Annons:
Etikettmedlemsgalleriet
Läst 10021 ggr
flower1
3/3/13, 6:46 PM

Flower1's alster, del 3

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dags att starta ny tråd. Den gamla har blivit för lång och tungrodd. Om du vill kika i de gamla, kan du hitta del 2 här: 

http://smyckestillverkning.ifokus.se/discussions/4e481d8dd4ebea54f201888b-flower1s-alster-del-2?discussions-1

och del 1 här:

http://smyckestillverkning.ifokus.se/discussions/4d71445fb9cb4622440597b9-flower1s-alster

Först ut i min nya tråd blir "Cluster beaded bead" efter mönster av Gwen Fisher från Beadworks majnummer 2012.

Här är min hemsida.

Annons:
flower1
3/3/13, 6:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Något som jag verkligen fastnat för på sistone är att kumihima med pärlor. Det är drygt att trä pärlorna, men sedan går det som en dans! Här är ett gjort med tjeckiska 8:or.

Här är min hemsida.

flower1
3/3/13, 6:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här är ytterligare en variant på kumihimo med pärlor - denna gång long magatamas.

Här är min hemsida.

flower1
3/3/13, 7:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Sist ut denna gång - endast för dig Sanne 😉😃- är mitt första försök på cluster beaded bead…. 

Jag håller med dig, Sanne - texten är virrig och bilderna inte mycket bättre! Jag tittade på fig.1 och skakade på huvudet, läste texten och insåg att det var en rad vanlig raw de var ute efter, som syddes ihop till en ring. Därefter trä igenom allt en gång till för stabilitet. Därefter förseglade jag alla "fyror" så att de satt ihop med enligt raw. Därefter började jag titta på fig. 2, och det var ju inga problem där. Fig 3, däremot, råkade jag byta ut 11:orna mot 8:or. Insåg mitt misstag när jag gått hela varvet runt, och tänkte att det får bli en egen variant på pärla istället. Jag kompenserade med att göra tvärtom på nästa ställe också 😂. Resultatet blev mer kubiskt och kanske inte helt pjåkigt ändå 😃 Man behöver ju inte tala om att man följt ett mönster🤫, utan det är mitt eget, fniss. Hoppade även över mellanpärlorna i slutvarvet:

Här är min hemsida.

Lorita
3/3/13, 7:10 PM
#4

Väldigt vackra färger 😃

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




sanne62
3/3/13, 7:32 PM
#5

åhhhhh, så mycket fint….dax att ta fram kumihimoskivan  igen känns det som …. mmmm,  vad vackert det blev med magatamas och vilka härliga färger….vad duktig du är !

och avundsjuk blir jag på din "beaded bead" …. JAG VILL OCKSÅ KUNNA !!!! :realmad:

FÅR SE OM JAG ORKAR TITTA PÅ MÖNSTRET I MORGON IGEN…JAG BLIR BARA PÅ DÅLIGT HUMÖR OCH KÄNNER MIG KASS, VÄRDELÖS, DUM OCH FRUSTRERAD….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

flower1
3/3/13, 7:54 PM
#6

Tack!

Sanne - får du problem, kan vi ta det via PM, så skall jag försöka lotsa dig fram. Det är mönstret som är rörigt… Du kommer också att få ihop en boll, jag lovar!

Här är min hemsida.

Annons:
sanne62
3/3/13, 8:00 PM
#7

tack…vad rart av dig…för det lär bli lotsning… 🙂

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

mialycktman
3/3/13, 8:04 PM
#8

dina bollar är super!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Niwa
3/3/13, 8:17 PM
#9

åh vad mycket fint, dina bollar är jätte fina men måste säga att #2 får det att vattnas i munnen, wow det blev super läckert!!!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Artafale
3/3/13, 8:35 PM
#10

Jättefina bollar och #2 bara älskar jag!

Cessy
3/3/13, 10:25 PM
#11

Underbara pärlade pärlor o jättefina kumohimade pärlarmband😃

Mmadeit
3/4/13, 7:50 AM
#12

Härliga färger på dina bollar :-) De är så kul att se alla olika varianter och hur ett mönster som nästan ingen gjorde när tidningen kom helt plötsligt blir super populärt. Jag håller på att klura på hur den de kallar penta cluster är gjord, första försöket hade jag nog fel strl på fireploish för nätet vart alldeles för litet trots att jag la till pärlor ser det väldigt svullet" ut ;-)

flower1
3/4/13, 8:16 AM
#13

Tack tjejer! 

Mmadeit - ja, tjejerna i Harlösagruppen sade samma sak. Vi är några stycken som bestämmer oss för samma mönster och testar hur olika de kan bli med olika färgställningar och pärlor. Superkul!

Hos oss startade trenden med bollarna på en pärlträff i januari hos Bara Pyssel. Jag tror att det kan vara bl a du som ursprungligen startade trenden med alla härliga bilder 😃. Tror också att det blir årets 'grej' på BLM… Penta cluster ser också spännande ut. 

En liten varning angående bollarna också - de är starkt beroendeframkallande att göra 😃.

Här är min hemsida.

Annons:
sanne62
3/4/13, 9:21 AM
#14

jag har ju nyligen upptäckt att bara pyssel finns…så en pärlträff där kommer det absolut att bli för mig inom snar framtid….vad jag kan se så är det ännu ingen planerad träff som man kan anmäla sig till…

idag var jag uppe med tuppen trots att jag är ledig…vill göra färdigt ett projekt jag började med igår, så att jag SEN kan ta tag i pärlbollen, som har blivit min moby dick…med hjälp från flower och mmadeit, så kanske det kan lyckas…annars får det vila tills det ev. blir en träff i bara…

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

leja
3/5/13, 10:11 AM
#15

Fina saker!

Vad ska man ha som signatur tro?

ommok
3/5/13, 10:19 AM
#16

Häftiga armband du gjort i kumihimo! Gillar speciellt det med long magatamas i #2. Och den pärlade pärlan är superfin! 🙂

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

flower1
4/1/13, 7:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Tack! Och vad många bollar du fått till nu, Sanne 😃! Joanna är en pärla!

I påsk har jag testat CRAW (Cubic Right Angle Weave). Googles översättning på mönstret  http://www.kreativvagyok.hu/gyongyfuzes/index.php? fick en att skratta, men det funkar bra att följa bilderna om man är van med vanlig RAW. Tyvärr står det fel i mönstret, som säger att man behöver 60 fp, men efter två strängar (78 st) ser hänget ut som det till vänster. För ett helt hänge behövs 96 fp 🤓. Jag hade tillräckligt många i en annan färg som tur var, fniss… 

När jag jag var klar och letade efter fler mönster i tekniken hittade jag en bra filmtutorial på stygnet, om någon annan vill testa, och tycker det är svårt att följa bilderna: http://beadmavens.blogspot.se/2011/09/cubic-right-angle-weave-video-tutorial.html

Här är min hemsida.

mialycktman
4/2/13, 12:16 AM
#18

nice!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Niwa
4/2/13, 12:26 AM
#19

så snyggt!!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
4/2/13, 12:46 AM
#20

Så läcker kvadrat. Jättesnygg.🙂

Annons:
sanne62
4/2/13, 4:43 PM
#21

den vänstra tycker jag har en läcker färg, så jag tror nog att du gör den färdig när du köpt fler fp. 😉formen på hänget blir annorlunda o kul…

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

flower1
4/2/13, 8:28 PM
#22

Tack, tjejer! Ja, Sanne, det kommer att bli klart. Måste fixa nya först bara Skrattar. Färgen är mycket snyggare i det ofullständiga. Det som blev klart är lite mer diskret, men funkar ändå. 

Måste ju visa en bit av Googles översättning också, fniss 😃: "Ta dina två ögon och runda, topp att släcka den med en liten blomma i det tidigare gyöngyébe sidan av ansiktet i marken bakifrån, från vilka startade tråden och vidarebefordra den till tråden med ena ögat"

Här är min hemsida.

sanne62
4/2/13, 8:48 PM
#23

loooooooooooooooooooooooooool

jag är ännu mer imponerad av ditt hänge om du lyckats göra det efter den beskrivningen…..😃

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

flower1
4/22/13, 6:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Jag älskar utmaningar där man använder samma mönster, men får fram olika karaktärer på alsterna beroende på vilka pärlor och färger man använder. Det är så kul att se allas olika varianter. Jag deltog i en sådan utmaning där vi följde följande mönster: http://www.youtube.com/watch?v=BmzIw6CPvf0 Hon som visar är extreeeemt långsam, och man hinner pärla jämsides med henne, fniss. 

Jag kom tvåa i utmaningen med mina ringar 🙂 De blå brioletterna är kalcit.

Här är min hemsida.

Annicka.C
4/22/13, 6:38 PM
#25

Jättesnygga ringar flower1😃o grattis till 2:a platsen!!

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

sanne62
4/22/13, 6:40 PM
#26

ja verkligen snygga ringar ! grattis ! 😃

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

mialycktman
4/22/13, 6:59 PM
#27

mycket läckra! grattis

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Annons:
Cessy
4/22/13, 7:09 PM
#28

Jättefina ringar i härliga färgkombon🙂

Sussielull
4/22/13, 7:21 PM
#29

Söta ringar😃

 Om man tänker efter en stund kan det hända att man kommer fram till ett mycket viktigt beslut. / Nalle Puh

 

flower1
4/22/13, 8:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Tack! Ringarna är rätt enkla att göra och kul att variera. Kan verkligen rekommendera länken! Får nog fota lite till. Har en del liggandes från bl a BLM som inte fastnat på bild än… Inte högprioriterat… 

Här kommer i varje fall en organzabrosch som också var en del av en utmaning.

Här är min hemsida.

flower1
4/22/13, 8:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Sedan fyllde makens moster år och jag var tvungen att ha ett halsband till en ny svart top. Gjorde ett enkelt trätt halsband av shellpearls i tre olika storlekar och silverkulor.

Här är min hemsida.

anki1
4/22/13, 9:06 PM
#32

så snygga.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

mialycktman
4/22/13, 10:05 PM
#33

fina!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Cessy
4/22/13, 10:17 PM
#34

Fin organzablomma o snyggt vackert klassiskt halsband🙂

Annons:
Artafale
4/22/13, 11:21 PM
#35

Kul ringar och halsbandet är riktigt fint!🙂

Niwa
4/23/13, 12:42 PM
#36

Jättefin brosch och ett halsband som passsar till det mesta 🙂

Hälsa gärna på mig på Facebook.

glittertind
4/26/13, 7:00 PM
#37

Snygga ringar! och underbara kulor!

😉

Glittertind

Sussielull
4/28/13, 4:28 PM
#38

Jättefina ringar.🙂

 Om man tänker efter en stund kan det hända att man kommer fram till ett mycket viktigt beslut. / Nalle Puh

 

flower1
4/28/13, 9:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Tackelitack, tjejer! 😃 Har hunnit fota lite mer idag…

Först ut är en ros från ws med Annica Schröder på BLM. De var roliga att göra.

Här är min hemsida.

flower1
4/28/13, 9:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Sedan var jag på ws hos Mmadeit, där hon lärde oss hur man gör hennes ring. Jag har ett armband på G också, men det är inte klart än.

Här är min hemsida.

flower1
4/28/13, 9:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Sedan har Mia på www.2stenar.se tagit hem fiskskinn! Ett helt underbart material, som jag kommer att experimentera mer med. Denna ws lärde vi oss hur fiskskinn beter sig jämfört med vanligt skinn. Det finns oändliga möjligheter, och jag har en massa idéer hur jag skall använda materialet i framtiden. Just detta blåa är infärgat laxskinn.

Här är min hemsida.

Annons:
flower1
4/28/13, 9:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Mitt bidrag till införtävlingen på BLM. Tema melodifestival. Min tolkning är ett wraparmband av tilabeads i två färger, Miyukis och en blingknapp 😃

Här är min hemsida.

sanne62
4/28/13, 9:18 PM
#43

ohhhh…. I´m in love !!!!!

vilken vacker skapelse rosen är …. 😍

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

flower1
4/28/13, 9:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Tack Sanne! Ja rosen var riktgit kul och enkel att göra. Det lär bli fler….😃. 

Jag har tyvärr inte glasat på ett tag, men är väldigt sugen. Lägger upp ett gammalt armband som jag inte visat innan:

Här är min hemsida.

flower1
4/28/13, 9:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Sedan kommer en favorit i repris (jag har visat det tidgiare i min förra tråd. Armbandet var svår att fotografera, men blev bättre utomhus 😃

Här är min hemsida.

flower1
4/28/13, 9:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Makens moster fyllde 70 år för någon vecka sedan (ja, hon fick en pärlboll av mig 😉) och jag var tvungen att ha ett nytt halsband till min nya svarta top. Jag gjorde ett enkelt trätt halsband av shellpearls i tre olika storlekar och silverkulor.

Här är min hemsida.

flower1
4/28/13, 9:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Det här är lite beroendeframkallande: http://icefrostdiary.com/nail-polish-rings-how-to-tutorial/ 😃

Här är min hemsida.

flower1
4/28/13, 9:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Igår var jag på Harlösaträffen. Ws denna gång var josefinknuten som finastina och Louise lärde ut :-) Tack Cessy för att jag fick köpa låset av dig, när mitt låg kvar hemma 😊

Här är min hemsida.

Annons:
flower1
4/28/13, 9:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Även till harlösaträffen hade vi en införtävling. Temat var Sköna maj välkommen. Grattis Cessy till 2:a plats! Mitt bidrag hamnade på delad tredjeplats med finastinas bidrag. Grattis till dig med!

Här är min hemsida.

mialycktman
4/28/13, 11:03 PM
#50

å va mycket fint! Va kul att kunna gå på så många WS och lära sig en massa kul, tyvärr aldrig i Uppsala….

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

flower1
4/28/13, 11:08 PM
#51

Tack mialyckman! Men du - du har ju inte så långt till PUSS i Täby i oktober ;-) Där brukar det finnas ett stort urval ws att gå. 😉

Här är min hemsida.

flower1
4/28/13, 11:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Rotade fram bilder på bollarna jag gett bort också. Först ut är en i svart/hematit, som nu bor hos makens moster.

Här är min hemsida.

flower1
4/28/13, 11:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Sedan fick min mor också en som tack för att ha passat våra barn under lovet 🙂

Här är min hemsida.

Niwa
4/29/13, 6:41 AM
#54

åh så mycket fint!!!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

anki1
4/29/13, 8:09 AM
#55

så fina de var.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Annons:
Cessy
4/29/13, 9:42 AM
#56

Åh så mycket fint du har gjort. Blir ju svårt att nämna allt när det kommer upp så mycket fint på en gång, men rosen blev verkligen fin. Ditt lite annorlunda wrap med tilabeads var helt underbar - så fina färger o så snyggt det blev att wrappa så här - mer elegant helt enkelt. ❤️

Sedan såg jag ju den ena av cabbarna i #47 o den var helt otroligt vacker.  Ja låset blev perfekt till ditt fina Josefinknutsarmband o Grattis till tredjeplatsen i "Sköna Maj-tävlingen" Armbandet var superfint kan jag intyga som sett det IRL.🙂

Sussielull
4/29/13, 10:18 AM
#57

Många fina smycken i jättevackra färgkombonationer😃

 Om man tänker efter en stund kan det hända att man kommer fram till ett mycket viktigt beslut. / Nalle Puh

 

mialycktman
4/29/13, 5:35 PM
#58

fina färgkombon, nice!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

flower1
9/22/13, 9:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

Tack! 😃

Det var längesen jag lade upp något alster… Här är ett piskflätat armband i neonrosa läder, som jag gjorde i somras.

Här är min hemsida.

flower1
9/22/13, 9:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Halsbandet med tile beads är sytt efter mönster av Maria Teresa Moran. Det blev en perfekt present till mamma när hon fyllde år. Jag tänker sy ett till mig själv också, fast i andra färger

Här är min hemsida.

flower1
9/22/13, 9:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Mitt första micromakraméarmband🙂. Jag har boken Micro-macramé 30 Beaded Designs for Jewelry using Crystals and Cords av Annika deGroot, men hennes armband blir otroligt långa, så jag har modifierat mönstret lite 😉. Detta var superkul, så det lär bli fler experiment framöver!

Här är min hemsida.

Annicka.C
9/22/13, 9:47 PM
#62

Oj vad du har gjort en massa snyggt flower och jag har missat det☺️men rosen va ju ljuvlig o #45 vill ha🤪O bollhalsbanden-Mmmm! Och jag hoppas mamma blev glad för det snygga halsbandet, ska bli spännande att se nästa!

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

Annons:
sanne62
9/22/13, 9:58 PM
#63

många fina smycken men armbandet i #61 är extra vackert..blir sugen på att prova makrame nu ju ….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

flower1
9/22/13, 9:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Tack, Annicka.C!

Här kommer ytterligare ett piskflätearmband av läder i två nyanser:

Här är min hemsida.

Cessy
9/22/13, 10:27 PM
#65

Båda piskflätade armbanden är jättefina även om jag givetvis faller mest för det cerisa😇 o halsbandet till din mamma är ju superfint o likaså är ditt micromakramearmband jättesnyggt!🙂

mialycktman
9/22/13, 11:27 PM
#66

nr 60! WOW

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

anki1
9/23/13, 8:51 AM
#67

Armbanden var fina

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Artafale
9/23/13, 9:28 AM
#68

Vad mycket vackert du har undanhållit oss😉. Kan inte bestämma mig för vad jag gillar bäst, för mycket snyggt att välja mellan.

Ozzylover
3/2/14, 6:11 PM
#69

Älskade Josefinknuten :) Finns det någon guide ? Då vackra smycken ni gör ..

Annons:
Niwa
3/2/14, 6:37 PM
#70

åh vad fint piskfläte armband

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Veda
3/2/14, 7:52 PM
#71

Vilka fina smycken du har gjort.

flower1
3/2/14, 9:48 PM
#72

Tack tjejer 🙂! 

Ozzylover - här är två länkar till hur man gör knuten:

http://www.youtube.com/watch?v=6S09RKglEDQ

http://www.instructables.com/id/josephine-knot/

Här är min hemsida.

Ozzylover
3/6/14, 3:03 PM
#73

Tack så mycket :) ska sätta mig genast och kolla ..

glittertind
3/6/14, 7:04 PM
#74

Wow, vad du är duktig och all round i allt du gör! Så himla fina smycken flower1

🙂

Glittertind

flower1
3/24/14, 7:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

Jag har äntligen kommit igång lite mer med att pärla igen. I höstas hann jag bara bara göra några enstaka lite enklare saker. De har äntligen hunnit bli fotade, så här kommer de 😃. Först ut är vad jag kallar ett "left-over"-armband. Jag sparar alla avklipp av läderband som är tillräckligt långa och gör armband av dem. Två avslut, ett lås och en pärla med stort hål, och vips har man ytterligare ett armband 😉 Just detta är left overs från armbandet i nr 64…

Här är min hemsida.

flower1
3/24/14, 8:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

Ett armband i läder och metall, en variant av "josefinknuten". Från början var det tänkt som ett bidrag till en mindre pärlträffs införtävling, men givetvis dök det upp ett liknande i träffens fb-grupps flöde dagarna innan, så jag lämnade aldrig in bidraget… Så går det när man gör enkla designer 😃

Här är min hemsida.

Annons:
flower1
3/24/14, 8:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

Vem som är ursprunglig upphovsman/-kvinna till detta armband har jag ingen aning om, men Suzanne som har www.suzahlsadesign.se visade mig hur man gör.

Här är min hemsida.

flower1
3/24/14, 8:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

På Harlösa pärlträff gick jag en workshop för Susann Rudelius från Susspärla. Bomullstråd, rollokedjor och två metallpärlor 🙂

Här är min hemsida.

sanne62
3/24/14, 8:20 PM
#79

4 snygga armband… Skrattar

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
3/24/14, 8:32 PM
#80

Fina armband o flätat med ringar är snyggt, men det med rollokedjan blev jag väldigt nyfiken på. Är det två bomullstrådar som man s.a.s. korsar igenom kedorna från var sitt håll eller? Kan du inte ta med det till BLM så jag får se det IRL? Har nämligen sådan kedja i mitt förråd som bara ligger där, men så här skulle den ju kunna bli riktigt läckar. 😃

flower1
3/24/14, 8:39 PM
#81

Tack Sanne och Cessy! 🙂

Japp. Fem kedjor och ett långt bomullsband som man trär. Jag plockar med mig det till BLM, så kan du kika närmare på det där. Bra sätt att använda alla kedjor på som bara ligger 😃. Jag har ett vinrött och ett i koppar/läder också. Det var betydligt knöligare att få igenom lädret genom ringarna, så det armbandet är inte riktigt klart än 😇. Kanske ett projekt att ta med och färdigställa på BLM, fniss… Några av de andra tjejerna i Harlösagruppen trädde varannan ring istället när de använde läder. Det blev lite smidigare och riktigt snyggt det med!

Här är min hemsida.

flower1
3/24/14, 8:42 PM
#82

För de som inte vet - BLM = Beadlovers Meet, en pärlträff med ca 130 deltagare, som går av stapeln en gång om året i Lund. http://www.beadloversmeet.eu/index.htm

Här är min hemsida.

sanne62
3/24/14, 8:46 PM
#83

ja, och om jag mår bra, hade jag tänkt ta mig dit på lördagen…cessy har jag bestämt att messa till när jag är där…kanske jag har en chans att träffa fler av er där….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Annons:
flower1
3/24/14, 8:51 PM
#84

Det hade varit kul att träffas! Cessy får hojta på mig när du är i antågande 😃. Antagligen är det fler härinne som kommer att finnas på plats.

Här är min hemsida.

sanne62
3/24/14, 8:52 PM
#85

ska bli kul att få ansikten och röster på er….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
3/24/14, 9:23 PM
#86

Kanon att du tar med dig flower. Då får jag se om jag kanske tar med mig lite snören av något slag o kedja. Vad har du för avslut på dem o behövs det lim också kanske?

Ja det vore skoj om vi får en stund att snacka på, för det är jättesynd att du inte är med på träffen Sanne.

flower1
3/24/14, 9:46 PM
#87

Varken lim eller avslut behövs. När man fått lagom längd på armbandet kortar man kedjorna, och trär igenom bandet en gång till i början på kedjan. Därefter sätter man på pärlor på banden och knuter en knut. På knuten duttar jag även på lite genomskinligt nagellack så att inte tråden skall dela upp sig.

Här är min hemsida.

Cessy
3/24/14, 11:24 PM
#88

Åh då får jag se vad jag hittar då i mina gömmor för detta måste jag ju givetvis testa då på BLM - tack flower 😃

Niwa
3/25/14, 7:51 AM
#89

åh vad kul att få lite fler saker från dig Flower.
jätte fina

Hälsa gärna på mig på Facebook.

SaGas
3/25/14, 8:14 AM
#90

Jättefina armband! Jag blev också lite nyfiken på det där med rollokedjan…

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Annons:
mialycktman
3/25/14, 7:26 PM
#91

jamen 77 va ju underbart!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Annicka.C
3/26/14, 11:51 AM
#92

Mycket snygga armband Flower 🙂kul att du kommit igång igen!!

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

flower1
8/17/14, 12:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#93

Tripp, trapp, trull 😃 De här påfågelarmbanden var roliga att göra. Originalmönstret är med andra pärlor: http://whimbeads.com/cart.asp?pg=classroom_flatundulatingherringbone

Här är min hemsida.

sanne62
8/17/14, 1:35 PM
#94

jättesnygga…jag la in adressen i vår "tut-tråd"

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Niwa
8/17/14, 1:39 PM
#95

Så tjusiga armband!!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
8/17/14, 3:15 PM
#96

Jättesnygga armband Flower😃

Är det samma mönster som EvaP. gjorde ett armband i lila? Ser i alla fall ut o kunna vara samma mönster.

flower1
8/17/14, 3:32 PM
#97

Japp! Tiina på inspiration smyckestillverkning var nog först ut med att byta ut pärlorna. Det är fp 4 mm, delicas och seed beads 15 i den här varianten.

Här är min hemsida.

Annons:
[JeanetteK]
8/17/14, 4:17 PM
#98

Mycket fina saker i den här tråden! 🙂

mialycktman
8/17/14, 8:06 PM
#99

å så snygga!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Artafale
8/17/14, 8:20 PM
#100

Riktigt läckra armband 🙂

flower1
9/9/14, 11:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#101

Har testat att göra loomarmband, som är så poppis nu, fast i lite mer vuxenstil. ;-) Två olika tekniker i svart med s-lås i metall.

Här är min hemsida.

Niwa
9/10/14, 7:01 AM
#102

Det blev riktigt bra flower. Blir mer o mer sugen att testa :-D

Hälsa gärna på mig på Facebook.

kissidor
9/10/14, 10:22 AM
#103

du har så otroligt bra smak flower 😃! kan vi inte komma överens om att från och med nu så skickar du helt enkelt upp allting du gör hit till mig 😉?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
9/10/14, 1:02 PM
#104

Åh tuffa gummibandsarmband du gjort o snygga lås du har på dem.😃 Ja någon gång ska jag väl bli färdig att plocka upp min gummibandslåda från allt jag inhandlat på ebay o sätta igång o göra lite sådana. ☺️Nå de äter inte bröd där de ligger o samlar ju heller inte damm😉o en dag så blir jag nog färdig att testa😃

Annons:
mialycktman
9/10/14, 6:25 PM
#105

snygga!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

flower1
9/10/14, 8:43 PM
#106

Tack 😃 Ja, vi har ju rätt lika smak har jag visst för mig, Kissidor, fniss. 😎Och visst skall du plocka fram banden när du nu har dem, Cessy. Armbanden är extremt snabbgjorda, och man behöver definitivt ingen särskild ställning när man gör dem. Det funkar lika bra med en gaffel 😃

Här är min hemsida.

flower1
9/10/14, 9:03 PM
#107

Här är en variant av Ladder Rack bracelet.

Här är min hemsida.

flower1
9/10/14, 9:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#108

Och varför kom inte bilden med fastän den var vald? Hmm •kliar mig i huvudet• Nytt försök:

Här är min hemsida.

flower1
9/10/14, 9:09 PM
#109

Här är en tut på paracordvarianten, men jag har använt betydligt tunnare band. Inte riktigt vän med fånen, så jag länkar via datorn istället, fniss: http://www.youtube.com/watch?v=R4IskpgIjOk

Och för den som hellre vill läsa finns bilder här hur man gör: http://www.free-macrame-patterns.com/trilobite-knot.html

Här är min hemsida.

Niwa
9/10/14, 9:11 PM
#110

så tjusigt, den måste jag testa :-)

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Artafale
9/10/14, 9:14 PM
#111

Gillar dina armband 😍

Annons:
mialycktman
9/11/14, 6:01 PM
#112

snyggt!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Cessy
9/11/14, 9:53 PM
#113

Åh läcker tuff variant som jag gillar betydligt mer än den vanliga tunna "Shamballa-varianten"😃 Hur grov tråd har du i detta armbandet flower?

flower1
9/11/14, 10:42 PM
#114

Tack 😃! Cessy - jag TROR att det är den här tråden, men är ej säker: http://www.parlforradet.se/vaxad-polyester-15-mm-svart/3853-0 Jag köpte den på en pärlträff där Eva hade med sin butik. Knappen finns också hos Pärlförrådet 😉

Här är min hemsida.

Cessy
9/12/14, 11:58 PM
#115

Åh men  1,5 mm har jag hemma. Får sätta detta på to-do-listan då, för det var verkligen supersnyggt o tufft o tackelitack för svar😃

flower1
9/13/14, 1:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#116

Här är en lite suddig bild på mitt "In the Garden Wrap Bracelet". Det lär bli fler sådana armband😃. Såhär gör man dem: https://www.youtube.com/watch?v=l84Np_tHeFM Jag har lagt länken i tråden pärlvideoinstruktioner också.

Här är min hemsida.

mialycktman
9/13/14, 2:09 PM
#117

å så fint!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

sanne62
9/13/14, 2:34 PM
#118

jättesnyggt 😃

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Annons:
Cessy
9/13/14, 3:46 PM
#119

Det blev ju superfint o vet att det är ännu snyggare IRL😃

kissidor
9/13/14, 4:46 PM
#120

jättesnyggt, precis lagom tufft 👍

Värd på Mobiltelefoner och Android

SaGas
9/13/14, 5:24 PM
#121

Supersnyggt!

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Niwa
9/14/14, 9:09 AM
#122

Snyggt cessy!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Niwa
9/14/14, 9:11 AM
#123

Ooops menade Flower, läste cessys kommentar när jag skrev :-(

Hälsa gärna på mig på Facebook.

anki1
9/14/14, 9:50 AM
#124

snyggt armband

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

flower1
9/27/14, 10:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#125

Tack tjejer! 😃 Nu har jag äntligen fått tummen ur och fotograferat mina tre festival of ligths bangles. Mönster Jill Wiseman.

Här är min hemsida.

Annons:
sanne62
9/27/14, 10:19 PM
#126

härliga!!!

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

flower1
9/27/14, 10:20 PM
#127

Tack, Sanne!

Här är min hemsida.

Cessy
9/27/14, 10:58 PM
#128

Vilken härlig kombo du fått ihop flower. Jättesnygga armband tillsammans😃

Niwa
9/27/14, 11:34 PM
#129

så snygga!! helt fantastiskt fotograferat

Hälsa gärna på mig på Facebook.

kissidor
9/28/14, 8:39 AM
#130

du har alltid så vackra  färger flower 🤤!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[JeanetteK]
9/28/14, 2:47 PM
#131

#125 Jättesnygga!

mialycktman
9/28/14, 5:03 PM
#132

superfina, härlig färg!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Annons:
flower1
9/28/14, 9:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#133

Tack tjejer! Jag hade tur att jag fick med mig det hem efter besöket hos min mams. Fick lova henne att hon fick låna dem när hon ville för att få hem dem😃. Färgerna är purple bronze travertine, bronze och turmaline. Jag kände inte för att gör tre stycken exakt likadana till, utan det får bli i andra färgkombos i så fall, kanske mer åt det lila hållet 😇😃. Här kommer en suddig bild på ett annat projekt, ett halsband med tile beads och swarovski. Mönstret av Maria Teresa Moran finns i Beadwork April/May 2013. Färgerna är dark bronze, bronze och persian turqouise picasso. Edit: I #60 syns ett likadant halsband fast i färgen champagne luster istället.

Här är min hemsida.

Cessy
9/28/14, 10:14 PM
#134

Snyggt maffigt halsband😃

sanne62
9/28/14, 10:14 PM
#135

jättesnyggt 😃

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Niwa
9/28/14, 10:21 PM
#136

Så himla vackert!!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

kissidor
9/29/14, 6:34 AM
#137

det är fascinerande vad färgerna gör för uttrycket - det här halsbandet intresserade mig inte när jag såg det först, men i din variant är det verkligen wow 😃.

får man fråga var du hittat purple bronze travertine och persian turquoise picasso 🤤?

Värd på Mobiltelefoner och Android

flower1
9/29/14, 7:29 AM
#138

Tack, tack, tjejer! 😃

Kissidor - Superduosarna är inköpta på etsy av scarabeads. De har även en helt vanlig nätbutik. De har många roliga saker, bl a tjeckiska glasknappar och roliga färger på t ex superduos och fp långt innan de kommer till Sverige, så en liten varningsflagga för att gå in där 😇 http://www.scarabeads.com/index.php?route=product/search&filter_name=RK1080. Tilesen finns bl a här: http://www.beadaholique.com/p-43459-czechmates-glass-2-hole-square-tile-beads-6mm-persian-turquoise-picasso-1-strand.aspx

Här är min hemsida.

SaGas
9/29/14, 8:19 AM
#139

Underbart snyggt halsband!!

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Annons:
[JeanetteK]
9/29/14, 9:40 AM
#140

Åh, vad snyggt!

kissidor
9/29/14, 12:44 PM
#141

men åh, varför var jag tvungen att fråga var du hittat dem 🤤🤦‍♂️😕?!? ni som inte redan klickat på länken, håll er borta!

Värd på Mobiltelefoner och Android

mialycktman
9/29/14, 6:29 PM
#142

hi hi ja du kissidor, inte lätt att motstå…………….

jättefint halsband flower1!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

flower1
9/29/14, 10:35 PM
#143

Tack igen! 😃 Kissidor - jag varnade faktiskt innan du gick in på sidan 😇🤑😃Hennes tjeckiska knappar har jag köpt på mig "några stycken" av…. 😊

Här är min hemsida.

flower1
9/29/14, 11:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#144

Ett par örhängen och ett halsbandshänge sydda efter Margareta Gustavssons mönster "Supernova".

Här är min hemsida.

sanne62
9/30/14, 9:19 AM
#145

läckra 🙂

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

mialycktman
9/30/14, 5:47 PM
#146

supersnyggt!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Annons:
Cessy
9/30/14, 5:51 PM
#147

Läckra supernovas :-)

Artafale
9/30/14, 7:22 PM
#148

jättefina supernovor och #133 är helt rätt, så läckert 👍

kissidor
9/30/14, 9:09 PM
#149

ja det gjorde du ju faktiskt flower - därför skyllde jag ju inte heller på dig utan bannade mig själv för att jag nödvändigt skulle vara så nyfiken och fråga 😃! väldigt trevligt set det där 🙂 - säljer maggan också mönster på etsy eller?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Niwa
10/1/14, 8:32 AM
#150

åhhh 😍

Hälsa gärna på mig på Facebook.

flower1
7/4/15, 11:14 PM
#151

Tack😃! Maggans mönster på Supernova går numera att köpa hos Anjalu:  http://www.anjalu.se/nyheter/september-2014/beskrivning-supernova

Här är min hemsida.

flower1
7/4/15, 11:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#152

Jag har ju inte pärlat på ett tag, men har nu börjat komma igång igen så smått. Upptäckte dock att jag har en del smycken som jag inte fotograferat än… 😃Här kommer ett treradigt armband med 6 mm firepolished som jag knutit i klassisk stil. Låset kommer från Elegant Elements.

Här är min hemsida.

Cessy
7/4/15, 11:47 PM
#153

Vackra fp-pärlor o ett snyggt o stilrent armband😃

Annons:
sanne62
7/5/15, 12:25 AM
#154

snyggt !!!

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

mialycktman
7/5/15, 5:14 PM
#155

mycket snyggt!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

anki1
7/6/15, 8:20 AM
#156

så snyggt.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

glittertind
9/7/15, 8:49 AM
#157

Så vrååålsnygga saker du gör! Kul att titta på och inspireras av!

Glittertind

SusannAlg
9/19/15, 8:24 AM
#158

Såå många fina armband mm!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Niwa
9/24/15, 3:46 PM
#159

åh det var läckert!!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

flower1
1/2/16, 8:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#160

Tack tjejer 😃!

I höstas gick jag en kurs i Silversmide. Jag gjorde bl a en ring med swarovskisten i färgen erinite. Jag verkligen älskar den färgen! 😍

Här är min hemsida.

Annons:
sanne62
1/2/16, 11:36 PM
#161

en helt underbar ring…blir man så duktig på bara en termin ??!! 😮

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

anki1
1/3/16, 8:13 AM
#162

Jättefin.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

flower1
1/3/16, 8:49 AM
#163

Tack! Nja, helt nybörjare är jag ju inte 😇. Har visserligen haft uppehåll ett tag, men totalt har jag gått tre terminer. Det är superkul! 

Sanne - visst gjorde du en hel del silversmycken för ett par år sedan? Jomenvisst - scrollade tillbaka bland albumen och konstaterar att du gjorde en hel del fantastiska saker! ❤️

Här är min hemsida.

sanne62
1/3/16, 10:26 AM
#164

tack flower…men jag har bara jobbat med silverlera….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
1/3/16, 11:07 AM
#165

Ja den färgen är jättevacker o ringen är så snygg😃

mialycktman
1/3/16, 8:36 PM
#166

den är så snygg

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

SaGas
1/3/16, 9:58 PM
#167

Snygg ring! Och visst är det den snyggaste färgen! 😃

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Annons:
Niwa
1/7/16, 12:10 AM
#168

Wow vad fin

Hälsa gärna på mig på Facebook.

flower1
3/7/16, 8:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#169

Tack! ❤️

Jag var på Harlösa pärlträffs 5-årsjubileum i helgen och då gick jag en ws i att göra hänget Rolling Rivoli (design av Nela Kábelová). Gratismönster finns att ladda ner här:  http://www.matubobeads.com (gå in under rubriken inspiration, länkningen verkar inte fungera) Mönstret visar flera varianter. Superkul att göra, och satte verkligen igång inspirationen! Ringidé kom farande, och det lär även bli armband och örhängen. Visste tidigare inte vad jag skulle använda Rullapärlorna till, men på deras hemsida finns flera trevliga mönster som måste testas 😍

Här är min hemsida.

flower1
3/7/16, 8:23 PM
#170

Hmm… jag lyckas inte få länkarna att fungera här på sidan. Nåja, ni ser ju vad som står, så det är bara att kopiera texten, öppna en ny sida och klistra in, så hamnar ni rätt… Det finns väldigt trevliga inspirerande mönster på den sidan. 😉

Här är min hemsida.

sanne62
3/7/16, 8:30 PM
#171

jättefin

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

SaGas
3/7/16, 8:35 PM
#172

Supersnygg! Härlig färg på den:)

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Cessy
3/8/16, 12:34 AM
#173

Underbart hänge!

Ja mysko att länkning dit inte fungerar🤔Men det går ju som du säger flower att kopiera o gå via google istället 🙂

ommok
3/8/16, 2:46 PM
#174

Här är en klickbar länk till inspirationsfilerna: http://www.matubobeads.com/inspiration/

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Annons:
mialycktman
3/8/16, 6:29 PM
#175

va coolt!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Niwa
3/8/16, 8:16 PM
#176

Ett jättefint hänge flower

Hälsa gärna på mig på Facebook.

ommok
3/8/16, 10:40 PM
#177

#169 Underbart hänge i en mysig färgställning, Flower! Så kul att få se lite av vad du gjort. 🙂

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Upp till toppen
Annons: