Annons:
Etikettoff-topic
Läst 615 ggr
Allamej
2014-09-14 06:38

OT-Valdag

Idag är dagen då man ska välja hur Sverige kommer att se ut de närmaste 4 åren.  Jag personligen har sett Fas3 och de andra tortyruppgifterna som regeringen satt in på nära håll så jag vet hur jag kommer att rösta.

Jag har ju dessutom legat på sjukhus större delen av året så jag har sett hur man har utarmat vården steg för steg och detta måste stoppas.

Detta är mina erfarenheter så jag tvingar ingen att se saken från mitt håll eller ens hålla med mig.

Men lite spännande är det ändå att veta hur ni tänker

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annons:
anki1
2014-09-14 08:01
#1

jag har redan röstat. förra måndan. så det är klart. jag är för att folk ska ha riktiga jobb med riktig lön. Jag anser inte att sysselsättning är lika med anställning. Fas 3 är förnedrande. Gärna lite högre skatter så vi får bra sjukvård, skola barnomsorg o äldreomsorg.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Allamej
2014-09-14 08:16
#2

Precis min åsikt. Jag förtidsröstade jag med och det var strax efter att dom visat "Sveriges bästa äldreboende" på SVT… man kan nog fortfarande se det på svtplay.

Smedsberget är ett av äldreboendena här i stan och det hade bara blivit sämte och sämre. En sak som både boende och personal tyckte var förnedrande var att istället för servetter så fick vårdpersonalen riva till bitar av hushållspapper för det fanns inga pengar till servetter.

I förra Lyckselebladet så var ett meddelande att personalen och de boende på Smedsberget och Solgläntan (tror det heter så) det andra boendet här tackade så otroligt för allt som hade skänkts till dom.

Dvs. privatpersoner gick ut och köpte in det dom ville att de boende skulle få avnjuta i sina sista dagar. Tavlor donerades och en massa finporslin osv.

Det värmde i hjärtat att se att en hel stad går in för att hjälpa dom gamla när kommunen inte gör det. Det talar ganska högt om hur vi kommer att rösta här i stan.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

anki1
2014-09-14 09:42
#3

Det sparas o sparas. På fel ställen. Och de som redan har får mer. Samhällets strukturer ska vara. men får inte kosta nåt. tvärtom det ska ge vinst.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

flower1
2014-09-14 12:29
#4

Nu har jag röstat. Jag hade gjort flera valkompasser, och konstaterade att det inte finns något parti som tycker som jag, men jag valde det parti som tycker som jag i de viktigaste frågorna. Hoppas på regimskifte.

Här är min hemsida.

sanne62
2014-09-14 12:37
#5

min prio-lista:     1. våra skyddsnät,   2.vården   3. skolan

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

flower1
2014-09-14 12:38
#6

Håller helt med, Sanne!

Här är min hemsida.

Annons:
Allamej
2014-09-14 12:46
#7

Precis allt som Alliansen har spenderat sin regeringstid med att förstöra..

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

anki1
2014-09-14 14:22
#8

Samhällsstrukturerna som arbete vård skola ska tillbaka. bort med privatiseringar. bort med profitföretag. inom dessa. folk ska ha anställning med lön. och de som är kroniskt sjuka ska inte utförsäkras efter ett par år. Af ska göra sitt jobb och det ska FK med.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

sanne62
2014-09-14 22:35
#9

jag skäms….i trelleborg har SD fått 25% av rösterna….vad är det med folk ????

jag välkomnar ett regeringsbyte men detta är smolk i bägaren….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2014-09-14 22:43
#10

Ja jag ville också ha skifte, men läget som är nu är mardrömslikt😢

anki1
2014-09-15 09:42
#11

Inget vidare att SD kom in i regeringen. Undrar hur folk tänker egentligen. men det var verkligen dags för regeringsskifte.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Allamej
2014-09-15 12:07
#12

När min syster eller dom mindre vetande "kompisarna" börjar gnälla om att dom inte får vara sjukskrivna längre för att dom ska in i FAS 3 så kommer jag bara att säga att dom röstade på det parti som röstade med moderaterna i frågan.

Det var så här Hitler började…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Upp till toppen
Annons: