Annons:
Etikettandra-sätt-att-sy
Läst 2152 ggr
Cessy
7/7/14, 4:11 PM

På min pärlmatta!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja på min pärlmatta just nu finns starten på detta armbandet.

Annons:
Cessy
7/7/14, 4:15 PM
#1

Laddade upp från mobilen o rusar nu till datorn för att skriva mer. Det är alltså det där mönstert från You Tube som så många testat men som jag långt om länge blivit färdig att testa☺️ Nå ville ju se hur det var att följa ett mönster från min padda som flera av er pärlor ju hjälpte mig att vinna❤️ o det är ju perfekt att ha den framför pärlmattan o sitta o sy efter. Mycket bättre än att samla massa utskrivna mönster på hög.😃

Vad finns på din pärlmatta just nu🤔

sanne62
7/7/14, 4:45 PM
#2

ser läckert ut…på min matta ligger sommarutmaningen, så det kan jag ju inte visa nu …

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
7/7/14, 5:36 PM
#3

Nej det kan du ju inte Sanne,  men du brukar ju ibland göra flera saker på samma dag, men detta kan ju i o för sig vara ett lite större arbete. Jag är inte fullt inspirerad att göra armbandet ovan ens färdigt, för färgmässigt blev det inte riktig vad jag hoppades. I påsen ser ju pärlorna finare ut, men tyvärr syns mest den gröna nyansen ovanfrån o det är lite synd.😮  Superduo - Lila Magic Orchid o de är ju dessutom rätt dyra. *suck*

sanne62
7/7/14, 5:58 PM
#4

ja, jag känner mig också "lurad" på superduo och twinbeads…för den fina färgen är ju oftast på fel sida…

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
7/7/14, 6:30 PM
#5

Jo så är det ju, men samtidigt får jag i ärlighetens namn säga att det lila skimret faktiskt kommer lite bättre fram när arbetet blev lite längre, så det är nog ingen färg man ska använda som få accentpärlor i alla fall.

Artafale
7/7/14, 6:49 PM
#6

Jag tycker ju att det ser rätt läckert ut och hoppas du gör färdigt det 🙂men trist att pärlorna inte var vad du hoppats på 😕

Annons:
anki1
7/7/14, 7:12 PM
#7

På min pärlmatta ligger en "länkade pärlor" som ska bli vristlänk.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Cessy
7/7/14, 7:40 PM
#8

Alltid användbart med vristlänk Anki🙂

Tja i ärlighetens namn så måste jag säga att det lila skimret faktiskt framträdde bättre efterhand som arbetet växer. Nu ska jag dock inte fortsätta, för jag hamnade fel på föregående rad o orkar inte riva upp nu i värmen, så det får bli nya tag en annan dag.

Svarttusch
7/7/14, 9:34 PM
#9

Åh spännande! Har varit sugen på att testa det mönstret sen jag såg Fru Pärla länka det i en fb-grupp. Men just nu orkar jag inte med pärlorna :(

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Cessy
7/7/14, 9:41 PM
#10

Inte jag heller svarttusch. Just nu har vi 28,6 grader inomhus o när det går över 27 så tappar jag koncentrationsförmågan, så nu sitter jag under takfläkten o orkar inte mycket mer än så.😮

Niwa
7/7/14, 10:12 PM
#11

Ser spännande ut cessy. Jag har soutache på pärlbordet i dag, samt ett broderi o snart något till utmaningen :-D ska bara komma på nåhin bra idé

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
7/7/14, 11:47 PM
#12

Ja för min del står det stilla med tankar på sommarutmaningen☺️. Har bara haft i huvudet att jag ska testa det mönstert o kunna testa att sitta vid pärlmattan med paddan framför mig då jag ska testa det. Eg. är det ju bara startvarven man behöver, men det är ju rätt häftigt att kunna använda paddan på detta sättet o det var ju detta jag drömde mest om😇 Hoppas dock jag kommer på något jag kan göra till sommarutmaningen sedan.

SaGas
7/8/14, 12:06 AM
#13

Jag har just anlänt till Gotland och ska vara här hela veckan! Härligt! Men inga pärlor fick jag med mig, buhuu:(

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Annons:
Cessy
7/8/14, 12:21 AM
#14

Oj hur ska du överleva det SaGas😉 Ha en riktigt skön vecka på Gotland!👍

anki1
7/8/14, 4:50 PM
#15

så tänkte jag med, hur ska jag överleva. så de fick komma med. Fast det var inte lätt att transportera upp dom med buss.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

SaGas
7/8/14, 5:38 PM
#16

Börjar få lite pärlabstinens faktiskt! Lyckades dämpa den under några timmar genom att svalka mig i havet och sola:) Nu blir det en bok i skuggan, om jag kan hitta någon…

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


[JeanetteK]
7/8/14, 7:12 PM
#17

Åh, det där såg roligt ut. Det ska jag nog testa vid tillfälle!

Upp till toppen
Annons: