Annons:
Etikettproblemhörnan
Läst 4851 ggr
Cessy
2013-07-28 13:17

Jag söker ....... 4

Ny tråd då den förra tråden nått 250 inlägg.

Annons:
Cessy
2013-07-28 13:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag söker sliders som ser ut ungefär som de på bilden. Det ska vara platta inte välvda, för jag ska ha dem att limma glascabbar på. Hålet ska vara så pass stort att jag får igenom antingen typ 2st 2mm remmar eller en bredare rem. De kan vara helt utan någon dekoration för de syns ju ändå inte o helst i storpack till vettigt pris, men givetvis fungera styckpris också om det är vettigt😇

Cessy
2013-07-29 14:01
#2

Har nu hittat det jag sökte men tänkte att det finns kanske fler som är intresserade av att hitta billiga alternativ att limma cabbar på av olika slag om man vill ha dem till remmar av olika slag o jag hittade en platta hos Pagoni för 4kr/st o det priset kändes ju jättetrevligt.😃

Lemonad
2013-07-29 14:50
#3

Cessy… får jag skriva såhär… ;)

Jag söker att köpa storpack av glaspärlor (facetterade eller vaxade) från utlandet (eller snarare, där alla webshoppar köper ifrån…).
Vet inte om det är lite tabu och fult att fråga sådant men jag chansar och så får ni skälla på mig om jag gått över gränsen… :O

sanne62
2013-07-29 15:15
#4

lemonad: kolla ebay !!!!

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2013-07-30 01:45
#5

Lemonad: Webbshopparna håller för sig själv var de handlar o det är ingenting de godvilligt delar med sig, utan de anser att man får leta själv o många webbshoppar är dessutom inte allt för glada att man storhandlar o sedan säljer vidare - ifall man gör detta svart, för då är det illojal konkurrans. Många anser dessutom att man bör handla i Sverige om man vill ha kvar de svenska webbshopparna.

Med detta sagt så ja på Ebay kan du hitta massvis av roligt till bra priser o så finns det en rad webbshoppar i Kina, men gemensamt för dem alla är att du måste köpa storpack o det kan vara rätt saftigt att som ensam faktiskt förbruka så stora kvantitéer (ofta mellan 20 - 50 strängar av samma pärla) Pandahall, Gets o Golden Bell är 3 av Kinabutikerna o där finns flera, men du får också räkna med att lägga på frakt o tull på priserna du ser där.

Lemonad
2013-07-30 17:18
#6

Tack för era tips!
Jag både förstår och håller med webshopparna om att den informationen så klart är något som de lagt ner arbete på och inte heller ska behöva dela med sig om!
Därför förväntar jag mig inte att någon som har webshop vill dela med sig av informationen till mig heller.
:)
Lite samma problem har jag själv med att endel frågar var jag har fått tag på delar till mina smycken ifrån och dessutom blir sur när jag förklarar att jag lagt ner många timmar på att designa fram, välja ut leverantörer mm Även om jag inte egentligen har någon stor produktion.

Tack Cessy och Sanne62 för era tips. :)
Är det någon jag bör se upp med på Ebay? Eller någon som är extra pålitlig? :D

Annons:
sanne62
2013-07-30 17:43
#7

ang. ebay, jag har bara handlat där 6-7 ggr och det har alltid funkat bra…inget strul…och betalar man med paypal så känns det ju rätt tryggt…

jag håller helt med cessy om att stödja svenska webshopar…och det gör jag med råge…☺️(syns på kontoutdragen)

men när jag inte hittar eller det är slut på alla shopar, söker jag mig andra vägar…sist var det rattail 1mm´s neonfärger…det beställde jag från kina på ebay…dels hade de alla färgerna (utom orange, som jag då beställde genom etsy) och dels var det nästan pinsamt billigt…fri frakt dessutom…6 rullar a´80 yards kostade mig lika mycket som EN rulle skulle kostat mig här….det tog 16 dagar att få hem det dock…

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Mmadeit
2013-07-30 17:48
#8

skall man handla på ebay är ett eget nickeltest och testa ALLT själv, absolut inte lita på vad säljarna skriver och vara beredd att man får kasta en del som tyvär ger utslag!

Cessy
2013-07-30 17:49
#9

Jag är ingen van ebay-köpare, men ta alltid för vana titta på omdömena hos en säljare o titta tillbaka något i tiden för att se hur andra har tyckt det varit att handla av denna. Har någon flera negativa omdömen eller syrliga kommentarer så hade jag i alla fall jag inte handlat av denna.

Lemonad
2013-07-31 11:52
#10

Tack för era råd. :)

Mmadeit
Dum fråga kanske men kan det finnas nickel i färgen på pärlorna?
Behöver jag alltså nickeltesta pärlor?
Var köper jag nickeltest? =)

Artafale
2013-07-31 14:37
#11

En annan sak som kan vara bra att vara vaksam på om du köper på Ebay (eller Tradera) är att kolla vad det är du köper. Det är inte ovanligt att bilden visar mängder av pärlor men läster man igenom texten så kan det vara så att auktionen bara avser 5-10 st.

Lemonad
2013-08-01 11:06
#12

Tack för tipset!
Det har jag råkat ut för även på webshopar i sverige.
Att bilden visar en lång sträng med pärlor eller en hög med flera stycken men när jag läst nogrannare så har det sålts styckevis.

Cessy
2013-08-01 11:33
#13

Nickeltest kan du köpa på apoteket, men pärlor ska du inte behöva testa såvida de inte har ett metallöverdag/legering.

Annons:
Fru-Parla
2013-08-01 20:32
#14

Självklart delar inte vi webshopar med oss av våra leverantörer som vi suttit i kanske timtal - dagar för att leta fram! Det är inte alls något konstigt med det. Lika självklart är det ju att ingen bör gilla att man säljer svart av vad vara det än månde vara!
Naturligtvis tycker jag att man ska gynna svenska webshopar i den mån det finns det man söker. Då får man (förhoppningsvis) allt nickelsäkert och lika förhoppningsvis blyfritt när den lagen träder i kraft ( där kommer att finnas övergångsbestämmelser).

Att man fotar en produkt med annat antal än vad den säljs i är inget ovanligt eller olagligt, man skriver ju ( förhoppningsvis) i sin produktinformation att produkten säljs i den och den förpackningsstorleken. Det gäller ju som kund att läsa texten också, inte bara tro att man får det som finns på bilden rätt av.
Jag beundrar er som beslutat er för att beställa av svenka butiker, det gynnar alla i slutänden.  Tänk bara vad som skulle hända med priset på alla större pärltäffar om sponsringen upphör pga att man känner att det ger inget tillbaka.

www.fruparla.se - en kreativ upplevelse.

Här hittar du det mesta!

Lemonad
2013-08-02 09:13
#15

Jag tror inte någon här i tråden har skrivt annat än att webbutiker har fullaste rätt att hålla sina leverantörer hemliga?

Det var inte heller min grundfråga, vem ni köper ifrån.

Utan var jag kunde hitta storförpackningar till bra priser.

(tyvärr är det ju också så att oavsett om jag vill sponsra svenska företag eller ej, så finns inte allt jag vill ha i sverige).

Men detta är inte rätt tråd för en diskussion om svenska webshoppars överlevnad.

Ang antal pärlor så var det ett konstaterande att jag sett det hos svenska shoppar så det är inget unikt för utländska.

Däremot skulle jag gärna se att de svenska gjorde som Perles and co som skriver ut antalet i rubriken tex "Swarovski Dark Blue. x5". Då behöver jag som kund inte gå in på den aktuella produkten för att ta reda på det utan kan se det direkt och avgöra om jag är beredd att köpa så många till aktuellt pris. Och det är även lättare att få en överskådlig syn på det.

Men som sagt, denna tråd handlar om vad forumets medlemmar söker.

Moonwing
2013-08-05 01:02
#16

Eftersom jag själv köper och säljer på Tradera (den svenska varianten av E-Bay)-så föreslår jag att du tittar där, de är väldigt tillmötesgående och hjälper sina medlemmar.

…vill man köpa sånt du letar efter kan man gå in på ;

Kategorier-Övrigt-Varupartier-Smycken..

Jag har själv handlat ifrån en handlare där som heter "Resident Evil", i många år..(uppfattas detta som reklam-får ni ta bort det) Det bara dräller av Försäljare som säljer rätt billiga partier och till överkomliga priser. 😉

Jag letade även jag som en idiot, å tycker man kan hjälpas åt-det är inte så lätt att hitta grejer..du får gärna pm;a mig om detaljer..det är kul med hobby/smycketillverkning..om inte annat glädjer det både en själv och andra.

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

SaGas
2015-01-13 16:37
#17

Jag söker örstickare i sterling silver. Såna med platta och liten pigg som passar till halvborrade 4 mm runda pärlor. De jag har hittat är för stor skål/platta på. Eller så har de för hög lägsta ordervärdesgräns, jag vill bara ha ett par örstickare ju….

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Mmadeit
2015-01-14 12:21
#18

silvergrejs eller continenta båda borde ha.

SaGas
2015-01-14 12:35
#19

Tack Mmadeit! Silvergrejs har jag kollat på, där fanns inga. Tittade snabbt på continenta och det verkar finnas där:) Tack!

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


sanne62
2015-01-14 12:36
#20

ja continenta verkar ha med piggar på…i olika storlekar på plattan…

http://continenta.com/product.php?id=1726&cat=9

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Annons:
SaGas
2015-01-14 13:07
#21

Japp, har redan beställt! Det åkte med lite annat också…

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


sanne62
2015-01-14 13:09
#22

nähäääää???😉

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

SaGas
2015-01-14 13:24
#23

😊

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


SaGas
2015-01-14 13:44
#24

Hur fungerar betalningen hos continenta? Det stod faktura och att beställningen skickas när de fått betalningen. Får man en faktura på posten först eller?

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Niwa
2015-01-14 13:48
#25

ingen aning faktiskt, jag har bara handlat IRL i butiken eller på mässor

Hälsa gärna på mig på Facebook.

sanne62
2015-01-14 13:59
#26

ja…tyvärr är de så gammeldags…du får fakturan med snigelpost

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

SaGas
2015-01-14 14:07
#27

Och man måste alltså betala fakturan innan dom skickar grejerna?!

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Annons:
sanne62
2015-01-14 14:10
#28

ja

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Niwa
2015-01-14 14:11
#29

SaGa och du vill ha sakerna helst i förrgår 😉

Hälsa gärna på mig på Facebook.

SaGas
2015-01-14 14:16
#30

Ja, eller åtminstone NU;) Man har väl blivit lite bortskämd med snabba kortbetalningar och paypal antar jag… Jaja, det kommer väl så småningom:) Jag fick ju iaf tag på det jag sökte:)

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


sanne62
2015-01-14 14:17
#31

bra att vi tog upp det för nu fick jag tummarna loss för att skriva till dem i "tipslådan"… skrev att det var önskvärt med ett smidigare betalsätt…

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Niwa
2015-01-14 14:19
#32

jag har sett en butik med swish lösning to.m nyligen 😃

Hälsa gärna på mig på Facebook.

SaGas
2015-01-14 14:27
#33

Bra gjort Sanne! 👍 Ja, jag köpte nåt hos caraga för ett tag sen och betalade med swish. Smidigt:)

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Cessy
2015-01-14 16:18
#34

Nej Paypal is da shit! 😉 Smidigare betallösning finns inte! Är så glad över att det kommer mer o mer i Sverige också.😃

Annons:
SaGas
2015-01-14 16:27
#35

Yo, Cessy! Jag använder alltid paypal när den möjligheten finns! Swish är väldigt bra att ha privatpersoner emellan dock:) Men en faktura per snigelpost som ska betalas före leverans känns lite stenålder…

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Cessy
2015-01-14 16:41
#36

Def. myyyyyycket out of date! Fattar ärligt talat att de åtminstone inte har direktbetalning till banken eller att de åtminstone mejlar fakturan så att man kan göra betalningen så att de ser betalningen innan  de skickar varorna. Men pappersfaktura via snigelpost trodde jag faktiskt inte ens existerade. Jo vissa ställen har det som ett alternativ o då får man betala extr för att få hem den som pappersfaktura o det är väl för dem som nödvändigtvis vill ha pappersfaktura o inte litar på att ha dempå mejlet, men ha det som 1:a hands val o dessutom enda val verkar väldigt konstigt.

Fast jag får lov att säga att det tog väldigt lång tid för mig innan jag skaffade mig paypal. Det var först när jag inte hittade något till vettigt pris i Sverige o har för mig att det var när Mmadeit hade hittat billigt litet fototält på ebay för några år sedan, som jag insåg att jag måste skaffa mig ebay-konto o paypal. Numera fattar jag ju inte hur jag kunde leva utan både ebay o paypal tidigare😇😉😃

SaGas
2015-01-14 17:03
#37

Jag skaffade paypal just för att ev handla på eBay. Har fortfarande inte gjort det… Tror jag är lite för otålig för att vänta på leverans…

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Cessy
2015-01-14 17:22
#38

Beor på hur snabbt man behöver det. Allt går inte att få tag på i Sverige, men det gör det inte på bejjan heller. Har man vant sig att man måste gå utomlands som man faktiskt måste det när man skapar med glas, så har man dels vant sig vid att man måste vänta o dels att man inte får tag på allt i Sverige. Sedan är ju allt en avvägnng. Vissa saker får jag inte för mig att gå utanför Sverige o köpa o andra är ok, men måste jag ha något fort, så går det ju givetvis inte att gå utrikes överhuvudtaget

sanne62
2015-01-15 11:08
#39

DETTA SVARET FICK JAG IDAG !!

Tack för ditt mail.

Vi skickar varorna samma dag eller dagen efter vi får beställningen. Betalning sker via en 10 dagars faktura som bifogas med varorna. Snabbare kan det inte gå :-)

Vänligen Linda

Continenta AB - allt för ditt smycke & lite till

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2015-01-15 11:14
#40

Aha - förvisso ff. old-fashion, men ju helt ok ändå!😉 Förr då de hade minimiordergräns så hade de också rätt höga fraktkostnader. Hur ligger de idag? Har liksom bara sambeställt med andra tidigare o skulle behöva lite nya örkrokar o de köper jag alltid där (alltså silverplätterade för jag kan oftast inte ha SS-krokar - beror på någon liten 1000-del koppar i SS-krokarna) Vet att dessa silverplätterade krokarna kan jag ha o dessa kan min kompis också ha som har rejäl nickelallergi, så dessa krokarna klarar både hon o jag o jag har under alla dessa år aldrig fått tillbaka ett par örhängen, så det är bästa kvittot av alla.👍

sanne62
2015-01-15 11:20
#41

jag kan inte se var man får info om frakten….men sagas måste ju veta det…

jag mailade detta tillbaks till dem nu…

hej!

tack för svaret…

jag/vi har fått intrycket av att man först måste betala fakturan innan varorna skickas…

men i vilket fall som helst hade det varit smidigare att direkt kunna betala över nätet…

eller med swish, som många shopar har börjat med…

eller varför inte åtminstone  spara tid o porto genom att

maila fakturan??

sanne

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Annons:
Cessy
2015-01-15 11:38
#42

Jag hittade under köpvilkoren att de tar vad det kostar för att skicka det (alltså postens priser) om varuvärdet understiger 2500kr o vikten är under 2kg o inte är allt för skrymmande. Så jag kommer lägga en beställning i nästa vecka på mina älskade SP-örkrokar o SP 15mm klolås o så slår jag nog till o tar 6mm ovala motringar också😉😃

Cessy
2015-01-15 11:40
#43

Fast de sistnämnda kan jag visst inte ta för de är slut *suck*

SaGas
2015-01-15 11:42
#44

Man får ingen info om frakten förrän fakturan kommer. När man beställer står det bara "tänk på att fraktavgift tillkommer". Jag uppfattade det iaf som att det skickas som vanlig brev på posten, upp till någon viktgräns… Men vad skönt att jag slipper betala fakturan först!

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


SaGas
2015-01-15 11:48
#45

Och nu kom posten med leverans från continenta!! Så visst gick det undan:) Jag beställde bara ett par örstickare och en pärlsträng med stenpärlor, frakten hamnade på hela 6:- Snabbt bra och billigt helt enkelt! Däremot borde de ha lite tydligare köpinfo på sin hemsida!

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Cessy
2015-01-15 12:00
#46

Köpvilkor finns när man går till sin varukorg o det var därifrån jag tog "att de tar vad det kostar för att skicka det (alltså postens priser) om varuvärdet understiger 2500kr o vikten är under 2kg o inte är allt för skrymmande" o där står faktiskt också om att de skickar inom 1-4 dagar o att de skickar med fakturan😃

Cessy
2015-01-15 12:05
#47

o attans 3mm lädert (svart) är också slut hos Continenta o det är det hos Pärlfynd också o de är def. billigast på 3mm läder i Sverige o jag som har nästan slut på mitt. *Grrr*

SaGas
2015-01-15 12:13
#48

Det var denna meningen i köpvillkoren som gjorde mig osäker. "Varor som finns i lager skickas normalt inom 1-4 arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning samt inbetalning." Typiskt att just det man behöver alltid är slut! Grrr…

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Annons:
Cessy
2015-01-15 12:27
#49

Jaha - ja där läste jag inte så noga eftersom Sanne skrev svaret hon fått☺️ Jag letade ju efter vad frakten skulle bli o insåg att de numera sänkt den betydligt, så nu går ju o handla därifrån (förr låg den över 100 kr o jag undrar om den inte t.o.m. låg på upp mot 200kr o så hade de ju minimigräns på 800 kr utan moms). Jag kräver inte fraktfritt av butikerna, men jag har inte lust att betala mer än vad frakten faktiskt kostar dem (alltså eg. porto + bubbelplastkuvert o butiker köper ju kuverten i storpack till bra priser så de kostar dem inte så mycket) Så frakten + max 3kr betalar jag gärna för det är helt rimligt. Är inte så glad för att handla hos de butikerna som jag tycker har höga fraktfritt-gränser. Dock betalar jag gärna portot o då + de där 3 kr för det tycker jag är rimligt.

sanne62
2015-01-15 12:41
#50

det känns ju som att de nyss ändrat sina regler men glömt ändra i sin texter….

men frakten är ju mycket rimlig om de följer postens priser….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2015-01-15 13:15
#51

Precis Sanne o det gjorde de inte förr. Synd bara att som alltid är mycket slut, men har de sänkt priserna så på frakten, så kan man ju ta det man vill ha istället o ta efterhand. Har liksom inte dels tagit in den lägre köpgränsen som ju tidigare var 800 + moms (o har nog i o för sig varit så i minst 1 år o dels att de numera har mycket rimligt porto, så nu går det ju handla då o då. Får nog flytta upp Continenta lite högre i min bra butiker lista så jag kommer ihåg att titta då o då 😇😃

Flöffo
2015-01-16 22:13
#52

Någon som vet vart man kan köpa den här ringen/en ring som liknar denna för ett billigt pris, 150 kr. ungefär? :)

http://photos-e.ak.instagram.com/hphotos-ak-xap1/t51.2885-15/10809529_1500828440191372_1885363342_n.jpg

//Flöffo

Cessy
2015-01-16 22:30
#53

Då får du nog söka på ebay, för ring med äkta sten o någon form av ädelmetall brukar kosta, men kolla på guldfynd o hedbergsguld. De kan möjligtvis ha.

Flöffo
2015-01-17 00:15
#54

#53 Behöver inte vara varken ädelmetall eller äkta sten. Har redan kollat eBay och tyvärr inte hittat något, men jag kanske är dålig på att leta. Tack ändå! :)

//Flöffo

Cessy
2015-01-17 02:03
#55

#54 Jag sökte på ebay, o maxade upp till 150 kronor. Däremot är det både auktioner o köp nu o jag specade inte heller fri frakt, så du får läsa beskrivningarna ordentligt eller finjustera sökning. Fick i alla 888 träffar på denna första sökningen o då kan behöva söka om för att bättre ringa in vad du vill ha.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_mPrRngCbx=1&_udlo=1&_udhi=150&_nkw=Ring+with+a+stone&rt=nc

Annons:
Flöffo
2015-01-17 11:23
#56

#55 Tack så mycket, men har som sagt redan kollat där :))

//Flöffo

feliciachica
2015-01-20 00:44
#57

Jag söker snygga klämtuber som är ca 10 mm lång och ett hål på 4 mm, någon som vet var man kan hitta?:)

Niwa
2015-01-20 08:50
#58

Sitter på telefon nu så kan inte söja,men har du kollat på Bara pyssel?

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2015-01-20 09:14
#59

Alltså jag har aldrig någonsin sätt så stora klämpärlor/tuber o med så stor håldiameter. Det som finns är däremot avslut till typ läder som ser ut ungefär som du beskriver. Dessa på Continenta passar till 4mm läder o är sådana man klämmer fast men de har då också en ögla för att sätta fast motringar o lås i.
http://www.continenta.com/product.php?id=647&cat=91

Sedan finns det sådana här klämdelar också utan ögla, men de är ca 5x5mm. 
http://www.continenta.com/product.php?id=645&cat=91

Elcyion
2017-07-02 21:14
#60

Jag söker (franska) örhängeskrokar tillverkade av kirurgiskt stål, titan eller niob som är i färgerna koppar eller rosé guld. Någon som vet?

Medarbetare på jack russel terrier

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: