#6

#4 Jag har varit in på frivolitetsknuten och kollat men dom använder skyttlar och någon sådan har jag inte. :)

Sen kollade jag vad man får betala för frivolitetsnålar… oj oj… inte billigt men jag antar att det är vad man måste betala för att kunna göra det rätt :)

Det går dock lite framåt… snart så :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annons:
Ylva-Li
10/1/08, 1:20 AM
#7

#5 Man behöver nog inte vara dyslexiker. Jag läste också frigolit först. ;)

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

Annisangel
10/1/08, 1:39 AM
#8

spännande… *väntar på resultatet* Gud va mycket fint man kan göra alltså… Förvånad

Många Goa Kramar

Annisangel

Allamej
10/1/08, 2:08 AM
#9

Man kan… jag ska lära mig…

Det är så många otroliga hanteverk som kommer att dö ut om inte unga (?) människor som jag tex. lär sig dom.

Jag har tex. en sorts nål man tydligen ska använda när man ska göra något nätigt… vet inte vad det heter, vet inte vad det är utan jag måste sitta med de arbeten som följde med denna nål och lista ut vad det månne kan vara…

Jag gör dock ofta så att om jag ser något på en secondhand butik som verkar vara hantverkigt så köper jag det och listar ut :)

Det var så jag lärde mig tunisisk virkning tex. :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annisangel
10/1/08, 2:14 AM
#10

#9 Tunisisk virkning? Vad är nu det?? Obestämd

Många Goa Kramar

Annisangel

Annisangel
10/1/08, 2:17 AM
#11

#9 Här var något om frivolitet, som ebok som du kan ladda ner i zip-format om du inte har nåt emot att det är engelska…

http://www.gutenberg.org/ebooks/20776

Glad

Många Goa Kramar

Annisangel

Allamej
10/1/08, 2:23 AM
#12

Oj oj… där hittade jag mycket :) Tackar!

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annisangel
10/1/08, 3:23 AM
#13

Varsågod, kul att jag kunde hjälpa dig! Skrattande

Många Goa Kramar

Annisangel

Annons:
Mindfields
10/1/08, 10:01 AM
#14

Jag tycker det är otroligt skönt att det finns människor med ert tålamod! :)
Jättefina grejer, men det där hade nog pushat mig över gränsen för vad jag orkar med ;)

aussiemia
10/1/08, 10:09 AM
#15

Jag hade inte blivit pushad, jag tror jag hade hoppat! Självmant!

Men säger som dig,Mindfields, häftigt att det finns ett par av er andra som har tålamod och verkligen vill! Go girls!

aswedishsmorgasbord.com

hus-musen
10/1/08, 12:43 PM
#16

sånna där brukade min farmor göra=)

Qui dormit, non peccat

 


irode
10/1/08, 1:53 PM
#17

Jag var nyfiken och kollade länkan i #11 - hittade en jättebra instruktion med ritningar i http://www.gutenberg.org/files/20776/20776-h/chapter_10.html

Frivoliteter/Tatting (US/UK)/Orkis (DK) är att mysigt hantverk, som det är lätt att ta med sig. Det fyller ingenting i väsken.

:-) Inge

Allamej
10/1/08, 2:24 PM
#18

Jag håller på att lista ut det :) Men ju fler som lär sig desto bättre…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annisangel
10/2/08, 12:07 AM
#19

kanske ska prova jag med, det tar ju som sagt ingen plats ju…

Många Goa Kramar

Annisangel

Allamej
10/2/08, 12:10 AM
#20

Tips så att du slipper ha ont som jag :) Ta en avbitare och klipp bort toppen av nålen så att den blir trubbig… sen  slipar du till den med sandpapper :) Väldigt bra :D

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annons:
Annisangel
10/2/08, 10:53 AM
#21

#20 Ok, tack!! Skrattande

Många Goa Kramar

Annisangel

Pitepaerlan
10/2/08, 12:05 PM
#22

SkrattandeJaha då har jag lärt mig något nytt idag vad man kan använda frigolit till *skoja bara* *asg*

Ska bli kul och få höra dina åsikter, om man måste ha de där 2 skyttlarna? När man tittar i galleriet ser det ut som fm. Men så enkelt  är det väl inte Flört

Keep up the good work!

Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

Allamej
10/2/08, 1:59 PM
#23

#22 Skyttlar är icke nödvändiga men jag vill ändå ha ett par så jag kan testa :) vad är fm?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Pitepaerlan
10/2/08, 6:24 PM
#24

#23 fm = fast maska Flört

Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

Allamej
10/2/08, 6:32 PM
#25

Ok :) Du ser, jag ska inte läsa stick eller virkbeskrivningar :D

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Pitepaerlan
10/2/08, 6:43 PM
#26

*lol* här pratas det om Frivoliteter textilhantverk

Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

Allamej
10/2/08, 6:46 PM
#27

Jo jag läste :)

Jag väntar bara på att kamerans batterier ska laddas upp så ska ni få se mitt första försök med frivoliteter :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annons:
hus-musen
10/2/08, 6:48 PM
#28

varför heter de frivoliteter förresten?? jjag läster frivolter hela tiden=) dessutom låter frivoliteter som någon ska ut o slå runt på sta´n eller nått=)

Qui dormit, non peccat

 


Allamej
10/2/08, 6:57 PM
#29

Hitta varför så blir jag glad :) Jag har verkligen ingen aning.. När jag såg det från början så var det ju på engelskspråkiga sidor och där heter det Tatting.

Att gå från tatting till frivoliteter är inte ett självklart hopp…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

hus-musen
10/2/08, 7:08 PM
#30

haha nu vet jag!! frivolitet kommer från franskans frivolite´ som betyder lättsinnig eller bagatell. frivolitet användes som en volangdekor på de fina damernas underkläder och nattkläder.. lite snuskigare plagg alltså från de lättsinniga franska modet=)

Qui dormit, non peccat

 


Allamej
10/2/08, 7:09 PM
#31

Ok… ska till att vara svenskar för att ta franska ord… :D

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

hus-musen
10/2/08, 7:11 PM
#32

haha ja vi svenskar har faktiskt alltid haft en realtivt nära anknytning till frankrike=)

Qui dormit, non peccat

 


irode
10/2/08, 9:44 PM
#33

På danska heter det Orkis eller 'at orkere' - om någon vill söka på danska sidor.

Jag ser fram till att se dina alster, Allamej. Funderar lite på din metod till att ha en lång tråd att göra frivolitet-spetsar på en nål Förvånad. Skyttlan är ju till för att sno tråd på till arbetet. (Hmm - hoppas du förstår - har svårt för svenska i dag Skäms)

:-) Inge

Allamej
10/2/08, 9:51 PM
#34

Nä Inge, jag förstår inte men det kan helt och hållet bero på att jag inte förstår hur man använder skyttlarna i huvudtaget :D

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annons:
irode
10/2/08, 10:47 PM
#35

Man vindar tråden upp på skytteln som ett depå man kan rulla tråd av efterhand som arbetet växer. Hur kann man göra det med en nål enbart? Bättra ;-) ?

:-) Inge

Allamej
10/2/08, 10:59 PM
#36

Jag jobbar från trådrullen och har en del av tråden som "stödtråd" eller vad det nu heter :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

irode
10/3/08, 10:15 AM
#37

Jag kom att tänka på att där finns gott om instruktionsvideos på YouTube. Sök på Tatting eller Tatting Tutorial

:-) Inge

Allamej
10/3/08, 2:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Ok, som utlovat… mina första försök.

Vi börjar med det första jag gjorde, ett halsband

http://smyckestillverkning.ifokus.se/ShowUserFile.aspx?BinaryId=d187ccb5-e0d4-4d26-b4e2-4b0929dac6d6

Och sen en bild på det som inte ens är klart (det tar ganska lång tid att göra)

Ett armband, eller snart ett armband..

http://smyckestillverkning.ifokus.se/ShowUserFile.aspx?BinaryId=a704fcc9-b29d-4ff7-a3e4-358f69b114bb

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

irode
10/3/08, 4:13 PM
#39

Häftigt! Ditt sätt med nål i stället för skyttel ger dig friheten att sätta in pärlor på picot'erna.

Det har jag inte set förut. Jag är imponerat!

:-) Inge

Allamej
10/3/08, 4:25 PM
#40

Tack :)

Det är väldigt roligt att sitta med nålen men ack så tidskrävande.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

CoolCat-1
10/4/08, 12:54 AM
#41

Men du…nu när du fått igång kameran, kan du inte ta ett kort på hur du gör med nålen?

Har hållit på med frivoliteter, men det är många år sen…fattar inte hur du gör….

Tack

Annons:
Pitepaerlan
10/4/08, 1:20 AM
#42

#38 wow skit snyggt, förstod väl att det skulle finnas pärlor medTungan uteSkrattande keep up the good work girl!

Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

Allamej
10/4/08, 3:44 AM
#43

#41 Nålbild kommer :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Allamej
10/4/08, 1:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Nu har jag fotat :)

Man börjar med att lägga upp sina knutar på nålen

http://smyckestillverkning.ifokus.se/ShowUserFile.aspx?BinaryId=b292a3d8-0877-4ff2-b16b-fcbfe85baccb

Sen drar man ner arbetet till slutet av stödtråden och drar ihop, voíla! En ögla!

http://smyckestillverkning.ifokus.se/ShowUserFile.aspx?BinaryId=1e9ca4ac-a4ce-4687-8fbe-fc3c33811a78

Sen fortsätter man.

Jag vet inte vad öglorna ska kallas eller vad bågarna som går imellan dom heter men jag kan göra dom :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Idaz
10/4/08, 3:58 PM
#45

Jättesnyggt! Var har du lärt dig det här?

Allamej
10/4/08, 4:03 PM
#46

Internet, jag söker på tatting och sen tutorials. Enda sättet för mig att lära mig allt jag vill :D

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

zmulan
10/4/08, 11:07 PM
#47

#38…. älskar armbandet!

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

irode
10/4/08, 11:35 PM
#48

Nu förstår jag. Tack för bilderna.

En ögla kallas en ring, det lille öga som man samlar ringarna med är en picot och bågarna emellan kallas bara bågar.

Lycka till framöver. Jag ser fram till att se mera av dina vackra frivoliteter med pärlor.

:-) Inge

Annons:
Allamej
10/4/08, 11:39 PM
#49

Ok, det är alltså logiska namn på allt :D Jag sitter här med ett halsband och knyter/slår (?)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Allamej
10/5/08, 2:22 AM
#50

#47 Tack :D

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

CoolCat-1
10/6/08, 10:52 PM
#51

Oki, tack för nålbilderna!

Ta och testa med skyttel, det är roligt!!!! Skrattande

parisjetaime
10/7/08, 10:46 AM
#52

Jag ville också lära mig det här men

Skäms

jag kommer inte längre än till att ha maskorna (eller vad det är) på nålen

och sen fattar jag inte hur man ska göra Gråter

Allamej
10/7/08, 1:49 PM
#53

Dra ner maskorna på stödtråden, knyt ihop till en cirkel och då är första ringen klar!

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

parisjetaime
10/7/08, 1:55 PM
#54

vilken tråd är stödtråden Skäms

parisjetaime
10/7/08, 1:58 PM
#55

MEN JAHAAAAAAAAAAAAAAAAA

herregud, att jag inte fattade det
*känner mig dum* Skäms

Annons:
Allamej
10/7/08, 2:07 PM
#56

Du ser :) Det kommer till en när man sitter med det :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Allamej
10/20/08, 2:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

Nu ska jag visa mina nya fina nålar :)

Dom är längre och kommer i 6 olika storlekar och har gjort mitt arbete betydligt enklare :)

http://smyckestillverkning.ifokus.se/ShowUserFile.aspx?BinaryId=0e7d2465-3ae1-4d2f-b5bd-96fbae510d27

http://smyckestillverkning.ifokus.se/ShowUserFile.aspx?BinaryId=9f7c4ce3-13b4-4b24-8349-969230b5c55d

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Allamej
10/22/08, 1:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Det sista arbetet jag gjorde med stoppnålar, nu blir det bara riktiga nålar som gäller :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Cessy
10/22/08, 11:38 AM
#59

Läckert med det melerade garnet o sedan de frostade dropparna till dettaGlad

Allamej
10/22/08, 2:11 PM
#60

Jag gillar det också, perfekt användningsområde för dropparna också eftersom jag inte ids göra fler istappar :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

BitteS
10/22/08, 6:03 PM
#61

Allamej: Vad är det för istappar du gjort av droppar? Har du någon bild kanske?Tungan ute

Allamej
10/22/08, 6:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Det är en dålig bild men du förstår kanske vad jag menar iaf. :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annons:
BitteS
10/22/08, 6:28 PM
#63

Aha, vilken rolig grej. Den måste vara snygg på.

Allamej
10/22/08, 6:33 PM
#64

Testa att göra en själv :) Lade just upp instruktioner :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

BitteS
10/22/08, 6:37 PM
#65

Jag såg det. Det verkar ju inte svårt. Synd bara att jag inga droppar har.

Allamej
10/22/08, 6:40 PM
#66

Jag har för mig att man kan köpa små (?) frpk á 100 gram, dom är rätt billiga och dom räcker länge :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

BitteS
10/22/08, 11:13 PM
#67

Ok, jag får kolla runt lite på olika pärlsajter, få se om jag hittar några lämpliga.

Pitepaerlan
10/23/08, 11:59 AM
#68

#58 mycket fint…den melerade tråden ger verkligen effektSkrattande

Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

Allamej
10/26/08, 1:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

Nu har jag varit igång igen :)

http://smyckestillverkning.ifokus.se/ShowUserFile.aspx?BinaryId=a07922ee-7657-44d0-b40e-b007ef71657f

http://smyckestillverkning.ifokus.se/ShowUserFile.aspx?BinaryId=dc85ea28-5c3a-470a-b716-02d662ac3c2b

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annons:
BitteS
10/26/08, 1:58 PM
#70

Vilka roliga ideer du kommer med. Du kanske skulle kunna hålla kurserGlad

Allamej
10/26/08, 2:05 PM
#71

Inte än… jag har fortfarande inte lyckats med allt jag vill kunna…. Som lärare har jag höga krav på mig själv…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Pitepaerlan
10/26/08, 5:48 PM
#72

#69 Otroligt läckra…me likeSkrattande

Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

kissidor
10/27/08, 7:43 AM
#73

dina alster i detta är kalasläckra allamej - jag får erkänna att när jag tittade i början av tråden och gick till galleriet du länkade till för att se vad det var så tänkte jag "men varför i all världen vill hon göra dessa galet överpyntade historier?!?" SkämsSkrattande, men sen när jag scrollade ner och fick se vad du själv gjort med tekniken var det nåt helt annat Glad. gillar allra mest armbandet i #38

Värd på Mobiltelefoner och Android

Allamej
10/27/08, 12:43 PM
#74

Tack Kissidor :)

Det är inte att jag vill följa vad som är poppis i öststaterna… jag vill bara kunna det dom kan :D

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Tigris
11/9/08, 2:46 AM
#75

#69

Vilka läckra örhängen!

Frivoliteter är något som står på min "att göra"-lista (tillsammans med en massa andra tekniker…)

kissidor
11/9/08, 9:32 AM
#76

heeej tigris *vinkvink*, är du här - mittinatten och allt Glad!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Cessy
11/9/08, 11:13 AM
#77

Häftiga örisar som jag missatSkäms Gillar ju självklart framförallt det lilaFlörtGlad

Säger också - hej Tigris!

*vinkar*

Tigris
11/9/08, 4:04 PM
#78

#76 Hm.. är man nattuggla så är man (åsså har jag inga småttingar som kvittrar tidigt på morgonen och väcker mig)Glad  

*vinkar tillbaka till Cessy och kissidor*

Ursäkta trådkapningen..

Paerlugglan
1/7/09, 6:58 AM
#79

Nu är jag här ocksåGlad, en till teknik på min önskelista att göra för mig också.

Och de där lila örhängena är läckra, mums, jag är tokig i lila!

Hittade en guldgruva när det gäller hantverk, bl a massor av både nya och gamla böcker om alla tekniker man kan tänka sig.

http://www.slojdmagasinet.nu

Det finns nog fler tekniker man kan blanda in pärlor i. Och det blev över 5000 träffar när jag googlade på frivoliteterSkrattande, så det finns lite att leta bland. Jag vill ha mer tid!!!!!!

Jaha, nu blev det en lång natt, igen, och jag som skall iväg vid 10-tiden idagFörvånad hjälp! Natti natti!

Medarbetare på Smyckestillverkning

Nytt Alias: Pugglis Skrattande

Paerlugglan
1/7/09, 9:53 PM
#80

Kollade lite mer på Slöjdmagasinet, de säljer en del verktyg till handarbeten också och skyttel till frivoliteter var inte så dyrt, 15:-, den är i plast och kommer från Prym (de gör väl virknålar mm). Men skyttlar finns kanske i sybehörsaffärer och liknande.

En vacker dag skall jag prova att slå frivoliteter!Skrattande

Medarbetare på Smyckestillverkning

Nytt Alias: Pugglis Skrattande

Choklad
5/15/17, 1:11 PM
#81

hittade detta

U R us

Choklad
5/15/17, 1:18 PM
#82

Och så NeedleTatting (frivolitet med nål) 

Jag tycker hon lär ut bra,  jag följer henne.

U R us

Upp till toppen
Annons: