Annons:
Etikettsilver-chainmaille
Läst 5531 ggr
Sagolika Länkar
8/4/14, 5:18 AM

Chainmaille

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, ny här. Jag är en egenföretagare om jobbar med chainmaille, eller maille. På svenska kanske ringtekniker låter bäst. Jag göra inte brynjor utan olika länkar, några 100 har jag väl lärt mig nu skulle jag tro. Jag håller även kurser i detta i Västernorrland (studieförbundet vuxenskolan, Historiska smycken).

Vore kul o hitta fler svenskar som håller på med detta. Jag jobbar mest i anodiserad o putsad aluminium, kommer även snart att börja sälja dessa ringar ( på begäran av mina elever).

Så ni som är intresserad av detta ämne/ håller på med maille,  släng in ett svar vet jag.

Annons:
Sagolika Länkar
8/4/14, 6:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Kan ju lägga upp lite fler exempel på vad jag tillverkat.

Sagolika Länkar
8/4/14, 6:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Och ännu en bild…

Niwa
8/4/14, 8:18 AM
#3

Oj sånt pill jobb. Jätte snyggt!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

sanne62
8/4/14, 8:34 AM
#4

jättefina….jämnt o snyggt

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
8/4/14, 10:14 AM
#5

Jättefina!

mialycktman
8/4/14, 12:02 PM
#6

oj så fina, gillar blommorna!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Annons:
Artafale
8/8/14, 9:02 PM
#7

Jätteläckert och just lila får ju alltid hjärtat att slå ett extra slag. Men gillar typen av smycken mycket oavsett färg 😍

majo62
9/25/14, 8:57 AM
#8

Jag gör också smycken av ringar, har dock inte använt anodiserad aluminium. Hur fungerar den, håller färgen?

Myrrami
9/25/14, 9:27 AM
#9

Använder du fjäderringar eller gör du ringarna själv?

kissidor
9/25/14, 9:28 AM
#10

wow, de där blommorna/stjärnorna var ju jättefina 🙂! inte för att armbandet inte var det, men det känns mer oväntat att se vackra blommor i en sådan teknik 😃. jag insåg för rätt många år sen att metalltrådstekniker inte var nåt mina stackars fingertoppar ville vara med på, men gud så sugen jag blir när jag ser detta 🤤

Värd på Mobiltelefoner och Android

AsIAm
3/5/15, 6:27 PM
#11

Jag håller också på en del med chainmaille, har hittills mest använt silverpläterad koppar men tekniken är ju densamma ;) Tycker om när det blir lite tyngd i dem som på dina armband här, och inte bara tunna små kedjor som hänger och slänger :D

https://facebook.com/HantverkByGranholm/

katsy
3/15/15, 3:58 PM
#12

Jag har också gjort lite smycken av olika länkar, vet inte om det heter något speciellt, gör bara vad jag tycker ser fint ut. 

Köper ringar emellanåt som jag inte heller vet vad det är för kvalitet eller så på. Vad är bäst att jobba med om det ska vara hållbart och var hittar man dessa till ett bra pris?

FruT
8/28/16, 6:31 PM
#13

Var köper man ringarna?

Annons:
tummeliten
1/24/17, 2:00 PM
#14

jag har köpt mina just hos sagolika länkar

kirshim
12/30/17, 1:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Lägger upp en silverkula jag gkort med länkar, den är lite udda…

Veda
12/30/17, 6:38 PM
#16

Så snyggt med kulan!

Niwa
1/7/18, 4:13 PM
#17

häftigt

Hälsa gärna på mig på Facebook.

kirshim
1/7/18, 11:21 PM
#18

är skoj att testa lite, men oftast använder jag mässingstråd istället för silver om jag vill leka lite och prova mig fram, silver är lite dyrt för det….

lillnessie
1/8/18, 12:18 PM
#19

Vilken fin kula. Ligger det en pärla inuti eller är det bakgrunden som lyses igenom?

kirshim
1/8/18, 4:59 PM
#20

det ligger en av sonens små spelkulor inuti, "lånade" den….=P

Annons:
Upp till toppen
Annons: