Annons:
Etikettlänkat
Läst 5465 ggr
Pebble
5/28/12, 12:07 PM

Chan-Luu wraparmband eller Wraparmband

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag hittade den här sortens armband här på forumet för några månader sedan och beskrivning på hur man gör dem. Tyvärr sparade jag inte sidan…

Är det någon som har koll på vart jag hittar inlägget/sidan? Jag har försökt söka mig till det/kollat under länkat, men hittar inte.

Kommer inte heller ihåg vad armbandet heter (edit: har ändrat rubriken på inlägget efter att jag fick svar i tråden)? Så har inte sökt på det.

Annons:
Marinas Mix
5/28/12, 12:20 PM
#1

Kolla här

och här är våra alster i denna teknik

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Pebble
5/28/12, 12:39 PM
#2

#1 Tusen tack! Det vart snabbt svarat Glad

Ja just det: "Chan-Luu wraparmband" eller "Wraparmband" heter dem. Dessutom vart det exakt den tråden jag menade. Tack så mycket!

Armbandet på bilden är köpt och sitter på min handled. Jag trivs med modellen, men det är ju mycket finare/trevligare att ha ett som jag gjort själv i färger/material som jag trivs med.

Nu vet du vad jag har för sommarprojekt Cool

Pebble
5/29/12, 4:56 PM
#3

Det vart ju superenkelt! Skrattande

Jag plockade fram:

och skulle bara prova själva tekniken.

Det vart superenkelt och med materialet blev det sådär "chick-bohemic". Chan-Luu släng dig i väggen!

200-400 SEK (beroende på stenar är helt okej pris) men upp till över 2000 Guld i mun spänn för ett äkta Chan-Luu!?! Det tänker inte jag betala nu när jag kan det.

Jag föredrar fotobeskrivningar. Därför kommer en sådan här:

http://craftaytaylor.blogspot.se/2010/10/copy-cat.html

Gissa om jag ska beställa pärlor/band i alla dess läckra kulörer nu…

Marinas Mix
5/29/12, 5:00 PM
#4

Jo du här finns många tekniker att fastna iSkrattande

Tänk vad mycket pärlor du kan köpa för de där  2000 kronorna och vad mycket mer tillfredsställande det är att bära något man skapat själv

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Pebble
5/29/12, 5:07 PM
#5

#4 Precis! Just så tänkte jag precis också Guld i mun

Dessutom är det sådär lättsamt kreativt roligt för oss som inte är "stor pärlare".

Upp till toppen
Annons: