Annons:
Etikettprissättningsfrågor
Läst 4466 ggr
[[Månen@]]
3/16/14, 12:46 PM

tag på alla era smycken?

Ni som har ett eget märke eller vad man ska säga, sätter ni en tag med ert namn på alla smycken ni gör?

Annons:
mialycktman
3/17/14, 12:27 AM
#1

nope

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

MariesSilversmycken
3/17/14, 6:54 AM
#2

Jag stämplar mina smycken med min tillverkarstämpel (3 bokstäver) när det är praktiskt möjligt. Små tunna örhängen lyckas jag t.ex. inte alltid stämpla. Gör jag hängsmycken så stämplar jag någonstans på baksidan och gör jag armband så stämplar jag en liten tag som jag sedan fäster i armbandet.

Mina smycken: http://www.marie.gaillard.se

Cessy
3/17/14, 6:59 AM
#3

Jag har en tag som jag sätter på de smycken där det är möjligt. Detta går ju dock inte på glascabbesmycken typ hängen, ringar, stela armband o örhängen, men på trädda/sydda/länkade smycken som armband o halsband sätter jag min tag på.

[[Månen@]]
3/17/14, 10:27 AM
#4

okej:), hur små är tagsen du sätter på? #3

Cessy
3/17/14, 10:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Tag:en är ca. 15mm lång o 10mm bred o här syns den på ett enkelt memorywirearmband.

[[Månen@]]
3/17/14, 10:43 AM
#6

okej:) gör du dom själv?

Annons:
SaGas
3/17/14, 10:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag gör som Cessy, sätter min tag på de smycken där det går. Jag har små plexitags från caraga, 10mm i diameter. Här sitter den på ett kumihimoarmband:)

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Cessy
3/17/14, 11:02 AM
#8

Nix jag beställde dem hos Lilla Pärlan men tags finns ju hos flera andra butiker o en del säljer ju blanka tags som man kan stansa själv på o så finns det ju även plexitags hos t.ex Caraga.

Nu gör jag ju inte så himla många pärlsmycken per år där jag kan använda tagsen så de jag har är köpta för rätt många år sedan o till ett annat pris än dagens pris. Hade jag vetat att jag skulle gå över mest till glas så hade jag nog inte gått på att köpa en 1000-pack tags, men nu har jag ju antagligen tags så jag klarar mig för resten av mitt pärlsmyckesliv😇😃

[[Månen@]]
3/17/14, 11:06 AM
#9

Men hur kommer ni på vad ni ska heta då?:)

Cessy
3/17/14, 11:18 AM
#10

Tja från början kallade jag mig "Design Cessy" men ändrade det till först "Cessys Smycken" o sedan när jag gick över till att skapa med glas så blev det naturligt att jag då tog namnet "Cessys Glas och Smycken". Cessy är ju mitt internetnamn (o något som engelsmännen kallade mig det året jag bodde i england när jag var 16 år-17år) men även det som jag kallas av de flesta sedan 40-årsåldern. De som känner mig sedan innan denna tiden känner mig under Cilla o idag kallas jag helt enkelt både och. 

Cilla finns det ju väldigt många av men Cessy finns det ju inte så många av o därför får tagsen "Cessy" för att klämma in allt blir ju väldigt klumpigt. Det finns det nog lika många oika vägar att hitta sitt smyckestillverkningsnamn som det finns personer som gör smycken.😉

gias
3/17/14, 9:14 PM
#11

Jag har en tag i  plexiglas som jag sätter på mina smycken, halsband och armband.

“The Ultimate Answer to Life, The Universe and Everything is...42!”
Douglas Adams, The Hitchhiker's Guide to the Galaxy

Artafale
3/18/14, 9:17 AM
#12

Jag har små klisterlappar som det står "artafale" på.

Elinastradtjack
3/18/14, 9:37 PM
#13

Kapar den här tråden lite då jag kände att den handlade om precis det jag ville veta just nu, hoppas det är okej! 

Håller till inne på trådslöjd.ifokus i vanliga fall men smygläser här inne ibland och kikar på alla fina smycken (: 

Jag är dock intresserad av att köpa tags med egen text på och undrar helt enkelt om ni har några tips på var man köpa billiga sådana? Är intresserad av att köpa i kvantiteter runt 1000st. 

//Elina

Annons:
[[Månen@]]
3/19/14, 8:07 PM
#14

Ringen ni sätter tagen i , är det en bindring?

SaGas
3/19/14, 8:10 PM
#15

Ja

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Elinastradtjack
4/3/14, 9:13 PM
#16

Ingen som har några tips på inköpsställen? (:

Cessy
4/3/14, 9:58 PM
#17

Jo men läser du tråden så finns där i alla fall två butiker som nämns Lilla Pärlan o Caraga. Sedan tror jag Frost 08 o Smyckestillbehör också har. Hinner dock inte leta nu utan länkarna går bara till affärerna så får du söka själv i butikerna efter tags.

[[Månen@]]
4/3/14, 11:54 PM
#18

kan man ha bara första bokstäverna i sitt namn? typ ST? eller är det bäst om man har hela sitt namn?

Mitt namn är rätt långt och jag skulle vilja få in det på en tag som är typ 7mm.. 8 bokstäver som är 2mm styck.. tänkte bara ta mitt förnamn som "märke" för kommer inte på något annat.. är inte det tråkigt?

Cessy
4/3/14, 11:58 PM
#19

Jag har Cessy o kanske tråkigt men samtidigt är det inte så vanligt med Cessy så det känns som det funkar. Jag kallas också för Cilla men det finns ju hur många Cilla som helst så då blir det inte samma sak. Fast huvudsaken är ju att det du väljer känns rätt för dig Månen, för då blir det bra oavsett vad andra tycker. 🙂

[[Månen@]]
4/4/14, 12:04 AM
#20

Jag tycker Cessy är ett jättebra namn och inte ett dugg tråkigt!:) 

ja nä det får nog bli mitt förnnamn ändå.. många som använder just mitt namn och design efter så lite tråkigt men om och när jag säljer så kommer det nog bara vara till personer som känner min familj, släkt eller vänner så då kanske det går bra:)

Annons:
Cessy
4/4/14, 12:05 AM
#21

Ja huvudsaken att det känns rätt för dig för då blir det bra o tack🙂

Elinastradtjack
4/4/14, 5:10 PM
#22

#17. Jag har läst tråden men efterfrågar stora kvantiteter (runt, eller egentligen minst 1000st) och då försvinner Carga. På Lilla Pärlan kunde man inte beställa när som, vilket kändes krångligt och inte passar mig då jag faktiskt behöver dem hyfsat snart och inte kan vänta till "troligtvis någon gång under sommaren". 

Det jag efterfrågade var helt enkelt fler butiker som säljer tags för att se om det fanns andra som passade mina behov bättre. Att leta själv i butikerna är jag fullt kapabel att göra ;) Tack!

Cessy
4/4/14, 7:45 PM
#23

#22 Åh det får jag verkligen hoppas att du klarar, för det utgick jag ju liksom från. Annars hade ju mitt arbete varit förgäves med att leta upp länkarna till dig! Varsegod!🙂

Fast risken är nog att både Frost 08 o Smyckestillbehör har slutat med egna tags i metall. Det var nämligen en rätt dyr historia att ta tags från dem o man var tvungen att dels betala verktyg o dels ta rätt stora kvantitéer o dels rätt stor mängd tags så det var rätt många tusenlappar man fick hosta upp. Jag tog ju lilla Pärlan just för att de var avsevärt mycket billigare än de andra båda var. Jag ser att både Smyckestillbehör o Frost 08 verkar mer ha gått över till typ papperlappar som man även kan skriva priset på o det är ju inte riktigt vad jag hade velat sätta på mina smycken som namntag för det tar ju kunden bort sedan. Dock är det ju himla snyggt som prislapp.

Alternativet är ju annars att man köper blanka tags o stämplar dem själv, för då kan man få tag i dem omedelbart o dels till vettigt pris. Jag vet att där finns firmor som gör tags men dessa är avsevärt dyrare o tyvärr har jag inga länkar till sådana firmor då det aldrig var aktuellt för mig för kostnaden var allt för hög. Har man dock pengarna o vill satsa på få riktigt snygga o proffsiga tags så är det nog mer detta du bör söka på o se vad du hittar. Lycka till!

Runn
10/20/16, 1:54 PM
#24

Här finns det, från 25st och uppåt. Vill man ha ännu fler så går det att ordna - https://www.hilmaspyssel.se/smyckesdelar/berlocker/berlocker-hangen-med-egen-text/

SusannAlg
10/21/16, 10:32 AM
#25

Oj, är det så dyrt😮

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Upp till toppen
Annons: