Annons:
Etiketton-the-wire
Läst 3096 ggr
[[Månen@]]
2014-02-07 22:21

Hur gör man dessa?

Annons:
Lexiia
2014-02-07 22:30
#1

*följer då ja oxå undrar*


~ Sajtadmin för Furry Paws ~


Cessy
2014-02-07 22:54
#2

Man använder antingen hattnålar eller en silverfärgad wire typ artistic wire o så länkar man ihop dem med varandra. Antingen gör man som i fallet med halsbandet du länkar till enkla öglor, men risken är alltid med enkla öglor att de öppnar sig pyttelite o så smiter en ögla ur den andra öglan. Alternativet är att göra snurrade öglor o då kan inte öglorna smita ur varandra.

Här är en video som berättar hur man gör enkla öglor.

Här är en video som visar hur man gör snurrade öglor.

Lycka till med era smycken!

anki1
2014-02-07 23:09
#3

Åh sånt halsband har jag just gjort.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Cessy
2014-02-08 11:15
#4

Bara en reflektion. Vilka konstiga priser det var i den butiken på smyckena. Sjukt billigt med 129 kr för ett sådant halsband som det länkades till o det var genomgående väldigt låga priser för smyckena o jättedåligt betalt för smyckena för den som gjort dem eller är det så att det är Kina-import? För därifrån kan man ju i princip köpa smyckena billigare än om man köper pärlorna lösa o de stackarna som gör dessa smyckena får absolut ingenting för sina smycken,😕 Att en butik kan sälja smycken som det halsbandet för 129 kr innebär oavsett om det är kinaimport eller svensktillverkat att den som gjort smycken får i princip ingenting för sitt arbete.

Cessy
2014-02-08 11:36
#5

Hittade svaret o det är alltså importsmycken. För en butik vill ha minst 30% vinst o ofta är påslaget större än så för att det ska gå runt med att få ut löner, betala moms o andra skatter m.m. så i vissa fall handlar det om påslag med flera 100%. Så mest troligt har någon stackars asiat suttit o gjort detta smycket fått i princip ingenting betalt o sedan säljs det då billigt till europa o usa där de i sin tur säljs billigt jämnfört med om det skulle varit landets egna pärlare som gjort smycket, men ändå en god vinst för butiken som ju importerat smycket för en spottstyver. Ett sådant här halsband om det varit svensktillverkat borde i en butik kostat minst 400-600kr o om det hade varit äkta material i wiren o pärlorna av finare sort så skulle det kosta långt långt mer än så.

mialycktman
2014-02-08 12:59
#6

usch inte köpa…

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Annons:
anki1
2014-02-08 13:03
#7

Näpp.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

[[Månen@]]
2014-02-08 13:23
#8

Öm jag tog en bild från Google bara, jag tryckte på bilden för att spara länken. Jag har ingen aning om vad det är för sida

Cessy
2014-02-08 13:45
#9

Jo det var bara jag som blev så perplex av deras priser så att jag var tvungen att kolla o reflektera över detta. Det var ingen kritik av dig Månen@. Det var en kritik av butiken. 

Om du tittar i #2 så har jag ju svarat på din fråga o länkat till videos både hur man gör enkla öglor o snurrade öglor.

Cessy
2014-02-08 15:20
#10

Kan ju berätta som kuriosa att jag upptäckte att jag kunde köpa shamballa armband billigare på ebay eller bara pyttelite dyrare än vad det kostade att köpa 10 shambala pärlor av sämre kvalisort. Är pärlorna av god kvalisort är de givetvis dyrare än de färdiga armbanden, men dessa är ju i regel gjorda av just shamballa pärlor av sämre kvalité. Det är skrämmande att jag som privatperson kan köpa färdiga smycken för ungefär samma som jag kan köpa färdiga smycken för, för det talar ju om att de som gjort dem knappt tjänar ett öre på att göra ett smycke.

Visst hade jag varit butik så hade jag ju inte handlat på ebay, för man kan faktiskt få pärlorna ännu billigare än på ebay i olika kinesiska shoppar, men då måste man köpa verkliga storpack ofta 20-50 strängar av samma pärla o ibland ännu större pack. Eftersom jag inte ägnar mig åt att ta hem smyckesmaterial för att sälja, så nöjer jag mig med ebay o handlar enbart för egen del o jag surfar mest runt för hitta typ roliga formar, bra förvaringar, fina dekaler o annat roligt. Visst slinker det ibland ner lite pärlor också, men jämnfört med vad som finns i mitt lager från svenska shoppar så är det en försvinnande liten del.

En kompis föreslog faktiskt att jag skulle importera just färdiga smycken o sälja med god förtjänst o utan någon större arbetsinsats mer än själva försäljningen, men dels hamnar man då i en zon då man faktiskt bör gå över o vara företag o dels hamnar man då i ett så stort steg av utnyttjande av andras arbete att mitt samvete def. inte skulle klara det. Vore jag bara ute för att tjäna pengar, så hade jag antagligen sett annorlunda på det som t.ex.Swe-butik, Snö m.fl gör, men jag är ute efter att samtidigt ha kul med det jag gör. Att det ska ge mig en en meningsfull sysselsättning o att jag åtminstone kan känna att det jag levererar står för kvalité.

[[Månen@]]
2014-02-08 19:06
#11

Ja jag såg #2 tackar för hjälpen:) Då vet jag:)

Mmadeit
2014-02-09 10:49
#12

cessy så illa med shamballa är det redan även här. i marknadsstånd etc i somras kunde man köpa armband med 9 shamballa pärlor för 60:- i pärlbutiken kostade de 10:- st för samma kvallitet…

Cessy
2014-02-09 11:00
#13

Jo men då har de inte gjort de armbanden själva. De har importerat för en spottstyver. Den stackars kinesen/asiaten får i princip inget betalt o här hemma så konkurrerar den som köpt importsmycken ut de inhemska pärlarna, för att hon/han kan sälja billigt men ändå med god vinst o har inte ens gjort smyckena själv. Jättetrist läge på alla fronter verkligen.😕

Annons:
Upp till toppen
Annons: