Annons:
Etikettmönster
Läst 7175 ggr
Cessy
8/11/14, 1:24 AM

Pärlvideoinstruktioner

I denna tråden lägger vi upp pärlvideoinstruktioner av olika slag. Har du länkar till bra pärlvideo tutar så fyll gärna på tråden med dina tips😃

Först ut är en video från Photomac video company med ett herringbonearmband med superduos som har varit superpopulärt på fb nu ett tag.

Annons:
Cessy
8/11/14, 1:26 AM
#1

O så de där pärlörhängena  som jag använde i örhängestävlingen

Cessy
8/11/14, 1:28 AM
#2

Att göra bangles av superduos är också något som är ganska populärt just nu o här är ett som blir fyrkantigt

Cessy
8/11/14, 1:31 AM
#3

o sist ut för denna gången ett annat mer glittrigt bangles som är något tunnare än föregående bangles då det endast använder en rad med superduos som sitt "bottenlager" men blir väldigt glittrigt oavsett man använder swarovskis eller firepolishpärlor i översta lagert.

Kan också förbereda er på att videon är väldigt snackig. Men samtidigt är armbandet så enkelt att förstå hur man gör, så man behöver bara titta en gång i alla fall. Jill är i o för sig väldigt trevlig men det blir lite too much snack när 90% är snack 0 10% är väsentligheter.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Cessy
8/11/14, 11:56 PM
#11

Här är pdf-filen till festival of lights bangle: 

http://shop.jillwisemandesigns.com/free-project-festival-of-lights-bangle/

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
sanne62
8/13/14, 3:25 PM
#16

var tvungen att testa…valde en i högen av min "favoritsamling"

yiipppiii…det funkade…tack för infon cessy…

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

sanne62
8/13/14, 3:29 PM
#17

"kabel"

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

sanne62
8/13/14, 3:32 PM
#18

vändbar, inpärlad

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

sanne62
8/13/14, 3:33 PM
#19

magatamas kumihimo

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Cessy
8/13/14, 4:57 PM
#26

Anki: Det är inte namnet du ska kopiera utan adressen överst. Denna länken leder till Hugs and Kisses o det är så här den ska se ut: https://www.youtube.com/watch?v=_f9nznt1eSk&list=TL90DbO69z9ZXmr8CKgaF4-_f4ZZP9713t o det är den du ska klistra in i rutan "infoga video"

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
sanne62
8/17/14, 1:33 PM
#30

flower bifogade detta mönster…dock ej video … 

http://whimbeads.com/cart.asp?pg=classroom_flatundulatingherringbone

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Denna kommentar har tagits bort.
Cessy
8/22/14, 11:57 PM
#32

Här ett wraparmband i peyote med superduos🙂

Cessy
8/23/14, 12:13 AM
#33

Ett enkelt armband med Tila beads, superduos o seed beads. Instuktionerna är på ryska, men det är en väldigt långsam o instruktiv visning så det är bara o stänga ner ljudet. Dessutom är det i princip bara starten man behöver titta på o sedan hoppa fram för att se hur hon påbörjar bågkanten. Enkelt men snyggt.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Cessy
8/23/14, 11:38 AM
#35

Denna video har jag inte tittat på men jag tyckte mönstert var rätt fint. Jag har half-tilas , superdous, o-rings o seed beads. Nu har jag inga pinch beads hemma, men de är 5x3 mm o alltså borde de gå o ersätta med 5mm firepolished o jag har två sorters 5mm fp hemma, så testar jag någonsin detta mönstert så kommer jag använda dem istället o se hur det blir.

Cessy
8/23/14, 1:33 PM
#36

Såg den här som tips på fejjan o jisses vilket snygg armband🤤 Måste testa det sedan.👍 Det är seed beads 8/0, Superduos, O-beads, 4mm firepolished o sedan sa hon inte men det ser ut som 6mm swarrisar i mittraden, men man kan ju använda fp tvärs över om man vill det eller någon annan pärla som passar in. Snyggt är det i alla fall.

Denna kommentar har tagits bort.
Cessy
9/5/14, 10:11 AM
#38

Lägger upp Potomacs variant av 6-radig peyotekorv o vill ni göra korven på mitt sätt så läser ni denna tråden:
http://smyckestillverkning.ifokus.se/discussions/5408e11d8e0e7457cd000889-peyotetub-av-superduos?discussions-1

sanne62
9/5/14, 11:43 PM
#39

ett gratismönster från Jill Wisesman

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

flower1
9/5/14, 11:49 PM
#40

En bra tut om man vill lära sig CRAW.

Här är min hemsida.

Cessy
9/8/14, 8:19 AM
#41

SuperDuo Tubular Herringbone Bracelet som man gör med 8/0 o superduos

Annons:
Cessy
9/8/14, 8:28 AM
#42

Ett armband som jag sett en hel del av inne på smyckestillverkning fb - ett dubbelt Hugs & Kisses armband

===

Cessy
9/8/14, 8:56 AM
#43

Ett  Chevron V Channel Bracelet som du gör med 8/0 och 11/0. Fast ärligt talat förstår jag inte varför man bara gör det med 1 nål, för det logiska i detta armbandet vore 2 nålar. Det skulle spara en hel del tid o lättare att dra åt bottens ladderstich så den får snygg form. En länk som kan varieras på otaliga sätt o kan bli väldigt effektfullt beroende på vilka färger o hur många färger du använder.😃

===

Denna kommentar har tagits bort.
flower1
9/11/14, 5:10 PM
#45

Den här kanske? Spiral Tubular Herringbone

Här är min hemsida.

Denna kommentar har tagits bort.
flower1
9/11/14, 6:01 PM
#47

Herringbone är mitt absoluta favoritstygn 😃 Här är en bra tut på platt herringbone där de även visar hur man stegar upp utan att tråden syns och utan att man behöver gömma tråden med mindre pärlor i ytterkantetn. Jag brukar starta lite annorlunda, men detta sätt funkar bra 🙂:

Här är min hemsida.

Cessy
9/12/14, 10:16 AM
#48

Här är ännu ett superduoarmband men med Right angle weave. Lite oklart vad det är för storlek på seed beadsen. Kan inte på rak arm säga om det är 8/0 eller 11/0.. Fast det går säkert bra med vilket som o man borde kunna byta ut dem mot O-beads istället. 😉

Man gör RAW:n här med 1 nål vilket nog faktiskt är att föredra då man handskas med superduos o dessutom gör hon armbandet på tvären vilket jag tycker är ganska konstigt, men då visar hon i o för sig mer av tekniken hur man gör bytena till nästa rad.

Annons:
Cessy
9/12/14, 10:27 AM
#49

…o här är hur man ör samma typ av samma armband men med 1-hålspärla nämligen firepolish. Även här är det en nåls RAW o även här gör hon det på tvären. Personligen föredrar jag att göra RAW med 1-hålspärla med två nålar o jag skulle definitivt göra det på längden istället.

Denna kommentar har tagits bort.
flower1
9/13/14, 1:51 PM
#51

De här wraparmbanden är roliga att göra:

Här är min hemsida.

Cessy
9/15/14, 9:08 AM
#52

Ännu en basteknik som kan varieras oerhört mycket beroende på vilka pärlor o storlek på bågarena du väljer att använda.

Cessy
9/15/14, 9:22 AM
#53

Cubic Right Angle Weave = CRAW

Oops såg nu att det redan fanns en annan CRAW-video. Nå är den ena svår så kanske den andra funkar för den som vill testa CRAW

sanne62
9/15/14, 2:18 PM
#54

VIRKAD PÄRLSPIRAL…äntligen hittade jag en som JAG förstod iaf….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Cessy
9/17/14, 9:03 AM
#58

En infattning av 14mm rivoli med hjälp av superduos o 15/0

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Cessy
9/18/14, 9:22 AM
#64

Hittade en jättesöt stjärna som hon visar som örhängen eller ett hänge med Rivoli. Jag kan tänka mig de är jättefina o hänga i gran eller fönster till jul också. Problemet var att videon förutsatte att man visste hur man infattar en rivoli med superduos o då letade jag men hittade inte den videon. Dock hittade jag denna där hon först visar hur hon infattar Rivolin med superduos o sist sätter hon på rosepetalbeads.

Problemet är att videon är på  spanska? o hon snackar jättemycket, men man ser vilka pärlor hon använder, för hon visar påsarna, men videon är en ganska usel kvalité på. Ca 4,30 in så börjar hon pärla o denna infattningen är betydligt enklare d.v.s. mindre klumpig infattning av rivoli med superduos.

Cessy
9/18/14, 9:22 AM
#65

Här är den supersöta stjärnan o har du sett den förra videon #64 så går du ca 4.45 - 4.50  in i videon o tittar därifrån.😃

Jag tycker stjärna blir jättesöt o denna ska jag def. testa o så gillar jag som sagt var det mindre klumpiga grundinfattningen av rivolin.😇

Cessy
9/18/14, 9:38 AM
#66

Åh nu hittade jag o här är själva grundvideon  + att här utsmyckar hon sista varvet med swarovskis också o här framgår tydligare vilka pärlor hon använder.😃

Cessy
9/18/14, 9:44 AM
#67

o här är en vidare utveckling o ännu maffigare stjärna, men jag föredrar ff. stjärnan i #65😉 Gå ca 3,50 in i videon om du vill slippa snacket.😃

Cessy
9/21/14, 8:05 PM
#68

Helgens utmaning på inspiration smyckestillverkning fb har också varit en infattning av en rivoli med superduos, men inte som en stjärna utan som en blomma. Som #66 men ändå lite annorlunda design

Cessy
9/26/14, 9:44 AM
#69

Det här är vad jag en gång i tiden kallade 4-kantsteknik o det är eg. RAW-teknik för att göra dessa enkla men glittriga  (man gör dem med swarovskis på ovanlagret, så de blir väldigt glittriga o effektfulla) armband. I denna videon kallar hon dem Jingle Jangle Bangle, men de är med lås o inte hela bangles.

Annons:
Cessy
9/26/14, 9:51 AM
#70

Här ett Herringbone bangle där man stoppar in större pärlor i med jämna mellanrum o skapar en vågig effekt i dem.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Cessy
9/26/14, 1:23 PM
#77

Jo det finns redan en video på twisted herringbone, men jag lägger upp denna också som allamej hittade för den var i alla fall i mina ögon väldigt lättförstålig, så finns det lite olika alternativ.🙂 För jag misstänker att så kommer det bli i de här trådarna. Att det kommer komma flera alternativa videos till samma sorts smycke, så kan man ju välja den som passsar en själv bäst.😃 (Den på bilden är gjord i 8/0)

Cessy
9/26/14, 1:31 PM
#78

Ännu en tub o här något som kallas chenille stich (Hon använder 11/0)

Cessy
9/29/14, 7:31 AM
#79

Ett maffigt halsband med stjärnor i olika storlekar. Detta är en väldigt lång video, men man kan ju välja o spola fram o se hur hon gör de olika stjärnorna om man inte är intresserad av att göra ett helt halsband utan kanske bara en viss sorts stjärna.

Cessy
9/29/14, 7:55 AM
#80

o i denna tuten visar hon hur hon gör toggle låset hon har i halsbandet ovan #79 o även hur hon gör en ögla till den stora stjärnan för att fästa den på ett halsband - om man nu bara vid använda den stora stjärna som en centerpiece till ett halsband.

Cessy
9/29/14, 8:10 AM
#81

o sist ut idag är den här triangeln som många görjust nu på facebook där man alltså infattar en rivoli men gör det till ett trianglehänge. Personligen gillar jag själva triangeln men är lite kluven till att rivolin nästan är heldold av triangeln. Tycker ju att glittert i rivolin försvinner, men formen på hänget är ju ändå klart häftigt. So you win some and you lose some helt enkelt😇😃

Cessy
10/1/14, 8:24 AM
#82

Nu kan man ju titta på videon i #79 o i det halsbandet hitta lite mindre superduostjärnor som är lämpliga som örhängen men inte fullt så stora stjärnor som de i #65 som antingen blir ganska stora örisar o egentligen mer är lämpliga som hänge eller kanske julgransdekoration😉 så här kommer små stjärnor som nog mer lämpar sig som örisar.

Cessy
10/1/14, 8:27 AM
#83

o här är den lite större varianten av samma stjärna som ovan #82 o som hon menar är lämplig som halsbandhänge för att matcha örisarna.

Annons:
Cessy
10/1/14, 8:30 AM
#84

o slutligen nästan samma stjärna som i örisarna i #82 men med tillägg av lite seed beads o några fler superduos o på så vis blir det lättare att leka med färger i denna varianten, så dessa kommer jag def. o testa😇 (Jo jag gillar stjärnor☺️)

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Cessy
10/1/14, 11:34 AM
#87

Nu låser jag denna tråden o rensar allt annat som inte är videoinstruktioner. Detta för att det ska bli lättare o hitta videosena o för att tråden ska bli yttepyttelite lättare o ladda för alla.

Här hittar du Pärlvideoinstruktioner 2.

o här har du Pärlvideoinstruktioner 3:
http://smyckestillverkning.ifokus.se/discussions/5461bb54ce12c40cc2010180-parlvideoinstuktioner-3?discussions-1

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: