Annons:
Etikettpärlcaf-et
Läst 2749 ggr
Miikaan_89
2014-09-18 19:45

Avslut på brett pärlarmband

Hejsan!

Jag har varit sjukskriven ett tag och försöker mig på lite pyssle. Jag har köpt en pärlväv och funderar på att göra ett bredare pärlarmband med den. Typ denna variant

 https://enteskedsocker.wordpress.com/tag/parlvav-monster/ 

Det jag nu undrar är om någon vet hur man kan avsluta på ett snyggt sätt. Beställde spännen med magnet från panduru hobby. 

http://www.pandurohobby.se/Katalog/10-Smycken-Accessoarer/1070-Las/107010-Metall/1/311106-Magnetlas-bredd-38-mm-silver 

Skulle gärna vilja ha en liknande lösning. Någon som har erfarenhet, eller vet hur man använder detta spänne (ska man limma?). Har noll erfarenhet så väldigt tacksam för alla ideér till snygga avslut på denna typ av armband. 

Glada hälsningar 

Marika

Annons:
Allamej
2014-09-18 20:23
#1

Pärlväven, sätt att göra mönster… det var det första som jag gjorde 👍 Lite nostalgi trots att jag vet att jag kan plocka fram väven när som helst 🙂

När du kommer att dölja avsluten i låset (japp, med starkt lim) så är det egentligen bara att klippa lös varptrådarna och knyta dom tätt emot arbetet 2 pärlor åt gången. sen applicerar du ett starkt men elastiskt lim, typen E6000, i skåran på låset och sen är det bara att pillra in knutarna och en pärlrad (gissar att det ryms) i låset och sen upprepa på andra sidan 🙂 Va kul, du gav mig idéer!

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Miikaan_89
2014-09-19 09:44
#2

Tack för tipset! Då ska jag försöka mig på det där. Svårast just nu är att få till namnet som ska stå så att det hamnar i mitten^^ Glad att jag hittade denna sidan med massa tips :) Låset verkar väldans bra, snyggt och med stark magnet.

Artafale
2014-09-19 18:31
#3

Tycker det att är kul att du hittat hit. Du får jättegärna visa det du gör framöver. Den du gjort här är jättefin 🙂

Upp till toppen
Annons: