Annons:
Etikettboktipset
Läst 2348 ggr
kissidor
2014-09-10 18:42

Pärltidningar digitalt via Zinio

Många av er gör säkert likadant, men för den händelse nån inte uppmärksammat detta så skriver jag ändå om det.

Sen ett par år tillbaka har jag digital prenumeration på Beadwork och B&B från Zinio.com . jag läser dem i mina surfplattor i zinios respektive appar för android och för iOS, men det går också bra att gå in på deras hemsida på datorn och läsa där. jag vet att en del av er värdesätter dunsen i brevlådan och prasslet av papperet 😉, men för min del överväger det positiva med att slippa ha pärltidningar huller om buller i oreda runt huset och som kommer bort och går sönder tusen gånger om.

man kan även köpa äldre nummer som man missat eller tappat bort (i röran av gamla papperstidningar huller om buller i huset tex 😉). jag var ute efter en från 2012 och blev lite kallsvettig när det inte gick så långt bakåt i appen, men då kollade jag på hemsidan och då fanns det lite längre bak i tiden och jag fick tag i mitt nr från 2012 utan problem 🙂 - och det var då det slog mig att jag skulle skriva en blänkare om det.

zinio.com alltså, eller sök i resp app-butik för iOS resp android 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
sanne62
2014-09-10 18:53
#1

har bw på det viset….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Niwa
2014-09-10 18:54
#2

Aha det låter ju bra. Kan man ligga in via dator o ipad. Laddar man hem tidningarnael bläddrar man över nätet

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Niwa
2014-09-10 18:55
#3

Inte ligga, logga in menar jag

Hälsa gärna på mig på Facebook.

sanne62
2014-09-10 18:58
#4

ja man laddar ner dem i zinio…där de sparas….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2014-09-10 18:59
#5

Ja jag har Beadwork men dock inte B&B. Har köpt en hel årgång också, men har ff. inte bläddrat igenom alla☺️

kissidor
2014-09-10 19:00
#6

japp niwa, man loggar in på sitt konto i datorn i webbläsaren förslagsvis (ska låta vara osagt om zinio även finns som app i win 8 eller ej) och i iPad eller androidplatta (eller phablet för all del 😉) laddar man ner appen och loggar in genom den. 

man laddar ner tidningarna, men blir det trångt i minnet så kan man ju ta bort dem därifrån, och då ligger de ju kvar på ditt konto i molnet så du kan få tillbaks dem när du vill och till vilken enhet du vill 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
ommok
2014-09-10 19:25
#7

Jag har båda tidningarna digitalt och Bead&Button som papperstidning fortfarande dessutom. Läste att man kan ha Zinio på upp till 4 olika maskiner med samma konto. Så jag har det både i den bärbara och fasta datorn samt paddan. Har inte appen i mobilen, för jag tror faktiskt inte att jag orkar läsa så små bitar i taget. Men det är super att ha den på paddan, för den är ju så lätt att ta med sig vart man än går.

Jag funderar faktiskt på att köpa några äldre årgångar också, det finns mycket fint i dem. De kostar bara $9.98 i digitalt format just nu, då Interweave har rea t o m den 15/9. 😃

http://www.interweavestore.com/beading/beading-magazines/beading-magazines-beadwork

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

kissidor
2014-09-10 19:40
#8

jo det fanns en app för win 8, och jag hade den visst 😊. det var visst den som öppnade sig när jag tankade ner det där numret i datorn ☺️. 

bara fyra enheter säger du ommok? hoppas inte det stämmer för jag alternerar mellan 3 surfplattor och så har jag även lagt in den i mina telefoner - inte för att regelbundet läsa där, men ifall man inte har nån platta till hands och bara vill kolla upp en specifik sak. och så loggade jag ju precis in på datorn också så nu är det uppe i sex enheter isf 😕. vi får väl se o jag inte kommer in nånstans när det passar som sämst. men om det är en sån begränsning så borde man ju kunna hantera sina enheter och ta bort en isf, och nån sån funktion hittar jag inte.

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
2014-09-10 19:42
#9

o jösses vilket tips om de gamla årgångssamlingarna, det var jag på vippen att missa - vilket pris 😮!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2014-09-10 19:43
#10

Hm jag ligger i lä märker jag😉 för jag har bara beadwork på datorn o i paddan. Har inte lagt in Zinio i mobilen, men det kanske man kan göra då om det nu funkar med så många enheter ifall man vill visa något på en pärlträff eller kolla upp något.

ommok
2014-09-10 19:48
#11

Jag läste fel, Kissidor! Det står att Zinio 4 kan man ha på multiple devices, och jag såg fyran som maxantalet. 🎧🥳🥵😍😂

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

kissidor
2014-09-10 19:51
#12

vad bra ommok 🙂. men nu har du allt ställt till det - nu har jag klickat hem 6 gamla årgångar 😮

Värd på Mobiltelefoner och Android

ommok
2014-09-10 19:59
#13

Paddan är ju perfekt att ta med på pärlträff, Cessy. Inte för stor, men tillräckligt stor skärm så att man kan läsa både mönster och se bilderna bra. Bättre än i tidningen, då man kan förstora dem lite också.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Annons:
kissidor
2014-09-10 20:07
#14

ja det är ju det också med att läsa tidningar i plattan, att det är så lätt att zooma - love it ❤️!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2014-09-10 22:41
#15

Jo ommok - det är rätt när pärlträffen har ett wi-fi-nät. I Ronneby finns ett sådant o då är plattan helt rätt. I Harlösa finns inget wi-fi o där är paddan fel, så det beror på vilken träff o om där finns wi-fi helt enkelt. Fast förstås har jag en nedladdad pdf-fil, så går det ju även på en sådan träff. Om det är det jag har tänkt använda o hålla på med på träffen o ja jag håller med om att paddan i sig är helt perfekt att läsa mönster på i o med att man kan zooma bilderna😃

kissidor
2014-09-10 22:55
#16

och om du skulle behöva använda en större skärm än telefonens för nåt som inte drar så hysteriskt mycket datatrafik så kan du ju dela ut nät från telefonen 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2014-09-10 23:12
#17

Jo det går ju, men i Harlösa sitter vi så in i vassens trångt att man inte har tillräckligt med plats för att sätta en platta framför sig, medan i Ronneby är bordettillräckligt brett, så det beror ju på sådant också. Dessutom var jag i pincip tvungen att gå ut i Harlösa för att ha internetförbindelse som var stabil nog att surfa ifrån. Kunde t.ex inte skicka upp den bild jag tog med telefonen för uppladdningen tog för lång tid.🤔

kissidor
2014-09-10 23:29
#18

aha, ja då hade du inte mycket att dela ut då

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2014-09-10 23:42
#19

Nej det var väldigt stundomsinnat också. Ibland hade man täckning o ibland inte. Märks att Harlösa inte hade världens bästa läge precis eller så var det bara dåligt just den dagen.

ommok
2014-09-11 14:45
#20

Fast de digitala tidningarna laddar man ju ner och har i zinio eller som pdf på paddan, så länge dess minne räcker förstås. Så jag använder den mycket t ex på landet där jag inte har något nät annat än om jag kopplar upp mig via mobilen. Tidningarna och all mönster når jag ju ändå, utan nät.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Annons:
kissidor
2014-09-11 15:18
#21

jo precis. det är väl mest om man som många har 16GB-versionen och så har man fler mönster än man får plats med i plattan, då är det ju helt klart smutt om man har möjlighet att tanka ner valfri när det faller en in 🙂. men jag som gillar att ha både hängslen och livrem när det gäller sånt här har alltid med mig mitt lilla pocket-wifi i väskan, och tog 128GB i min stora iPad😃. liiiite overkill kanske, 64GB hade nog räckt 😉. men 16GB får räcka i minin, det skiljer lite väl mycket i pris tycker jag egentligen.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: