Annons:
Etikettteknikgalleri
Läst 1963 ggr
sanne62
2014-04-09 11:45

Micro macramé

någon som har bra tips på mönster för nybörjare??

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Annons:
Svarttusch
2014-04-09 11:54
#1

Jag har köpt boken "Micro Macramé Beaded Jewllery" av Annika deGroot. Innehåller 30 mönster med olika svårhetsgrad och har steg för steg med bra bilder. Jag har inte testat något ur den än, men köpte den för att många andra här på forumet rekomenderade den. Finns bland annat på Adlibris. Den är på engelska men använder även mått som cm så man inte behöver ändra från inch till cm.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

sanne62
2014-04-09 12:04
#2

tack för tipset…ska kolla upp det…

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Niwa
2014-04-09 13:11
#3

kolla youtube det finns massa bra tut där

Hälsa gärna på mig på Facebook.

sanne62
2014-04-09 13:37
#4

jag har kollat men allt verkar så avancerat…jag ska prova en av dem nu…

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2014-04-09 14:44
#5

Jag sökte boken o den är billigare på bokus än på adlibris. Kollade även amazon o då skilde det 2 kronor jämnfört med att ta den i Sverige, så det lönar sig med andra ord inte. Jag funderar ju på att ta en bok för jag är ju knutanalfabet. Jag kan vanlig hederlig flätning o halvslag, men där tar det stopp☺️Kunde inte för mitt liv o låda knäcka koden till Josefinknuten för jag såg inte vart trådarna tog vägen.😕

Nu är jag ju i regel inte så förtjust i makrameade alster, men undantag finns givetvis o vissa gör hur tjusig alster som helst. Funderar på om en bok skulle göra det lite lättare för mig att lära mig basicknutarna. Kommer aldrig ge mig på de här maffiga sakerna, men det skulle ju vara rätt behändigt att kunna basknutarna i alla fall.🤔

sanne62
2014-04-09 14:55
#6

tack för tipset kära cessy men det är för sent 😕…jag beställde den bums på adlibris utan att kolla någon annanstans…

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Annons:
Mmadeit
2014-04-09 15:27
#7

håller med den boken är riktigt bra…

Cessy
2014-04-09 15:53
#8

Jo jag har ju läst när ni var några som rekommenderade den innan o nu när jag köpte på mig lite "garn" på BLM/Hobbyimport, så tänkte jag att det kanske är dax att ha något o titta närmare på. You Tube kan man ju först titta på o sedan ha bilderna som stöd för att komma ihåg, för mitt minne är som sagt var mycket kort. Speciellt då det gäller knutar 😞

Aj då Sanne - nå du får trösta dig med att det bara var 16 kr (Om man tog den nyare upplagan) det handlade om o både Bokus o Adlibris har ju gratisfrakt, så det var ju inte så mycket man kunde tjäna o Amazon blev inte billigare för sedan har man ju växlingsavgiften också. Jag slog till nu o tog den, så kanske jag kan få lite mer användning för både garnet o makrameplattan.😇

Svarttusch
2014-04-09 16:15
#9

Oj då visste inte att den var billigare på Bokus annars hade jag ju rekommenderat det! 

Jag har kollat lite på youtube men för mig blir det för krångligt. Det går så fort, jag får pausa och spela igen, spola tillbaka osv, så jag har gett upp (och det var när jag gjorde den vanliga knuten som är i shamballa-armband!). Men det kanske är smart att börja på youtube, göra enstaka alster för att se om det är något intressant och sen köpa boken (du Sanne har ju redan gjort det, men tänkte om någon annan läser tråden senare :) ).

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Cessy
2014-04-09 16:25
#10

Just det - det går för fort 😇 Men det kan ju vara bra o se knuten göras o sedan istället använda boken som stöd när man knyter😃

Veda
2014-04-11 18:48
#11

Jag köpte ett set med mönster av www.knotgypsydesign.com när jag skulle börja med makrame. Sen finns det en del på nätet med basicknutar.

Upp till toppen
Annons: